Trött
« Föregående · 136697 Till forumet
Sv: Trött
Cusken: Jag har sagt det förut o det tåls säga igen man får sänka ribban lite bara,jag håller med dig Hv,Frölunda o Färjestad är nog försvåra i år men sen tycker jag det är helt öppet om dom andra platserna ni får skrika hur mycket ni än vill hur pissdåliga Brynäs är,några här är till och med patetiska känn dig träffad du som tar åt dig för det bevisar ju bara att du är det om du svarar på detta(inte du cusken)men jag behöver inte nämna några namn!!Kentak:- Kalle anka kedjan säger du är det inte lika bra slå till med Superfemman årgång-81 CCCP när vi ändå håller på just det året var dom outstanding 13-1 mot TRE KRONOR i final på Scandinavium jag var där och 8-1 i Canada cupfinal mot då världens bästa hockeyspelare Wayne greatzky!! Tänk om man kunde TROLLA fram den kedjan i Brynäs årgång 2002 då hade vi inte behöva några andra femmor det hade räckt med den femman kentak ;-) Men men det är ju fan också vad det grinar illa nu men som super optimist man är så kommer vi ju faktiskt närmare vinst för varje match :-)
Sv: Trött
Huge: Hej igen. Jag minns vår diskussion här på forumet om Sandlin för ett halvår sedan.. Och om jag minns rätt så var vi inte överens om mycket då heller.
Jag har svårt att se nåt bra positivt i Brynäs för tillfället. Jag har ännu svårare för att blunda för verkligen och låtsas som att tabellen är upp-och-nedvänd. Men du kanske kan?
Puffen: Bra. Brynäs behöver stöd. Jag har som sagt ingen större lust att se matchen men har frikort och ser alla matcher.
Jag har svårt att se nåt bra positivt i Brynäs för tillfället. Jag har ännu svårare för att blunda för verkligen och låtsas som att tabellen är upp-och-nedvänd. Men du kanske kan?
Puffen: Bra. Brynäs behöver stöd. Jag har som sagt ingen större lust att se matchen men har frikort och ser alla matcher.
Sv: Trött
Huge: Vi får alltså inte uttrycka vår besvikelse när Brynäs, laget vi älskar, bara förlorar? Vi ska tycka att allt är lugnt efter 7 raka torskar? Vi ska inte reagera när klubbledningen bara sitter med armarna i kors då spelare i laget blir långtidsskadade till både höger och vänster utan att dessa ersätts?
Sv: Trött
Cusken: Hej igen. Det har inte slagit dig att det kanske är alla gnällspikar här på sidan som blundar för verkligheten. Jag förstår att många är otroligt engagerade och förhoppningarna efter försäsongen var naturligtvis, med all rätt, stora på laget. Skador, dåligt sjävförtroende och därmed knackigt spel har ju gjort att vi ligger där vi ligger. Många verkar tro att man trots dessa faktorer borde kunna prestera topphockey men det funkar ju inte riktigt på det viset. Att efter 9 omgångar och med 3-poängssystemet dessutom redan börja yra om AS, tränarbyte, SK:s avgång osv tyder väl knappast på ngn större verklighetsförankring....
Sv: Trött
Huge: Först och främst har inte jag nämnt något tränarbyte el. dylikt. Det är inte rätt väg att gå. Min poäng är väl den att målsättningen i Brynäs på sistone inte är att vara ett topplag utan att "göra det bästa av situationen med det som finns att tillgå".
Jag tycker förvisso inte en direkt jämförelse med andra lag är helt rättvisande men se ändå på FBK som värvar mitt i säsongen en NHL-meriterad spelare trots redan bred trupp. Då har man höga målsättningar. Vad gör Brynäs efter en bedrövlig säsongsupptakt? Inget!
Med dagens utdragna system med 50 omgångar måste varje lag räkna med skador. Brynäs gör inte det. Ett par skador och du har en tredjefemma fylld av juniorer. Jag tycker det är bedrövligt.
Truppen är för tunn punkt slut. Nu med Wågström borta hela säsongen ser inte heller ljusare ut. Men det är min åsikt.
Jag tycker förvisso inte en direkt jämförelse med andra lag är helt rättvisande men se ändå på FBK som värvar mitt i säsongen en NHL-meriterad spelare trots redan bred trupp. Då har man höga målsättningar. Vad gör Brynäs efter en bedrövlig säsongsupptakt? Inget!
Med dagens utdragna system med 50 omgångar måste varje lag räkna med skador. Brynäs gör inte det. Ett par skador och du har en tredjefemma fylld av juniorer. Jag tycker det är bedrövligt.
Truppen är för tunn punkt slut. Nu med Wågström borta hela säsongen ser inte heller ljusare ut. Men det är min åsikt.
Sv: Trött
gordo: Ja, just nu får man nöja sig med det lilla. Men man undrar lite i bland över vilka som döljer sig bakom vissa nicks. Genuina Brynäsare eller medgångssupportrar eller t o m motståndare som vill sprida panik i leden. När vissa t o m svänger UNDER en och samma match från att HYLLA laget till att SÅGA så undrar nan ju onekligen. SÅ fort förvandlas knappast ett lag från världsbäst till sämst..Skärpning på den fronten tack!
Sv: Trött
Cusken:
Inte bara målsättning, Cusken!
De har realistiskt sett även titeln inom räckhåll, det är inte bara visioner eller målsättningar. Just nu fördel VFHC och HV som verkar vara de starkaste lagen och har de bästa målvakterna.
Om man ser Brynäs i det perspektivet så kan det i alla fall inte gå sämre när man är 12:a av 12 lag. Det kan bara bli bättre...
Inte bara målsättning, Cusken!
De har realistiskt sett även titeln inom räckhåll, det är inte bara visioner eller målsättningar. Just nu fördel VFHC och HV som verkar vara de starkaste lagen och har de bästa målvakterna.
Om man ser Brynäs i det perspektivet så kan det i alla fall inte gå sämre när man är 12:a av 12 lag. Det kan bara bli bättre...
« Föregående · 136697
Vad jag och alla andra vet dock är att Brynäs går en tung säsong till mötes. Jag tror att laget tar sig till slutspel men där tar det troligen tidigt stopp. I år kanske Brynäs vinner 1 eller 2 matcher i kvarten i alla fall?
Brynäs försöker - men det är så otroligt långt från Färjestads, Frölundas och HV71s klass att det är sorgligt. Jag vet faktiskt inte om jag orkar bry mig längre om Brynäs. Jag är.. trött.
Vem känner sig sugen att se Brynäs-Timrå på tisdag? Ärligt talat - någon?