Växjö Lakers-Brynäs IF 1/12-2011 Vida Arena
Iom att dom får ner tempot så blir det vi som måste försöka höja farten själva, nåt som alltid är jobbigt.
Lättare om båda lagen vill åka skridskor och vi måste upp minst ett par klasser i intensitet, annars ringer det bakom Svedberg.
Onödigt om vi skulle schabbla bort en sån här match, det är i det här läget som det gäller att samla pinnar och inse att det är hårt jobb i 60 minuter som gäller.
Alltid risk att man börjar fuska efter såna här starter.
För er som lyssnar på matchen i webbradion säger jag bara: "gröna sidan upp".
Även webbradiosändningen hackar.
Holös var kanske så dyr att de inte har råd med en ordentlig internetförbindelse.
Zappaholic: Visst, ingen höjdare men vi leder och spelar kontrollerat. Vi som vart med några år njuter av att vi kan leda utan att vara på topp. Men ska vi ha poäng med oss ikväll måste vi upp några procent.
Serieledare, mmmm;-)
Påminner mycket om förra matchen därnere,bra start och virvlande start men skillnaden är att vi leder inför andra nu.
Växjö har fått ner tempot.
Hoppas dom lärt sej nåt från matchen sist därnere.
65selander: Härligt Svedberg!!!
Ska bli intressant att följa utvisningsstatistiken. Jag har sett en del matcher när Växjö spelar hemma och det har ofta tagit mer än två perioder innan Växjö får BP. Jag är rätt säker på att det kommer bli fler brynäsutvisningar innan vi får PP.
Jag har gärna fel på den här punkten ikväll...
Efter ca 11 Växjöhakningar/slashingar/trippingar så blåser zebran äntligen för utvisning.
Sen räcker det med att Lavander håller ut ena arm och nudda sin kille så blåser man på direkten..