1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779091 inlägg · 7967 ämnen

Tappat 3 poäng mot DIF


Tappat 3 poäng mot DIF
Ok... En poäng mot Djurgården i går var väll ok... Men DiF har tagit 9 poäng i år... Var av 3 mot oss... Djurgården är ett lag i år, som vi bara ska slå!

Sv: Tappat 3 poäng mot DIF
Ja, inte för att jag vill vara taskig, men att förlora mot ett lag fast i bottensmeten om man är mittenlag, är väl av grövre dignitet än att förlora mot en bottenkollega som ligger strax före i tabellen.

Så, vilket ord har ni nu i Gävle som är kraftigare än det 'debacle' som Djurgården drabbades av mot Mora?

Sv: Tappat 3 poäng mot DIF
Metal Guru: Underskattning.
Eftersom Djurgården förlorade mot ett sånt skitlag som Mora så borde det ju har räckt med att ställa ut skridskorna igår.
Vi ställde tyvärr bara ut den ena.... ;-)

Sv: Tappat 3 poäng mot DIF
Metal Guru: DISASTER!

Sv: Tappat 3 poäng mot DIF
Huge & Bissett19:
Vad sade publiken när det bara kom ut en Brynäs-skridsko på isen vid matchstart? Märkte de nån skillnad, eller var man lika glada ändå - jag menar tills slutresultatet uppdagades..?

'Underskattning' känns dock inte som någon förstärkning av 'debacle', men det kan ju i.o.f.s vara en dialektal skillnad.
'DISASTER!' har i mina öron lite mer tyngd och domedagsair om sig, men å andra sidan så är det ju bara idrott vi pratar om...

Sv: Tappat 3 poäng mot DIF
Metal Guru: Du måste tänka på att i denna bok vänder du dig oftast till dysterkvistar. Och i deras sinnevärld finns bara ord som DISASTER, Katastrof, Sopor, Värdelöst etc etc, som benämning på den egna insatsen.
Hittar man inget värre så kan man alltid dra till med Underskattning.
För något fel måste det ju vara när man torskat. Att motståndaren kanske varit för dagen bättre, då det egna laget av en eller annan anledning kanske inte kommit upp i normal standare, det finns som sagt inte på kartan.
Boorken vaskade ju iaf om och kastade in en målvaktsskridsko för att få lite mer energi i laget, men det hjälpt tyvärr inte....

Sv: Tappat 3 poäng mot DIF
Huge:
I en serie på 50 omgångar får man räkna med at både bli positivt och negativt överraskad ibland. Idag går mina tankar åt Leksand, som fick bli positivt överraskade igår. Hoppas att de får smaka på segerns sötma åtminstone en gång till under dessa 50 omgångar.

Sv: Tappat 3 poäng mot DIF
Metal Guru: "I en serie på 50 omgångar får man räkna med at både bli positivt och negativt överraskad ibland."

Schhhhh....
Inte så högt. Dysterkvistarna kan höra dig, och då får du på pälsen för ditt svammel...
Ja, vi får väl skänka en tanke åt våra släktingar vid Siljans södra strand.
För vi är ju nästan släkt alla tre, kan man säga.
Och blod är trots allt tjockare än vatten.
Men sötman får inte gå till överdrift. Lagom är bäst....

Sv: Tappat 3 poäng mot DIF
Sch! Huge:
Dysterkvistarna kan inte räkna!
Det är en, två, många omgångar i ES.

Lagom är nog, vad gäller vår lillasyster med skrytbygget!

Sv: Tappat 3 poäng mot DIF
Huge: "tänk om man för en gångs skull kunde spela på sin normala standard"

En fras som ofta används bland oss amatörer inom golfen och faktiskt ofta skulle kunna passa in på hemmablinda hockeyfans också.

Sv: Tappat 3 poäng mot DIF
Stigsson:
Det jävliga är ju att inom hockeyn blir ju en egna lag och dess 'normala standard' hela tiden störd utav motståndarna på ett eller annat sätt. Som t.ex att de plötsligt är bättre än vad man väntat sig.
Såå jäla osportsligt!

Sv: Tappat 3 poäng mot DIF
Metal Guru: Stämmer även in på min liknelse med golfen men där är det klubborna som helt plötsligt blir mycket sämre än vad man väntat sig.

Såå jäla osportsligt!

Sv: Tappat 3 poäng mot DIF
Huge: Det är väl så det funkar, eller? Mora är ett skitlag, djurgården förlorade mot mora och är därför ett extremt skitlag. Brynäs i sin tur torskade mot djurgården vilket innebär att brynäs är det ultimata skitlaget!
Ibland är allt så lätt...

Sv: Tappat 3 poäng mot DIF
munkas:
Samtidigt förlorade Mora mot det ultimata skitlaget Brynäs, varför man filosofiskt kan påpeka att 'allt går i cirklar, men skiten är midjedjup ändå'.

« · 601028

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Välimäki presenterad!!! Härligt
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)