« Föregående · 276076 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Truppen
aphac: Det var väl det du indirekt sa:
"Alla lag förstärker ju sina lag då räcker det inte för BIF att bara komma till samma nivå som detta år , då flyger vi ut i raketfart!!!!!!"
Om alla andra förstärker innebär väl det att de blir bättre samt som du helt riktigt kom fram till "vi flyger ut med raketfart". Alla lag blir bättre utom stackars BIF.
"Alla lag förstärker ju sina lag då räcker det inte för BIF att bara komma till samma nivå som detta år , då flyger vi ut i raketfart!!!!!!"
Om alla andra förstärker innebär väl det att de blir bättre samt som du helt riktigt kom fram till "vi flyger ut med raketfart". Alla lag blir bättre utom stackars BIF.
Sv: Truppen
Strozzi: Tänk på att man antagligen inte satsar på tre målvakter nästa säsong och att man såg Karjalainen som ersättare för Soling som kommer tillbaka. Sedan går ju också Danielsson och Rönnquist in i laget. Då blir det tre eller fyra spelare som återstår: 1 back, 1 målis och 1 forward (kanske 2).
Sv: Lill-Nyllet
Olgas furir: Det var värst, Lind "Brynäs bästa värvning på åtminstone de sista 15 åren"! Kommentarer överflödiga. Jag gillar också Micke Lind, men bättre än en andre-center är han verkligen inte.
Sv: Lill-Nyllet
Kahn: Man undrar vad du kan om hockey? Har du överhuvudtaget sett Lind spela? Det är Brynäs bästa värvning på åtminstone de sista 15 åren. Han går utan vidare in som förste center i precis vilket ES-lag som helst. Där fick du din jävla smock!
Truppen
Nu har vi tappat minst 12 spelare och fått 5. Undra om vi kommer få 7 till? så att vi kommer upp i samma antal spelare... Får vi det så kommer vi bli betydligt bättre än ifjol.
jag menar.. d blir svårt o hitta ersättare som är sämre än Jobs, Floberg, Kösa, Pekkala, Berka osv..
Vad tror ni??
jag menar.. d blir svårt o hitta ersättare som är sämre än Jobs, Floberg, Kösa, Pekkala, Berka osv..
Vad tror ni??
Sv: Cricke's tråd
Cricke: När det gäller Mårtenssons kapacitet har vi uppenbarligen helt olika åsikter.
Sv: En nåd att stilla bedja om...
Huge: "Bara att slå till". Jo, men det är just det som Brynäs aldrig gör. Åtminstone inte när det gäller kvalitetsspelare, typ Petriläinen...
Sv: Cricke's tråd
Igor: Det räcker inte att vara bra var tionde match som han var och det var inte en miss av Brynäs att inte värva honom. Vad är det som säger att han är lovande? De har man sagt om många brynässpelare de sista åren och hur gick det för dem.
N Danielsson är en spelare som jag gillar, kreativ och snabb, där ligger Mårtensson i lä.
N Danielsson är en spelare som jag gillar, kreativ och snabb, där ligger Mårtensson i lä.
Sv: Cricke's tråd
Lunkan: Williams var väl bra? *host*
Cricke: Du har nog en poäng i det du säger, men det jag ville åt var mera principen. Bara för att en spelare inte gjorde bra ifrån sig i en klubb för några år sedan behöver han inte vara i samma klass i dag.
Cricke: Du har nog en poäng i det du säger, men det jag ville åt var mera principen. Bara för att en spelare inte gjorde bra ifrån sig i en klubb för några år sedan behöver han inte vara i samma klass i dag.
Sv: Cricke's tråd
bobbe: Anledningen är väl enkel, AHL är en sämre liga än elitserien. Har följt honom i Brynäs i två år. det första året var han helt okey, andra året betdligt sämre.
Fram med bättre nyförvärv.
Fram med bättre nyförvärv.
Brynäs IF Hemsida
Uppdateringen på Brynäs hemsida är svag. Att dom inte kan skriva klart och tydligt vilka som inte får förlängt kontrakt och vilka som dom vill förlänga med. Och resultat av spelade matcher kan dröja bra länge innan dom skriver in det. Det skulle behövas läggas mer jobb på hemsidan. Det är ju Brynäs ansikte utåt på nätet.
Sv: Lill-Nyllet
Kahn: Det Elitserielag som har en sådan som Micke Lind som 4:e center vinner SM-Guld.
Sv: Cricke's tråd
bobbe: Vi har dåliga erfarenheter av bäste poängplockare från USAs B-ligor nämligen en viss Jeff Wiliams.
Mårtensson är givetvis välkommen tillbaka (om det nu blir så) men någon frälsare är han inte.
Mårtensson är givetvis välkommen tillbaka (om det nu blir så) men någon frälsare är han inte.
Sv: Cricke's tråd
Cricke: Jag tycker Mårtensson var en av de bättre i Brynäs sista året. Minns t.ex. hur kedjan med Mårten, Harder & Soling dominerade helt i den tredje kvartsfinalen mot FBK som tyvärr Aspen schabblade bort. Killen är ung, lovande och denna säsong varit ett AHL-lags bästa poängplockare, det är fan inte så illa. En stor miss för Brynäs att man inte klarar av att värva honom.
Sv: Cricke's tråd
Cricke: Spelar det någon roll hur bra en spelare var när han stack från föreningen förra gången? Det som spelar roll är väl hur bra spelaren är nu? Är man bäste poängplockare i sitt AHL-lag borde väl det räknas mer än en gammal säsong i Brynäs?
Rätta mig om jag har fel...
Rätta mig om jag har fel...
Cricke's tråd
Kan inte förstå detta eviga tjat om Mårtensson, en spelare som var en av de sämre i Brynäs innan han stack iväg. Lite större krav måste man väl ändå ha på nyförvärv. Låt LHC få honom.
Lill-Nyllet
Om det stämmer, det som stod i dagens GD, att "Lill-Nyllet" inte skall stanna kvar i Bif så måste jag säga att det är positivt. Nu kommer Patrik Rönnqvist att ersätta honom, jäkligt bra. Där har EK tagit ett riktigt beslut i motsats till värvningen av Björck som jag ser som ett dåligt skämt. Ett rundningsmärke som slåss! En "fulare" variant av Brad Berry, huuuuuva!
+ - värvningar ( som jag ser det )
Malmström - kan mycket väl "göra en Anger"
J.Johansson - kommer att bli en mycket bra ES - center
- -värvningar
Casselståhl - liten, begränsad, bänknötare
Lind - skadebenägen fjärdecenter
Björck - Neeej!
Kommer toppvärvningarna någon gång.........?
+ - värvningar ( som jag ser det )
Malmström - kan mycket väl "göra en Anger"
J.Johansson - kommer att bli en mycket bra ES - center
- -värvningar
Casselståhl - liten, begränsad, bänknötare
Lind - skadebenägen fjärdecenter
Björck - Neeej!
Kommer toppvärvningarna någon gång.........?
Sv: Brynäs 03-04
65 Selander: Jag tror nog faktiskt ni kan vara rätt lugna för aktiv konkurrens från LHC:s sida, då truppen i stort sett är spikad, med t.ex. tre målvakter. Frågetecknen gäller vissa skadade spelare, men som sagt, i stort sett klart. Finns nog värre konkurrenter för Brynäs i nuläget... ;)
Sv: Brynäs 03-04
andersp: Det är väl lite det som varit LHC:s problem hittills, lagbygget. Det som jag tror kan tala för LHC i Mårtensson fallet (föärutom pengarna som jag är övertygas om är större i LHC) är Melin som tränare.
Sv: Brynäs 03-04
BrynäsTorBjörne: Och jag hörde att Forsberg ville spela i Brynäs eftersom dom har så fräna tröjor.... ;-)
Sv: Brynäs 03-04
Tor Karlström: Om dom fick han billigt så tror jag att det är ok. Brynäs behöver någon som kan rensa framför mål och som kan tänka sig att nicka in pucken. Brynäs har för många spelare som är rädd för smärta eller för fysiskt svaga. Man behöver olika typer av spelare.
Visst skulle man önska att man hade en back som var stark, snabb och duktig med puck men sådana killar spelar ofta i NHL och kostar $$$.
Visst skulle man önska att man hade en back som var stark, snabb och duktig med puck men sådana killar spelar ofta i NHL och kostar $$$.
Sv: Brynäs 03-04
Har svårt att tänka mig att man skulle försöka bygga upp ett lag utan att aktivt värva spelare som passar i laget utan istället "sno" värvningar från andra lag. Det är ju som att försöka bygga en bil av reservdelar från olika bilmärken. Det funkar inte bra och det blir väldigt dyrt.... Men med tanke på hur det har gått för LHC så kanske det stämmer...:-) ???
Sv: Brynäs 03-04
lindberg: Skulle inte förvåna mig eftersom LHC inte letar aktivt själv utan väntar på vad andra skall värva och slänger fram kosingen.
Börjar fundera på om Industrin i Linköping tvättar sina maffiapengar via LHC.
INNAN ni LHC'are börjar leva rövan så är detta skrivet som ett skämt :)
Börjar fundera på om Industrin i Linköping tvättar sina maffiapengar via LHC.
INNAN ni LHC'are börjar leva rövan så är detta skrivet som ett skämt :)
Sv: Brynäs 03-04
Vad kul det skulle bli här på planket om LHC tar både Norrena och Tony Mårtensson framför näsan på Brynäs....
Sv: En nåd att stilla bedja om...
prosten: Låt Timrå få Varvio så tar vi hand om Petriläinen.
En Tuulola-typ som är så nära originalet man kan komma.
Bara att slå till....
En Tuulola-typ som är så nära originalet man kan komma.
Bara att slå till....
Sv: Brynäs 03-04
Tor Karlström: Enligt dagens GD står Nyllet numer under Vi som inte spelar i BIF nästa säsong.
Är det alltså klart att Peter lämnar skeppet (innan det sjunker?)?
Är det alltså klart att Peter lämnar skeppet (innan det sjunker?)?
Sv: Brynäs 03-04
Tja!
Jesper Bjöck,alla andra Elitserieklubbar stelnar väl av skräck och "Tälje" gråterkrodiltårar över att Björck stack därifrån...
Nej!!!
Janne Larsson& CO i Elitkommiten värvningen imponerar inte på någon och dom får icke godkänt gällande denna värvning av mig.
Jesper är en spelare från andra eller till och med tredje sorteringen...
Men allt är inte svart gällande Björck,killen är stor, stark och förhoppningsvis lagom elak, såna spelare saknade Brynäs förra säsongen.
Och...
man ska ge grabben en ärlig chans innan han döms ut helt.
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
M.V.H Tor!
Återkommer...
Jesper Bjöck,alla andra Elitserieklubbar stelnar väl av skräck och "Tälje" gråterkrodiltårar över att Björck stack därifrån...
Nej!!!
Janne Larsson& CO i Elitkommiten värvningen imponerar inte på någon och dom får icke godkänt gällande denna värvning av mig.
Jesper är en spelare från andra eller till och med tredje sorteringen...
Men allt är inte svart gällande Björck,killen är stor, stark och förhoppningsvis lagom elak, såna spelare saknade Brynäs förra säsongen.
Och...
man ska ge grabben en ärlig chans innan han döms ut helt.
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
M.V.H Tor!
Återkommer...
Sv: En nåd att stilla bedja om...
Jag återkommer till en tidigare vädjan.
En back......
Var finns Djoos ersättare?
En back......
Var finns Djoos ersättare?
Sv: Brynäs 03-04
LUNDSTRÖM 6: Klart de är över spelet och man sitter ju inte som i Gavlerinken och somnar till...Sen är de nog en annan kultur och så bland oss S-vikare som gått på bandy sedan vo föddes..de är tillåtet att skrika..de är inga som blänger på en och tycker man ska sitta ner o vara tyst
Men de lär sägas att de är endel matcher på vallen nu på slutet som varit rätt döa (börjar bli lite bortskämda och folk engagerar sig riktigt i semifinal först typ)
Den lilla SAIK supporter klubben överträffar BIFs gällande flaggor o dylikt och inte minst i röst styrka.
Edsbyn nu i semin deras supporters sjöng och levde om nå enormt på Vallen trots storstryk de va imponerande..kan tänka mig ett sånt jävla tryck de kommer bli i deras Bandykyrka som nu byggs...
Men de lär sägas att de är endel matcher på vallen nu på slutet som varit rätt döa (börjar bli lite bortskämda och folk engagerar sig riktigt i semifinal först typ)
Den lilla SAIK supporter klubben överträffar BIFs gällande flaggor o dylikt och inte minst i röst styrka.
Edsbyn nu i semin deras supporters sjöng och levde om nå enormt på Vallen trots storstryk de va imponerande..kan tänka mig ett sånt jävla tryck de kommer bli i deras Bandykyrka som nu byggs...
Sv: Brynäs 03-04
Janne Larsson som inte kan avslöja vilka fler spelare som är på ingång.
- Nej, men det kommer att visa sig ganska snart, säger han.
- Nej, men det kommer att visa sig ganska snart, säger han.
Sv: Brynäs 03-04
Brynäs gjorde i går klart med backen Daniel Johansson för ytterligare en säsong.
Länkar:
http://www.gd.se/sporten/
http://www.gd.se/sporten/
« Föregående · 276076 · Nästa »