Uppehållssnack
Den stora skillnaden är ju att i den senaste artikeln så vill man tala om att modos stjärnor "ger tillbaka" till klubben i deras hjärtan.
Sen vill jag minnas att det var Tomas Roos som drog igång drevet på riksnivå med sitt "Brynäs Tiggers" då med full hjälp av en sponsor som till och med gav honom det brev som gått ut. Han fick alltså en väldigt intressant artikel i knät som DESSUTOM kunde dokumenteras. Hur ofta händer det i en Murvels karriär?
Jag tycker bara att det är lite märkligt att man inte nån gång, vare sig efter Modos första begäran om ekonomiska hjälp eller efter att stjärnorna sagt sig vara villiga att bidra, talar om tiggeri.
Ngt man däremot var djävligt snabba med att tala om när Brynäs bad sina medlemmar om hjälp.
Den största anledningen tror jag dock är att dom helt enkelt HAR ett stort klubbhjärta samtidigt som man haft råd att bidra med ekonomisk hjälp.
Däremot är jag inte riktigt lika säker på att våra egna spelare hade agerat lika solidariskt, men det är bara ren spekulation från min sida som inte bygger på nåt annat än ren känsla.
Framförallt så hoppas jag att vi aldrig hamnar i ett läge som Modos, där vi får anledning att syna våra spelares solidaritet.....
;-)
För övrigt är Ros en av dom sämsta murvlarna.
Det räcker så...
Men det är klart. Vid den tiden så var det väl inte så många spelare som hade Brynäs som moderklubb och kan således inte förväntas för att ha ett klubbhjärta. Blåst eller inte så sjönk ju Sjöddas intresse för Brynäs betänkligt efter avslutad karriär ;)
Kanske dags att döpa om tråden till GävleLasse vs. Huge. ;)
Med Jonsson
4 Brynäs IF 8 3 3 2 17-13 12
Utan Jonsson
9 Brynäs IF 8 1 3 4 15-20 8
Landslagsspelare så sent som i år
Mest speltid i Brynäs
Jag får trösta mej med att statistiken, landslagscoachen (med meriter som OS-, VM- och SM-guld) och en elitserietränare stöder mej. Vad stöder du dej på?
Menar du att det finns en brynäsare som INTE hade gjort det?
Borde inte siffrorna varit större när vi nu tydligen är ett
allsvenskt lag utan LJ enligt dig?Vad är det som Du tycker är så oersättligt med Lasse?Föresten:var har Näslund sagt att LJ är oersättlig????
Oj vilket agg du har till Lasse.
Lasse Jonsson är vår ledare på backsidan,framförallt i PP.
Han måste ersättas om nu han blir borta ännu längre..
Agget ligger i att vissa försöker skriva upp honom större än störst.
Ngn ledare på backsidan är han ju inte,han visar ju inget jävlar annama alls.
PP saknas han kanske i men borde han inte träffa mål lite oftare
när han väl skjuter?Ok,han är rikigt bra på att föra upp pucken
i anfallszon.Och om han blir borta länge så måste vi ju naturligtvis ersätta
honom.Men att vi åker ner i allsvenskan utan honom köper jag inte.
Näslund har inte sagt att Jonsson är oersättlig, det har jag gjort. Den kommentar jag citerade var denna: "Så viktig är han inte,han är ok framåt o snudd på katastrof bakåt." Landslagsledningen kan väl rimligen inte dela den åsikten?
"Vad är det som är så oersättligt med Jonsson?" Svar: Han är Brynäs, i särklass, bäste back. Duger det som svar?
Nej det duger inte.
Menar du i särklass bäste back framåt el bakåt el som helhet?
Hietanen-Andersén
Nolander-Löf/Berglind
Sundqvist-Bertilsson
Somervouri-Nordquist-Kahnberg
Molin-Hansen-Rödin
Lauritzen-Dixon-Dackell
Sandin-Granström-Silfverberg
Hermansson-Sundström-Järnkrok/Wännström
Hmm,det lär inte varit nu under uppehållet iaf,då Löf,Bertilsson,Rödin,och Silfverberg varit med J-20landslaget .
Har jag glömt nån mer kanske?
Victor Berglind och Calle Järnkrook var också på landslagsläger.
Så frågan till Pettisbif är:När såg du träningen egentligen?elr kokade du bara ihop ngt?
Din skämtare!
Jag tycker du ska delge B-Å Gustafsson, M. Näslund, Czarnecki och Sundlöv din expertis. Dom har ju ingen koll alls.
Du kan ta vem som helst förutom Löf.Det finns ingen förste back i dagens Brynäs.
"Det finns ingen förste back i dagens Brynäs."
Kom igen nu..
Varför tror du L.J blir uttagen i landslagstruppen gång på gång?
Ingen aning faktiskt.Tycker Du att LJ är den bästa Brynäsbacken
på egen planhlva?
Men som han spelat hittills, nej långt ifrån.
Nej absolut inte,det är därför han har en defensiv pjäs bredvid sej typ Andersén.
Jag kan gå så långt att säga att under en längre tid utan L.J:
Med Lasse i laget=slutspel
Utan Lasse=Nomansland/KS
Skulle det visa sej att Lasse måste göra ett nytt ingrepp så måste Sundlöv hitta en ny kvalitetsback.
Vad gör rekryteringsgruppen??
Är det hela hockey-Sverige som har fel eller är det du?
Det kanske säger mer om dom andra....
Alltså jag tycker LJ är en helt ok back,men för att kallas förstaback och tjäna
dom pengarna han gör så tycker jag att han har mycket kvar att bevisa.
Du menar att alla andra kan ha fel när dem säger emot ditt egendomliga resonemang.
Du kallar någon dummare än Huge.
Tre tydliga tecken på fördunklat omdöme...
Kul det där med Huge!Att va utalad första back och att spela som en första back är ju inte riktigt samma sak.Och vad är mitt egendomliga resonemang?
Egendomligt resonemang var egentligen bara en lite snällare omskrivning för idiotisk åsikt.
med eller utan Lars J i laget. Det ÄR en väldigt stor skillnad
på att ta 1,5 poäng/match jämfört med 1 poäng/match.
Ett lag som tar 1,5 poäng/match är garanterat i slutspel,
medans ett lag som bara snittar 1 poäng/match spelar
i kvalserien.
Som tur är har ju Brynäs hunnit spela några matcher där
de snittat ungefär 1,5 poäng/match (med Lars J), men ju
fler matcher man spelar där det bara blir 1 poäng/match,
ju närmare botten kommer vi.
Därmed torde det vara bevisat att Lars J är en viktig spelare för oss
och att ju fler matcher han blir borta, desto mer kvalserieångest
kommer vi att få.
MEN för 250" i månaden kan man begära lite mera än vad han har visat upp. Någon ledare och pådrivare är han inte, men klart vassaste backen i Bif.
Sen kan man ju undra i hur många flera lag i Es han skulle vara 1á back i idag?
Nu MÅSTE mormor agera när han är blir borta längre än vad dom har räknat med.
tompap71: "Egendomligt resonemang var egentligen bara en lite snällare omskrivning för idiotisk åsikt."
Åsikten är inte bara idiotisk, den är rent av korkad. Påstår man att Jonssons backspel är en katastrof bakåt och Ok framåt så säger det väl det mesta om hockeykunskaperna.
Det flesta som kommer med såna här uppenbart felaktiga påståenden har ofta skrivit i berusat tillstånd en sen lördagskväll eller nåt annat tillstånd som temporärt eller sedan länge påverkat det sunda förnuftet. Storpsponkens enda chans till botgöring i det här fallet är väl att han gör avbön och hänvisar till just ett tillfälligt(?) anfall av sinnesförvirring alt lördagsfylla. Men om han vidhåller sin uppenbart felaktiga och korkade åsikt så är han fan i mig dummare än Huge, det kan jag bjuda på...
:-)
på egen planhlva?"
Öhh... tycker du att Magnus Johansson är bäste backen på egen planhalva? Johan Åkerman kanske? osv. osv.
Han är bättre än Mattias Karlsson, Stefan Bemström, Jyri Marttinen, Glimmenvall, Fransson... Timander är väl kanske tveksamt.
Vilken är isf den stora skillnaden mellan att be sina spelare om ekonomisk hjälp och att be sina medlemmar om ekonomisk hjälp?
Jag kan inte få det till nåt annat än att BÅDA fallen isf handlar om tiggeri.
Ändå väljer Expressen att bara tala om tiggeri i det ena fallet.
Det är DET sakfrågan gäller.
Att det sen är skillnad rent tekniskt och praktiskt på att skicka ett tiggarbrev och att muntligen be om ekonomisk hjälp är väl en självklarhet, men tycker du ärligt talat att det har med sakfrågan att göra?