« Föregående · 296160 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Gavlerinken lever upp
Någon som kommer ihåg vad det var för publiksnitt i G-rinken förra säsongen?
Sv: Det Nya Brynas
Jompe: Vi kör "Sitt ner för Brynäs" det kanske ger motsatt effekt jämfört med IFKs fiasko;).
Sv: Det Nya Brynas
gordo: Din kommentar om att Ditt forslag till slogan skulle kunna intressera sponsorer fran lakemedelsindustrin var gardagens hojdare.
"Sta upp for Brynas IF" ar inte daligt men det sager inget om fornyelsen av foreningen. Sta upp for nya Brynas later bara konstigt. Min tanke med "Det Nya Brynas" (kan ingen hjalpa mig med prickarna?) var att det skulle vara nagot nytt for alla; for spelet pa isen, for hur foreningen skots och arbetet genomfors och for hur vi som medlemmar och supporters forhaller oss till foreningen.
Men jag insisterar verkligen inte pa nagonting. Skulle vara kul att se vad andra tycker.
"Sta upp for Brynas IF" ar inte daligt men det sager inget om fornyelsen av foreningen. Sta upp for nya Brynas later bara konstigt. Min tanke med "Det Nya Brynas" (kan ingen hjalpa mig med prickarna?) var att det skulle vara nagot nytt for alla; for spelet pa isen, for hur foreningen skots och arbetet genomfors och for hur vi som medlemmar och supporters forhaller oss till foreningen.
Men jag insisterar verkligen inte pa nagonting. Skulle vara kul att se vad andra tycker.
Sv: Det Nya Brynas
Hong Kong:
Om Peking körde med "Stå upp för Brynäs" förstår jag att det gick tungt... :-)
"Det nya Brynäs" är satans abstrakt utan stake, åtminstone som slogan. Det låter snarare som en pjäs av Peter Oskarsson. Eller en ny detaljplan för Brynäs stadsdel...
Nä, det måste till något som är bättre om det skall slå:
STÅ UPP FÖR BRYNÄS IF!
Om Peking körde med "Stå upp för Brynäs" förstår jag att det gick tungt... :-)
"Det nya Brynäs" är satans abstrakt utan stake, åtminstone som slogan. Det låter snarare som en pjäs av Peter Oskarsson. Eller en ny detaljplan för Brynäs stadsdel...
Nä, det måste till något som är bättre om det skall slå:
STÅ UPP FÖR BRYNÄS IF!
Sv: Nya sponsorer
Lilljanne: Det var några ur BT som gick omkring med vår stora "BÖSSA" under matchen och samlade in pengar, dom gick runt på rinken till och med uppe på vippen.
Stort arrangemang av 65 Selander samt 70 Rodrigues.
Stort arrangemang av 65 Selander samt 70 Rodrigues.
Sv: Ständig medlem
Lilljanne: Jag var uppe i Gävle och Gavlerinken i lördags. Det som slog mig när man pratade med folk på stan och i rinken, var att många har vaknat till liv och börjar förstå allvaret. Det går inte längre att sitta framför text-tv och rulla tummarna i hopp om att "det fixar sig, det är inte mitt bord". Nu har folk börjat förstå att här behövs det flera som hjälper till, även om det bara är med en tia eller hundralapp. Så som jag uppfattade det hela så är Gävleborna (dom jag träffade) lite mer vakna och införstådda i allvaret. Så nu är det bara att hoppas det smittar av sig till fler Gävlebor och Brynäsare ute i landet.
Själv så drar jag mitt strå till stacken nästa torsdag i Malmö. Då kommer det att finnas en sparbössa att lägga slantar i, som oavkortat går till Brynäs.
Själv så drar jag mitt strå till stacken nästa torsdag i Malmö. Då kommer det att finnas en sparbössa att lägga slantar i, som oavkortat går till Brynäs.
Sv: Det Nya Brynas
gordo: "Stå upp för Brynäs" är inget bra förslag.
Det har nämligen IFK Norrköping som slogan. När dom åkte ut allsvenskan förra året, nu har det ju inte gått så bra. Därför har vissa ändrat deras slogan till "Stå ut med Norrköping"
Varför inte så enkelt som "Det nya Brynäs"
Det har nämligen IFK Norrköping som slogan. När dom åkte ut allsvenskan förra året, nu har det ju inte gått så bra. Därför har vissa ändrat deras slogan till "Stå ut med Norrköping"
Varför inte så enkelt som "Det nya Brynäs"
Sv: Ständig medlem
RavenLord: Det är inte BIF supporters jag klagar på! Jag klagar på Gävlebor som INTE är BIF supporters. Även om Brynäs har tokstort stöd ute i landet kan vi aldrig ersätta stödet på hemmaplan uppe i Gävle. Det dåliga sponsorstödet är tydligaste beviset på att uppslutningen i Gävle kring Brynäs är för taskigt. Börjar inte Gävleborna stötta klubben helhjärtat fixar inte Brynäs det här. Så enkelt är det.
Förutom en dalaklubb finns det knappast nåt lag (åtminstone inte i hockeyn) som har lika många utsocknes supporters. Och det märks på läktarna också.
Förutom en dalaklubb finns det knappast nåt lag (åtminstone inte i hockeyn) som har lika många utsocknes supporters. Och det märks på läktarna också.
Sv: Ständig medlem
Lilljanne: Bara så less på alla utomstående som bara verkar vela lägga all skuld på de som Bor i Gävleområdet och att vi ej stödjer laget och går ej på matcherna osv
Ni verkar gärna vela få fram någon hatstämning mellan BIF Supporters i Gävle och övriga i landet
Ni verkar gärna vela få fram någon hatstämning mellan BIF Supporters i Gävle och övriga i landet
Sv: Nya sponsorer
RavenLord: Fan vad du är stingslig! Med Gavlerinkens mått är tigern också en höjdare. Vi kan inte jämföra oss med dom sämsta längre. Det har vi gjort för länge och därför är vi där vi är. Din sista (ironiska?) mening är däremot klockren.
Sv: Ständig medlem
Kessler: Det är väl så att medlemsskapet (det ettåriga) går ut efter säsongsslut. Sen tar det en stund innan man får arslet ur vagnen och förnyar det (alltså medlemsskapet - inte arslet). Det är väl det näst bästa argumentet för att vara ständig medlem: man slipper det administrativa kring att skaffa nytt medlemskort varje år. Det bästa argumentet är att du tillhör den seriösa skaran heltidsbrynäsare. Bara döden kan skilja en ständig brynäsare från ärans och hjältarnas klubb. Andra förmåner behövs inte.
Sv: Nya sponsorer
Lilljanne: Så inte ens 2400 var från Gävle området..Jojo visst säkert och dåligt tryck jaha hur många matcher har du varit på ?? med Gavlerinken mått så var det oerhört bra stundtals...Men vill man bara klaga så visst Gävleborna skiter i laget och går inte,och de få som går är knäpptysta.
Sv: Nya sponsorer
Jag kan inte minnas att jag sett så mycket reklam i rinken förut (kan ju bero på att jag inte har letat reklam förut alt. att jag har taskigt minne). Nu var det fullt i taket och nästan hela sargen var full. Dessutom stod sargreklamen tätt. Brynäs dräkter hade inte lika mycket reklam som dif:s men häcken var full. Ena byxbenet MG och andra Rover (ut och handla ny bil nu!). Mediekuben utnyttjas inte fullt ut ännu. I Globen kör dom reklam hela pausen (ljud + bild). I Gavlerinken var det väldigt sporadiskt och bara bild. Sen hoppas jag att dom vevar mer repriser från match, det var dåligt med det nu. Men kuben är helt klart ett lyft. Nu gäller det bara att bygga om allt runt kuben.
Trycket på läktaren får godkänt, inte mer. Under 5000 är dåligt mot jurgårn. Hälften var säkert brynäsare från södra Sverige.
Och sen såg jag ingen insamlingsbössa. Fick man in 6000 kr utan att gå runt och skramla är det suveränt. Kan bli mycket mer med ett gäng bössor i gångarna i paus.
Trycket på läktaren får godkänt, inte mer. Under 5000 är dåligt mot jurgårn. Hälften var säkert brynäsare från södra Sverige.
Och sen såg jag ingen insamlingsbössa. Fick man in 6000 kr utan att gå runt och skramla är det suveränt. Kan bli mycket mer med ett gäng bössor i gångarna i paus.
Sv: Ständig medlem
Kessler: Som medlem får du hem tidningen Brynäsaren och det är väl i dagsläget den ända förmånen. Men jag har hört att Brynäs ska satsa mer på medlemsvård.
Ständig medlem
Läser på Brynäs hemsida att det "bara" finns 4 000 medlemmar. Är det många som inte har betalat in eller har vi tappat 2 000 ca på kort tid?
Någon som vet vad det innebär att vara ständig medlem?
Förmåner mm? Är på väg att göra slag i saken.
Övertyga mig.
Tacksam för svar.
Någon som vet vad det innebär att vara ständig medlem?
Förmåner mm? Är på väg att göra slag i saken.
Övertyga mig.
Tacksam för svar.
Sv: Nya sponsorer
Kessler: Det var tomt mellan utvisningsbåsen däremot fullt hela rundlarna, tv-sidan såg jag inte men det har ju stått i tidningarna att dessa platser är sålda. Jumbotronen en del sponsorer som satt uppklistrade bla svenska kyrkan, någon lucka kvar att fylla, på skärmarna kördes en del sekvenser med "här kan ditt företag synas kontakta Brynäs för mer info tel.. "
Sen noterade jag att även baksidan av byxorna har fått reklam nu, Rover.
Sen noterade jag att även baksidan av byxorna har fått reklam nu, Rover.
Sv: Nya sponsorer
Kessler: Mediakuben "jumbotronen" är på plats och nog rullade det lite reklam på den vad jag såg..Swebuss var en tror jag....Tittade ej så mycket på den mer än när det var repriser på mål räddningar osv.....
Sv: www.fyllefemman.com öppnar nu!
Kessler: Bra! Jag kan meddela att det finns 71,60 kr intjänade just nu (+ 22,25 kr i programm som ej ännu godkännt oss). Det är ju just många bäckar små som är tanken. Om alla följde ditt exempel och dessutom tipsade sina vänner skulle det kunna bli ansenliga summor. Så sprid budskapet om både insamlingen och vår banner-sida.
Jag vill också passa på att tacka alla som redan ordnat pengar via banners. En person har tex köpt bläckpatroner och på så vis dragit in 35 kr på en gång.
-HF
Jag vill också passa på att tacka alla som redan ordnat pengar via banners. En person har tex köpt bläckpatroner och på så vis dragit in 35 kr på en gång.
-HF
Länkar:
http://www.fyllefemman.com
http://www.fyllefemman.com
Sv: Det Nya Brynas
Kessler:
Varför inte "STÅ UPP FÖR BRYNÄS!"...
Då kanske tom ett läkemedelsbolag bygger en ny arena till Brynäs :-)
Nä allvarligt talat.
STÅ UPP FÖR BRYNÄS!
Är det Jompe & Co som fixar detta också?
Eller BrynäsShopen?
Varför inte "STÅ UPP FÖR BRYNÄS!"...
Då kanske tom ett läkemedelsbolag bygger en ny arena till Brynäs :-)
Nä allvarligt talat.
STÅ UPP FÖR BRYNÄS!
Är det Jompe & Co som fixar detta också?
Eller BrynäsShopen?
Sv: Nya sponsorer
Kessler: Det fanns många platser kvar att fylla i allafall på sargen framför sektion A-D. (utvisningsbåsen)
Sv: www.fyllefemman.com öppnar nu!
Samma här. Gör det för vana att gå in och klicka på länkarna en gång varje dag. Alla bäckar små ...
Sv: Nya sponsorer
Jompe: Bra att sponsorläget ser ljusare ut än senaste säsongerna. Hur har det gått med sargreklamen? Är det fullt där månne. Något som tänkte på det i lördags.
En annan sak. Har inte hört något om det. Har "jumbotronen" kommit på plats? Henning trodde ju att det skulle kunna knyta till sig annonsörer/sponsorer via den.
En annan sak. Har inte hört något om det. Har "jumbotronen" kommit på plats? Henning trodde ju att det skulle kunna knyta till sig annonsörer/sponsorer via den.
Sv: Det Nya Brynas
Jompe: Den nya moderna (förhoppningsvis) organisationen är på G. Hemvändarna kan vi inte påverka särskilt mycket, visst det gåra att göra namninsamlingar och visa att vi supportrar verkligen vill ha dem till BIF när de bestämt sig att vända hem.
Men det är framförallt publikmässigt "vi vanliga" supportrar kan själva bidra med en förändring.
Bara att det startats en insamling tyder på att det finns folk i supporterleden som knutit näven och bestämt sig för en ändring.
TACK FÖR DET INITIATIVET!
Kanske ska vi hitta ett namn på detta hela uppvaknande. Något i stil med Leksands Dalauppror. Har sett inlägg tidigare att man skulle kunna göra dekaler och annat med detta budskap. Några namnförslag?
STÅ UPP FÖR BRYNÄS!
Men det är framförallt publikmässigt "vi vanliga" supportrar kan själva bidra med en förändring.
Bara att det startats en insamling tyder på att det finns folk i supporterleden som knutit näven och bestämt sig för en ändring.
TACK FÖR DET INITIATIVET!
Kanske ska vi hitta ett namn på detta hela uppvaknande. Något i stil med Leksands Dalauppror. Har sett inlägg tidigare att man skulle kunna göra dekaler och annat med detta budskap. Några namnförslag?
STÅ UPP FÖR BRYNÄS!
Sv: Det Nya Brynas
Jompe: Tackar för dom visdomsorden, inget att tillägga.
SSK i morgon blir nog en bra test på var båda lagen egentligen står.
(i den mån man kan göra bedömningar så här tidigt).
DIF stod väl egentligen bara att känna igen bitvis. Utan att förringa vår insats så är man trots allt van att Djurgården bjuder lite bättre motstånd.
Vi kanske är bättre än vad många tror, å andra sidan...
SSK körde över MoDo i första, men hade jätteflyt mot LHC, och fick 1 pinne med sig hem. Fågel eller fisk?
Hoppas att svaret blir fisk i morgon iaf....
SSK i morgon blir nog en bra test på var båda lagen egentligen står.
(i den mån man kan göra bedömningar så här tidigt).
DIF stod väl egentligen bara att känna igen bitvis. Utan att förringa vår insats så är man trots allt van att Djurgården bjuder lite bättre motstånd.
Vi kanske är bättre än vad många tror, å andra sidan...
SSK körde över MoDo i första, men hade jätteflyt mot LHC, och fick 1 pinne med sig hem. Fågel eller fisk?
Hoppas att svaret blir fisk i morgon iaf....
Sv: Kupan e Kung!
Kuparinen dominerar, börjar tro på att det är ett klipp (hoppas jag, men har bara sett tre träningsmatcher och dif-matchen). De som sågat honom måste ha sett i syne, eller gjorde han en dålig match i somras som alla kroniska magsårspatienter såg?. Var inte arbetarbladet ute med motorsågen tidigt (Pucken persson) Kan också meddela att jag inte kommer på nästa match, om tidningen kanske skulle vilja skriva en rad om det.
KÄMPA BRYNÄS, alla fripassagerare var vänliga kliv av tåget nu, så kör vi, Elitserien har startat, och Brynäs är MED!
KÄMPA BRYNÄS, alla fripassagerare var vänliga kliv av tåget nu, så kör vi, Elitserien har startat, och Brynäs är MED!
Det Nya Brynas
Halsningar fran Hong Kong, allihop. Beklagar avsaknaden av svenska vokaler.
Kesslers inlagg fick mig att borja fundera pa om vi inte har nagot av Det Nya Brynas under framvaxt:
- en ny och modern organisation, battre ledning
- ett panyttfott lag med hemvandande nyckelspelare som drar med sig de andra i klassiskt Brynasspel och med ett stabilare, tyngre forsvarsspel
- en panyttfodd Gavlerinkspublik
- och med medlemmar och supporters engagerade pa ett helt nytt satt. De spontana (men ocksa planerade) insamlinghsinsatserna under matchen var ratt igenom imponrande.
Det Nya Brynas, alltsa. Medlemmar och supporters som staller upp for det lag de alskar, med en betydligt mer valskott forening och med ett lag som aterfott den gamla Brynaskanslan som Aftonbladet skrev om.
Lat oss alla stalla upp for det har!
Kesslers inlagg fick mig att borja fundera pa om vi inte har nagot av Det Nya Brynas under framvaxt:
- en ny och modern organisation, battre ledning
- ett panyttfott lag med hemvandande nyckelspelare som drar med sig de andra i klassiskt Brynasspel och med ett stabilare, tyngre forsvarsspel
- en panyttfodd Gavlerinkspublik
- och med medlemmar och supporters engagerade pa ett helt nytt satt. De spontana (men ocksa planerade) insamlinghsinsatserna under matchen var ratt igenom imponrande.
Det Nya Brynas, alltsa. Medlemmar och supporters som staller upp for det lag de alskar, med en betydligt mer valskott forening och med ett lag som aterfott den gamla Brynaskanslan som Aftonbladet skrev om.
Lat oss alla stalla upp for det har!
Gavlerinken lever upp
Har på flera håll läst om att det var ovanligt bra stöttning från publikens sida i hemmapremiären. Glädjande att höra och kanske har folk i allmänhet insett det tuffa läget som Brynäs både på och utanför isen. I fotboll talas det om att supportrarna är den 12:e spelaren. Får Brynäs ett rejält stöd under säsongen är jag övertygad om att det kan påverka laget till att ta hem ett par extra poäng.
Därför: Alla ni som var där och hejade, klappade, skrek och engagerade er i lördags. Fortsätt med samma sak i nästa match, och nästa och nästa ... så kommer säkert alla "nya" hänga på.
Låt detta bli starten på ett ruskigt tryck i Gavlerinken framöver.
Därför: Alla ni som var där och hejade, klappade, skrek och engagerade er i lördags. Fortsätt med samma sak i nästa match, och nästa och nästa ... så kommer säkert alla "nya" hänga på.
Låt detta bli starten på ett ruskigt tryck i Gavlerinken framöver.
Sv: Kupan e Kung!
Och han kan mer än smälla på oxå för han slog några riktigt fina passningar och hade någon bra uppåkning med full kontroll på pucken...så de där att han ej kan åka skridskor och passa var kom det ifrån ?
Sv: Kupan e Kung!
Prosten: Kan bara hålla med. Dessutom har killen ett hjärta av guld, jag har rätt säkra källor på att han skänke 1000kr i månaden till UNICEF.
-HF
-HF
Länkar:
http://www.fyllefemman.com
http://www.fyllefemman.com
Kupan e Kung!
Slut på dissandet från Rodrigues sida verkar det.....
Pekkala ut Kupan in, vilket lyft.
Pekkala ut Kupan in, vilket lyft.
Sv: Hockeysåpa är framtiden
mike: ja vem vet..de kanske skulle locka till dig lite mer tittare om de skulle komma tjejer så kunde en del killar sitta o drägla..vem vet var den här dokusåpan kan skapa,,
Sv: Hockeysåpa är framtiden
Nyss hemkommen från Gävle,med pannknack,träningsvärk mm.mm.Kul match nästan rakt igenom,möjligen andra perioden som var lite sämre men annars en helgjuten insats från BIF.Ligger mycket i det som Expressen skrev " med lite millimeter på sin sida hade Brynäs vunnit riktigt stort".Kanon !
Lite smolk i glädjebägaren dock.J-18 torskade idag mot FBK.Trots experthjälp på träningen igår.Märkligt ?!
Lite smolk i glädjebägaren dock.J-18 torskade idag mot FBK.Trots experthjälp på träningen igår.Märkligt ?!
Poesi i Aftonbladet...
"Kommer ni ihåg Brynäsandan?
Det var då när storheter som Tord Lundström, Lennart "Tigern" Johansson och Håkan Wickberg käkade taggtråd i stället för mjäkig sportdryck, vrålade i omklädningsrummet så motståndarna darrade - och brynäsarna vägrade att förlora.
Den är tillbaka."
"Det var pep talk innan orden var uppfunna. Det var skrik som fick väggarna att skallra - det hördes ända in till motståndarna."
"Ett skakigt kval-Brynäs från i fjol hämtar nu kraften i historien som givit tolv SM-guld.
- Visst kände jag igen mig från förr, säger tränaren Gunnar Persson med tolv spelarsäsonger bakom sig.
- Det bästa var att det här påhittet var inget som kom från oss tränare utan från spelarna själva."
"Brynäsarna liksom skrinnade ut på minnenas allé och djurgårdarna fick agera vissna höstträd i första ronden. 2-0 efter den första perioden var i underkant."
"Jag har sett många stor-heters uppgång och fall, men Brynäs är en storhet som vägrat att falla."
Det var då när storheter som Tord Lundström, Lennart "Tigern" Johansson och Håkan Wickberg käkade taggtråd i stället för mjäkig sportdryck, vrålade i omklädningsrummet så motståndarna darrade - och brynäsarna vägrade att förlora.
Den är tillbaka."
"Det var pep talk innan orden var uppfunna. Det var skrik som fick väggarna att skallra - det hördes ända in till motståndarna."
"Ett skakigt kval-Brynäs från i fjol hämtar nu kraften i historien som givit tolv SM-guld.
- Visst kände jag igen mig från förr, säger tränaren Gunnar Persson med tolv spelarsäsonger bakom sig.
- Det bästa var att det här påhittet var inget som kom från oss tränare utan från spelarna själva."
"Brynäsarna liksom skrinnade ut på minnenas allé och djurgårdarna fick agera vissna höstträd i första ronden. 2-0 efter den första perioden var i underkant."
"Jag har sett många stor-heters uppgång och fall, men Brynäs är en storhet som vägrat att falla."
Sv: Hockeysåpa är framtiden
westerlind: Usch hoppas jag verkligen slippa....Så vem är mullvad i MIF och förstör tro ;) Kommer man slänga in nå utmanare oxå och rösta ut folk framöver.
Nä låt skåne och Danskarna glädjas åt eländet.
Möjligen en riktig bra dokumentär om BIF där man följt laget under 1 säsong men ingen jäkla såpa.
Nä låt skåne och Danskarna glädjas åt eländet.
Möjligen en riktig bra dokumentär om BIF där man följt laget under 1 säsong men ingen jäkla såpa.
Sv: Hockeysåpa är framtiden
westerlind: Hoppas att det finns med sexiga kvinnor också i något avsnitt!
« Föregående · 296160 · Nästa »