Slutspel 2010
40-19 i skott just nu. Djurgården hävade att vi levde på Markström...
Man ska inte kasta sten när man sitter i glashus!
SUNDH!!!! 4-4
Vilken match!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Grattis till Håve...helt rätt lag som vann.
Måste ändå säga att DIF's oflyt är lite illamåendeframkallande ("höll" på håve jag skall tilläggas)...stolpe OCH ribba i det där läget lär inte vara direkt jätte-sannolikt..
Sett till senaste säsongens spelarbudget + årets silly season tycks åtminstone SSK passerat oss ekonomiskt. För AIK är det bara en tidsfråga. Luleå däremot kommer att få slåss med oss om seriens ekonomiska jumboplats.
Nästa säsong fortsätter kampen för livhanken i ES. Cz och laget måste fortsätta överträffa sej själva. Hur länge funkar det?
Ska man behöva det om man leder utvecklingen? Och vad hände med det där SM.guldet som skulle tas om 2-4 år (sagt för 2 år sedan)?
SM-guld har vi vunnit i år, liksom förra året. Tycks som målet är uppfyllt redan. Men du kanske snackar om seniorlaget på herrsidan?
Och när det gäller visoner och målsättningar. Tror du Ericssons ledning går ut och säger att "vi kommer aldrig att producera lika bra mobiler som Nokia och vi kommer förmodligen inte kunna öka våra marknadsandelar. Nä, risken finns att vi blir uppköpta inom några år." Det handlar om enkel psykologi.
Ja, det som Bylund avsåg och det som 99,99999999% bryr sig om.
När herr Bylund för 2 år sen går ut och slår på stora trumman och säger att vi inom 2-4 år ska ta SM-guld så skapar han förväntningar, hopp och hela hans uttalande borgar för en satsning mot det målet. Nu värvar man inte längre utan förlitar sig på sina juniorer kryddat med en och annan norrbagge eller Lauritzen. Hur tungt väger klubbens uttalanden då?
Där är vi överens:-)
att spela mer offensivt nästa säs. Är säker på att han vill
spela så som dom spelade i dec? när dom tog en massa
poäng på raken.
Det gäller bara att få in "rätt" spelare i truppen.
"Rätt" spelare är. Rödin,Kroken,Silver. Säkert oxå Ekholm Clarke
förhoppningsvis ska Larsson, Rensfeldt ska jaga livet ur
våra "medelmåttor".
Forza Brynäs!!!
Kanske dax för skiljsmäss mellan dig och Brynäs?
Själv bara älskar jag att titta på när Brynäs lirar och när de vinner så är det fan bättre än sex, slutspelsvinster tar mig till himlen och känslan vid SM-guld kan jag inte ens sätta ord på. Dåliga stunder, visst men de goda stunderna ger mer än de dåliga tar. Glaga inte på den "gamle tanten" (Brynäs)
Redigerad kommentar
Blir inte mycket göka för dig då inte........
Gurra pallar inte en säsong till.
Det är jag fullständigt övertygad om.
Lagom till jul kommer han inte orka häva ur sig mer dynga.
Positiv energi räcker alltid längre än negativ.
Brynäs segrade i 47% av matcherna, spelade oavgjort 20% och förlorade 33%.
Blev nog en del för Arnio ändå...
sylf: "När herr Bylund för 2 år sen går ut och slår på stora trumman och säger att vi inom 2-4 år ska ta SM-guld så skapar han förväntningar, hopp"
Ja, framförallt hos dom som har svårt med läsförståelse och att tolka uttalanden på rätt sätt.
Begriper inte att du fortfarande orkar negga och lyckas miss/vantolka klubbens uttalanden.
När har det någonsin avgivits nåt sorts löfte med vidhängande garanti på SM-guld inom x antal år?
Du låter exakt som en tjurig 5-åring, där farsan minsann looooooooovat att köpa en ny cykel. Skit samma om farsan egentligen sagt att han lovat att jobba hårt för att ev kunna ha råd med den där cykeln.
5-åringen grinar likt förbannat: "Dumma farsan.... Du looooooovade ju!!!!!!"
sylf: "Hur länge tror du att klubben kan lura sponsorer, fans och dylikt genom ständiga lögner då?"
I all oändlighet, verkar det som.
Konstig att Brynäs år efter år lyckas få sponsorer när dom varje garanterar SM-guld samt offensivt och roligt spel och aldrig uppfyller sina löften.
Sak samma med fansen: dom kommer till LA varje år trots att dom blir blåsta på utlovade medaljer och roligt spel.
Kan det vara så att supportrar och sponsorer i Gävle är självplågare, månntro?
"DIF, Saik mfl har bevisat att det går att komma en bit med rätt coach, rätt inställning, rätta värvningar."
Exakt.
Ngt som även Brynäs har bevisat.
8 resp 4 poängs skillnad mellan lagen i grundserien, jämnt skägg vad gäller inbördes möten och små marginaler i kvarten.
Det som skiljde var en Wesslau i tokform mot en Dixon helt ur slag samt Markan som inte såg så där jättehet ut i vissa lägen.
Redigerad kommentar
Det som skiljde var en Wesslau i tokform mot en Dixon helt ur slag samt Markan som inte såg så där jättehet ut i vissa lägen."
Exakt, det är alltid små marginaler, ändå faller de oftast till Brynäs nackdel. Det var ännu mindre marginaler mellan HV-DIF i finalerna, ändå vann HV, tillfälligheter?
Vänd på det istället?, vad är det som gör att just Dixon och inte Nilson var som bäst när det gällde. Varför var inte Markström i tokform när det som mest gällde?
Redigerad kommentar
sylf: "Exakt, det är alltid små marginaler, ändå faller de oftast till Brynäs nackdel. Det var ännu mindre marginaler mellan HV-DIF i finalerna, ändå vann HV, tillfälligheter?"
Ett stolpskott följt av ett ribbskott i samma sekvens bakom Liv strax innan HV och Laine avgör matchen, det kallar jag alla dar i veckan för tillfälligheter.
Att HV sen kanske vinner rättvist om man ser till hela matchserien är en annan sak.
"Vänd på det istället?, vad är det som gör att just Dixon och inte Nilson var som bäst när det gällde. Varför var inte Markström i tokform när det som mest gällde?"
Så Marcus Nilsson var bäst när det gällde i finalen är det din uppfattning?
Utgår ifrån att det handlar om ett rent skrivfel, annars är det illa ställt med dina iakttagelser må jag säga.
Min poäng är ju att exemplet med Nilsson visar att det inte bara är brynässpelare som kan svikta (av olika orsaker) när det gäller.
Din poäng verkar vara att det bara är brynässpelare som kan svikta och att det inte alls är några tillfälligheter inblandade när Brynäs spelare.
Tillfällligheter och små marginaler är i din värld enbart saker som drabbar andra lag....