Skellefteå AIK - Brynäs IF 10/2-15
"Sopa på
FBK" 😀
Hur gammal är du?
10 år?
Spelar vi så här så kommer det inte bli kval.
Ser ut som små flickor runt målen och viker ner sig i närkamperna.
Undrar när våra junisarna presterar igen..
Ja hade det funnits någon som helst rättvisa så har vi väl haft typ 2 mål ledning. Sjukt frustrerande.
Samtidigt tar FBK ledningen.
Redigerad kommentar
Gärna proppen ut på Slovak nu!!
Ruskigt oroväckande att Nordan ser ut som han har barnförlamning.
Våran C ser ut som vilsepankaka
BPet är sämst i serien.
PPet utnyttjas inte till annat än att bolla gris och hitta snygga instick.
Skärpan i avsluten saknas.
Men visst 1-1 efter 32 min hade jag inte vågat hoppas på.
Måste kännas sådär för Blomman att vara A..
Redigerad kommentar
Man kan ju tycka att pucken borde kunna styra rätt någon enstaka gång men icke.
Lindström: Du kan ju åtminstone vara aningens nöjd med att vi numera spelar i detta tempo.
Men glaset är halvtomt antar jag?
Huss:
När Linus Öhlund är domare.
Då vet man att det blir en usel domarinsats.
Tydligen OK för en Skellefteåspelare att låsa pucken i en halvminut
i vår försvarszon, några minuter innan vi åkte på en delying the game
utvisning.
Är det fler lag än vi som de tar delaying the game utvisningar för?
Kan inte komma på att motståndarna fått såna utvisningar mot oss.
Inte ens när det varit solklart. Som i en bortamatch mot Luleå, när en
av deras spelare låg ner framför eget mål och drog in pucken under
sig, med ena armen, och sen blockerade den.
Sen tjafsar Skellefteå fortfarande om offsideavblåsningen.
Att en av deras spelare på bortre kanten var långt inne i vår zon,
när pucken passerade blålinjen, tycks de inte bry sig om.
Men de är väl vana att få alla domslut med sig.
Eller har hockeyn anammat fotbollens regler att en spelare som
inte påverkar spelet inte kan vara offside. Eller den regeln kanske
gäller Skellefteå.
Sen att C bjudit på en hel del den här matchen glöms bort då det är bättre att gnälla på skribenter.
Än se bristerna hos spelarna och spelet.
BPet MÅSTE lagas pronto, är bedrövligt och skitnödigt.