Skador
« Föregående · 439260 Till forumet
Skador
Tråkigt med alla skador som är nu och jag tycker synd om grabbarns men är det inte konstigt att brynäs de senaste åren alltid fått 4-6 spelare skadade så fort serien dragit igång medans andra lag knappt får några alls!! Är det nåt fel i uppbyggnadsträningen eller vad är det? Är trött på alla bortförklaringar pga skador hela tiden
Sv: Skador
dreamland: Möjligt att det KÄNNS som om vi de senaste åren alltid spelat med 4-6 spelare borta, men det stämmer ju inte.
Alla lag får skador och man har oftast en tendens att bara se sitt eget lags dito eftersom man är så koncentrerad på det egna laget.
De senaste årens relativt tunna trupper gör ju självklart att vi blir drabbade på ett annat sätt än många andra lag.
I år har vi ju iaf en ngt bredare trupp men då åker vi istället på ett par skador som man egentligen inte kan gardera sig emot, hur mkt man än bygger upp sig: lunginflammation, fotvrickning t.ex.
Walles skada är extra tung då han är nyckeln till att vi kan köra på 4 femmor. TJ har varit tvungen att börja hatta omkring med laget i stort sett redan från start och det är framförallt anfallsspelet som blivit lidande. Ingen trodde väl det innan säsongen utan det var väl isf försvaret man var mer orolig över.
Nej, det är oftast slumpen som avgör om du åker på en skada.
Ett felskär och du kan vricka foten, en lite vårdslös tackling som tar oturligt kan spräcka ett revben osv osv.
Utanför banan lurar väl nästan dom farligaste riskerna: bacillusker och virus som kan däcka spelare på obestämd tid.
Det här är inga bortförklaringar utan helt logiska förklaringar.
Att man däremot är hjärtligt trött på alla skador är som sagt en annan femma...
Alla lag får skador och man har oftast en tendens att bara se sitt eget lags dito eftersom man är så koncentrerad på det egna laget.
De senaste årens relativt tunna trupper gör ju självklart att vi blir drabbade på ett annat sätt än många andra lag.
I år har vi ju iaf en ngt bredare trupp men då åker vi istället på ett par skador som man egentligen inte kan gardera sig emot, hur mkt man än bygger upp sig: lunginflammation, fotvrickning t.ex.
Walles skada är extra tung då han är nyckeln till att vi kan köra på 4 femmor. TJ har varit tvungen att börja hatta omkring med laget i stort sett redan från start och det är framförallt anfallsspelet som blivit lidande. Ingen trodde väl det innan säsongen utan det var väl isf försvaret man var mer orolig över.
Nej, det är oftast slumpen som avgör om du åker på en skada.
Ett felskär och du kan vricka foten, en lite vårdslös tackling som tar oturligt kan spräcka ett revben osv osv.
Utanför banan lurar väl nästan dom farligaste riskerna: bacillusker och virus som kan däcka spelare på obestämd tid.
Det här är inga bortförklaringar utan helt logiska förklaringar.
Att man däremot är hjärtligt trött på alla skador är som sagt en annan femma...
Sv: Skador
Huge:
"Walles skada är extra tung då han är nyckeln till att vi kan köra på 4 femmor. TJ har varit tvungen att börja hatta omkring med laget i stort sett redan från start och det är framförallt anfallsspelet som blivit lidande."
- Kommer Brynäs aldrig att kunna köra på 4 femmor om inte Walle spelar i laget?
- Varför har TJ varit tvungen att hatta omkring med laget?
- Varför har anfallsspelet blivit lidande?
"Walles skada är extra tung då han är nyckeln till att vi kan köra på 4 femmor. TJ har varit tvungen att börja hatta omkring med laget i stort sett redan från start och det är framförallt anfallsspelet som blivit lidande."
- Kommer Brynäs aldrig att kunna köra på 4 femmor om inte Walle spelar i laget?
- Varför har TJ varit tvungen att hatta omkring med laget?
- Varför har anfallsspelet blivit lidande?
Sv: Skador
Walle kommer inte att bli nån frälsare om ni nu tror det. Det faktum att Brynäs fått en dålig start gör att man kommer att spela kniven-på-strupen-matcher i lång tid framöver. Förmodligen hela säsongen. Det hämmar kreativiteten. Att få tillbaka alla skadade är själklart viktigt och rent utav ett måste. Men för den sakens skull kommer man inte helt automatiskt börja vinna matcher.
Sv: Skador
Mickis: Mao dags att skippa gnället om att det inte går att spela på 4 kedjor då man inte ens låter de tillgängliga spelarna vara på isen. Enligt swehockey var det 11 forwards som var med till Timrå igår, då finns det ju flera på lösning tex 4 ytterforwardspar och tre centrar eller 4 kedjor där någon/några dubblerar på den lediga platsen.
Sv: Skador
lindberg:
Det går dessutom att flytta upp en till "värdelös" junior från J20 laget som uppskattningsvis kostar föreningen drygt 2 MSEK per år, så har man, hux flux, fyra kedjor att använda.
Det är på gränsen till ärekränkning arr släpa med elva forwards och använda tio, när man samtidigt går på knäna!
Exit Lille-Danielsson!
Men bara Walle är frisk så...
Det går dessutom att flytta upp en till "värdelös" junior från J20 laget som uppskattningsvis kostar föreningen drygt 2 MSEK per år, så har man, hux flux, fyra kedjor att använda.
Det är på gränsen till ärekränkning arr släpa med elva forwards och använda tio, när man samtidigt går på knäna!
Exit Lille-Danielsson!
Men bara Walle är frisk så...
Sv: Skador
Mickis:
Tröttheten som gör att anfallsspelet blir lidande gäller ju inte bara Micke Lind, det gäller hela laget.
1. Skall Sundlöv hitta bättre forwards för att lösa problemet?
2. Skall Sundlöv hitta bättre backar för att lösa problemet?
3. Skall Sundlöv ge order till TJ att spela på mycket folk så att de orkar spela tre matcher i veckan?
4. Skall Sundlöv göra ingenting och se på när lagets position i botten cementeras?
Tröttheten som gör att anfallsspelet blir lidande gäller ju inte bara Micke Lind, det gäller hela laget.
1. Skall Sundlöv hitta bättre forwards för att lösa problemet?
2. Skall Sundlöv hitta bättre backar för att lösa problemet?
3. Skall Sundlöv ge order till TJ att spela på mycket folk så att de orkar spela tre matcher i veckan?
4. Skall Sundlöv göra ingenting och se på när lagets position i botten cementeras?
Sv: Skador
rackham: Jo, han lär vara det. Men nu börjar det se rätt krisigt ut och då får TJ väl helt enkelt överse med hans lille-Danielssons sjusovartakter och ta in honom i laget.
Om gallerkillen Bäckström tas in som center i andrafemman (och, glädjande nog, klarar det med den äran) så borde väl för fasen lille-Danielsson ockås vara ett enormt värdefullt tillskott när vi har sex ordinarie spelare på skadelistan?!
Går vi inte runt på mer folk så går laget kollektivt i väggen lagom till jul, om inte tidigare. Jämför rappheten i öppningsmatchen mot Modo med hur det ser ut nu, enligt flera rapporter.
Om gallerkillen Bäckström tas in som center i andrafemman (och, glädjande nog, klarar det med den äran) så borde väl för fasen lille-Danielsson ockås vara ett enormt värdefullt tillskott när vi har sex ordinarie spelare på skadelistan?!
Går vi inte runt på mer folk så går laget kollektivt i väggen lagom till jul, om inte tidigare. Jämför rappheten i öppningsmatchen mot Modo med hur det ser ut nu, enligt flera rapporter.
Sv: Skador
rackham: "Kommer Brynäs aldrig att kunna köra på 4 femmor om inte Walle spelar i laget?"
Vi hade kunnat köra på 4 femmor redan från start, inga problem.
TJ valde dock från start att i stort sett gå runt på 3 femmor. Initialt tycker jag att han gjorde rätt. Bättre att i det läget låta de ordinarie och även i grunden bättre spelarna få spela än att direkt kasta in ett par juniorer som sannolikt trots allt hade gjort att slagkraften försämrats.
När sedan ytterligare skador och avstängningar har tillkommit kan man ju iofs tycka att juniorerna skulle fått lite mer istid.
I detta läge tog man beslutet att fortsätta på samma linje, förmodligen i hopp om att de skadade strax är tillbaka.
Rätt eller fel?
Inte lätt att veta.
"Varför har TJ varit tvungen att hatta omkring med laget?"
Pga skadorna.
"Varför har anfallsspelet blivit lidande?"
Se föregående.
Vi hade kunnat köra på 4 femmor redan från start, inga problem.
TJ valde dock från start att i stort sett gå runt på 3 femmor. Initialt tycker jag att han gjorde rätt. Bättre att i det läget låta de ordinarie och även i grunden bättre spelarna få spela än att direkt kasta in ett par juniorer som sannolikt trots allt hade gjort att slagkraften försämrats.
När sedan ytterligare skador och avstängningar har tillkommit kan man ju iofs tycka att juniorerna skulle fått lite mer istid.
I detta läge tog man beslutet att fortsätta på samma linje, förmodligen i hopp om att de skadade strax är tillbaka.
Rätt eller fel?
Inte lätt att veta.
"Varför har TJ varit tvungen att hatta omkring med laget?"
Pga skadorna.
"Varför har anfallsspelet blivit lidande?"
Se föregående.
Sv: Skador
Huge:
"Bättre att i det läget låta de ordinarie och även i grunden bättre spelarna få spela än att direkt kasta in ett par juniorer som sannolikt trots allt hade gjort att slagkraften försämrats."
- Du tänker tex Mini-Bäckis som spelar från start igen i morgon om jag förstått det rätt?
- Sent skall syndaren vakna...
- Den enda som varit långtidsskadad bland forwards är Wahlberg, rätta mig om jag har fel? Soling har väl tex spelat hälften av matcherna (från bänken)...
Borde inte det innebära att förutsättningarna är rätt så givna, jag menar varför hatta omkring på tre kedjor?
- Vad är det som gör att skadan på Wahlberg (vår enda långtidsskadade forward) gör att anfallsspelet blivit lidande?
"Bättre att i det läget låta de ordinarie och även i grunden bättre spelarna få spela än att direkt kasta in ett par juniorer som sannolikt trots allt hade gjort att slagkraften försämrats."
- Du tänker tex Mini-Bäckis som spelar från start igen i morgon om jag förstått det rätt?
- Sent skall syndaren vakna...
- Den enda som varit långtidsskadad bland forwards är Wahlberg, rätta mig om jag har fel? Soling har väl tex spelat hälften av matcherna (från bänken)...
Borde inte det innebära att förutsättningarna är rätt så givna, jag menar varför hatta omkring på tre kedjor?
- Vad är det som gör att skadan på Wahlberg (vår enda långtidsskadade forward) gör att anfallsspelet blivit lidande?
« Föregående · 439260