Värvningar inför 15/16
Tyckte våra backar klarade sig bra mot SAIK, trots att vi saknade både Sunken och Bertilsson.
Blir mer en bonus om BZ mörkat och trots allt letar efter ännu en back, men det tror jag bara blir aktuellt om/när Eklund själv och Djurgården mot förmodan önskar bryta kontraktet.
Dålig speed under rören på Ryno. Hade nog önskat mig en bättre skridskoåkare.
Dessutom bättre att bränna de stora pengarna på forwards!
Åtminstone någon som upp mot 100 kg.
Jag kanske är blind men är det inte det vi saknat flera säsonger ?!
Skrubben: Det känns troligt. Och vore såklart ett önskvärt scenario. Eklund borde vara en prismässigt logisk lösning för Dif som ändå värvat Thoresen,Sallinen och Hultström. Om det nu stämmer.
Verkar vara en bra värvning. Bz vet nog vad han gör... Dessutom är han nog inte svindyr. Frigör pengar till mera namnkunniga forwards månne...?
Bra plus/minus.
Säkert oxå bra karaktär. Annars skulle aldrig Bz vara intresserad...
Mailade Bengtzén och undrade om backsidan, om det är tänkt att endast en back ska in.
På den frågan fick jag svaret : "Vi får väl se vad som kan ske? "
Tommy: Klart han ska få han en chans! Det är ju inte hans fel att han blir värvad!
Bengtzén borde dock ha tänkt ett par gånger till innan man förlängde med Kilas. Forfarande helt obegripligt
Typ så.
Med de backar vi har nu så känns det inte som att detta räcker.
Bifbiffen: Ge killen en chans innan vi kapar BZ vid fotknölarna för en dålig värvning. Han kan lika gärna lyckas precis som Gunde gjorde när han kom från Örebro. Och som någon sa så är han nog inte det enda nyförvärvet.
Brynäs har dessutom inte råd att värva hur dyra spelare som helst. Tror också att BZ känner denna kille väl och vet att han passar in i gruppen.
Forza Brynäs
Välkommer Jonathan !
Jonathan Pudas, back i Karlskrona, hade en succéartad utveckling i hockeyallsvenskan och bidrog starkt till sensationslagets SHL-avancemang. Men om han stannar i Blekinge är fortfarande inte bestämt, men nu avfärdar han åtminstone Skellefteå-ryktet.
– Det är inte aktuellt med Skellefteå, säger Pudas.
Hur ser du på framtiden?
– Inget som är klart, jag försöker landa lite nu efter säsongen. Jag har något anbud till, men vi får se vad som händer.
/Linus Norberg
honken21: Det eviga exemplet. Snarare ett undantag än en regel att det blir bra. Utfyllnad deluxe och knappast det vår backsida behöver.
Som ersättare till Kilas kanske, absolut. Men nu har vi ju valt att förlänga med honom också.