1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779354 inlägg · 7967 ämnen
« · 286597 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Brynäs 03-04
Lilljanne: Nåja, har du följt gordo's arior i det här forumet tidigare så inser du att du kan sova lungt. Han här vid det laget tagit heder och ära av i stort sett alla som nånsin ingått i Brynäs ledning/styrelser med nåt undantag.

Sv: NY STYRELSE I BIF
P J Davydjoos: Oj, hur gick det där till? Svarade väl inte på min egen? Svaret var självklart tillägnat LUNDSTRÖM 6 :)

Sv: Brynäs 03-04
P J Davydjoos: Låter som alla här är överens om vad felet är och vad som behöver göras. Då är det väl bara att sätta igång! Ge mej bara namnen på dom personer du beskriver så ser vi till att Brynäs får den nya starten med rätt personer i ledningen som kommer att behandla sponsorer och medlemmar och gamla spelare på rätt sätt. Låter enkelt. Att ingen kommit på det förut, va!

Sv: NY STYRELSE I BIF
P J Davydjoos: Njae, står där om inte varje dag, så nästintill...

Sv: NY STYRELSE I BIF
P J Davydjoos:Jag missade det.
Har han inte slutat på Lottas.

Sv: NY STYRELSE I BIF
LUNDSTRÖM 6: Han hamnade ju under tokbort... Får stå och sälja matvaror på Lottas närbutik till mig resten av livet :)

Sv: Brynäs 03-04
Lilljanne: Tyvärr har snacket de senaste åren, eller egentligen sen -96 ungefär, vad jag minns, varit åt det hållet när Brynäs kommit på tal... Många vill ju laget väl, de flesta iallafall, och blir väl glada åt framgångarna, men orkar inte bry sig, det känns liksom ointressant, typ...

Tyvärr så är ju folks reaktioner rätt talande, man måste bli mer intressanta... Man måste synas... Man måste höras... Man måste sticka ut...

Som många har sagt, börja från grunden, tillsätt rätt personer i styrelsen, folk som är för förnyelse, vill något och har hjärta för föreningen, läs gordos inlägg och begrunda.
När vi väl har gjort det, tillsatt rätt människor, då inser ju även sponsorerna själva att någontning positivt händer inom föreningen, man vill vara med då. Sen måste ju föreningen respektera och arbeta med sponsorerna och aktivt söka nya och behålla kontakten med existerande sponsorer.

Sv: NY STYRELSE I BIF
gordo: Ordförande har det pratas om att Algren skulle bli, sedan har det blivit tyst om andra nya namn till styrelsen, vi får hoppas att det är många som kommer på årsmötet.

Du glömnde Håkan Vestlund, vad ska vi göra med honom?

Sv: Brynäs 03-04
gordo: Jäkla otur, helt enkelt, att just Brynäs av alla elitserieföreningar översvämmats av odugliga, illvilliga strebrar. Och så många medlöpare! Eller är det nåt slags stalinfasoner som skrämt så många goda brynäsare till tystnad?

Det du beskriver låter ju mer som sandlådekrigen som syns i Robinson och andra skitsåpor. Är det så där snacket går i Gävle när Brynäs kommer på tal? Då stämmer kanske det där om att det finns gävlebor som vill se Brynäs sjunka?

Och vem f-n är Sampan?

Sv: Brynäs 03-04
Huge:

Jag tittar på den just nu.

Och drömmer mig tillbaks.

Det var bättre förr.

Sv: Brynäs 03-04
Huge: Videon Magic Brynäs, alltså...
Inte Roger Melin.

Sv: Brynäs 03-04
Makkan:

Hoppas att du vet vad du talar om nu.
Jag har den i bokhyllan, kan lätt gå och kolla.... ;-))

Sv: Bokmärken
westerlind: Du är en glittrig bokmärksängel med vingar!

Tack!

Sv: Brynäs 03-04
Huge:

Det korrekta är.........

Hemma i Kempehallen är vi oslagbara
och
I Kempehallen är vi oslagbara.

Enligt Roger Melin på filmen Magic Brynäs.

Sv: Brynäs 03-04
Lilljanne:
Makt. Behovet att spegla sig i tom den falnande glansen i Brynäs är större än integritet och civilkurage utom i något enstaka fall som jag redovisat för en stund sedan...

"Tyvärr" är väl många som flytt/utfrysts från föreningen inkl Nr 6 där i taket Brynäsare i själen och håller snattran om intrigerna som utspelas i kulisserna.
Sedan finns det väl också de som inte tycker att man vill konkurrera med mediautrymmet med såna som Sampan - Brynäs egen mediadarling...

Sv: Bokmärken
micke:
1) Lokalisera den lilla fyrkanten med ett kryss i bredvid bokmärkets namn. Ser ut ungefär som [x].
2) Klicka på [x]
3) Simsalabim, bokmärket has ceased to exist.

Bokmärken
"Hopalong Cassidy"??? Hur gammal är inte du Huge? ;) När jag var liten fick man vara glad om fick vara vaken länge nog till att se/höra signaturmelodin till Macahan.

Däremot minns jag att man sparade på sig en del glittriga ängelbokmärken på dagis. Man var nog lite feminin då...


HS elektroniska bokmärken då? Hur tar man bort dom?

Sv: Brynäs 03-04
gordo: Varför fattar alla utom dom ansvariga i Brynäs det här? Låter som rena konspirationsteorin.

Sv: Brynäs 03-04
Lilljanne:
Det finns olika sätt att påverka på. Det bästa för Brynäs är att den interna debatten leder till förnyelse för att minimera skadorna.
Om man skulle vara inriktad på att skada Brynäs skall man sätta sig med Stisse på GD och Pucken på AB och bara plöja allt jävla tok som pågått i föreningen under de senaste 10 åren...
Det leder ingenstans som man vill vara med om som anhängare till Brynäs.

Sponsorerna vill bli behandlade som vem som helst. Dvs med vanlig respekt.
Inte med det Brynäs förmedlar: ARROGANS.
Enkelt.

Sv: Brynäs 03-04
micke: Du kan få en Hopalong Cassidy av mig...
Skall vi byta?

Sv: Brynäs 03-04
micke: Dom elda jag upp när jag var liten.

Sv: Brynäs 03-04
micke: Är det en sån där gammaldags ängel så är det bara att skicka den till ett antikvariat, typ... annars vete fan.

Sv: Brynäs 03-04
Är det inte någon som vet hur man tar bort sina bokmärken?

Sv: Brynäs 03-04
250kg kärlek: Scheisse oxå. Hade suttit å skrivit ett svar till dig här i 20 minuter så råkade jag trycka på "58 Larsson" istället för "Skicka meddelande"...

Hur som helst. Snick, snack! Du å jag har rätt i att LIF drog in en jävla massa stålars i pengar som inte har ngt att göra med biljettintäkter. Idellt håll eller sponsorer så kommer pengarna av samma anledning. LIF var i kris, Sveriges gulli-gull-lag och dom drog igång en välsmord PR-kampanj som fungerade. "Återtåget" "Rädda LIF" eller va fan det nu hetta drog in dessa extrapengar. Nu lyckades det och LIF rider fortfarande på vågorna av dessa nya sponsorer (därav den höga omsättningen). Men vad händer när LIF återigen bara blir ett av dessa det lag som fastnar i cementen i ES bakom HV, VF, DIF och FBK? Då är det återigen ett lag i vardagen som kan glömma alla dessa extra miljoner som PR-hysterin drog in. Då är dom samma lag som innan de åkte ur ES och i framtiden får dom det jävligt svårt...

Det är då hela Dalarna fattar att återigen sponsra lokalt, vare sig det är fotboll, speedway, bandy, längdskidåkning eller lokal hockey...

Sv: NY STYRELSE I BIF
LUNDSTRÖM 6:

Kvar:
- Stenbeck. Har varit den som tagit strid mot Berg och hans kumpaner. Det inger respekt!

Tokbort:
- Dahlström är anställd i föreningen som säljare. Inte aktuell i styrelsen om man inte vill ha delikatessjäv av stora mått på halsen. Har dessutom gjort sitt i styrelsen. Här behövs nya kvastar som sopar...
- Tunong tillhör Bergs förtrogna. Inger inget förtroende. Slut som artist.
- Hult. Bergtrogen och slut som artist.
- Westlund. Dito.
- Widorsson. Dito.

Kanske:
- Henning. Har tagit mycket skit för föreningens och Bergs räkning. Det förtjänar respekt. Men skall inte vara ordförande.
Är öppen och lyssnar, dvs motsatsen till Håkan Berg...
- Lasse Johansson. Rookie och förnyelsepådrivare. Kan ingå i ny styrelse om det finns utrymme för en visionär tekniker från International Business Machines...

Ordförande?
En Lyssnare och Delegerare!

Sv: NY STYRELSE I BIF
LUNDSTRÖM 6: Dom enda jag, som 08, känner till är gamla hockeyliraren Tunong. Och så Vestlund förstås, som har som bästa merit att ha fått foten från kommunen för nån bedrägerihistoria (var det väl?).

Men ni gävlebor, gordo framförallt, kan väl ge mej tips om vilka som är överjävliga på att motivera gävleföretagen till att lätta på plånboken och öka sina sponsorskostnader med ungefär 50% så att vi kommer upp på lif-nivå åtminstone. Det måste ju finnas ett djävulskt uppdämt behov i stan om det handlar om tio år av återhållsamhet.

Sv: Brynäs 03-04
Makkan: En rättelse till rättelsen (tror jag):

Var inte den korrekta lydelsen: "Hemma i Kempis är vi oslagbara"?

:-)

Sv: Brynäs 03-04
micke: Ja, visst är det så, men likförbannat är vi näst bäst på att inte trilla ur/vara nära att trilla ur. Ingen risk att Plannja snor LHF:s sponsorer då hockeyintresset trots allt är större än basketintresset i stan. Plannjas loger står i princip tomma under matcherna, om än de är sålda, medan LHF skulle ha kunnat sälja Plannjas och 10 till och dessutom ha dem befolkade för att nämna ett exempel.

Sv: Brynäs 03-04
gordo: För att fortsätta med flosklerna: Kunskap är makt. Om du nu känt till det här förstår jag inte vad som hindrat dej från att sprida infot till övriga medlemmar. Du beskriver ju tio års klubbledning som totalt inkompetenta. Kan du övertyga mej om att det är klantskallar som styr, så röstar vi givetvis bort dom.

Inte nog med att sponsorerna är missnöjda och misshandlade, dom ber tydligen om mer. Om jag nu tolkade dej rätt.

Sv: Brynäs 03-04
westerlind:
Image, vision och relationer.
Proffs på sponsorrelationer och mervärde.
Enkelt i teorin, svårt i Brynäspraktiken, när man bara söker enkla lösningar som också är billiga.
Billigt är inte alltid bäst...
Bäst är dock alltid bäst.

NY STYRELSE I BIF
Att grunna på till den 12 juni.

De fyra som har mandattid som går ut i år är: Per Dahlström, Ulf Tunong, Bo Stenbeck och Lasse Johansson.
En ordförande skall också väljas på ett år.

De som har ett år kvar på mandattiden är: Stefan Hult, Tom Widorson, Håkan Vestlund och Roland Henning.
Roland fick i sin roll som vice ordförande hoppa in som ordförande fram till årsmötet när Håkan försvann."

Vilka av dessa vill vi ha kvar och vilka vill vi ha bort?

Sv: Brynäs 03-04
ALLA! Varför lägger dom "bokmärka" längs till vänster och hur i helvetet tar man bort bokmärkerna?

Sv: Brynäs 03-04
Lilljanne: Det är väl Styvben (DIF) om jag inte minns fel.

Sv: Brynäs 03-04
westerlind: Vi kallar det desperation. Men det är i norrland det...

Sv: Brynäs 03-04
Huge:

"Hemma är vi oslagbara"

En rättelse. "i Kempis är vi oslagbara".

Sv: Brynäs 03-04
gordo:

Självklart, jag håller med dig fullständigt gordo. Jag vägrar tro att det är företagens fel att vi inte får sponsorer. Som i all försäljning kan man inte skylla på kunden om få vill ha det man erbjuder: Naturligtvis ligger allt ansvar på marknadsavdelningen. Ska man "sälja" Brynäs så behövs det proffs.

Kan man sälja isglass i Luleå och solarium i Kenya, så nog f-n kan man fixa sponsorer i Gävle. Jag säger det igen, kalla in marknadsförare av McGormacks kaliber och ge dem procent på intäkterna, så dröjer det inte länge innan pengarna trillar in.

Detta innebär inte att de ska ha något som helst inflytande på den sportsliga biten.

Sv: Brynäs 03-04
micke: Ok, jag motsäger mig själv. Jag vet!

Sv: Brynäs 03-04
Lilljanne:
Det handlar om makt, Lilljanne. Makt och påverkansmöjligheter.
Ibland har man information och ibland har man makten att påverka.
Det är inte alltid timingen är den rätta.
Segrarna skriver som bekant världshistorien.

Det intressanta med sponsorerna är att de röstar med fötterna.
Det är smart att lära av det beteendet om man skall intressera fler och/eller nya sponsorer.
En marknadschef som inte är marknadschef ens på de formella 50% är ingen bra signal till sponsorerna om jag säger så...
Men det kanske är meningen att man skall tycka synd om Brynäs och sponsra av den anledningen...

Sv: Brynäs 03-04
Lulekickan: ES är bara en parantes i historien... ES är fan t.om! äldre än LHF.

Sv: Brynäs 03-04
gordo: Nu är du orättvis. När Brynäs som hockeylag "en av sveriges hockeyhistorias bästa" har problem och andra vill hjälpa då glider du in med ordet arrogans. Låt din/er stolthet växa. Jag tror att ni behöver hjälp med ert stereotypiska tänkande.

Sv: Brynäs 03-04
Lulekickan: Vilket lag är det då som spelat längst tid i ES utan att behöva kvala eller åka ur?

Sv: Brynäs 03-04
micke: Hys inget större hopp om att vi dör ut. Norrbotten är större än Luleå, vilket jag fick erfara senast idag och hoppas få erfara många gånger framöver.

Vet du att vi är det lag som har spelat näst längst tid i ES utan att behöva kvala eller åka ur? Det du.

Sv: Brynäs 03-04
gordo: Intressant. Spontant så undrar jag hur fan ni som känt till det här under så många år, har låtit dom här dilettanterna styra Brynäs IF så länge? Eller är det bara du som haft alla fakta? Annars faller all skugga på alla medlemmar, inkl. dej, som vetat men inte stoppat vanvården.

Sv: Brynäs 03-04
Det var då ett jävla ältande om Brynäs sponsorer.

Det finns ett ord som förklarar varför intresset är ihållande svagt från företag i regionen:

ARROGANS!

Den arrogans som tex förr-förre ordföranden Osbjer förmedlade och den ARROGANS som förre ordföranden Berg gestaltade tillsammans med herr Olsson på kansliet som inte bemödade sig om att ringa upp de sponsorer som ville lägga mindre än 30 papp i sponsring.

Har man förmånen? att bo i Gävle så behöver man inte ha speciellt stora öron för att höra hur företagen som sponsrat eller ville sponsra eller sponsrar blir/blivit behandlade som luft.

Dåligt intresse.
Oh, ja.
Snick snack.

Det kommer att ta tid att bygga upp förtroendet för Brynäs IF som potentiell mästarförening igen.
Usch.

Men för all del, fortsätt ältandet om sponsorernas ovilja om det hjälper nattsömnen...

Sv: Brynäs 03-04
micke: Fel. Leksand inbringade 22,7 miljoner i form av sponsorintäkter. Främst i form av individer. Vi snackar 40-50 miljoner i "inslängda pengar" från idellt håll!

Hela Dalarna är inte pissigt. Runt 150-200 000 bor här och jag vill påstå att de flesta håller på Leksand. Leksand KÖR över er i det sammanhanget.
Vad gäller företag är det viktigaste vad man får tillbaka. I just detta fall skulle jag lägga mer slantar på Leksand än BIF.

När du sedan ger exempel på Giffarna och Sundsvall hockey, då undrar man om du är påläst. Sundsvall är en förort i hockeysammanhang....

Sv: Brynäs 03-04
micke: I teorin stämmer det mesta av det där. Hockeykultur, kunnande, framgångar osv finns inget lag som spöar oss i. Men när man kollar i facit blir det fel. Inget annat lag har sämre sponsorstöd (jorå, Huge, det finns ingen annan rimlig förklaring till den låga omsättningen), trots att tik ligger fel och lule är fattiga osv.

Frågan då är varför det satsas så lite på BIF. Om det är som du säger, att företagsamheten blommar, varför vill så få företag stödja det lokala hockeylaget, som dessutom har en framgångshistoria som saknar motstycke i svensk hockeyhistoria. Vore jag framgångsrik gävleföretagare skulle inte jag tveka att slanta i ordentligt. Dessutom skulle jag skita fullständigt i om ordföranden hette Berg eller Henning eller nåt annat. Brynäs är större än nån ordförande (eller spelare heller, för den delen). Snäll som jag är vill jag tolka den uteblivna satsningen på att det finns för få stora, rika företag i gävletrakten. Vore jag illvillig skulle jag säga att det beror på ointresse.

Är det som du säger att alla förutsättningar finns så tänker jag luta mej tillbaka nu och vänta...

Sv: Brynäs 03-04
Karlströms "alias knäppkorven" inlägg är lika roliga att läsa nu som för ett år sedan. Tyvärr är dom lite mer sansade nu.... :(

Leksand massiva omsättning denna säsong har dom ju bara en sak att tacka för. Att dom åkte ur ES för två år sedan! Tack vare sitt Dalauppror ökade dom sitt sponsorstöd med 10-15 miljoner pga sitt prekära läge. Nu surfar dom vidare på samma våg, om 1-2 säsonger ligger dom under BIF igen. Dom behöver vi inte bry oss i. I långa loppet kommer dom nog ändå alltid hänga kvar som en dark horse tack vare sin kultstatus och sin pissigt lilla befolkning. Företag kommer alltid tycka det vara skitskoj att satsa i Åshöjdens BK ända till en enda stor skandal tippar allt över ända och alla vänder dom ryggen.... TIK ligger för off och i skymundan av storebror Sundvall (Giffarna, Sundvall Hockey) för att nånsin kunna konkurrera med de stora lagen. I Lule verkar det inte i dagsläget finnas allt för större hopp att hitta stöd hos sponsorer eller kommun. Hos dem låter tonarterna precis som hos oss förutom att de ligger vid polcirkeln, har en ÄNNU rödare kommuledning och har ingen som helst historia. Det är mkt möjligt att dom tynar bort och Lule kommun satsar sina sista stålars på Plannja. Vidare kan jag hitta svagheter i diverse lag.

Hur som helst. Alla förutsättningar finns i BIF för att vi inte bara ska kunna kopiera FBK utan bli 10 gånger mer mäktiga! Vi har ett sådant enormt hockeykunnande i denna stad! Vi har sådan kult och status i idrottssverige! Vi har minst lika bra företagssamvänlighet som Karlstad! Vi är större än Karlstad! Vi är mer framgångsrika är FBK osv osv osv....

Sv: Brynäs 03-04
Tor Karlström: Hade jag varit Brynäsare hade styrelsemötet varit lika upphetsande som att kliva upp måndag morgon och återgå till arbetet.
Som du mycket riktigt antyder så "var" Brynäs de bästa. Men det var under 60-70- talet. Drygt 20 år senare märker man hur ointresserad staden verkligen varit när det gäller elitseriehockey. Ni har ingenting kvar! En massa snorungar som liksom gillar BIF. Vi i TIK har också sådana.
En snål jävla styrelse som trodde att det skulle fixa sig, anyhow.

Slå ett slag för en ny, föryngrad organisation/styrelse. Ha en affärsidé. Till och med Gevalia (Gävles varumärke) undrar vad som händer. Skapa lite intresse för varumärket som era förfäder byggt upp. Var inte så jävla naiv!

Lilljanne: Du som verkar ha koll på läget. Kan inte du starta det nya, fräscha Brynäs? Det ser ut som att Brynäs IF verkligen behöver en eldsjäl för ändamålet...

Sv: Brynäs 03-04
Tor Karlström: OM, OM, OM det kommer några dit och det viktigaste har någon handlings plan att sätta "bra folk" i styrelsen.

Sv: Brynäs 03-04
Tor Karlström: Read my lips! Det är inte Brynäs jag sågar. Det är Gävle och bristen på sponsorer jag just grävde ner och pissade på.

« · 286597 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)