1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779048 inlägg · 7967 ämnen
« · 279260 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Lasak
svedas: plockar fram plånkan.. vänta lite då.... åker iväg...

Lasak
KÖÖÖP

Sv: Målvaktsfrågan
svedas: Slovakisk landslagsmålis ja. Tillhör Nashville, men får inte spela och om jag inte har fått fel uppgifter går kontraktet ut. Det vore mumma. :)

Sv: Målvaktsfrågan
Strozzi: Billig antar jag

Sv: Målvaktsfrågan
svedas: han är nästintill lika bra som chechmanek enligt min mening..

Sv: Målvaktsfrågan
Ford Prefect: Han har jag missat är det en slovak?

Sv: Målvaktsfrågan
Jag skulle inte tacka nej till Jan Lasak...

VM-spelare
Varför inte värva nån stjärna i schweiz eller Lettland. Dom spelarna håller ju minst lika hög klass som dom bästa i Brynäs. Typ Pluss i Alplandet.

Sv: Mattias Petterson tillbaka i Brynäs!
bradberry: P är en skittrevlig och rolig kille.

Sv: Rädda Brynäs !
andersp: Det kanske är såna som ska bort...

Sv: Rädda Brynäs !
Min önskan är att det kommer in ett par pesroner i styrelsen som kan en del om hockey samt att man inte byter ut för många. Att man ska kunna en del om hockey innebär inte att man har diverse teorier som man skriver om i detta forum. Jag tycker själv det är kul att disskutera spelare, taktik, matcher o.s.v. men om man ska vara ärlig så har man inte något hockeykunnande. Tror inte det är många som har agerat tränare eller som har spelat på elitnivå? Det man är rädd för är att det kommer en massa "baksätesförare" som tycker det är fränt att ta över styrelsen. Då är det slut med Brynäs.

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Ja visst hade skadorna en stor sportslig betydelse, självklart, vi hade ju troligtvis sluppit KS helt utan dom, kanske kanske slutspel också... Men det säger inte att de icke sportsliga aktiviteterna sköttes korrekt, att skadade spelare ersattes med jämlika, att sponsorbiten sköttes korrekt, att inkompetensen och maktkampen i de inre korridorerna var helt ok, att Håkan Berg vanärade Brynäs rykte och inre angelägenheter också var ok...

Den sportsliga framgången eller rättare sagt bristen på den samma, har ingenting med kritiken på det icke sportsliga, alltså, hade vi gått långt i slutspelet så hade kritiken bestått, bara att man kanske blivit delvis förblindad av framgångarna och inte sett med lika klara ögon de brister som faktiskt finns och som måste åtgärdas innan vi sjunker totalt...

Se med klara ögon, var kritisk, då kan du hjälpa till att få allt på rätt köl igen, var med och rösta på en bättre ledning istället för att gömma huvudet i sanden och tro och hoppas att allt sköts bra och allt kommer att bli ännu bättre bara du tror tillräckligt, att ingen behöver göra nånting, för det löser sig nog ändå...

Sv: En teori
KG: Om du läste min insändare borde det väl framgå rätt tydligt eller hur ? Klubben rättar mun efter matsäcken helt enkelt.

Men att misströsta helt vore fel för flera lag som Timrå, Modo, SSK, Luleå och Malmö har lika "svaga" laguppställningar.
Troligtvis kommer det vara ett större glapp mellan topplagen FBK, Frölunda, HV och DIF och de ovan nämnda (inkl Brynäs) kommande säsong.

Sv: Målvaktsfrågan
Igor: Hadelöv kostar nog lite för mycket för BIF att lösa.
Har Norrena sagt tack och adjö till BIF eller?

Sv: Målvaktsfrågan
Huge: Hadelöv har kontrakt med Malmö. Har något rykte på HL stämt?

Sv: Målvaktsfrågan
Kessler: Enligt HL rykten skall Hadelöv vara en kandidat.
Bra målvakt, men nog vill vi väl ha ännu bättre?
Vore kul om man var en fluga på väggen i EK:s sammanträdesrum, så man kunde se vilka alternativ dom jobbar med....

Sv: Målvaktsfrågan
Kessler: Ställde frågan till Keb på GD igår om han visste nåt mer än vad vi vanliga supportrar vet men det gjorde han ej.
Däremot så sa han att han tror att det kommer att komma in en högklassig målvakt p.g.a att det är lättare att finna sådana i Europa eller farmarligorna i USA. Sen att knyta till sig desa till Brynäs är väl desto svårare kanske vad vet jag.

Hoppas ju naturligtvis på Norrena då han är ett aktat namn men om inte han kommer så vet inte jag vilka som finns tillgängliga i Europa.

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Det är bara att arbeta fram förslag till styrelse för Brynäs,
sedan presentera dom för valberedningen. Om dom inte vill göra som du och många medlemmar vill så är det bara att gå på årsmötet, ta med dej 100 medlemmar så kan nog man få den styrelse som man vill.

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Klokt inlägg, det där om skuld och huvuden som måste falla. Nu tycker jag ju som bekant att detta är vanligt enkelt bondförnuft, så räkna inte med att de värsta pessimisterna förstår vad du menar... ;-)

Glädjande nog tycker jag ändå att fler och fler börjar inse att allt inte är svart eller vitt.

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Är du kanske intresserad? tillsammans med en del "bröder" Gordo, Huge mfl eller någon annan driftig person i din närhet skulle det säkert åstadkommas en hel del i styrelsen.

Det är kanske ingen bra idé att byta ut en hel styrelse på en gång! för då finns risken att en hel del dubbelarbete kommer att utföras i onödan. men att successivt slussa in "nytt blod" bör ge föreningen den "nytändning" som så desperat efterlyses på detta forum.

Så ni som känner att engagemanget och kunskapen finns, ge er till känna här så skall ni få stöd på årsmötet.
Är det någon i detta forum som kan tänka sig vara ”sammankallande” till en lista med kandidater??
Detta bör i så fall göras omgående, för att i god tid före årsmötet delge dessa kandidater till valberedningen

Det bör väl räcka med max 150 röster för att komma in i styrelsen? Och det skall väl inte vara någon omöjlig uppgift, med tanke på det engagemang som visas här på GB’n
Detta under förutsättning att alla som är skribenter här också är medlemmar i BIF

UPP TILL KAMP BRÖDER

Sv: Brynäs 03-04
LUNDSTRÖM 6: jag skulle nog vilja byta plats på rönken och björn danielsson.. niklas o rönken kan varandra efter att ha spelat tillsammans en längre tid.. ser ju faktist inte så pjåkigt ut =).. dvs om alla håller sig skadefria...

sen ska vi väl få en till forward också?

Sv: Brynäs 03-04
70 Rodrigues:
1:a Sjödin-Andersson Soling-Miettinen-Anger

2:a Laitinen-Kuparinen Molin-Lind-Nylander

3:e Casselstål-Björck B Danielsson-Kyrö-N Danielsson

4:e Johansson-M Karlsson Malmström-Johansson-Rönnqvist

Sv: Målvaktsfrågan
Var tvungen att väcka denna tråden igen. Målvaktsfrågan är prio 1 nu. De värvningarna som är gjorda kan vi jubla alternativt gnälla åt hur mycket vi vill, men det spelar liksom ingen roll när vi inte har något mellan stolparna.
Om vi utgår från att Honken och Norrena är förlorade.
Vilka ska då föreningen sikta in sig på då?
Seriösa svar tack!

Sv: Välkommen Mikko
Kahn: Visst fan kunde väl Melker ta fram nävarna om det behövdes. Jag tror inte Kuparinen är den form av slagskämpe heller som man pratar om i nordamerika. Utan precis som Melker en fysiskt spelande back som motståndarna hatar att möta i varje byta.
Ville inte alls häda, Melker är bland de största för mig med även om han kan bli ihågkommen utan att få en tröja i taket. Det får inte gå inflation i sånt.

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Och också en mental kollaps hos spelarna efter säsongs inledningen... Håller helt med dig. Tillhör väl det där postivagänget som tror att allt ordnar sig.

Sv: Välkommen Mikko
70 Rodrigues: det är bara så konstigt att så fort att framgångar uteblir så MÅSTE någon/någras huvuden falla... Någon måste få skulden.. Även om man borde kunna skylla förra årets fiasko på skadorna. INGET lag hade klarat sig med så mycket skador! Inte ens frölunda.. Jag tror vi hade varit ett stabilt mittenlag förra året med lite bättre förutsättningar...

Sv: Välkommen Mikko
70 Rodrigues: Alla har rätt att tycka som dom vill det viktiga är att folk tycker olika annars kan man lika gärna lägga ner forumet. En viss kritik som skribent får man ta direkta personangrepp däremot accepteras ej.

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Självklart har Huge rätt till sina åsikter men då har
även jag och andra här på Gb:n som kritiserar Brynäs rätt till det. Jag blir förbannad när mina o mångas inlägg sågas och förlöjligas bara för att det är kritik till Brynäs, då går jag i försvar direkt.

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Undrar vem fan det är som ska lägga ner, är du Huges farsa eller?

Sv: Rädda Brynäs !
lindberg:Har valberedningen hittat några vettiga alternativ?
Ja det kan man fråga sig. Är det någon på detta forum som haft ett vettigt förslag på nya styrelseledamöter ?

Sv: Välkommen Mikko
lindberg: Självklart kommer ett klarläggande angående ekonomin.

Sv: Välkommen Mikko
P J Davydjoos:

Som sagt, bortsett från sponsorsfrågan, så tycker jag att ledningen har gjort ett godkänt jobb.
Jag har lite svårt för att halshugga enskilda personer, då jag inte vet deras jobbförutsättningar, rent ekonomiskt bl.a.
Vilka huvuden vill du skall rulla och vilka skall bli ersättarna?
Återuppbygga?
Jag tror faktiskt att de som jobbar med föreningen har lika stort hjärta som sina föregångare och att man jobbar för att bibehålla vår tradition. Kruxet är att det är lite annat klimat i dagens hockey, än vad det var tidigare.

Sv: Välkommen Mikko
P J Davydjoos: nylander ersatte mårtensson för m var inte bra! men jag håller med om att kyösti är miljoner år efter soling..

hade laget inte varit så skadesargat hela året och janne hade fått koncentrera sig på offensiven, skulle han varit mycket nyttig för laget.. nu blev det naturligt att rävarna i laget fick ta det defensiva ansvaret och därav tappa mycket framåt.. med konsekvensen att fansen såg deras insatser som misslyckade

Sv: Välkommen Mikko
Huge: OK - jag glömde några "eller?" där jag syftade på att du försvarar dom i vått och torrt, inte att du hade sagt exakt det...

Men visst, jag har i två år ansett att Janne och Djoos borde ha ersatts, dom var bra -99 och har sedan dalat... Djoos problem fanns och bestod, hans säsong var en risk från början...

Laget saknade en Bissett... Nylander och Kyösti var nödlösningar som jag inte gillade, inte alls värdiga ersättare för Soling och Mårtensson...

Men, du försvarar alltså fortfarande ledningen, du vill inte att huvuden ska rulla vid årsmötet och man ska återuppbygga det hjärta och den stolta hockeytradition som en gång präglade korridorerna i Brynäs inre?

Sv: Välkommen Mikko
70 Rodrigues:

"Åh vad du är duktig på att skriva samma sak om och om igen"

Haha, den var ju riktigt rolig..... *asg*

Påståendet stämmer ju klockrent in..........på alla "Whiners" :-)))

Vad i mitt senaste inlägg tycker du var felaktigt?

Sv: Välkommen Mikko
70 Rodrigues: huge har väl rätt till att ha sina åsikter precis som du har när du hela tiden kritiserar alla som är optimister här på HS? lägg ner nu! nu snackar vi om nåt annat!!

Sv: Välkommen Mikko
Huge: Åh vad du är duktig på att skriva samma sak om och om igen! Brynäs KAN inte göra fel o allt är frid o fröjd! Du borde fan bli försvaradvokat, du skulle få Jeffrey Dahmer att framstå som en oskyldig liten skolpojke!

Sv: Välkommen Mikko
prosten: Årsmötet kan bli en intressant tillställning. Hur många i styrelsen står i tur att avgå/omväljas, vill de övriga sitta kvar? Har valberedningen hittat några vettiga alternativ? Kommer det något klarläggande om ekonomi?

Sv: Välkommen Mikko
P J Davydjoos: Hur orkar du och många andra klaga på ledningen hela tiden?

Det är de s.k "Brynäs Whiners", som gojoh så pricksäkert uttryckte det, jag klagar på. Har försökt förklara detta ett otal gånger men många har svårt att få det att sjunka in.
Innan du lägger några ord i min mun borde du ha bedrivit lite källforskning, tycker jag.
Den enda riktiga fadäsen man gjort, är enligt mig Sponsorshanteringen, då man inte fick in de pengar man hade räknat med. Berg var väl inblandad i det hela, men han är ju nu ersatt av ngn som förhoppningsvis går hem hos sponsorerna.
Berg var nog Ok vad gällde andra saker (skuldsaneringen t,ex) men kommer väl endast att bli ihågkommen för sponsorshanteringen.

När har jag påstått att det bara är skadorna som är problemet?
Det jag sagt är att skadorna är en starkt bidragande orsak, starkare än många tycks inse, tillsammans med andra faktorer.

"vi hade tillräckligt bra lag nu senast"

Vad tyckte du själv efter fjolårets Luganovinst? Du tyckte förstås att det såg riktigt illa ut, eller hur?

"det var bra att ha kvar Janne och Djoos, det var inte dags att byta ut dom innan förra säsongen"

Mht till Jannes insatser för 2 säsonger sedan och att Djoos kände sig motiverad, revanschsugen och vältränad inför fjolåret, var jag nog inte ensam om åsikten att de båda var mer eller mindre självskrivna inför fjolårets säsong. Rätt eller fel? Enkelt att svara på när man som du tydligen har facit i hand.

"man kan skrämma bort sponsorerna med all rätt, för dom ska vilja sponsra Brynäs utan att få nått tillbaks, osv..."

Eftersom jag redan klargjort min ståndpunkt i klubbens hantering gällande sponsorsbiten, begriper jag inte hur du kan lägga ovanstående citat i min mun.

För enkelhetens skull kan du väl i framtiden ta reda på vad jag sagt så att jag slipper sitta och svara på saker som aldrig kommit över mina läppar.

Sv: Välkommen Mikko
P J Davydjoos: självklart har du rätt... =) ja kände mig bara lite ironisk vid tillfället. Tycker d här med om man är optimist lr pessimist börjar gå mot absurbitet.. iofs är det ju för att det är så tydligt här på HS vilka som ser ljust på framtiden och vilka som inte gör det... men man kan iaf säga att engagemanget finns här! =)

finns väl ingen annan lagsida som det skrivs lika mycket på?! det är iaf positivt!! =)

Sv: Ingen Nylander?
lindberg: Det kan man ju hoppas, men skräckscenariot är att dom räknar N.Danielsson och Rönnqvist som nya(visserligen de bästa hittills på sätt och vis), och att dom även räknar in Nylander som en sista pusselbit på forwardsplatserna istället för en riktig målskytt som ett sista nyförvärv där...

Ingen Nylander?
Tidigare har det stått i Gävletidningarna att Nylander erbjudits nytt kontrakt (samtidigt som Johansson). Ska man tolka de senaste tidningsartiklarna om att en forward ska till och sen är truppen komplett så verkar det ju inte handla om Nyllet. Alltså ingen Nylander nästa säsong, det borde väl iallafall glädja en hel del på detta forum?!

Sv: Välkommen Mikko
Bright:
Självklart så får man klaga precis som man vill, du har helt rätt i det. Jag brukar ta mig den rätten själv vid frustrerande tillfällen.
Vad jag menar är att man skulle kunna hoppas på ett större engagemang i klubben på annat sätt än här på HS.

Som medlem i föreningen kan man kandidera till styrelsen och därigenom få makt att påverka. Man kan också påverka valberedningens arbete att ta fram andra kandidater. Man kan gå på årsmötet och ställa den nuvarande styrelsen till svars för dess arbete under året m.m.
Nog har man väl en chans att påverka?

Sv: Välkommen Mikko
P J Davydjoos: Gud älskar dig!!!!

Sv: Välkommen Mikko
Sylf: Helt riktigt, läste inte klart inlägget ordentligt.
Ser fram emot aktionerna.

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Det handlar väl inte om att vara anhängare av optimster eller pessimister... Stå för din åsikt, våga vara kritiskt(positivt som negativt). Ser man inte kritiskt på hur föreningen sköts så är man inte ett dugg intresserad av det heller... Jag skulle vilja se kritiskt på det och säga vilket bra jobb dom gör och har gjort, men det kan jag inte idag, kanske efter årsmötet, då hoppas jag kunna rosa den nya ledningen...

Jo - självklart får vi hoppas att det slår väl ut med dessa värvningar, även om det blir svårt... Men om vi klarar det så ser framtiden lite ljusare ut... Nya sponsorer, Tommy Sjödin helt vid spakarna, nya personer i de flesta positioner i föreningen, hjärta och tradition andas ända uppåt väggarna efter årsmötet förhoppningsvis, kunnande om ekonomi och övrigt kunnande för att leda en verksamhet i mångmiljonklassen kommer också förhoppningsvis att spetsa föreningens inre...

Du ser - jag ser lite ljust på den eventuella framtiden, trots att jag risar nutiden(som kan rasera framtiden)...

Sv: Välkommen Mikko
Natten: Har aldrig sagt något om förra årsmötet, det är i år det gäller min vän!

Sv: Välkommen Mikko
aphac: nu håller tom jag med.. trots att jag är en optimistanhängare.. =;-P

Vi får hoppas att värvningarna slår väl ut och därefter satsa på en långsiktig satsning mot toppen...

Sv: Välkommen Mikko
Bright m.fl.: Klaga på ni. Jag fattar liksom inte, ni har klagat oavbrutet här sedan starten och ändå måste ni också klaga på att ni inte får klaga. Vem är det som hindrar er? Har någon plockat bort era klagoinlägg? Det står er helt FRITT att klaga! Fattar ni? KLAGA PÅ!!! Ett klagoinlägg till om att ni inte får klaga och jag spyr.

Sv: Välkommen Mikko
Lilljanne: Mycket rätt där! Den röda tråden genom BIF är usel ekonomi. Därför värva billigt istället för väldigt bra. Det kan komma positiva saker efter 2003/04 säsongen om vi överlever och har fått en ledning som kan återuppbygga förtroendet hos sponsorer mfl.

« · 279260 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Välimäki presenterad!!! Härligt
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)