Mats Edström: Har legat i träningsläger nu sedan Vojens, förra helgen så var det intevallträning under Mästarcupen och denna helg så blir lätt strtetching för att sedan toppa upp det till nästa fredag!
Vi blir väl en ca 13 som reser organiserat från Gävles Supporterklubb. Vi kommer att på Scandic/Gärdet. Nära och bra till hallen!
Kalle K: Hmm, det där måste väl vara en annons för någon av Hästen Hockeys matcher. Skall man kanske tolka det som att de är lite av en dark horse? Förresten, betyder polisklädseln att det är Rådbjer som dömer matchen?
Jag har skickat ut inbjudningar till en hel drös med folk här inne på SpS. Ni som inte har fått någon inbjudan kan messa mig er mailadress så får ni också vara med och tippa i SpS-ligan "Sportsnackare".
Lika bra att vara med från början nu när World Cup drar igång...
jaha, då var jag hemkommen efter en tur på havet. Tyvärr lyckades varken Ingemar, intendenten eller kocken med spektaklet. Kul var det ändå och massa båtar. Stackars Ingemar skadade handen så han fick åka direkt till sjukhuset : /
Ingemar i Morrongänget ska åka vattenskidor efter Stena Danica på torsdag. Det ska finnas en åskådarbåt oxå. Jag ska minsann fixa biljett till detta. Det är självklart gratis, men man måste hämta biljett hos Radio City.
Må ABBA vara Sveriges genom tiderna största band,men det är mäktigt när de nästan har 500 000 personer på 21 st konserter i lilla Sverige.........det anser inte jag vara överreklamerat!!! Eller??
Dysso: Jäklar, den kultserien glömde jag ju bort. Chris Barrie som spelar Arnold Judas Rimmer har man förresten kunnat se på tisdagskvällar på Discovery i ett program om olika typer av motorer, om jag minns rätt.
Du räknar upp en massa serier, men lyckas glömma den helt underbara "Red Dwarf"! Jag har två brittiska serier på DVD, Black Adder är en, vilken den andra är borde väl framgå rätt klart. :)
Vad gäller amerikansk humor så har dom väldigt bra animerade serier (tänker då främst på Simpsons och Futurama).
65Selander: Ah, Bottom...denna kvalitetsunderhållning. Glömmer inte när de tävlade vem som kunde fylla kalsongerna med mest vaniljsås, eller det avsnitt där de försökte sno gas från grannen.
Engelsmännen är bra på att producera komediserier: Monty Python´s Flying Circus, Fawlty Towers, Dad´s Army (Krutgubbar), Yes, Minister, The Young Ones (med stora delar av personerna i Bottom), Blackadder och nu på senare tid de hysteriskt roliga The Office och Coupling.
Det ryktas om att amerikanerna skall ha försökt göra en egen version av Coupling, den amerikanska publiken anses inte mogen för alla de sexskämt som förekommer i Coupling.
Jag saknar BBC Prime, speciellt nu när de under ett par veckor försöker att kora Storbritanniens populäraste sitcom.
65Selander: Håller med dig till 100%. Amerikansk TV-humor är ofta så fylld av moralkakor att man är grön i huvudet efter 30 minuter. Svensk TV-humor håller också hög klass tycker jag.
lizzard: Jo, ingen aning om han kommer att bli bra eller inte. Det enda jag minns om honom är att han fick gråta ut i ett tiominuters repotage i TV4 om hur Sandlin mobbat honom, så förtroendet är inte på topp men han kanske passar bra. Challe skulle till och med jag vara bättre än så det är inte mycket att jämnföras med ;)
Sannes: Jo det e inte svårt att slå fyrans sändningar, tror det kommer att bli mycket bättre än vad fyrans sändningar var. Plus att man slipper all reklam.
HF: Hehe det kan man fråga sig, men kul med ett nytt ansikte i soffan. Som har varit spelare själv. Tyckte det var bra att det inte blev Södergren eller Berglund iaf.
lizzard: Dessutom så skall Peter Jidhe vara programledare och det känns iallafall så här på förhand som att det skall bli betydligt bättre än fyrans sändningar, fast dom är ju i och för sig inte så svåra att slå.
65Selander: Inte illa för att vara mig men jag har redan den däringa automatiska uppdateringen. Men mitt modem har ju gjort det omöjligt att få med sig alla uppdateringar som man skall.
Sedan högerklickar du på "Den här datorn/My Computer" och väljer "egenskaper/Properties" klicka sedan på fliken "Automatic Updates" och klicka i att den skall automatiskt ladda ner uppdateringar!
65Selander: Antivirus är redan uppdaterat, men windowsupdate har jag inte gjort nåt med. Jag har "konstiga saker" som ligger där som jag inte har uppdaterat, sånt som tar flera timmar, är det verkligen nödvändigt att ha sånt.
Nu har jag ju upptäckt att det är många datasnillen härinne på SpS så nu ser jag min chans att ställa nästa dumma fråga.
Jag har ikväll installerat mitt bredband, jösses så fort allt går helt plötsligt, vad jag nu undrar är om det är någon speciell uppdatering jag behöver göra, typ Antivirus Pandan?
puffe4: Till din stora förvåning har jag sett de sex filmerna Peter Sellers medverkade i åtskilliga gånger, och några av dem tillhör mina absoluta favoriter. Sedan blir jag illamående över hur de fortsatte mjölka konceptet efter hans död, men det är en annan fråga.
Vi blir väl en ca 13 som reser organiserat från Gävles Supporterklubb. Vi kommer att på Scandic/Gärdet. Nära och bra till hallen!