1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778962 inlägg · 7967 ämnen
« · 276076 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Truppen
Igor: Den viktigaste värvningen må ju ändå vara att knyta till sig en målvakt som håller en mycket hög klass och där hoppas jag verkligen SK/EK har långt framskridna planer med en toppmålvakt.

Sv: Truppen
aphac: Det var väl det du indirekt sa:
"Alla lag förstärker ju sina lag då räcker det inte för BIF att bara komma till samma nivå som detta år , då flyger vi ut i raketfart!!!!!!"

Om alla andra förstärker innebär väl det att de blir bättre samt som du helt riktigt kom fram till "vi flyger ut med raketfart". Alla lag blir bättre utom stackars BIF.

Sv: Truppen
Jazon: Ingen har sagt att kvaliteten höjs. Gnetspela eller vad f-n som helst, alla lag gör allt för att stanna kvar i ES. Ambitionerna som BIF har är lite luddiga om man tolkar snacket och vad som realistiskt händer.

Sv: Truppen
Bright:Skillnaden är att man trodde på laget förra våren, då fick man ju en lugn sommar. Iår blir det Losec som gäller om inte nått händer.

Sv: Truppen
aphac: Du menar alltså att ES höjer kvaliteten i år som tidigare år :-)

Sv: Lill-Nyllet
Olgas furir: Hallå!!! Lite överdrivet kanske?????

Sv: Truppen
Strozzi: Tänk på att man antagligen inte satsar på tre målvakter nästa säsong och att man såg Karjalainen som ersättare för Soling som kommer tillbaka. Sedan går ju också Danielsson och Rönnquist in i laget. Då blir det tre eller fyra spelare som återstår: 1 back, 1 målis och 1 forward (kanske 2).

Sv: Truppen
aphac: Du/Vi gör nog klokt i att ställa in oss på en repris. EK gör oss inte optimistiska hittills i alla fall.

Sv: Truppen
Bright: Alla lag förstärker ju sina lag då räcker det inte för BIF att bara komma till samma nivå som detta år , då flyger vi ut i raketfart!!!!!!

Sv: Lill-Nyllet
Olgas furir: Det var värst, Lind "Brynäs bästa värvning på åtminstone de sista 15 åren"! Kommentarer överflödiga. Jag gillar också Micke Lind, men bättre än en andre-center är han verkligen inte.

Sv: Truppen
Strozzi:Hitta sämre än de du nämner är inga problem, vänta bara BIF kan.
På HM hade vi störst ruta med rykten men det hela slutar med minst klara och största förlustkolumnen.
Håller på att tappa tron, fy f-n om man ska behöva uppleva ännu en säsong i diket av ES.

Sv: Lill-Nyllet
Olgas furir: =)

Sv: Truppen
Strozzi: De sju spelare som fattas måste bli bra spelare om Brynäs ska komma högre nästa år. Kommer inte de återstående nyförvärven att vara lyskraftigare än de fem som är klara blir laget inte ett skvatt bättre. Kanske t o m sämre.

Sv: Truppen
Strozzi: Får verkligen hoppas att det kommer att värvas spelare med en så pass hög standard, att det inte räcker med ett par skador för att kvalet ska vara ett faktum!

Sv: Lill-Nyllet
Kahn: Man undrar vad du kan om hockey? Har du överhuvudtaget sett Lind spela? Det är Brynäs bästa värvning på åtminstone de sista 15 åren. Han går utan vidare in som förste center i precis vilket ES-lag som helst. Där fick du din jävla smock!

Truppen
Nu har vi tappat minst 12 spelare och fått 5. Undra om vi kommer få 7 till? så att vi kommer upp i samma antal spelare... Får vi det så kommer vi bli betydligt bättre än ifjol.

jag menar.. d blir svårt o hitta ersättare som är sämre än Jobs, Floberg, Kösa, Pekkala, Berka osv..

Vad tror ni??

Sv: Cricke's tråd
Cricke: När det gäller Mårtenssons kapacitet har vi uppenbarligen helt olika åsikter.

Sv: En nåd att stilla bedja om...
Huge: "Bara att slå till". Jo, men det är just det som Brynäs aldrig gör. Åtminstone inte när det gäller kvalitetsspelare, typ Petriläinen...

Sv: Lill-Nyllet
Kahn: "Kommer toppvärvningarna någon gång....?". Svar: Nej...

Sv: Cricke's tråd
Igor: Det räcker inte att vara bra var tionde match som han var och det var inte en miss av Brynäs att inte värva honom. Vad är det som säger att han är lovande? De har man sagt om många brynässpelare de sista åren och hur gick det för dem.
N Danielsson är en spelare som jag gillar, kreativ och snabb, där ligger Mårtensson i lä.

Sv: Cricke's tråd
Lunkan: Williams var väl bra? *host*

Cricke: Du har nog en poäng i det du säger, men det jag ville åt var mera principen. Bara för att en spelare inte gjorde bra ifrån sig i en klubb för några år sedan behöver han inte vara i samma klass i dag.

Sv: Cricke's tråd
bobbe: Anledningen är väl enkel, AHL är en sämre liga än elitserien. Har följt honom i Brynäs i två år. det första året var han helt okey, andra året betdligt sämre.
Fram med bättre nyförvärv.

Brynäs IF Hemsida
Uppdateringen på Brynäs hemsida är svag. Att dom inte kan skriva klart och tydligt vilka som inte får förlängt kontrakt och vilka som dom vill förlänga med. Och resultat av spelade matcher kan dröja bra länge innan dom skriver in det. Det skulle behövas läggas mer jobb på hemsidan. Det är ju Brynäs ansikte utåt på nätet.

Sv: Lill-Nyllet
Kahn: Det Elitserielag som har en sådan som Micke Lind som 4:e center vinner SM-Guld.

Sv: Cricke's tråd
bobbe: Vi har dåliga erfarenheter av bäste poängplockare från USAs B-ligor nämligen en viss Jeff Wiliams.

Mårtensson är givetvis välkommen tillbaka (om det nu blir så) men någon frälsare är han inte.

Sv: Cricke's tråd
Cricke: Jag tycker Mårtensson var en av de bättre i Brynäs sista året. Minns t.ex. hur kedjan med Mårten, Harder & Soling dominerade helt i den tredje kvartsfinalen mot FBK som tyvärr Aspen schabblade bort. Killen är ung, lovande och denna säsong varit ett AHL-lags bästa poängplockare, det är fan inte så illa. En stor miss för Brynäs att man inte klarar av att värva honom.

Sv: Cricke's tråd
Cricke: Spelar det någon roll hur bra en spelare var när han stack från föreningen förra gången? Det som spelar roll är väl hur bra spelaren är nu? Är man bäste poängplockare i sitt AHL-lag borde väl det räknas mer än en gammal säsong i Brynäs?

Rätta mig om jag har fel...

Cricke's tråd
Kan inte förstå detta eviga tjat om Mårtensson, en spelare som var en av de sämre i Brynäs innan han stack iväg. Lite större krav måste man väl ändå ha på nyförvärv. Låt LHC få honom.

Lill-Nyllet
Om det stämmer, det som stod i dagens GD, att "Lill-Nyllet" inte skall stanna kvar i Bif så måste jag säga att det är positivt. Nu kommer Patrik Rönnqvist att ersätta honom, jäkligt bra. Där har EK tagit ett riktigt beslut i motsats till värvningen av Björck som jag ser som ett dåligt skämt. Ett rundningsmärke som slåss! En "fulare" variant av Brad Berry, huuuuuva!

+ - värvningar ( som jag ser det )
Malmström - kan mycket väl "göra en Anger"
J.Johansson - kommer att bli en mycket bra ES - center

- -värvningar
Casselståhl - liten, begränsad, bänknötare
Lind - skadebenägen fjärdecenter
Björck - Neeej!

Kommer toppvärvningarna någon gång.........?

Sv: Brynäs 03-04
65 Selander: Jag tror nog faktiskt ni kan vara rätt lugna för aktiv konkurrens från LHC:s sida, då truppen i stort sett är spikad, med t.ex. tre målvakter. Frågetecknen gäller vissa skadade spelare, men som sagt, i stort sett klart. Finns nog värre konkurrenter för Brynäs i nuläget... ;)

Sv: Brynäs 03-04
vi behöver spelande backar!

Sv: Brynäs 03-04
andersp: Det är väl lite det som varit LHC:s problem hittills, lagbygget. Det som jag tror kan tala för LHC i Mårtensson fallet (föärutom pengarna som jag är övertygas om är större i LHC) är Melin som tränare.

Sv: Brynäs 03-04
BrynäsTorBjörne: Och jag hörde att Forsberg ville spela i Brynäs eftersom dom har så fräna tröjor.... ;-)

Sv: Brynäs 03-04
andersp: Mårtensson står inte kvar på HM för Brynäs längre. Blir väl LHC då. Usch!

Sv: Brynäs 03-04
Tor Karlström: Om dom fick han billigt så tror jag att det är ok. Brynäs behöver någon som kan rensa framför mål och som kan tänka sig att nicka in pucken. Brynäs har för många spelare som är rädd för smärta eller för fysiskt svaga. Man behöver olika typer av spelare.

Visst skulle man önska att man hade en back som var stark, snabb och duktig med puck men sådana killar spelar ofta i NHL och kostar $$$.

Sv: Brynäs 03-04
Har svårt att tänka mig att man skulle försöka bygga upp ett lag utan att aktivt värva spelare som passar i laget utan istället "sno" värvningar från andra lag. Det är ju som att försöka bygga en bil av reservdelar från olika bilmärken. Det funkar inte bra och det blir väldigt dyrt.... Men med tanke på hur det har gått för LHC så kanske det stämmer...:-) ???

Sv: Brynäs 03-04
lindberg: Skulle inte förvåna mig eftersom LHC inte letar aktivt själv utan väntar på vad andra skall värva och slänger fram kosingen.

Börjar fundera på om Industrin i Linköping tvättar sina maffiapengar via LHC.

INNAN ni LHC'are börjar leva rövan så är detta skrivet som ett skämt :)

Sv: Brynäs 03-04
Jazon: det skulle antagligen inte bli någon reaktion alls, vi är luttrade..

Sv: Brynäs 03-04
Jazon: Ajjabajja, inte "onda" på GB'n

Sv: Brynäs 03-04
Lunkan: Vet tyvärr inte.

M.V.H Tor!

Sv: Brynäs 03-04
Vad kul det skulle bli här på planket om LHC tar både Norrena och Tony Mårtensson framför näsan på Brynäs....

Sv: En nåd att stilla bedja om...
prosten: Låt Timrå få Varvio så tar vi hand om Petriläinen.
En Tuulola-typ som är så nära originalet man kan komma.
Bara att slå till....

Sv: Brynäs 03-04
Tor Karlström: Enligt dagens GD står Nyllet numer under Vi som inte spelar i BIF nästa säsong.

Är det alltså klart att Peter lämnar skeppet (innan det sjunker?)?

Sv: Brynäs 03-04
Tja!
Jesper Bjöck,alla andra Elitserieklubbar stelnar väl av skräck och "Tälje" gråterkrodiltårar över att Björck stack därifrån...

Nej!!!
Janne Larsson& CO i Elitkommiten värvningen imponerar inte på någon och dom får icke godkänt gällande denna värvning av mig.
Jesper är en spelare från andra eller till och med tredje sorteringen...
Men allt är inte svart gällande Björck,killen är stor, stark och förhoppningsvis lagom elak, såna spelare saknade Brynäs förra säsongen.
Och...
man ska ge grabben en ärlig chans innan han döms ut helt.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Återkommer...

Sv: En nåd att stilla bedja om...
Jag återkommer till en tidigare vädjan.

En back......

Var finns Djoos ersättare?

HJÄLP EK!
Kom igen grabbar, se till att hjälpa Larsson och hans gäng med att ta fram ett alternativ till Norrena. Han lär inte komma till Gävle i annat än en Frölundatröja.

Sv: Brynäs 03-04
LUNDSTRÖM 6: Klart de är över spelet och man sitter ju inte som i Gavlerinken och somnar till...Sen är de nog en annan kultur och så bland oss S-vikare som gått på bandy sedan vo föddes..de är tillåtet att skrika..de är inga som blänger på en och tycker man ska sitta ner o vara tyst
Men de lär sägas att de är endel matcher på vallen nu på slutet som varit rätt döa (börjar bli lite bortskämda och folk engagerar sig riktigt i semifinal först typ)
Den lilla SAIK supporter klubben överträffar BIFs gällande flaggor o dylikt och inte minst i röst styrka.
Edsbyn nu i semin deras supporters sjöng och levde om nå enormt på Vallen trots storstryk de va imponerande..kan tänka mig ett sånt jävla tryck de kommer bli i deras Bandykyrka som nu byggs...

Sv: Brynäs 03-04
Janne Larsson som inte kan avslöja vilka fler spelare som är på ingång.
- Nej, men det kommer att visa sig ganska snart, säger han.

Sv: Angående Björck
Flera kommentarer...

Sv: Brynäs 03-04
Brynäs gjorde i går klart med backen Daniel Johansson för ytterligare en säsong.

« · 276076 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
{Tommy}: Vore tråkigt om du lämnade Tommy. Många som uppskattar dig härinne
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)