« Föregående · 279033 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Brynäs 03-04
Bright: Ang. HM:s sida:Det är sant att få som finns där blir nått för BIF och dom vi fått inte finns. Min slutsats är att BIF spelar högt spel genom att signa ganska oprövade kort(Soling lyckat) men har inte klubben misstagit sig en del på såna spelare?
Kanske är det så, att dom som kommer till BIF oprövade inte skulle ha en chans i ett annat ES-lag eller om BIF hade mer pengar att handla för?
Kanske är det så, att dom som kommer till BIF oprövade inte skulle ha en chans i ett annat ES-lag eller om BIF hade mer pengar att handla för?
Sv: Välkommen Mikko
Vad tycker ni, ska Brynäs försöka få Tysklands Oliver Jonas mellan järnstolparna till hösten? Det är väl inte många tyskar som överhuvudtaget spelat i elitserien, väl?
Sv: Välkommen Mikko
prosten: Jag måste få fråga vad du/ni egentligen menar med det här "gör nåt åt saken istället" när ni tycker att vi klankar? Jag förstår faktiskt inte vart ni vill komma. Vi fans har mej veterligt ingen makt över Brynäs lagbygge. Vi sitter mej veterligt inte med i klubbens ledning eller styrelse så att vi konkret kan forma det lag vi vill seoch köpa de spelare vi vill ha. Vi måste väl däremot ha vår fulla rätt att göra det vi kan, nämligen tycka till i ord, när vi anser att de som verkligen har makten, de som finns i Brynäs ledning, inte jobbar på rätt sätt för att få ett så bra lag som möjligt. Eller hur??
Sv: Välkommen Mikko
prosten: Om du läser inlägget rätt så ser du att det står att klagan kombinerat med aktion för att förbättra saker.Viss skillnad det.Att BARA klaga fattar jag väl att det inte hjälper.
Sv: Välkommen Mikko
Sylf: Jaha då klagar man......alternativet är ju att göra nåt åt saken också istället. Men det är väl inte aktuellt antar jag...
Sv: Brynäs 03-04
Natten: Du sa nåt där. Jag har också noterat att det sällan blir nåt av med de spelare som finns uppsatta på Hockeymagasinets rykteskolumn för Brynäs. De som verkligen värvas till klubben finns oftast inte med på listan.
Sv: Välkommen Mikko
Lunkan: Deras trupper ser inte heller särskilt starka ut,men jag tror nog att när säsongen drar igång så är dom det.Men annars är dom 3 lagen plus BIF dom som får slåss om den sista slutspelsplatsen,kanske med Leksand inblandade också.
Sv: Brynäs 03-04
Frisco: Ja vi har 8 backar kontrakterade nu.
Oröliga backar?
Brynäs saknade backar med tillräcklig fysisk stryka den senaste säsongen,men jag håller med Varken Jesper eller Mikko känns nåra som toppvärvningar.
En antal sponsorer har örnmärkt pengar till att sponsra en kontraktering av en målvakt.
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
M.V.H Tor!
Oröliga backar?
Brynäs saknade backar med tillräcklig fysisk stryka den senaste säsongen,men jag håller med Varken Jesper eller Mikko känns nåra som toppvärvningar.
En antal sponsorer har örnmärkt pengar till att sponsra en kontraktering av en målvakt.
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
M.V.H Tor!
Sv: Brynäs 03-04
Tor Karlström: Har ni 8 backar med kontrakt nu? Kanske vore det bättre att satsa pengar på en målvakt än stillastående orörliga backar?=)
Sv: Brynäs 03-04
Tja!
Mikko Kuparinen välkommen till Brynäs IF!!!, Kuparinen en svårbedömd förstärkning.
Men killen är stor,tuff och lagom elak,såna egenskaper behövs i laget.
Men killen är ingen poängmaskin direkt...
Kul att Niklas Danielsson och Patrik Rönnqvist har fått A-lagskontrak, bra jobbat Janne & Co!!!
Årsmötet är den 12 juni,då avgörs Brynäs framtid.
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
M.V.H Tor!
Mikko Kuparinen välkommen till Brynäs IF!!!, Kuparinen en svårbedömd förstärkning.
Men killen är stor,tuff och lagom elak,såna egenskaper behövs i laget.
Men killen är ingen poängmaskin direkt...
Kul att Niklas Danielsson och Patrik Rönnqvist har fått A-lagskontrak, bra jobbat Janne & Co!!!
Årsmötet är den 12 juni,då avgörs Brynäs framtid.
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
M.V.H Tor!
Sv: Välkommen Mikko
Sylf: Jaha, så när du inte är "nöjd med din kärring" så går du in på nåt diskussionsgrupp för gnälliga gubbar och klagar? Brukar det hjälpa ? Måste vara uppmuntrande för tanten dessutom, har hon tagit ut skilsmässa ännu?
"Människor som vill nåt med det man bryr sig om klagar" är ju lysande. Det borde ni ha som valspråk inom Brynäs Whiners.
"Människor som vill nåt med det man bryr sig om klagar" är ju lysande. Det borde ni ha som valspråk inom Brynäs Whiners.
Sv: Brynäs 03-04
aphac: Det läggs allt för stor vikt på vad som står på HM:s ryktessida...stod tex Kuparinen där? svar: nej
Sv: Brynäs 03-04
70 Rodrigues: Av 4 ev. nyförvärv på HM är bara 2 kvar. Vill bara upprepa mig:Vi får ingen av dessa 4, sa jag för nån vecka sen.
Sv: Välkommen Mikko
70 Rodrigues: "Jag hoppas verkligen att du dyker upp på årsmötet för där kommer det att hända grejer, var så säker" Det där känns igen från förra året vid den här tiden och vad hände då på årsmötet....inte ett skit och jag förväntar mig inget annat det här året heller.
Sv: Välkommen Mikko
P J Davydjoos: hmm.. bra lr dålig säsong.. jag säger att d blir KS.. brukar ju alltid bli tvärtemot vad ja säger .... =)
Sv: Välkommen Mikko
Sylf: Oerhört klarsynt vad det gäller att klaga. Din förklaring borde stå med i ordlistan.
Sv: En teori
Frågan kring Brynäs förvärv måste ställas i ljuset av vad man har för ambitionsnivå. De närmaste åren måste främst handla om att spetsa till organisationen så att det skapar förutsättningar för kommande sportsliga satsningar.
Visst låter det otroligt tråkigt med stålbad och kulturförändringar då laget mer eller mindre har krav på SM-guld varje år och det är konstanta satsningar på spelartruppen som glädjer en och inte dessa svårgripbara materia, men som man bäddar får man ligga.
Sen tycker jag den här satsningen på stora tunga backar utan spelsinne hade varit bra förra året med en returglad keeper som Jamie Ram men om vi får en kille som fångar puckar som Kimmo Kapanen verkar det som en riktigt misslyckad taktik.
Visst låter det otroligt tråkigt med stålbad och kulturförändringar då laget mer eller mindre har krav på SM-guld varje år och det är konstanta satsningar på spelartruppen som glädjer en och inte dessa svårgripbara materia, men som man bäddar får man ligga.
Sen tycker jag den här satsningen på stora tunga backar utan spelsinne hade varit bra förra året med en returglad keeper som Jamie Ram men om vi får en kille som fångar puckar som Kimmo Kapanen verkar det som en riktigt misslyckad taktik.
Sv: Välkommen Mikko
Sylf: Andra lag förstärker kan du berätta vad du tex tycker om MIFs förstärkningar eller varför inte TIKs eller Modos?
Som ajg ser det är det inte många lag som i dagsläget ser bättre ut än i fjol.
Som ajg ser det är det inte många lag som i dagsläget ser bättre ut än i fjol.
Sv: Välkommen Mikko
Bright: Håller med.Truppen ser verkligen tunn ut.Andra lag förstärker medan Brynäs ser till att ligga på ungefär samma nivå,dvs botten.Det mest glädjande är att Danielsson och Rönnkvist skrivit på,dom kan bli riktiga utropstecken.Samtidigt så KAN det bli bättte än säsongen som gick.Får alla vara hela och vi får en bra start vet man aldrig.Men om det däremot blir som det brukar,en massa skador i inledningen,så står vi där och har skitit i fel brevlåda igen.Så tunn är truppen.
Att klaga är naturligt Huge: är man inte nöjd med en produkt,sin kärring,sitt arbete eller allt som man bryr sig i,då klagar man.Det vore ju skitenkelt att sitta här och skrika att Brynäs är bäst,heja heja,och sen fortsätta kamma sig med osthyveln.Människor som vill nåt med det man bryr sig om klagar och försöker se hur man kan förbättra saker å ting.I det här fallet betala medlemsavg,gå på årsmöten,pröjsa inträde och souvenirer.Om man då får säsonger som de senaste tillbaka så klagar man.Det är bara naturligt.
Att klaga är naturligt Huge: är man inte nöjd med en produkt,sin kärring,sitt arbete eller allt som man bryr sig i,då klagar man.Det vore ju skitenkelt att sitta här och skrika att Brynäs är bäst,heja heja,och sen fortsätta kamma sig med osthyveln.Människor som vill nåt med det man bryr sig om klagar och försöker se hur man kan förbättra saker å ting.I det här fallet betala medlemsavg,gå på årsmöten,pröjsa inträde och souvenirer.Om man då får säsonger som de senaste tillbaka så klagar man.Det är bara naturligt.
En teori
Jag tror att Brynäs, med förra säsongen som bakgrund, har insett sina begränsningar. Man kan inte längre mäta sig med de bästa, åtminstone inte med nuvarande spelartrupp.
Därför satsar man på nyförvärv som kan göra ett bra jobb, inga lyxlirare längre. Brynäs har ju varit pinsamt dåligt och jag tror man börjat förstått att man inte är störst längre. Man måste försvara sig mot de största och bästa.
Om det är som jag tror tycker jag att Brynäs har gjort bra värvningar. Jag tror också att Brynäs försöker att lägga mest resurser på en bra målvakt. En säker sista utpost som kan rädda ett lag som blir tillbakapressat.
Ett fall framåt!
Därför satsar man på nyförvärv som kan göra ett bra jobb, inga lyxlirare längre. Brynäs har ju varit pinsamt dåligt och jag tror man börjat förstått att man inte är störst längre. Man måste försvara sig mot de största och bästa.
Om det är som jag tror tycker jag att Brynäs har gjort bra värvningar. Jag tror också att Brynäs försöker att lägga mest resurser på en bra målvakt. En säker sista utpost som kan rädda ett lag som blir tillbakapressat.
Ett fall framåt!
Sv: Välkommen Mikko
Bright: Verkligen stort att du vågar uttrycka din avvikande åsikt på den här GB:n som annars bara jublar åt allt skit som EK:n presenterar.
Sv: Välkommen Mikko
Kahn: Jag tror inte ett skvatt på det här Brynäs-laget utan tycker att truppen, som den ser ut idag, är sämst i elitserien. Jag försöker skriva detta med pyttesmå bokstäver, för jag blir ombedd att skämmas här på HS när jag tycker till. Men skit samma, jag står till punkt och pricka för mina åsikter och tycker att Arbetarbladets Bengt Persson skrev en utmärkt krönika idag om hur han ser på truppen just nu. Jag delar hans uppfattning helt. "Nej, Brynäs den här satsningen duger inte "!
Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Jag menade inte att det går att förutspå... Frågan var : lutar det åt en Timrå i repris eller KS?
Sv: Välkommen Mikko
P J Davydjoos: tycker inte att det går att förutse.. hur ofta brukar tex experter ha rätt? inte så ofta.. känns som att det är lönlöst att spekulera. kan ju bara HOPPAS att det går bra =)
Sv: Välkommen Mikko
Makkan: Ja, vi behöver en till back, bra spelande, men det får vi nog inte, trots att P3 är borta, det har ju sagts i media att bara en back saknades innan Kumpan, så nu är ju det fyllt...
Frågan är om dom räknar forwardsbesättningen som fullbokad - förhoppningsvis finns utrymme för nån målfarlig forward till, som sagt... Men troligtvis inte...
Ja du, vi kan ju hoppas, men... Det bästa hittills är väl att N.Danielsson och P.Rönnqvist skrev på...
Frågan är om dom räknar forwardsbesättningen som fullbokad - förhoppningsvis finns utrymme för nån målfarlig forward till, som sagt... Men troligtvis inte...
Ja du, vi kan ju hoppas, men... Det bästa hittills är väl att N.Danielsson och P.Rönnqvist skrev på...
Sv: Välkommen Mikko
Vi behöver......................................
1 st klassmålvakt som kan vinna matcher och skapa trygghet så att både försvarsspel och anfallsspel förbättras betydligt.
1 st spelande back så att vi kan få snabbbare spelvändningar (=kontringar) och komma tillbaka till elitseriens bästa powerplayspel som vi hade under senare delen av 90-talet.
1 st minst (helst 2 stycken) målfarliga forwards som gör 20-25 mål/säsong. Snabba på skridskor så vi kan kontra mycket och med bra direktskott som utnyttjas på powerplay.
Får vi dom här spelarna (ja, jag vet att jag får drömma om det) så tror jag på slutspel.
1 st klassmålvakt som kan vinna matcher och skapa trygghet så att både försvarsspel och anfallsspel förbättras betydligt.
1 st spelande back så att vi kan få snabbbare spelvändningar (=kontringar) och komma tillbaka till elitseriens bästa powerplayspel som vi hade under senare delen av 90-talet.
1 st minst (helst 2 stycken) målfarliga forwards som gör 20-25 mål/säsong. Snabba på skridskor så vi kan kontra mycket och med bra direktskott som utnyttjas på powerplay.
Får vi dom här spelarna (ja, jag vet att jag får drömma om det) så tror jag på slutspel.
Sv: Välkommen Mikko
En ny våldsverkare i försvaret, tidningen Brynäsaren i brevlådan och på detta två pigga målfarliga ungdomar. En sån dag!
Sv: Välkommen Mikko
Strozzi:
Soling har väl inte kommit tillbaka ?
Vi får väl se när han börja belasta knät med hårdträning och matcher.
Knäskador brukar ju alltid ta mycket längre tid att rehablitera än dom tror från början.
P3 får nog vara glad om han kan spela efter Jul.
Men då har halva säsongen avverkats och det kan vara för sent.
Soling har väl inte kommit tillbaka ?
Vi får väl se när han börja belasta knät med hårdträning och matcher.
Knäskador brukar ju alltid ta mycket längre tid att rehablitera än dom tror från början.
P3 får nog vara glad om han kan spela efter Jul.
Men då har halva säsongen avverkats och det kan vara för sent.
Sv: Brynäs 03-04
Hur kommer laget att ställa upp? Så här kanske:
Målvakter: KANONMÅLVAKT(Lundström)
1:a Sjödin-Laitinen Soling-Miettinen-Nemirovsky?
2:a Casselsthål-Kuparinen Molin-Lind-Anger
3:e Johansson-Björck NY-Kyrö-N Danielsson
4:e Andersson-Junis Malmström-Johansson-Rönnqvist
Reserver: B Danielsson o Simon Östlund
Skadad: P3
Målvakter: KANONMÅLVAKT(Lundström)
1:a Sjödin-Laitinen Soling-Miettinen-Nemirovsky?
2:a Casselsthål-Kuparinen Molin-Lind-Anger
3:e Johansson-Björck NY-Kyrö-N Danielsson
4:e Andersson-Junis Malmström-Johansson-Rönnqvist
Reserver: B Danielsson o Simon Östlund
Skadad: P3
Sv: Välkommen Mikko
Kahn: Enligt SSKs forum var Björck den som spelade med störst hjärta av alla i SSK där finns en likhet med Melker och att han är stor och stark är en annan. Enligt en jobbarpolare som ser de flesta SSK matcher har Björck en positiv kurva och han tror inte att BIF kommer ångra denna värvning så låt oss hoppas han blir en ny Melker (utan att häda Melkers namn).
Vi ss ohh ahh Björcken vi sa ohh ahh Björcken!!!!!
Vi ss ohh ahh Björcken vi sa ohh ahh Björcken!!!!!
Sv: Nyförvärv
PAZ: Härligt!
Att Danielsson hade skrivit på har man vetat ett tag, men att Rönnqvist också signat är en positiv nyhet. Dock undrar jag varför Rönnqvist bara fått 1 år? Klart att grabben ska ha två år. Han kommer ju definitivt inte att göra sämre ifrån sig än en viss Björne som ju fick tre år.
Att Danielsson hade skrivit på har man vetat ett tag, men att Rönnqvist också signat är en positiv nyhet. Dock undrar jag varför Rönnqvist bara fått 1 år? Klart att grabben ska ha två år. Han kommer ju definitivt inte att göra sämre ifrån sig än en viss Björne som ju fick tre år.
Sv: Välkommen Mikko
Mycke´ boxplay blire´........
Björn Danielsson i BP huah!
Så nu har vi två slagskämpar på backen och vissa hävdar att det är bra. Spelar vi i NHL nästa säsong?
Att nämna "Melker" i samband med dessa backvärvningar är att häda. Nr 5 var aldrig en slagskämpe utan en laglojal försvarsbjässe med ett obändigt hjärta för Bif. "Melker" borde få sitt nummer höjt till Gavlerinkens tak.
Varför tar Bif nu efter Leksands idioti och håller spelare som borde hålla på med vedklyvning istället för hockey?
EK har nu gjort två skräpvärvningar och har därmed fortsatt i fin SK tradition. Nu väntar jag på den bra värvningen. Förhållandet brukar ju vara 2 dåliga värvningar på varje bra värvning. ( Allt enligt mig )
Varvio elller Nemirovsky som ny forward ? Svaret blir............"Lill-Nyllet" Tjohopp!
Björn Danielsson i BP huah!
Så nu har vi två slagskämpar på backen och vissa hävdar att det är bra. Spelar vi i NHL nästa säsong?
Att nämna "Melker" i samband med dessa backvärvningar är att häda. Nr 5 var aldrig en slagskämpe utan en laglojal försvarsbjässe med ett obändigt hjärta för Bif. "Melker" borde få sitt nummer höjt till Gavlerinkens tak.
Varför tar Bif nu efter Leksands idioti och håller spelare som borde hålla på med vedklyvning istället för hockey?
EK har nu gjort två skräpvärvningar och har därmed fortsatt i fin SK tradition. Nu väntar jag på den bra värvningen. Förhållandet brukar ju vara 2 dåliga värvningar på varje bra värvning. ( Allt enligt mig )
Varvio elller Nemirovsky som ny forward ? Svaret blir............"Lill-Nyllet" Tjohopp!
Nyförvärv
Gävle 2002-05-06
Pressinformation Brynäs IF
Idag har Brynäs IF glädjen att presentera två nyförvärv, inför säsongen 2003-2004.
Niklas Danielsson, 2 år.
Irrationell forward från juniorleden som redan i år visat framfötterna
Patrik Rönnqvist, 1 år.
Powerforward från juniorlaget.
Pressinformation Brynäs IF
Idag har Brynäs IF glädjen att presentera två nyförvärv, inför säsongen 2003-2004.
Niklas Danielsson, 2 år.
Irrationell forward från juniorleden som redan i år visat framfötterna
Patrik Rönnqvist, 1 år.
Powerforward från juniorlaget.
Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: OK - vad tycker du det lutar åt - om du tar logiska slutsatser om vad vi verkligen vet i detta nuläge?
Sv: Välkommen Mikko
P J Davydjoos: malmström hade varit en etablerad landslagspelare idag om inte bäckman hade varit med i själva "uppspelsfasen".. han var ju RIKTIGT bra ett tag.. du kanske har rätt ang johansson att han kan få det lite svårt som rookie. men jag hoppas att han kan prestera bra i rutinerat sällskap.
jag säger sågär: antingen gör vi en kanonsäsong precis som timrå lr så blir det tvärtom.. tror inte vi blir ett mittenlag....
jag säger sågär: antingen gör vi en kanonsäsong precis som timrå lr så blir det tvärtom.. tror inte vi blir ett mittenlag....
Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Wallin var bra, riktigt bra... Jag säger just det, vi vet inte vad dom kan, det är det som är oroande, bingo om dom visar sig bättre än deras rykte säger... Däremot, Johansson har inte spelat i ES, Malmström har aldrig blommat ut, Björck har dåligt rykte i annat än närkampssituationer, likaså Kumpan... Dom sistnämdas rykten säger att dom mest rensar än spelar upp, och Johansson kanske blir tvungen att dumpa pucken då ES kanske är lite för snabbt i början, han kan bli bra men en rookiesäsong kan vara svår, Malmström forecheckar gärna och jagar puck om jag har förstått rätt, det är ju bra, men det kan bli dump&chase stilen i spelet om ingen riktigt överraskar, och om Nylander är kvar blir det ännu mer bök och stök... Hade man värvat fler i Lind-klassen eller bättre så hade vi vetat att vi fått spelare som kan hålla i pucken och leverera bra passningar osv... Nu är Lind det mest säkra kortet i spelväg, men i skaderisk är han också högt rankad...
Jag har aldrig sagt att man BARA ska värva bra etablerade spelare, men fifty-fifty skulle väl ha känts lite bättre...
Jag har aldrig sagt att man BARA ska värva bra etablerade spelare, men fifty-fifty skulle väl ha känts lite bättre...
Sv: Välkommen Mikko
Makkan: varför tror du det? soling kom ju tillbaka.. varför ska inte P3 klar det?
Sv: Välkommen Mikko
Tänkte kommentera Brynäs färskaste nyförvärv. Kuparinen är sannerligen ingen lirare. Han är dock som Janne Larsson säger bra på skridskorna för sin storlek. Han väckte uppmärksamhet för några år sedan för sin extremt fula spelstil, men han har nog lugnat ner sig rätt mycket. En finsk hockeyjournalist borde nog känna till killen, han har ändå rätt så många år bakom sig i den finska ligan och som sagt var han ganska omskriven för några år sedan för sina fula tag. Tror nog, att Brynäs kan ha nytta av honom, speciellt då det fysiska spelet varit något av ett problem det senaste året. Kuparinen är dock långtifrån landslagsklass.
Sv: Välkommen Mikko
Strozzi:
P3 flyttar nog inte på någon säsongen som kommer.
Möjligen Mormor eler Farmor när hon står framför tv´n med nybakade bullar.
P3 flyttar nog inte på någon säsongen som kommer.
Möjligen Mormor eler Farmor när hon står framför tv´n med nybakade bullar.
Sv: Rädda Brynäs !
Huss:
P3 kommer inte sitta på någon bänk.
Han kommer att ligga i sjuksängen med sargat knä hela säsongen (med all sannolik).
P3 kommer inte sitta på någon bänk.
Han kommer att ligga i sjuksängen med sargat knä hela säsongen (med all sannolik).
Sv: Välkommen Mikko
P J Davydjoos: kommer du ihåg hur det såg ut 99 när vi vann? wallin o hansson var två jättar i försvaret som gjorde det svårt för motståndarnas lirare att få något uträttat.. o vad vet du egentligen om Björcks o kupans spelsinne? d har kanske inte haft den rollen förut och får en nykick nu när d kommer till "spelande" brynäs..
Angående att laget byts ut mot dump&chase lirare håller jag inte med om.. anser du att malmström, lind, johansson och cassel är brottarspelare? mer lirare än va dessa spelare är får du inte.. äkta brynäsare... hur många lag värvar föresten BARA etablerade elitseriespelare? tycker det är mest upplockade spelare från lägre divisioner med potential att blomma ut..
Angående att laget byts ut mot dump&chase lirare håller jag inte med om.. anser du att malmström, lind, johansson och cassel är brottarspelare? mer lirare än va dessa spelare är får du inte.. äkta brynäsare... hur många lag värvar föresten BARA etablerade elitseriespelare? tycker det är mest upplockade spelare från lägre divisioner med potential att blomma ut..
« Föregående · 279033 · Nästa »
Jag tror värvningarna speglar Brynäs rekordunderskott i ekonomin efter denna säsong. Nästa säsong sanerar man ekonomin och försöker hålla laget på samma nivå som i år för att året efter ha utrymme för en seriös satsning med nya och fler sponsorer. Då kommer Dackell också. Det kan funka om skadorna ger fan i att drabba oss för tredje året i rad samtidigt som flera andra lag tycks hålla en låg värvningsprofil. Det blir alltid nåt lag som totalfloppar och det kan inte vara Brynäs tur igen. Förutsättningen är att det blir en riktig målis till nästa säsong.