SLUTSPEL 2013!
Carl Lejonkräk: ja det är svårt samtidigt behöve vi fler producerande kedjor. Vill gärna s harju med kroken.
men i det här fallet litar även jag mer på ledarskapen egenintresse egna förhoppningar.
brynäs08: förbannade stavningsprogram!
men i det här fallet litar även jag mer på LEDARSTABEN ÄN MINA egna förhoppningar.
Skulle det stå.
Carl Lejonkräk: För mig är det ganska självklart att kusinerna skall spela ihop med sin speed och samspelhet. Sedan är det frågan om vem skall vara den tredje?
Tror att Saik kommer att sätta hård press på Järnkrok med två spelare så han skall spela med snabba pass så att deras taktik inte biter. Med tanke på det skall den tredje inte vara en som bara kan buffla framför mål utan också är snabb på rören och spelintelligent med bra passningsförmåga. Förslag?
Treklövern1912: snabb på rören, spelinteligent med bra passningsförmåga?
nä någon sån har vi inte ;)
Redigerad kommentar
brynäs08: Om jag tog ut laget så skulle det se ut enligt följande i kvartsfinal 1:
Honken (Rahm)
Sundqvist-Jacobsson
Ollas-Enterfeldt-Harju
Gunderson-Djoos
Lindholm-Järnkrok-Thuresson
Persson-Löf
Widing-Nordqvist-Granström
Nörstebö--------
Wännström-Hansen-Johansson
Carl Lejonkräk: ja du brukar ju tro på laget ;) jag tror faktiskt att vi startar med en förlust med 5-2 och följer sedan upp med tre raka förluster till.
enda chansen som jag ser det är att vi helt otippat får en flygande start med vinst i första matchen.
brynäs08:jag tror mer att Skellefteå startar med en planenlig 5-2 vinst, sedan vinner vi med 3-1 hemma, kniper trean efter 4-3 i sudden i Skellefteå, sedan 3-1 hemma, förlust i Skellefteå med 8-2 och sedan avslutar vi med 2-1 i sudden hemma (-:
Seriöst så är detta inte ett allvarligt tips utan snarare en önskedröm.
Finns en sak som brynäs bör göra det är spela hansen granström och wännström mot holloway bellmare möller! Sedan mossa på och spela defensivt och tråka ut saik!
Honken visar igen varför han är en av sveriges bästa målvakter i elitserien!
Harju - Entefeldt - Lindholm
Thuresson - Järnkrok - Wännström
Ollas - Lindgren - Johansson
Granström- Hansen - Widing
Gunderson - Jacobsson
Sunkqivst - Djoos
Persson - Löf
Extra: Lavander och Nörstebö
Målvakt Honken (Rahm).
Harju och Enterfeldt passa bra ihop, in med mer fart och kreativitet i Lindholm kan detta bli en rolig kedja! Järnkrok och Thuresson kan båda producera och får vi in Wänna kan han bidra med fart och energi, men en neutraliseringskedja som kan göra nått "slumpmål". Ollas och Johansson var bland de bästa i slutspelet ifjol i en förstakedja med Johan Larsson, Larsson är borta så därför kan Lindgren få chansen där? Granström, Hansen och Widing känns bara jävligt bra! Annars bänkar vi Hansen och spelar Lavander- Granström -Widing som lirade tillsammans i höstas när det gick bra för BIF! =)
Hockey Direkt
Steenm:
Kul för Silfverberg att avgöra matchen och få istid som nykomling.
Grymt bra och kylig straff på Lundqvist.
Ingen som sett detta?
Guldjakten Är på träningen och alla ser ut att vara med förutom Granström. Dennis Persson och Simon Bertilsson (!) har röda tröjor.
Tänk om det skulle vara så att dom har mörkat Berras skada och att han möjligtsvis skulle kunna spela några matcher nu på slutet...
Skitstöveln:
Ser väl inte så illa ut på ticnet? De 8 sektionerna vid rödlinjen slutsålda samt ca 50% på övriga sektioner...folk bestämmer sig sent, många avvaktar säkert att det inte blir 1-9 ikväll
Eller har du annan info än ticnet?
Kvällens resultat kommer nog att påverka torsdagens publiksiffra mycket.
Redigerad kommentar
sylf: Håller med om att man vill ha fullsatt, men med tanke på att det är så sinnessjukt dyrt att gå på hockey idag är det fullt förståeligt. Den billigaste(!) biljetten går på 240:-, om man nu inte vill stå upp (vilket man inte vill). Tänk det priset gånger fyra för en barnfamilj och vi är snart uppe på fyrsiffrigt, inklusive allt crap som köps i arenabutikerna.
Tror de flesta tänker likadant; spara pengarna till mer "viktiga" matcher senare i serien/slutspelet. Första hemmamatchen i en kvartsfinal är alltid svårsåld. Alltid.
Tycker det är så sjukt jävla sorgligt att det ska vara så dyrt. Det för en produkt som knappast gjort sig värda av entrépengen på hemmaplan i år...
Jag håller med om att biljettpriserna är höga, men det är inte så dyrt som du tror för barnfamiljer.
På familjeläktaren kostar en biljett 190 sek för vuxen, och 70 sek för barn. Man ska ha jävligt många barn för att komma upp i fyrsiffrigt.
www.brynas.se
Du borde läsa mina inlägg bättre. Jag skrev uttryckligen att jag håller med om att biljettpriserna är höga, men att det inte är så dyrt som du skrev. Du hävdade att den billigaste sittplatsbiljetten går på 240 sek vilket var en förbannad lögn. Du borde verkligen ta reda på vad biljetter kostar innan du drar slutsatsen att det är för dyrt.
Jovisst, olagliga streams kanske är räddaren i nöden för den som är urfattig. Eller just det, då har man nog varken råd med internet eller dator. Men jag har full respekt och förståelse för att det finns personer som inte är beredda att lägga en enda krona på Brynäs. Att Supporta Brynäs är ingen medborglig plikt. Det blir däremot komiskt när folk kräver massa av klubben om de själva inte är beredda att bidra med en enda krona.
Sen tvivlar jag på att det finns något större samband mellan inkomst och de som streamar istället för köper matcherna. Min erfarenhet är att dessa personer är mer "ta än ge" även i andra sammanhang, men jag kan såklart ha fel. Det finns folk här som bor i Gävle och som streamar varenda match eftersom "de inte har råd" att köpa biljetter. När jag erbjuder dessa personer fribiljetter tackar de alltid nej på grund av bekvämlighet. Ni vet vilka ni är. Så jag tror nog att bekvämlighet och snålhet också kan vara faktorer, men visst finns det säkert folk som är helt urfattiga också.
Redigerad kommentar
Hiv gör vad dom vill, sena tacklingar & fegspel är tydligen deras adelsmärke.
Hade Bif gjort 10% av all den där skiten hade vi haft halva truppen avstängd.
Bedrövligt att det inte finns några som granskar domare.