SLUTSPEL 2013!
70 Rodrigues: ja, harju skulle det stå såklart! det är sjukt svårt med laguppställningen, hoppas dock han splittrar kusinerna.
70 Rodrigues:
ja varför inte, jag önskar laget såhär från start.
honken (rahm)
Gunde-jakobsson, gundersson-Järnkrok-ollas
sunken-djoos. Granström-enter-lindholm
persson-nösterbö. Wennström-hansen-thuresson
Johansson-Nordqvist-widing
fjärde är jävligt svår, men jag vill prova Nordqvist i fjärde åtmindstånde 1-2 perioder och se vart det bär. Tror ändå att rutin kan bli viktigt när det är slutspel.
Holmqvist(Rahm)
Gunderson-Jakobsson Harju-Järnkrok-Ollas
Sundqvist-Djoos Thuresson-Lindholm-Granström
Persson-Bergqvist Lindgren-Enterfeldt-Widing
Wännström-Hansen-Johansson
7:e back: Löf
Extra:Lauritzen
Är det inte Silfverberg-Lundqvist 3-0?
Jakob gjorde ju två på Lunkan när de möttes i Ottawa.
Han avgjorde nattens match mot Rangers i och med sitt 3-2-mål med knappt fem minuter kvar av full tid. För övrigt hans fjärde mål denna säsong!
Silfverberg-Lundqvist 1-0 ;-)
Skoj för Robin Lehner med som fick förtroendet i Senators och tog väl tillvara på det.
Redigerad kommentar
Horace76c:
Blir nöjd om:vi vinner alla matcher i tablettasken
Blir glad om:vi vinner i Skellefteå
Blir extatisk om:vi vinner i 4 raka (vi var nära ifjol, tyvärr Silfverbergs stolpe ut på straff i sudden)
70 Rodrigues:
Gunderson-Jacobsson Styrman-Sundqvist Persson-Norstebö som alternerar med Djoos
Carl Lejonkräk: jag håller inte med dig. Widing vinner sällan matcher. Han var riktigt lovande innan han stack till Davos, sen tycker jag formen åkt rakt ned.
tycker bara han gör mål nummer 3eller4 och verkar bara fungera bra i ett vinnande lag. Han saknar helt energin han hade förr.
Redigerad kommentar
Sheena Punkrocker: Widing will vinna oavsett kontraktsläge. Han är en vinnartyp eller i alla fall en typ som hatar att förlora.
Widing spelar inte dåligt för att kontraktet sagts upp utan kontraktet har snarare sagts upp för att han spelat dåligt.
Sheena Punkrocker:
Så länge inte Widing gjort klart med en annan klubb så höjer
han ju sitt marknadsvärde till nästa säsong, ju bättre han spelar.
Så jag skulle nog säga att han är fullt tillräckligt motiverad.
Sen vill väl alltid spelare vinna när det är slutspel.
Tycker jag låter helt strålande inför kvarten.
Zappaholic: Styrman och Löf/Berglind kanske kan få ett lyft av den nya taktiken. Sen får vi hoppas att Spelare som Granström, Sundqvist, Jacobsson, Lavander, Enterfeldt, Persson, Thuresson, Wännström, Ollas, Johansson och Widing kan växa i slutspelet för detta bör passa dem.
Vi är väl kanske nere på 10% vinstchans i Skellefteå och 30 i Gävle så chanserna till semifinal är inte så stora men de finns och det är ju det som räknas.
Carl Lejonkräk: Det är nog inte ditt fel att Slajsarn är borta. Hans intresse hade ju devalverats kopiöst de senaste åren så kontot självdog väl...
Få inte upp förhoppningarna nu, Calle, tror vi tar med oss det spel vi hade in i slutspelet. Det gör Skellefteå också, och därmed har vi väldigt små möjligheter att rubba seriesegraren.
Jag har gärna väldigt fel.
Redigerad kommentar
SH: Helt rätt. Hoppas också att han kan komma upp i nivå. Funderat många gånger på hur han skulle funka i en bättre omgivning av spelare? Tekniken lär ju inte bli bättre dock:)
Det är märkligt med Widing, tror han har ett prestationsbaserat kontrakt vilket gör att det låser sig för honom. Känns som hans avvägning när han bör ta skott eller inte är jättebra;)
Båda har mer rutin och tuffhet, den senare känner väl dessutom till sina gamla lagkamrater och hur dom agerar på isen.
Med det nya striktare försvarsspelet blir han en tillgång, jämfört med när han kom och tvingades agera ihop med andra vilsna spelare.
den här säsongen. För de har ju 2-2 i trepoängare + en straffvinst.
De har bara släppt in 11 mål på 5 matcher mot Skellefteå.
Så någonting rätt måste de ju ha gjort.
"Widing känns lite som Ovechkin i NHL, dvs i grund och botten ett offensivt vapen, men med ett begränsat register vilket har gjort honom sönderscoutad & sönderläst av motståndarna"
Jag såg Widing slå en passning en match.
Widing känns lite som Ovechkin i NHL, dvs i grund och botten ett offensivt vapen, men med ett begränsat register vilket har gjort honom sönderscoutad & sönderläst av motståndarna. Sedan har inte Widing fått till det överhuvudtaget i powerplay den här säsongen. Vanligtvis gör han en ganska stor andel av sina mål i PP.
HappyX3:
Här på HS märks tydligt att hockeyabstinensen kan va svår att hantera ;-)
Inför slutspelsstarten känns det som vi har allt att vinna, SAIK stora favoriter och hoppas verkligen dom känner sig som sådana. Flera detaljer måste naturligtvis falla på plats och några av våra spelare måste varva upp ett snäpp eller två....
Om Widing är säsongens stora frågetecken så tycker jag även att Martin Johansson är dåligt utnyttjad.... med sin snabbhet borde han kunna ta sig runt de flesta backarna lite oftare.... lite märkligt.
Eller så överraskar TJ alla med det vapen som väl egentligen är det bästa mot lag som SAIK: tokcheckning.... :-)
Vi har chans emot SAIK, men då måste vi göra en bra första match, gör SAIK mycket mål i första matchen kommer vi få sjuka hjärnspöken medans dom kommer köra på. Kan vi hålla nere siffrorna i första matchen tror jag vi har stor chans på avancemang. Självklart vill jag att vi vinner första, men viktigaste är somsagt att släppa in lite mål och visa att vi är svårköpta (y).
Sen en fråga, kan inte tänka på annat än SAIK-BIF om det är ju många dagar kvar!! hur fan gör ni för att stilla denna abstinens?! SLUTSPEL!
Jag trodde förköpet till hemmamatcherna började idag kl 11?!
Jag kunde köpa biljetter för 100 kr/st redan för en timme sedan.