Växjö Lakers-Brynäs IF 1/12-2011 Vida Arena
Hoppas att Brynäs "Young Guns" får en stor kväll i Småland :)
Redigerad kommentar
Men jag tycker det är allvarligare när våra rutinerade spelare spelar med huvudet under armen. Som tex när HV fick göra sitt första mål senast.
Det är nästan som att själv slå in pucken i egen bur, så illa är det.
sylf:"Du säger ju att du är lika glad om dom förlorar,hur går det ihop.....?"
Helt felaktigt påstående. Däremot älskar jag Brynäs lika mycket när de förlorar.
arnio: "Jag tycker att hockey är så djävla kul även när Brynäs torskar"
Öppet för tolkning!
sylf:
Man kan jämföra förhållandet till Brynäs som ett förhållande till ens fru. När allt är kalas har man en underbar varm känsla man är lycklig och man tar det mesta med en klacklspark. När det är dåligt mår man piss man får i det närmaste ångest och man fattar inte att man kan stå ut med all smärta det medför. Det finns dock en väldigt stor skillnad mellan dom två kärlekarna. När det bara är smärta i förhållandet så kan man alltid ta ut en skillsmässa med sin fru medans med Brynäs är man fast livet ut på gott och ont .
Det vore väl typiskt Brynäs att torska i kväll efter att ha presterat så bra mot topplagen.
Hoppas och önskar jag har fel.
foppa78:JAAAAAAAAAAAAAAA!!! Fy fan vad gott...perfekt start!!
Silfver har hittat formen!!
Vem har sagt att man inte får svära, det beror på hur man svär!
Fy fan vad jävla skönt med en bra start!
65selander: Härligt Svedberg!!!
Ska bli intressant att följa utvisningsstatistiken. Jag har sett en del matcher när Växjö spelar hemma och det har ofta tagit mer än två perioder innan Växjö får BP. Jag är rätt säker på att det kommer bli fler brynäsutvisningar innan vi får PP.
Jag har gärna fel på den här punkten ikväll...
Påminner mycket om förra matchen därnere,bra start och virvlande start men skillnaden är att vi leder inför andra nu.
Växjö har fått ner tempot.
Hoppas dom lärt sej nåt från matchen sist därnere.
Zappaholic: Visst, ingen höjdare men vi leder och spelar kontrollerat. Vi som vart med några år njuter av att vi kan leda utan att vara på topp. Men ska vi ha poäng med oss ikväll måste vi upp några procent.
Serieledare, mmmm;-)
För er som lyssnar på matchen i webbradion säger jag bara: "gröna sidan upp".
Även webbradiosändningen hackar.
Holös var kanske så dyr att de inte har råd med en ordentlig internetförbindelse.
Iom att dom får ner tempot så blir det vi som måste försöka höja farten själva, nåt som alltid är jobbigt.
Lättare om båda lagen vill åka skridskor och vi måste upp minst ett par klasser i intensitet, annars ringer det bakom Svedberg.
Onödigt om vi skulle schabbla bort en sån här match, det är i det här läget som det gäller att samla pinnar och inse att det är hårt jobb i 60 minuter som gäller.
Alltid risk att man börjar fuska efter såna här starter.
Jag lät sportsidorna och tabellen ligga uppslagen på bordet. En gest som inte uppskattades ;)