1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779523 inlägg · 7967 ämnen
« · 299979 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: MODO-BIF
Tips: 2-5 Mål: Soling 2, Molin, Lind, Sjödin.

Sv: Barometern
Huss: Kanon, nu är mina pengar inne också, jag lägger 250Kr i slutet av varje månad på autogiro. 71000 kr är en bra ökning på några dagar.

Sv: Barometern
Huss: Kanon, nu är mina pengar inne också, jag lägger 250Kr i slutet av varje månad på autogiro. 71000 kr är en bra ökning på några dagar.

Sv: Barometern
Huss: Titta, pengahogen vaxer som en stallakitpelare!

Sv: Barometern
Uppdatering av barometern, nu händer det saker !

Sv: MODO-BIF
65Selander: Finns tyvarr manga att valja pa, Selander. Grattis till att gissa slutresultatet mot FBK forresten.

Ska bli otroligt intressant att folja matchen imorgon. Hinner gubbarna ladda om efter urladdningen i gar kvall? Jag ar optimist, som alltid. Hart jobb over tre perioder, aggressivitet, speed och intensitet sa kor vi sonder Modo. For forsta gangen pa flera sasonger har vi flera bra femmor att stalla pa isen.

2-4, Sjodda satter sista i oppen kasse.

Sv: MODO-BIF
Jompe:
Banditen är det Wernblom eller?

Sv: MODO-BIF
Sag en billig Hong Kong-action film igar kvall. En simpel bandit vid namn Mo Do slets i strimlor och ats upp av fem grythundar. Undrar om det var ett tecken infor matchen imorgon?

Sv: Barometern
Huss: Intressant information.

Ett race mellan Gästrikland vs resten av Sverige vore kul.

Förfrågningar från utlandet ... hmm ... Kanada? USA? Tänker givetvis på våra hjältar "over there".

Sv: Barometern
Huss: Det låter bra det.
Men hur vet ni att största responsen kommer från utanför Gästrikland?
Ni ser väl inte vart pengarna kommer ifrån.
Just det här med ett insamlingsrace mellan brynäsare förstår jag mig inte riktigt på.

Sv: Barometern
Huss: Tror heller inte att det är möjligt att visa vem som har sponsrat
samt alla vill inte synas som du skriver. Typ Masken vill nog inte synas att han har satt in pengar. ;)

Är det någon som vet om Kvällstidningarna har slagit upp detta?
All reklam är bra reklam

Sv: Barometern
moreten: Jo då, det kommer en förändring där det istället kommer stå datum när barometern är uppdaterad och inte från när insamlingen drogs igång.
F.ö. så har det kommit många idéer om att insamlingsrace mellan gästrikeborna och de utsocknes. Det har noterats att trots BTs jätteinsats i DIF matchen så har största responsen kommit från Brynäsare bosatta utanför Gästrikland. Vi har två konton så tekniskt
sett är det nog inget problem. Kommentarer ?

Till sist det här med att "vi vill se en topplista".
Svårt...
Dels går det inte att spåra alla bidragsgivare.
Många använder autogiro.
Hur vet vi att de som går att spåra vill synas ?
m.m.
Men det finns andra idéer så lugn bara...

Kan nämna att vi fått tre förfrågningar ifrån utlandet hur man kan betala (och då är det inte HK-Jompe..)

Sv: Borta Resor 2003-04 med Brooklyn Tigers
Lundström 6: Hade gärna sett våra Taxar mot Fjällrävarna men nu måste man jobba!

Sätt in en blänkare på MoDo's forum om det är någon som är sugen att åka med.

Borta Resor 2003-04 med Brooklyn Tigers
Det finns platser kvar till Ö-vik på Lördag.
Var med att heja på våra Krigare.

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD

Sv: 3:e Femman
Årets hittills mest lysande stjärnor äro..........Karhu och Lind.

Sv: 3:e Femman
Prosten:

En del stackare har inget val.
Men jag är jävligt avis.

Sv: 3:e Femman
Lunkan: Det jag såg av N.D i går så såg han nervös ut.

Sv: Barometern
Ford Prefect: Tror nog att du förstår men för som inte vet ;)
Anger - Miettinen - Soling

Sv: Stötta Brynäs
Går det att göra en sådan lista som westerlind snackar om? Jag tror också det skulle generera mer pengar om man hade en sådan och det skulle ge välförtjänt stolthet till de största bidragsgivarna.

Sv: Barometern
Ford Prefect: Varför inte? Enköpings SK kör ju med: "hörnan presenteras i smaarbete med Nordea". Inte klokt egentligen, men vad gör man itne för pengar.

Sv: Barometern
65Selander: AMS? Är inte det nåt arbetslöshetstjoho? Vi kanske kan få anställningsstöd för den kedjan.
"Brynäs förstakedja sponsras av... arbetsförmedlingen."

Sv: Barometern
Ford Prefect:
Vore fruktansvärt skönt om vi kunde ta poäng nu på lördag, kan gå vägen om Korhonen spelar som en gud igen. Om inte AMS kedjan presterar någonting nu på lördag heller så tycker jag att man splittar på AMS. Fast det är jävligt kul att se att dom andra stiger fram och tänk när vi får 3 femmor som kör på.

Sv: Barometern
aphac: Just avsluten reagerade jag på när jag såg hockeykväll också. Både Linds 3-0 och Nylanders 4-0 var såna där "rätt upp i nättaket med fanskapet"-avslut som är så jävla sköna att se. Den senaste jag minns som avslutade frilägen på det sättet i Brynäs var Tony Mårtensson.
Lind är för övrigt riktigt rolig att titta på. Jag har aldrig sett någon slänga sig så mycket som han gör, och när han tar avslut så verkar siktet vara fastlåst på två centimeter bakom ribban.

Sv: Barometern
lindberg: Appropå förra säsongen!

Tre raka nu - det hände inte på hela säsongen i fjol.

Sv: Barometern
64Waern: trevligt att det det börjar vända på reklamsidan, sargen och dräkten har väl mer reklam nu än hela förra säsongen! Kan man få in lite företag som skänker till insamlingen också så kan man ju börja bli lite optimistisk kring ekonomin!

Sv: Barometern
64Waern:
ca 1.80, lagom rund ;)

Sv: Barometern
64Waern: Hörde att BIF ligger ca. 1mille mer än förväntat på reklamdelen.( trovärdig källa). Det börjar ta sig, men jag tror inte det hänger på det sportsliga planet just nu. Kanske har sponsorerna fått ett litet förtroende för BIF:s nya ledning, vem vet??

Ryser fortfarande när man tänker tillbaka på 1:a perioden igår.Vilket spel och vilka distinkta avslut, inge jäkla mjäk som det brukar vara.
När en kedja har det tungt kliver nästa fram så har det varit de tre senaste matcherna, tyder ändå på stor lagmoral.

Spelar man denna positiva hockey och inte försöker snålspela, så kommer det att betala sig i längden tom. ok att förlora,ibland.

Sv: Barometern
Hej på er kom nyss från Gavlerinken och fick reda på att det blir mer reklam på tröjorna..låter som sponsorerna har börjat vakna.
Det har även kommit upp mer reklam i hallen..

Sv: Barometern
65Selander: Får jag dina mått så skall jag se om du inte kan få en "kostym" du också. Har en kompis som syr dräkter bl.a snowys..

Sv: Barometern
Hong Kong: Ditt förslag är mycket bra. Det är inte så jobbigt att gå med en bössa i pauserna. Tycker alla brynäsare runtom i landet får ta på sig uppgiften när Gävles iskrigare kommer "hem" till er.

Sv: Barometern
Hong Kong: Tror inte dom har kanindräkter för långskånkar som Rodrigues.

Fixar du tiger dräkten så skall jag gå med den med ett nöje och skramla pengar i Götet!

Sv: 3:e Femman
Ford Prefect: Jag gick ut med att P.Nylander skulle bli ett utropstecken i vinter, det var bara en känsla jag hade. Det har ju börjat bra hoppas det fortsätter så!

Hur mycket istid fick J.J och N.D igår och hur skötte dom sig?

Sv: Barometern
65Selander: Förväntar mig att du och Rodrigues sätter på er en varsin Lissebergskanindräkt och går runt på stan hela dan med sparbössan i handen.

Sv: Publiksnitt
64Waern: Då ligger vi några hundra över snittet nu. Och fortsätter spelet som det har gjort i dom första matcherna så lär väl snittet öka något, får man hoppas.

Sv: Publiksnitt
Hong Kong: Jag har hört att det budgeterade publiksnittet ligger på 4500 personer.

MODO-BIF
Grythundarna Nylander och Danielsson käkade upp "Grizzly" Eriksson. Björnen Korhonen käkade upp vargflocken från Karlstad.
Transpiration. Flyt. 3 poäng.

Modo nästa...

Sv: Barometern
Hong Kong: Tycker jag är ett bra idé

Göteborg den 18/10 måste det gå att samla ihop mycket som helst ;)

Sv: Barometern
Kessler: Jag tror det gäller att sprida budskapet mer. Än så länge är det nog bara dom mest inbitna Brynäsarna som läser om Brynäs på nätet. Och givetvis Gävlefolket som fått informationen från GD och AB.

Själv har jag och några till en fundering om att ställa oss på Malmös mest besökta torg på torsdag före machen. Vi tänkte göra någon vacker banderoll och fixa några sparbössor. Även om det kanske inte ger så mycket pengar så får folk upp ögonen och blir nyfikna. Givetvis så tar vi med oss sparbössorna på matchen också.

Ett uppslag som kan göras på alla Brynäs bortamatcher där det finns Brynäsare.

Sv: Barometern
Kessler: Ja det är sant!
Det vore föresten bra om de skrev ut vilket datum som barometern är uppdaterad.

Sv: Barometern
moreten: Inte nödvändigtvis varenda dag får då har det väl inte hunnit hända så mycket från föregående, men någon eller ett pra ggr i veckan vore kul.

Sv: Barometern
Jompe: Ok! Bättre det än inte alls. :)

Sv: BIF-FBK
Jompe: LHC är, som du säkert känner till, i ungefär samma situation som Brynäs... -3,7 miljoner i eget kapital, en siffra som måste göras positiv till nästa år... så förvänta dig inga allmosor härifrån. :/

Sv: BIF-FBK
bobbe: Du kanner uppenbarligen inte till den nya policyn. Alla pengar som spelas hem pa Brynas resultat tillfaller var insamling. Ni i Linkoping har ju redan sa mycket pengar. Det ar ju flera dagar sen ni signade nagon spelare.

Sv: Barometern
moreten: Vi ska forsoka uppdatera barometern en gang i veckan tills vidare.

Sv: BIF-FBK
Tack Brynäs! Det är andra omgången i rad som jag kammar hem pengar tack vare brynäsvinster... :)

Sv: Stötta Brynäs
Jag hörde att golfaren Peter Hedblom har sagt i nån tidning att han ska skänka pengar till Brynäs. Nån som vet nåt om det här?

Sv: Barometern
Jompe: OK!
Men visst borde de uppdatera den minst en gång per dag iaf!
Man vill ju liksom "hänga med" i insamlingen =)

Sv: Barometern
moreten: Det ar mojligt att en uppdatering ar inplanerad till idag fredag. Ska kolla.

Barometern
Barometern till insamlingen uppdateras väldigt dåligt måste jag säga.

Skönt med seger igår iaf.

Sv: BIF-FBK
Jag gissade 4-2 men Selander var klockren som vanligt med sitt 4-3 tips.

Otroligt imponerande match igar, av alla matchreferat att doma. FBK-Gustafssons kommentar att FBK mycket val kunde legat under med bade 5-0 och 6-0 efter forsta perioden sager val det mesta. Enormt bra jobbat. Korhonen ar ju ett riktigt fynd. Underbart att Nyllet far beloning for allt sitt slit. Framfor allt glads man at den enorma laginsatsen.

Man kan fundera over varfor forsta-femman producerar sa daligt framat, men det kan ha att gora med hur GP matchar femmorna mot motstandarnas uppstallningar. Jag ar inte det minsta bekymrad pa den har punkten; vi kommer snart att se mer av Miettinen, Anger och Soling i malprotokollet.

« · 299979 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Du hade 16 inlägg enbart igår.
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)