1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778925 inlägg · 7967 ämnen
« · 274962 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Nåt nytt?
svedas: Nope, nej den vanliga pajkastningen på SK om värvningar, så välkommen tillbaks om 2 veckor så kanske det hänt något. =)

Sv: Nåt nytt?
svedas: Det är bara att läsa och gråta.

Nåt nytt?
Hallå ! jag har varit borta ett tag (två veckor)är det nåt nytt so m har hänt i BIF

Sv: Brynäs 03-04
Clarence: Men du måste också ta med i beräkningarna att t ex Jobs och Floberg knappt spelade, att Luovi inte spelade alls annat än i inledningen och att Wågström inte spelade många matcher. Dessutom kan Nicklas Danielsson räknas som nyförvärv eftersom han inte tillhörde a-truppen från början. Så det går inte att räkna personer rakt av, även om jag förstår din logik.

Sv: Brynäs 03-04
Igor: Kan du räkna?? Ur gångna säsongens trupp har (hittills) kommer 12 spelare att inte finnas med nästa säsong. Dessa 12 har ersatss med 4 spelare. 12-4=8!!

Sv: Brynäs 03-04
Clarence: Äh jag bara undrade vad du ska med 8 spelare till men jag ger upp.

Sv: Brynäs 03-04
Igor: En trupp måste vara bred för att ett lag ska lyckas. 12 forwards ska ett lag kunna använda i en match om dessa håller måttet. Med fyra kedjor behöver ju ingen sitta på bänken.

Sv: Brynäs 03-04
Gust: Vi är helt överens om vikten av fyra kedjor :-)
Sedan vill jag ju se juniorerna spela också.

Sv: Brynäs 03-04
Igor: Okey trodde du hade räknat in Danielsson och Rönnquist i dom 10. I så fall är vi ju totalt överens :) För visst vore det på tiden att även vi kunde spela på 4 elitseriemässiga kedjor?

Sv: Brynäs 03-04
Gust: Vem har sagt att vi bara ska ha 12 forwards? Jag tycker vi värvar två bra forwards + dom tio vi har + N.Danielsson & Rönnquist. Det blir 14 vilket är en normal forwardstrupp i ett ES-lag.

Sv: Brynäs 03-04
Igor: Att ha enbart 12 forwards är väl att gräva sin egen grav. Hade hoppats på att även Brynäs skulle kunna spela på 4 kedjor någon gång och inte slita så förbannat på "nyckelspelarna" (om det nu finns några). För inte kan vi väl räkna med att "alla" tolv forwards är hela och friska hela tiden. Nej min åsikt är att det måste finnas 13-15 forwards i organisationen.

Sv: Brynäs 03-04
Clarence: Men min fråga var ju: vad ska du göra med dom tre spelarna som inte får spela? Ska Brynäs ha fler spelare än andra lag på sin roster för att du ska bli nöjd med prioriteringen?

Sv: Brynäs 03-04
Igor: Så klart man kan fortsätta lågprioritera värvningar . Men då vet vi också vad som väntar nästa säsong. Vi har den gångna säsongen fått erfara att Brynäs har en spelartrupp som inte håller i konkurrensen. Därför säger jag bara en sak: Fortsätter Brynäs att e n säsong till ursäkta sin beskedliga satsning med att ekonomin inte tillåter annat så har man heller inte i elitserien att göra. Där är nämligen den hårda verkligheten och dagens krav att prompt hålla sig med en stark och vital ekonomi om man vill vara med och leka. En verklighet som Brynäs IF aldrig kan komma ifrån.

Sv: En nåd att stilla bedja om...
Huge:
Jag ska till skillnad från dig inte vara så ofin att jag börjar yra om att ditt stall är tomt eller att dina smörgåsar inte är bredda etc etc.

Jag försökte nämligen att spinna vidare på din lilla lustifikation....tyckte att bytet av en gemen till en VERSAL kunde ge lite mera tolkningsmöjligheter i namnet på denna Back? back?.
Detta tillsammans med den nyligen upptagna diskussionen om "backen" Björk kunde möjligen ge utrymme för ett fniss eller två.

Jag får be om ursäkt om detta inte fungerade i skrift, kommer från och med nu att alltid meddela dig med små tecken om jag inte är helt allvarlig.
Inte helt allvarlig = ;-)
Ok?

Sv: Brynäs 03-04
Anneli S:

Niklas må trivas bra i Gävle, men om de finns fler alternativ med klubbar att gå till så ligger inte Brynäs på första prio.

För övrigt.
Nicklas Danielsson & Patrik Rönnquist får kontrakt till nästa år.

Sv: Brynäs 03-04
myra: Känner du alla dessa herrar kanske? Har du ringt runt och pratat med dem? Jag har väldigt svårt att tro att inte Niklas Wallin kan tänka sig att återvända till BIF. Han bodde nämligen granne med mig i Gävle och enligt vad jag har hört så har han inte sålt sitt radhus där än. (vilket jag har gjort med mitt) Om han inte kunde tänka sig att återvända så hade han väl sålt huset?? Dessutom trivdes Niklas jätte bra i Gävle och BIF.

Sv: Brynäs 03-04
Igor: Ok, jag ändrar mig till att vi värvar 2 forwards och låter Östlund sitta och tjäna sin lön på läktarn.

Sv: Brynäs 03-04
Clarence: Jag får det till fem spelare max om man inte ska ge någon junior chansen att gå in som ordinarie: Man har 6 backar, 10 forwards och 1 målis. Det ger 2 backar, 2 forwards och en målis som kan få plats på fyra femmor. Tänker du att man ska värva spelare som man inte ens har ombytta? Det är vansinne med dagens ekonomi.

Ger man N. Danielsson chansen som ordinarie blir det 4 spelare som återstår: 2 backar, 1 forward (Mårtensson) och 1 målis.

Sv: Finns det BIF-intressanta VM-spelare???
myra: Vem fan är det som yrar här egentligen ? Jobs&Floberg har fått chanser i 2 år,precis som Asplund och visat att dom inte håller.Brynäs har tappat 12 spelare,många med hög lön.Där finns pengar att ersätta med.Lägg sen till att man slipper betala ut tränarlöner till såna som inte verkar i klubben längre.Ta dig ett rör alvedon och gå och lägg dig ska du se att yrseln släpper.

Sv: Finns det BIF-intressanta VM-spelare???
myra:
Är du möjligen farsa eller agent till Jobs och Floberg?

Håller med clarence om letter och vitryssar. Av ngn konstig anledning verkar dessa alltid spela över sin förmåga i landslaget,
men utspridda i resp klubblag är man fullt mänskliga, för att inte säga mediokra (vanligtvis)....

Sv: Brynäs 03-04
Brynäs värvare har verkligen ett tufft jobb framför sig. I dagsläget ligger alltså A-laget 8 spelare back.Värt att än en gång notera...

Sv: Finns det BIF-intressanta VM-spelare???
P J Davydjoos: Nej, det är tveksamt om han skulle...

Sv: Finns det BIF-intressanta VM-spelare???
Clarence: Det är ju det vi får kolla ikväll - om dom har nån klass, garanterat bättre än Pekkala iallfall, Pekkala skulle inte platsa i Japans VM-lag så... :)

Sv: Finns det BIF-intressanta VM-spelare???
myra: Fel, fel, fel! Det är helt riktigt att spelare som Jobs och Floberg tas bort. De har haft åtminstone två säsonger på sig att spela in sig i A-laget utan att ta chansen.

Sv: Finns det BIF-intressanta VM-spelare???
Idiot, jag har inte en aning varför det står Myra. Detta är en anmäl dator.
Och iallafall så menar jag åt -väst alltså Kanada , USA.
Och Jobs & Floberg har inte fått sin chans, sluta yra.
Har ju knappt fått spela alls.

OCH BRYNÄS HAR INGA PENGAR ATT VÄRVA SPELARE FÖR.

Att vi får hit nån toppspelare eller "vm" spelar kan jag garantera att sluta dröm.
Karmhag, okej. inget annat

Sv: Finns det BIF-intressanta VM-spelare???
P J Davydjoos: Tyvärr så håller de för dålig klass bara. Annars vore det väl nåt.

Sv: Finns det BIF-intressanta VM-spelare???
Clarence: Prislappen... Andra lag kollar in ryssar, tjecker, finnar och slovaker... Det är därför man kanske kan göra "fynd" i lag som vitryssland och lettland, kanske... Men visst, finns pengarna för att värva finska, ryska, tjeckiska och slovakiska landslagslirare så vore det ju guld...

Sv: Finns det BIF-intressanta VM-spelare???
P J Davydjoos: Njaeae... Nog tror jag dessa vitryssar du nämner är bättre än en sån som Björck i alla fall. Men jag vet inte jag. Hellre att man synar ryssar, tjecker eller slovaker då. För att inte tala om finländare i VM.

Sv: Finns det BIF-intressanta VM-spelare???
Clarence: Man kanske kan kolla på några ikväll också...

Kanske nån av dom här är nåt... (ang. stora backar)

#27 : Aleksandr Zhurik
Spelartyp: Back
Ålder: 27 år
Längd: 1.93
Vikt: 98 kg
Spelar i: CSKA Moskva

#5 : Aliaksandz Ryadzinsky
Spelartyp: Back
Ålder: 25 år
Längd: 1.89
Vikt: 94 kg
Spelar i: HC Keramin-Minsk

Sv: Brynäs 03-04
Frisco: Mer än att bära en MoDo-tröja, vad har nu herr W hittat på för att komma med i treans "Efterlyst"?

Sv: Brynäs 03-04
myra: Trovärdighet 0 när du igår skrev att Mårtensson var klar för BIF....Träffar du dessa insiderkällor på nätterna när du slocknat ?

Sv: Brynäs 03-04
myra: Inside-inform? My ass...

Jag tror mer på Iraks f.d informationminister.

Jobs och Floberg har fått sina chanser, räcker inte till helt enkelt.
Westlund ville inte tillbaka till Brynäs. Och?
Skulle vi ha rövat bort hans fru och barn och sedan tvingat honom att flytta till Gävle igen?

Som du säger, det borde inte vara värt att kommentera.

Undrar vilket län den "Västerlänske" målvakten isf skulle hämtas från?
Dalarnas (f.d Kopparbergs län?)
Johan Hedberg isf, kanske inte helt fel mao....

Sv: Brynäs 03-04
myra: Jag har fått inside information av en "säker källa" att du är en notorisk svammlare. SÅ ÄR DET :)

Sv: Brynäs 03-04
myra: Igår skrev du att Mårtensson var klar. Hur fan ska du ha det egentligen? Din trovärdighet är lika med noll.

Sv: Brynäs 03-04
Läget är som följer.
Spelare som spelat i Brynäs, vill inte tillbaka. Det är en oprofsig org. Och alla polare man snackat med, Jobs och de yngre förmågerna så finns inga pengar. Och ingenting bra är på gång till Brynäs heller. "Jag tror dom kommer sist nästa år, är nästan säker" .
Som dom behandlat Jobs Floberg med flera..illa illa.

Westlund ville absolut inte tillbaka till Brynäs.
Dröm om Mårtensson, kommer han till Sverige så blir det LHc och ingenting annat.
Wallin är precis som Westlund, inte intresserad utav Brynäs.
Och inte heller Tuulola.
Honken skulle hellre se ett annat alternativ en Brynäs om det blir Elitserien nästa år.
Och kommentera ingenting för allt detta är inside-inform. Så så här är det och så kommer det bli.
Så vänta er ingenting bra till nästa år , kanske nån pekkala värvning från Finland och nån Västerlänsk målvakt som har stått som reserv i nhl i 2 matcher säsongen 97/98.

SÅ ÄR DET.

Sv: Brynäs 03-04
Ford Prefect: Håller med ang Björck.
Vad har EK/SK för värvningspolicy egentligen ? Två bra centrar javisst men i övrigt så verkar det som att leftovers/bänknötare
är de hetaste namnen. Skrämmande är ordet.
Finns det någon utopisk tanke att medelmåttor som Björck m.fl.
skall prestera över sin förmåga bara för att de hamnar i Brynäs ?
Risken är överhängande att laget devalveras ytterligare till nästa säsong.

Sv: En nåd att stilla bedja om...
prosten: Som "bobbe" helt korrekt antydde, det var backen Back jag åsyftade. Försökte mig på en liten lustifikation där, men du hade väl inte alla hästar hemma för tillfället.
För mycket Brynäsöl kanske?
Farligt med dessa resor till syndens och hockeyns högborg... ;-))

För övrigt vill jag nog korrigera alla som dissat Jesper Björck i SSK.
Varför han inte får plats i SSK:S trupp vet jag inte, men har för mig att det är en bra defensiv back som aldrig backar (!) undan.
Bara för att man önskar sig ngt bättre i Brynäs behöver det inte betyda att Björck skulle vara ngn katastrofvärvning, om det nu ligger ngt i ryktet.
Hoppas dock att det endast är ett rykte, det finns trots allt bättre alternativ som man förmodligen tittar på.

Angående Brynäsdagen får jag hålla med westerlind till 100%.
Mig veterligt har väl sådana här jippon i Brynäs regi alltid varit lite taffliga och amatörmässigt gjorda, så jag förstår egentligen inte varför alla är så upprörda. Jippon av dessa slag tenderar väl att se ut så här, oavsett vilket lag det gäller, generellt sett. Tror dessutom att det ligger lite fel i tiden att ha den just nu, bättre att vänta tills strax före ES-premiären då alla nyförvärv är helt klara och skulle kunna presenteras på ett roligt och intressant sätt. Varför inte en jippomatch mot gamla slocknade stjärnor?

Sv: En nåd att stilla bedja om...
prosten: Anders Back är back i SSK, tror att det var det som Huge syftade på...

Brynäsdagen
Hur kan man vara så naiv och tro att Brynäs skall presentera en massa nyförvärv vid denna tillställning. Detta har blivit upptrissat och vissa har tydligen anammat dessa rykten, och är nu skitbesvikna. Enda anledningen för en "Brynäsdag" är att man skall sälja så mkt souvenirer som möjligt.

Sv: En nåd att stilla bedja om...
knaskamilla: Jag har hört ryktas om att det finns bilder på en "djurgårdare" som överförfriskad somnat på brynäs supporterbuss med huvudet i spypåse. :)

Sv: En nåd att stilla bedja om...
prosten:

Jag tror att ynglingen i MoDotröjan är en äkta MoDosupporter!

Sv: En nåd att stilla bedja om...
Frisco: Vem är ynglingen i Modotröjan.....

Sv: Brynäs 03-04
westerlind: Inte lägge rman ut såna bilder heller.

Sv: En nåd att stilla bedja om...
Huge: Jag skrev väl inte Björk ?
Back ska det va naturligtvis, Back.

Sv: Brynäs 03-04
Clarence: ja det är väl så men trots allt så står vi utan målvakt ett par backar och några forwards eller ????

Sv: Brynäs 03-04
Tor Karlström: Vi tar det igen...

Du skrev: Vi ska vara glada om vi är kvar i Elitserien efter nästa säsong.

Brynäs IF är dom bästa!

Jag menar: Ett lag som vinner SM-guld är dom bästa...

Men glöm det här om du inte hänger med. Det var bara en liten påpekan från min sida. Förmodligen kände jag för att vara lite petig, troligtvis för att jag sitter och skriver en hemsk teknisk rapport om mitt ex-jobb sent denna lördag när man egentligen känner för att göra något annat...

Sv: Brynäs 03-04
Martman: På vilket sätt?
Jag kräver INTE att vi ska vara ett topplag,men se vad övriga: supporters,stad och media tycker?

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Sv: Brynäs 03-04
Frisco: Äh, vad du luras, jag trodde att du skulle bifoga bilden där en känd MoDosupporter avnjuter en välsmakande Brynäsöl.

Sv: Brynäs 03-04
Fast jag fattar vad du menar, jag tycker ju givetvis Brynäs är "bäst" också...

Tyckte bara det var lite kul att framföra konsrtuktiv kritik...eller nåt..

Sv: Brynäs 03-04
Tor Karlström: Hehe, du säger emot dig själv...
"Vi Brynäsare har enorma krav på klubben,vi KRÄVER att Brynäs ska vara ett topplag. Inse fakta vi ska vara glada om vi är kvar i Elitserien efter nästa säsong.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!"

« · 274962 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Fan jag skulle ju inte skriva mer, men jag ber om ursäkt om du tog det på allra sämsta (AI sätt), Min avsikt var inte att vara jävlig mot någon. Det var ärliga frågor utifrån din attityd gentemot spelreklam. Jag blev ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)