1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779104 inlägg · 7967 ämnen
« · 282646 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Björnen från Tammerfors
Sylf: Men va fan, vi kan ju få en avdankad finne från tyska 2:a ligan, det är inte fy skam.Om han skriver på så måste vi ju ge honom en chans......:-)))

Sv: Björnen från Tammerfors
Sylf: Muntert, muntert... Vore intressant att veta hur EK tänker egentligen. Jag begriper ingenting. 12-13 man försvinner, 7-8 tillkommer. Hur får de ihop den ekvationen?

Sv: Björnen från Tammerfors
Sylf: Då var den drömmen krossad, fan också!

Sv: Björnen från Tammerfors
Tor Karlström: Nu återstår väl bara Lill-Nyllet.Nemirovsky är bortplockad från HM.

Sv: Björnen från Tammerfors
Tja!

Anders Huss,en dom ALLRA största Brynäshjältarna(hade också ett RIKTIGT Brynäshjärta)

Huss ska bli assisterade Coach i Timrå nu,när vi möter Timrå i serien,då ser jag de som en SJÄLVKLARHET att Huss hyllas av oss Brynäsare.

När Timrå kommer till Gavlerinken,då ska Huss ha stånde ovationer och en minnestavla minst.



Brynäs IF var DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!


Anders Huss en RIKTIG Brynäskämpe!!!

Sv: Björnen från Tammerfors
Nej Lilljanne!!!

Att flytta föreningen från Gävle,ALDRIG NÅGONSIN!!!
Lägg ner klubben då istället.

Gävle är synonymt med Brynäs IF,att hålla på BIF och stötta klubben är de ända som finns att göra i Gävle (men hur kul är de nu...?)
De handlar om passion,Gävleborna måste inse att Brynäs är ett bottenlag och att snacka om SM-Guld är bara svamel.
Gävleborna måste ställa sig fråga vill vi att Brynäs ska spela i Elitserien?
Vill man de,bli medlem i klubben,gå på ALLA hemmamatcher och stötta laget ÄVEN i motgång!!!

Markus Korhonen?

Ja,de blev varken Honken,Norrena eller någon annan toppmålvakt.

Men visst,vi ska ge grabben en chans,innan han döms ut helt.

Är mest besviken på Styrelsen och EK som återigen gör mig besviken. Snacka inte om en toppmålis, om man har en "bänkvärmare" som förstaval!!!

Förändringar är ett MÅSTE,Årsmötet närmare sig. Ta ert ansvar bli medlem i Brynäs IF!!!

Hur blir de med "våran nya forward"???

Janne i dagens GD:
Tony Mårtensson han är andra klubbar intresserade av och han har kontrakt med Anaheim.
Nylander är också aktuell som BIF:s 13 forward.


Fan!!!,hur ska de här sluta...???

Svar: Allsvenskan här kommer vi.


Brynäs IF var DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Sv: så här blir det
svedas: vilken optimist :) till och med jag som är leksing tror att brynäs klarar sig från kvalspel :) däremot ser ja gärna LHC i allsvenskan :)

så här blir det
Sjödda gör en halvdan säsong
P3 skadad
Lind axelskadad
Soling skadad
Anger proffs
Korhonen visar sig vara en ny Ram.
Nylander får kontrakt.

Brynäs har återigen tre tredjefemmor och slutar sist i serien.
Man lånar nån måltjuv och hankar sig kvar än en gång. Puh.

Hoppas att dom värvar lite bra spelare inför nästa (2004-05) år tänker vi då.

Sv: Björnen från Tammerfors
Sylf: Nä nu går jag till avslutningsmiddagen efter två veckors övning med kvällstjänst och hoppas att jag har drömt om allting och när jag är tillbaka från dimman som jag är på väg in så skall allt vara återställd till en anril förening med potential att slåss om Guldet varje år!

hm.. undrar varför dom inte tog Guldet när jag föddes -65


"Auri sacra fames!"
(Den förbannade törsten efter guld)


Yrvädret :-x

Sv: Lappkast nu!
65 Selander: men tänk vilken publicitet, äntligen händer det något! ...marknaden styr..vilka spekare som skulle kunna kontrakteras..!

Sv: Björnen från Tammerfors
Clarence: Sista forwardsplatsen till Lill-Nyllet !? Då kan man ju lika gärna gå i ide.

Sv: Björnen från Tammerfors
65 Selander: Det är egentligen inte Korhonen jag är mest osäker och oroad över. Det är utespelarna, ja truppen i stort. Ett lag i kris måste förstärkas för att inte hamna i samma nödläge man just varit i. Det inser och förstår de flesta - utom tydligen Brynäs-ledningen...

Sv: Björnen från Tammerfors
Clarence: Bara att hoppas att Björnen läser detta och inte klappar ihop utan visar oss alla hur man gör när man står i mål.

Kan han plocka pucken och inte släppa en j-a massa returer ut i banan så kan nog säsongen bli kul.

Sedan så gäller det att våra sk "snälla backar" inte kommer att tillbringa hela matcherna i utv båset.

Ja det ordnar sig nog skall ni se, annars så är vi ju van med en säsong i ren förtvivlan.

Apoteket rekomenderar Cipramil (30gr)

Sv: Laguppställning??
Gust: Sanna mina ord, vi har en ny Losec-säsong framför oss. Med betoning på LOOS...

Sv: Lappkast nu!
gordo: Nej Gordo hur du än bönar och ber så får ni inget ES lag i Uppsala ;)

Sv: Björnen från Tammerfors
gordo: Tyvärr måste man nog redan nu konstatera att det är lite Sportkommitté-varning över den nytillträdda EK:n. Sjödin, Larsson och de andra verkar , åtminstone inte hittills,i speciellt mycket bättre i sin värvningsroll än Bäckström o co var. Ytterst tråkigt att behöva tycka detta...

Sv: Björnen från Tammerfors
Ett utlåtande från en mycket hockey intressad kollega i Finland löd "yeah, he's OK but nothing special".
Ungefär som Brynäs lag i år alltså.

Fast visst känns det skönt att inte ha något favorittryck på sig ?

Sv: Björnen från Tammerfors
gordo: Ja, inte en chans att vi undviker kvalet igen åtminstone. Och detta klarar knappast laget en gång till. Lika bra att Brynäs hamnar i Allsvenskan med en spelartrupp som motsvarar den serienivån.

Sv: Björnen från Tammerfors
Korhonen har ju gjort mål, så han kanske är svaret på Brynäs måltorka... :-)

Sv: Lappkast nu!
Jazon:
Ja, eller som underteckand mer eller mindre skämtsamt varit inne på förut i det här forumet. Flytta klubben till ett geografiskt område där klubben uppskattas och inte tas för givet till 100%.

Sv: Björnen från Tammerfors
P J Davydjoos:
Det ultimata svaghetstecknet är att Brynäs vid den här tiden på året ens ser Nylander som ett alternativ.
OK, att man i sista minuten i september måste fylla en plats med någon billig utfyllnadsspelare av Nylander-klass, men i maj.
Please.
Allsvenskan, here we come...

Lappkast nu!
Varför inte göra slag i saken byt favoritklubb!
Byt till en klubb som värvar rätt
Byt till en klubb som värvar dyrt
Byt till en klubb med visionärer

Byt till en klubb med mindre gnälliga supportrar, tillhör verkligen Gävle gnällbältet? I och för sig låter det lite Örebro över dialekten ibland!

Fram för fler jättesatsningar ala Malmö, AIK, Linköping och Södertälje......

Sv: Björnen från Tammerfors
gordo: Beror på vilken Nylander du pratar om :)

Peter "halleluja - framtiden säkrad - bättre än Huss&Peter Nordström tillsammans" Nylander är ju alldeles klockren i dagens och framtidens Brynäs... hmmm...

Nä - nog faaaan ska det gå att få nån bättre än Peter Nylander. Skicka han till VIK ungdom, eller vad dom heter nu förtiden, där får nog Bäckman nytta av honom...

Sv: Björnen från Tammerfors
65 Selander:
Livstidskontrakt med Nyllander á 150.000 i månaden och vår lycka är gjord...
Han är värd sin svett i guld...
Halleluljah.

Sv: Laguppställning??
P J Davydjoos: Ja, och Papphammar i rollen som värvaransvarig :)
Det kan bli en riktig kioskvältare.

Sv: Laguppställning??
Gust: Varför inte Stefan Sauk i nån roll - "Det är mycket nu..." :)

Sv: Laguppställning??
65 Selander: Tyvärr, vi gör inga tragiska dramer med medelmåttor i huvudrollerna....ehh, i alla fall inte tragiska dramer :)

Sv: Laguppställning??
Gust: Kan inte du och ditt gäng göra en film om Brynäs värvingskarusell?

Sv: Laguppställning??
70 Rodrigues: Om min är sabbad ska inte du få ha din kvar :)

Sv: Laguppställning??
Gust: Förstör inte min dröm nu....:-))

Sv: Laguppställning??
70 Rodrigues: Byt ut Nemirovsky mot Lill-Fejset så kommer du nog närmare sanningen tyvärr :(

Sv: Inge Hammarström
70 Rodrigues: Det är bara Inge som rekommenderat M.K.
Jag vet bara det.

Laguppställning??
Hur tror ni GP tänker när det gäller formationerna?

Målvakter: Korhonen(Lundström)

1:a Sjödin-Kuparinen Soling-Miettinen-Nemirovsky???

2:a Laitinen-Casselståhl Molin-Lind-Anger

3:e Johansson-Björck Malmström-Kyrö-N Danielsson

4:e Andersson-Karlsson B Danielsson-Johansson-Rönnqvist

Reserver: Östlund, Mattsson

Skador: P3

Sv: Inge Hammarström
Nu säger Janne Larsson att det är representanter från klubben som har tittat på Korhonen, vi får väl lita på att det stämmer då!!! Enligt en finsk journalist så varvar Korhonen kanonmatcher med riktiga bottennapp, låter som Asplund eller???

Sv: Inge Hammarström
tjomme: Dom öronmärkta pengarna är inget rykte, jag har vänner som sponsrar Brynäs IF förstår du! Var har du själv hört att dom tagit hjälp av Willy o Inge??

Sv: Inge Hammarström
70 Rodrigues:
Säger dom att de fick den de villa ha tar de nog till en vit liten lögn. Eller ska de säga: "Nja, han stog ju inte högst upp på listan men vi får vara nöjda med vad vi får."

Har hört minst två andra de ville ha i första hand.

Sv: Inge Hammarström
70 Rodrigues: Vad har sponsorerna med att göra vilken målvakt Brynäs ska ha ??
Jag har för mig att du och några till ville se att Brynäs tog hjälp av Inge och Willy m.fl och nu när dom gör det är du inte nöjd ändå.
Vad kommer ryktet om att det fanns pengar till en topp målvakt ??

Sv: Inge Hammarström
tjomme: Struntar fullständigt i om det är GUD som hjälpt till med Korhonen, när det gäller en sån känslig position som målvakten så måste man väl ändå titta på karln o inte ta honom på hörsägen, Brynäs har inte råd med fler chansningar. Vi har hört att han är bra o mycket bättre än Juuso Riksman i Modo säger Sundlöv o Janne Larsson säger att -Vi fick den vi ville ha! Undrar om sponsorerna säger detsamma???

Sv: Björnen från Tammerfors
Jag vet att en sann supporters största uppgift är att lida, men luuugn det löser sig!

Sv: Inge Hammarström
tjomme: Håller med dig totalt ge han en chans.

Inge Hammarström
Det är Inge Hammarström som hjälpt Brynäs att hitta M.K. Så snälla ni ge grabben en chans innan ni säger något mer...

Sv: Björnen från Tammerfors
I Arbetarbladet stod följande:
"28-årige Markus Korhonen är en relativt rutinerad målvakt.
På sina nio säsonger i den högsta finska ligan har han
spelat 164 matcher i grundserien och elva i slutspelet."

En 28-årig målvakt som spelat 164 matcher på 9 säsonger
skulle jag istället kalla relativt orutinerad för sin ålder.

Enligt Janne Larsson ser det ju ut som de fem seniorer, bland
anfallarna, som lämnar truppen skall ersättas med 3 seniorer.
Jag antar att man kan få det till 4 seniorer om man räknar Soling
som ett nyförvärv, men man kan konstatera att den nedmontering
som pågått de senaste säsongerna ser ut att fortsätta.

Detta kommer till slut att leda till det som kallas allsvenskan.

De lag som brukar tippas på sista plats brukar också oftast
hamna där, det som Timrå gjorde den senaste säsongen är
tyvärr ett undantag.

Vilket lag experterna kommer att tro skall komma sist
denna säsong blir inte svårt att gissa.

Jag hoppas jag får tokfel, men ingenting talar tyvärr för det.

Sv: Ersättare till Larsson
Gust: Glömde säga att jag tror att lill-fejset förmodligen vinner GD´s-poängliga också :)

Sv: Ersättare till Larsson
Hong Kong: Håller med dig, och Björck stänker in ca:15 puckar från blå. Korhonen kommer att ha en räddningsprocent runt 94

Ersättare till Larsson
Att hitta en spelare som gar samma höga standard som Janne hade för 2-5 år sen kostar säkert 150.000-200.000 i månaden. Så det kan vi glömma...

Malmström...årets stjärnvärvning, hans speed på skriskorna och nya miljö med en tränare som tror på honom. Sträcker ut hakan och säger att han blir Brynäs bästa poängplockare kommande säsong med runt 50p. Duckar för alla snytingar..=)

Sv: Björnen från Tammerfors
gordo: Det är väl inte klart med Nylander eller?

Våran gamla hjälte Huss blir 2:a tränare i TIK (se länktips)

Sv: Björnen från Tammerfors
Huss:
Sundlöv i AB idag: "Vi har hört att han är bra"
Det leder en till att fundera hur man vet att det låter om en bra målvakt.
Får man ett kassettband med ljudet av några häftiga räddningar, eller.
Galghumor...
En ny klassiker i nivå med videovärvning fast på en högre abstraktionsnivå.
Det finns för övrigt så många floskeltopp-uttryck från EK i dagens AB att Anrell har material året ut...
Usch.

Och så Nylander som sista forward.
Herrejävlar.
Komplott.

Sv: Björnen från Tammerfors
Fjantas: men ett bonkegäng som gick till slutspel i alla fall. ;-)

Sv: Björnen från Tammerfors
65 Selander: Jasså! OK då har jag missuppfattat. Läste nånstans att det var ledningen hade tackat nej för Seans tjänster!

Sv: Björnen från Tammerfors
Mälarmasen: Ni är bara ett bonkegäng.

« · 282646 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Välimäki kan bli ligans bästa. Hägg får sin andra säsong och blev bättre och bättre förra året. Både axel och Norlander har fortfarande utvecklingspotential. Kinnvall var en poäng spruta förra året. Är både Berra och djoos skadefria ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)