Slutspel 2010
« Föregående · 1246474 · Nästa » Till forumet
Sv: Slutspel 2010
Brynär IF
6:a i serien
5:a i powerplayligan med 18,36%
1:a i boxplay med 89,19%
5:e bästa hemmalag
5:e bästa bortalag
1:a i serien om man räknar 2010 tillsamans med Djurgårn på 41poäng
Minst insläppta mål
Minst förluster i serien, 18st
Vi går in i slutspelet med tre segrar i rad och med sex matcher i rad utan förlust.
6:a i serien
5:a i powerplayligan med 18,36%
1:a i boxplay med 89,19%
5:e bästa hemmalag
5:e bästa bortalag
1:a i serien om man räknar 2010 tillsamans med Djurgårn på 41poäng
Minst insläppta mål
Minst förluster i serien, 18st
Vi går in i slutspelet med tre segrar i rad och med sex matcher i rad utan förlust.
Sv: Slutspel 2010
arnio:
"1:a i serien om man räknar 2010 tillsamans med Djurgårn på 41poäng"
Räknar du från jul så är vi ensam etta på 44 pinnar. Rätt oväsentligt egentligen men ändå en fingervisning till de som kan välja oss. Blir det DIF så är det ju 2 formstarka och svårslagna lag som möts. Roliga matcher även om jag hellre sett det som ett finalmöte! Beroende på hur lagen tänker så kan det ju faktiskt bli SAIK också, FBK är ju svajigare än på årtionden med en klart mänsklig målvakt........Ikväll får vi svaret!
"1:a i serien om man räknar 2010 tillsamans med Djurgårn på 41poäng"
Räknar du från jul så är vi ensam etta på 44 pinnar. Rätt oväsentligt egentligen men ändå en fingervisning till de som kan välja oss. Blir det DIF så är det ju 2 formstarka och svårslagna lag som möts. Roliga matcher även om jag hellre sett det som ett finalmöte! Beroende på hur lagen tänker så kan det ju faktiskt bli SAIK också, FBK är ju svajigare än på årtionden med en klart mänsklig målvakt........Ikväll får vi svaret!
Sv: Slutspel 2010
sylf: Djurgården vill ju helst inte välja öht, enligt Montén i dagens DN.
Man tycker att valupplägget ger för stor fördel till det lag som väljs, pga tändvätskan. Ligger absolut nåt i det resonemanget, vore faktiskt mer rättvist att det lottades. Samtidigt blir det ju en extra krydda till anrättningen när ett på papperet sämre lag väljs av nån favorit.
Undrar hur Djurgården tänker?
Frölunda som man inte förlorat mot den här säsongen eller Brynäs, som är tajta och svårslagna men säkert ger mer pengar i kassan?
Man tycker att valupplägget ger för stor fördel till det lag som väljs, pga tändvätskan. Ligger absolut nåt i det resonemanget, vore faktiskt mer rättvist att det lottades. Samtidigt blir det ju en extra krydda till anrättningen när ett på papperet sämre lag väljs av nån favorit.
Undrar hur Djurgården tänker?
Frölunda som man inte förlorat mot den här säsongen eller Brynäs, som är tajta och svårslagna men säkert ger mer pengar i kassan?
Sv: Slutspel 2010
Blir det DIF kommer Brynäs mötas ett Rött Hav,samtliga åskådare kommer tilldelas en Röd tshirt.
Det brukar se mäktigt ut,Capitals har ju likadant.
Blir det DIF kommer Brynäs mötas ett Rött Hav,samtliga åskådare kommer tilldelas en Röd tshirt.
Det brukar se mäktigt ut,Capitals har ju likadant.
Länkar:
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=6823http://img194.imageshack.us/img194/1664/article258982.jpg
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=6823http://img194.imageshack.us/img194/1664/article258982.jpg
Sv: Slutspel 2010
Nån som vet om kvartsfinal-valen går att följa nånstans i textformat? Eller är den Canal+-exklusiv?
Sv: Slutspel 2010
Hence: Svarar mig själv eftersom jag precis hittade att den rosa tidningen verkar ha nån sorts rapportering.
Sv: Slutspel 2010
Jag har en stark känsla av att vi kommer möta Djurgården i kvarten. Hoppas även att det blir dom, tror vi har en riktigt bra chans att nå semi till att börja med i så fall..
Redigerad kommentar
Sv: Slutspel 2010
arnio: Och med en av världens bästa forwards Lauritzen?? Nej skämt åt sido.. Det ser onekligen riktigt ljust ut.. Vet dock inte om Brynäs har ytterligare en växel, vilket jag tror både Djurgården och Linköping har.? Vi får se. Väldigt spännande, hur som haver.
Sv: Slutspel 2010
ujuj, nu börjar pulsen stiga. blir det DIF? Har vi egentligen lika stor chans mot LHC? Av egoistiska skäl vill jag ha DIF, lättare att ta sig till Hovet. Nu kör vi!
Sv: Slutspel 2010
Hence:
Grymt kluven vad det gäller DIF eller LHC...är en bragd mer eller mindre om vi skulle lyckas eliminera nån av dom....
Kommer absolut inte ha några förhoppningar, annat än att vi kan pressa vilka vi nu får...
Grymt kluven vad det gäller DIF eller LHC...är en bragd mer eller mindre om vi skulle lyckas eliminera nån av dom....
Kommer absolut inte ha några förhoppningar, annat än att vi kan pressa vilka vi nu får...
Sv: Slutspel 2010
sylf: jag ser en liten ljus glimt :D synd bara att det lät bli massa skit på ståplats som vanligt med dom där
Sv: Slutspel 2010
65selander:
Åh Thoma Roos....vilken ängel!!! undra vilket lag som ligger honom om hjärtat???
Åh Thoma Roos....vilken ängel!!! undra vilket lag som ligger honom om hjärtat???
Sv: Slutspel 2010
Ros på Aftonbladet snackar om Djurgårdens torpedhockey vs Brynäs hakningshockey???
Hakningshockey?
Hakningshockey?
Sv: Slutspel 2010
Horace76c:
Va Fan säger Nordström??? Var vi besvikna över förra årets kvartsfinal???? gjorde vi en dålig kvartsfinalserie??? Är dom dum i huvet???
Va Fan säger Nordström??? Var vi besvikna över förra årets kvartsfinal???? gjorde vi en dålig kvartsfinalserie??? Är dom dum i huvet???
Sv: Slutspel 2010
65selander: haha.. jag är inte allt för säker på det eftersom dom har väldig hög nivå med djurgårdarna.. fast iofs sthlms polisen är väll vana och bryr sig inte lika mycket :P
Redigerad kommentar
Sv: Slutspel 2010
sylf: Kan inte kolla på canal+ just nu så jag får lov att stå ut med drygjäveln på aftonbladets sändning..
Sv: Slutspel 2010
Men är ni förvånade? Ros är sveriges fjolligaste, okunnigaste och SÄMSTA "sportjournalist", även om jag inte vill kalla honom det. Hur i helvete kunde SB anställa honom? :S Han har nog aldrig haft ett enda rätt!
Redigerad kommentar
Sv: Slutspel 2010
Men hur är det nu i fortsättningen.. OM vi skulle ta oss förbi aporna, visst är det HV/TIK som väntar då? Eller?
Sv: Slutspel 2010
Hadelöv storspelar utan att vara en bra målvakt.... Lägg ihop den logiken, grabbar..haha Bra Ros..
Sv: Slutspel 2010
90Steen_: I SM-semifinalerna spelar högst placerat lag mot lägst placerat lag och näst högst placerat lag möter näst lägst placerat lag.
Sv: Slutspel 2010
Gurra88: Senast igår skrev han att LHC kommer att ta BIF eftersom dom vunnit ALLA matcher mot BIF i vinter.......Snacka om kort minne, eller ingen hjärna!
Sv: Slutspel 2010
sylf: HAHA.. Tedenby.. VA han typ inte slutspelets hetaste förra året?? Iallafall en av dom..? Kan ha fel, men minns det så iallafall.. Ros ros ros
Sv: Slutspel 2010
Gurra88: ush vad taggad jag vart nu.. ÄNTLIGEN sätter det igång! och känns lite ljusare än förra året! 4-1 i matcher Ros? det tror jag inte alls ;)
Sv: Slutspel 2010
Blizzard: Ja det sög ju, stängde av efter typ 5 minuter och satte mig framför tvn istället..
Sv: Slutspel 2010
blom23: asså alla verkar ha någon stefan liv fetish.. alla "experter" har tjatat om han år efter år. jag är osäker på honom i år.. men det är väll typiskt om han inte blir en demon nu bara för det.
Sv: Slutspel 2010
Ahlbom:
Nordmark målade in sig i ett hörn när han sa "nån målvakt" där syntes det...var ruskigt krystat när han sa "Liv" tyckte jag...
Nordmark målade in sig i ett hörn när han sa "nån målvakt" där syntes det...var ruskigt krystat när han sa "Liv" tyckte jag...
« Föregående · 1246474 · Nästa »
Och väljer dom Brynäs så hoppas jag att dom flyttar från sunkhålet Hovet in till Globen. Det var ju snack om det tidigare att dom skulle spela slutspelet i Globen.