Värvningar inför 15/16
Clarence: Brynäs facit är bättre just de senaste fem åren, sex år kan vi till och med räkna. Visst har HV bättre facit om vi räknar på femton år men då kan vi ju kontra med att Brynäs var bättre på sjuttiotalet.
Johan Norrström:
Forsberg 1978:
Starkbaum är en av SHLs bästa burväktare. Fan har du fått något hårt slaget i skallen?
Men lilla du lugna ner dig, jag tycker inte Starky är en tillräckligt jämn målvakt och han brukar inte stå på huvudet när det gäller som mest, men en ok målis inte mer, jag behöver inte ha fått ett hårt slag i huvudet för att tycka detta!
Så ta och chilla ner! ;-)
Ja man kan ju undra varför en mer utvilad målvakt med bättre medspelare framför sig lyckas bättre.
Peja: "För en förstakeeper i NHL hade 50 matcher i grundserien varit hur lugnt som helst. Här snackar man om slitna målvakter om de spelar 50 grundseriematcher - varför? "
- Det tror jag att jag har ett svar på!
50 matcher i SHL innebär 50 matcher på 55 omgångar. Ett ruskigt tätt matchande med knapp återhämtning mellan matcherna.
50 matcher i NHL är 50 matcher på 80 omgångar. Mera tid för återhämntning mellan vissa matcher etc.
Se mitt tidigare svar apropå "utvilad".
Honkens trofé ? Wikipedia
Rätta mig om jag har fel, men visst baseras priset på målvakternas insats under grundserien? Förra säsongen vann Linus Ullmark priset. Säkert välförtjänt, men då vaktade han målet i 35 av 55 omgångar. Så ja hmm jag vet inte jag.
Redigerad kommentar
Pucken är aldrig nöjd. Hade BZ rensat mer hade han klagat på det också.
bradberry: Men NHL-lag spelar ju ofta matcher flera dagar i rad. Så fort SHL-lag för detsamma hör man snack om "slitna" spelare osv.
70 Rodrigues: Kan hålla med om en del saker han skriver, men verkligen inte allt.
Varför skulle Brynäs satsa på Jonas Johansson och göra Starkbaum till tvåa? Jag är i och för sig inte lika imponerad av Starkbaum som en del andra här, men JJ har inte visat någonting som tyder på att han håller SHL-klass. Självklart borde JJ spela i Allsvenskan nästa säsong. Brynäs borde satsa på Felix S istället.
Att förstärka det "fysiska teamet" är också konstigt att snacka om, med tanke på att Brynäs gjorde precis det för ca 1 år sedan och alla som vet något om träning begriper ju att det är ett långsiktigt jobb att få spelarna bättre tränade. Det är ingenting som man gör på en försäsong.
Enterfelt bröt armen, båtbenet på Sunkan, överbelastning på Ollas, körtelfeber på Sandström, hjärnskakning på Lindgren... En fotskada som kunde ha slutat betydligt värre på Bertil. Det är skador som är väldigt svårt att värja sig emot.
Ett tag pratades om risken att han skulle bli idrottsinvalid. Verkar den faran över? Finns det skäl att befara en sämre/ strulig säsong för honom?
När har jag påstått det? Känns som att du tänker i för enkla banor och det är inte likt dig. Om du ska få ihop logiken lär du ju ta allt jag skriver i beaktande.
Redigerad kommentar
Ang stå på huvudet.
Huvudet på spiken, Peja...
99: Honken står på huvudet i finalserien framför allt. GULD
12: Svedberg står på huvudet. GULD
Prio 1 för BZ: En målvakt som kan stå på huvudet i ett krävande slutspel, annars stor risk för fortsatt byggande av "kvartsfinal är det nya Guldet"-kulturen.
Varken Stark, Honk, JJ eller FS är den målvakten. Nöjer sig BZ med en ok lösning och ut i kvarten...?
Nu har jag ingen aning om de står 70 matcher utan problem i NHL. Känner inte att jag energi att gröta ner mig i just det. Det jag noterat är att Starky under säsongen vaktat målet 19 matcher mer än exempelvis Svensson i SAIK. Ja han har ju faktiskt stått flest matcher av samtliga målvakter i ligan. Om det på något vis skulle göra någon skillnad vad det gäller stå på huvudet, kan vi säkert fortsätta debattera i det oändliga.
Redigerad kommentar
på Brynäs hemsida. Så då får man väl anta att de övriga
uppgifterna där också stämmer nu.
FBK plockar in en vad det verkar stark spelare!
www.hockeysverige.se/2015/03/27/poangstark-amerikan-till-farjestad/
Skrubben: September? Var har du fått det ifrån nu då?
"...och härmed sätter jag säsongspunkt för mina inlägg på detta forum..."
Så skrev jag, herrn.
Lunkan lirade ju mycket fler matcher förut. Avlastning för att klara av ett slutspel. Att värva in en målvakt som kan stå på huvudet i ett slutspel låter ju jättebra men det är ju ingenting man vet innan man väl är där. Markström var ju riktigt bra i kvalserien men medioker i slutspelet året efter. Bra som fan i AHL men medioker i NHL. Svedberg högst medioker i 1,5 år innan han slog igenom i slutspelet och fortsatte att vara stekhet i AHL året efter. Både Markström och Starkis verkar vara två grundseriemålvakter snarare än slutspelsmatcher. Starkis skulle behöva en ung hungrig (imo) backup som pressar honom.. När anspänningen höjs; då ser man vilka som är vinnare och vilka som inte är det.
Kemperyktet gillar jag. Varifrån kommer den informationen? Hörde det av en polare men gissar på att han läst det här.
Redigerad kommentar
Jag håller med dig och resonerat på ett liknande sätt längre ner i tråden. Starky behöver både avlastning och känslan av att inte vara given match efter match. Bengtzen lär öka konkurrenssituationen på målvaktssidan.
MatteB: Detta står också, Förekommer överträdelser som moderatorerna anser är grova kommer åtgärder i form av avstängning att vidtas omedelbart, utan varning.
och även detta.
Vi diskuterar inte olika aspekter av moderering i forumen. Ingen ska göra det - oavsett om man är vanlig skribent eller innehar en ledningsfunktion på Hockeysnack. Alla instanser av klagomål på moderering ska tas bort från forumen så fort det uppmärksammas. Dock är det viktigt att informationen förmedlas så att vi kommer till bukt med problemet . Vi ser gärna att man skickar brev via internposten för att förmedla detta. Moderatorer och moderationssledare kan dock även uppmärksamma problemet via moderationsboken.
Med det sagt så litar jag på mod.
Redigerad kommentar