Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
Jag kommer ner och hejar mot Luleå.
Tex SAIK eller DIF med 4 hemmamatcher låter hyffsat tycke jag.
Redigerad kommentar
Det är väl inte speciellt troligt att de blir....mycket troligt att femman eller sexan finns kvar till fyran. I vilket fall som helst så ser jag ingen mardrömsmotståndare bland lagen som kommer att hamna utanför topp 4, dessutom innebär topp 4 en extra hemmamatch...
Bara fördelar om vi nyper fjärdeplatsen
GävleLasse: Tror inte på underskattningsteorin när det gäller gårdagens match. Isf kändes det mer som att vi kontrollerade matchen i kraft av att vi hittat ett rejält och väloljat försvarsspel överlag, ngt som vi sett under en längre tid nu.
Sett till chanserna över hela matchen så borde vi ha avgjort men deras keeper gör det riktigt bra. Vetefan hur han ex lyckades rädda både Eeros och Ossis frilägen. Mål där och matchen är slut.
Tycker trots allt att det är en styrka att spela så pass bra som vi ändå gör utan att ha den där desperationen som vi sett tidigare. Plottrandet med backarna underlättar ju inte heller direkt, men måste säga att jag är impad av Sundströms backspel. Slänger aldrig bort en puck i onödan om det inte är absolut nödvändigt utan spelar sig hela tiden ur situationerna på ett iskallt sätt. Djoosvarning....
"Hockeytittande med följande analys via text TV är väl annars din avdelning ;)"
Precis.
Och därför blir man ju lite extra sur när Berg inte ser på sin texttv att det är Dixon som schabblar och vägrar låsa upp Pakaslahtis klubba.
Syntes mkt tydligt på sidan 377....
Mer skärpa i morgon annars balanserar vi på en jävligt tunn slutspelslina!
Tyckte också att det i stort sett var spel mot ett mål men att dom sticker emellan och utnyttjar ett överoptimistiskt checkande i komb med dåligt byte från vår sida.
Lite mer "Granis"-stuk på fler spelare imorrn så ordnar det sig....
Fast ärligt talat tror jag inte att SSK är så mkt bättre. Känns som att dom bara har 1 femma som på allvar kan oroa motståndarna, resten känns tunna.
Sedan så beror nog mycket på var de har mickarna men han hördes konstant iaf
Fast ska två lag göra en perfekt match skulle ju varje match sluta 0-0, och en sån match skulle aldrig bli "perfekt" för något av lagen, i och med att de vill vinna.
Det som jag störde mig på under, och efter, gårdagens match var att SSK gjorde alla sina mål efter Brynässlarv, mer eller mindre. Det var inte bra. Ny match i morgon!
Själv så summerar jag när den sista matchen är spelad.
Slutspel? otrolig bonus.
Ingemansland? ja då var man inte bättre i år.
Kvalserie? fy faan orkar inte.."
Klart att Brynäs inte är klara för slutspel men man måste få spekulera lite om vilken eventuell kavartsfinalmotståndare som passar Brynäs minst dåligt.
Brynäs spelare har säkert fullt upp med att träna och koncentrera sig på nästa match så de tänker nog än inte på eventuella slutspelsmotståndare.
Jag kan tänka mig att Timrås spelare har mer problem med att hålla kvalseriekrampen/ångesten borta och fokusera på nästa match...
Hur vore livet utan spekulationer, drömar och förväntningar?