Café

Grupper · 50870 inlägg · 1049 ämnen
« · 409774 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: En skön Fredag em!
Mats Edström: Har legat i träningsläger nu sedan Vojens, förra helgen så var det intevallträning under Mästarcupen och denna helg så blir lätt strtetching för att sedan toppa upp det till nästa fredag!

Vi blir väl en ca 13 som reser organiserat från Gävles Supporterklubb. Vi kommer att på Scandic/Gärdet. Nära och bra till hallen!

Sv: En skön Fredag em!
65Selander:

Laddar du redan upp inför SCA Cupen?
Då kommer du att vara rejält snygg nästa helg...

Välkommen till Gärdehov och laget i stan!

Sv: Huka er Tjuvjägare i Härjedalen!
65Selander:
jodå,,jag har slängt upp ett liggunderlag på "kallvinn".. så där får du det skönt :-)

En skön Fredag em!
Jag har en fråga sitter just nu och trycker lite öl och glor på Bocxningen från OS blandat med Dambasketen.

Samtidigt på datorn så glor jag på videon från Trance Energy i Holland 2002, det jag undrar är det någon som har varit på dessa gigantiska event?

Musiken är helt skön när man vill ladda upp iaf.

Kalle K:
OT:Tyvärr så är inte alla lika lätta som dig!
Hoppas nu att du har bäddat åtr mig hemma till nästa helg!

Tror inte att dessa donnor gillar Vemdalingar, finns lite agg mot dom i Vemdalen. Det är väl att vi båda har stora skidanläggningar ;-)

www.op.se/bild_arkiv/49/00000116349.jpg

Kalle K: Hmm, det där måste väl vara en annons för någon av Hästen Hockeys matcher. Skall man kanske tolka det som att de är lite av en dark horse?
Förresten, betyder polisklädseln att det är Rådbjer som dömer matchen?

65Selander:
Du lyckades inte fylla någon av dom och slita på dom en Brynäströja?

Huka er Tjuvjägare i Härjedalen!
Nya vapnet ang tjuvjägare samt kontroll utav befintlig jakt i Västra Härjedalen

[bild]www.op.se/bild_arkiv/50/00000116350.jpg[/bild]

Rinksite
Jag har skickat ut inbjudningar till en hel drös med folk här inne på SpS. Ni som inte har fått någon inbjudan kan messa mig er mailadress så får ni också vara med och tippa i SpS-ligan "Sportsnackare".

Lika bra att vara med från början nu när World Cup drar igång...

Sv: Vattenskidor efter Stena Danica...
jaha, då var jag hemkommen efter en tur på havet. Tyvärr lyckades varken Ingemar, intendenten eller kocken med spektaklet. Kul var det ändå och massa båtar.
Stackars Ingemar skadade handen så han fick åka direkt till sjukhuset : /

MoK: det skulle tydligen bli uppehåll imorgon, så vi får hoppas att det stämmer...

slashpuppie: Hoppas bara vädret är bättre än det var idag annars blir det blött o kallt. Men klart det är det nog värt.

MoK: jajjemensan!Ska bli skitkul!

slashpuppie: Har du hämtat biljetter i morse till Stena turen imorgon?

Det går att hämta biljetter till åskådarbåten till detta något blöta evenemang ifrån 07:00 i morgon inne i Radio Citys reception......

slashpuppie: Haha jag bråkar :) Jag e inte ens uppvärmd :)

MoK: ja, jag är ju sjukskriven. Har all tid i världen. Men du "bråkar" väl med mig igen som vanligt.....

slashpuppie: Kul att Stena ställer upp får man ju säga. Har du mycket fritid eftersom du ens orkar engagera dej för biljetter och se detta?

MoK: Ja, helt otroligt att Stena tror det går att genomföra. Jag hoppas jag lyckas knipa en biljett till detta för det måste bara ses!

slashpuppie: Tycker hela grejen e rätt kul måste jag säga. Skall bli mycke intressant att se hur det här skall gå. Om det ens går....

MoK: vet jag väl, men det är Ingemar som blir kul att se :).

slashpuppie: Inte bara han skall åka skidor ju utan även kocken och kaptenen :)

Ensam på SpS
Ja, vad säger man. Tisdag lunch och jag är helt ensam på SpS. Detta trodde jag inte man skulle få se. Dessutom har jag varit det nu i snart en kvart.

Jaja, det bevisar ju det jag alltid sagt. Jag är beroende av SpS.

Vattenskidor efter Stena Danica...
Alla i Göteborg bör känna till detta:

Ingemar i Morrongänget ska åka vattenskidor efter Stena Danica på torsdag. Det ska finnas en åskådarbåt oxå. Jag ska minsann fixa biljett till detta. Det är självklart gratis, men man måste hämta biljett hos Radio City.

Sv: Blocket
Danne_L: Här finns ett länktips om hur det gick för killen.

Sv: Blocket
250kg kärlek:

Bästa annonsen jag läst sedan...någonsin!

Frågan är; Får han sålt den?

Blocket
Jag fick den här länken av en god vän på SpS. Det är ett objekt som säljs på Blocket. Uppfinningsrikedomen på Blocket är det minsann inget fel på.

Tänk, jag hade ett sånt vrålåk som första bil och jag kan inte annat än instämma med han som nu ska sälja en likadan bil..

Sv: Gyllene Tider!!
Må ABBA vara Sveriges genom tiderna största band,men det är mäktigt när de nästan har 500 000 personer på 21 st konserter i lilla Sverige.........det anser inte jag vara överreklamerat!!!
Eller??

Best of Blocket
Se länk!

Sv: Engelsk Humor
Dysso: Jäklar, den kultserien glömde jag ju bort. Chris Barrie som spelar Arnold Judas Rimmer har man förresten kunnat se på tisdagskvällar på Discovery i ett program om olika typer av motorer, om jag minns rätt.

Paddan:

Du räknar upp en massa serier, men lyckas glömma den helt underbara "Red Dwarf"! Jag har två brittiska serier på DVD, Black Adder är en, vilken den andra är borde väl framgå rätt klart. :)

Vad gäller amerikansk humor så har dom väldigt bra animerade serier (tänker då främst på Simpsons och Futurama).

65Selander: Ah, Bottom...denna kvalitetsunderhållning. Glömmer inte när de tävlade vem som kunde fylla kalsongerna med mest vaniljsås, eller det avsnitt där de försökte sno gas från grannen.

Engelsmännen är bra på att producera komediserier: Monty Python´s Flying Circus, Fawlty Towers, Dad´s Army (Krutgubbar), Yes, Minister, The Young Ones (med stora delar av personerna i Bottom), Blackadder och nu på senare tid de hysteriskt roliga The Office och Coupling.

Det ryktas om att amerikanerna skall ha försökt göra en egen version av Coupling, den amerikanska publiken anses inte mogen för alla de sexskämt som förekommer i Coupling.

Jag saknar BBC Prime, speciellt nu när de under ett par veckor försöker att kora Storbritanniens populäraste sitcom.

Magnus: Ska kanske tillägga att det finns lysande undantag från USA, som The Edge exempelvis.

65Selander: Håller med dig till 100%. Amerikansk TV-humor är ofta så fylld av moralkakor att man är grön i huvudet efter 30 minuter.
Svensk TV-humor håller också hög klass tycker jag.

Engelsk Humor
Låg och tittade på BBC Prime i natt och såg serien "Bottom" har för mig att den gick på svensk TV för länge sedan!

[bildwww.bbc.co.uk/comedy/guide/images/220/bottom_1.jpg[/bild]

Det var länge sedan jag har skrattat så mycket iaf!

I mitt tycke så håller Engelsk humor helt världsklass!

Finns en uppsjö utav serier mm som är helt outstanding
när jag var liten så var det Dave Allen man glodde på (Dave satt alltid på en hög barstol)

www.bbcprime.com/britcoms/

Sv: Hockeykväll
lizzard: Jo, ingen aning om han kommer att bli bra eller inte. Det enda jag minns om honom är att han fick gråta ut i ett tiominuters repotage i TV4 om hur Sandlin mobbat honom, så förtroendet är inte på topp men han kanske passar bra. Challe skulle till och med jag vara bättre än så det är inte mycket att jämnföras med ;)

-HF

Sannes: Jo det e inte svårt att slå fyrans sändningar, tror det kommer att bli mycket bättre än vad fyrans sändningar var. Plus att man slipper all reklam.

HF: Hehe det kan man fråga sig, men kul med ett nytt ansikte i soffan. Som har varit spelare själv. Tyckte det var bra att det inte blev Södergren eller Berglund iaf.

lizzard:
Dessutom så skall Peter Jidhe vara programledare och det känns iallafall så här på förhand som att det skall bli betydligt bättre än fyrans sändningar, fast dom är ju i och för sig inte så svåra att slå.

lizzard: Blev Curre för dyr eller? =)

-HF

Hockeykväll
Johan Thornberg kommer vara svt's expertkommentator på hockeykväll

Sv: Se hit, datahjälp behövs här.
65Selander:
Inte illa för att vara mig men jag har redan den däringa automatiska uppdateringen. Men mitt modem har ju gjort det omöjligt att få med sig alla uppdateringar som man skall.

Sannes: Lycka till!

Sedan högerklickar du på "Den här datorn/My Computer" och väljer "egenskaper/Properties" klicka sedan på fliken "Automatic Updates" och klicka i att den skall automatiskt ladda ner uppdateringar!

65Selander:
Ok, jag börjar med en gång. Nu går det väl betydligt fortare att uppdatera allt när man har bredband, var segt med modem.

Tack för hjälpen. Jag visste att man kunde lite på en brynäsare.

Sannes: Allt som finns under viktiga skall du definitivt installera!

Dom täpper till säkerhetshål som virus mm kan ta sig in igenom!

65Selander:
Antivirus är redan uppdaterat, men windowsupdate har jag inte gjort nåt med.
Jag har "konstiga saker" som ligger där som jag inte har uppdaterat, sånt som tar flera timmar, är det verkligen nödvändigt att ha sånt.

Sannes: Du skall uppdatera allting du äger och har!

windowsupdate, antivirus o s v

Nu har jag ju upptäckt att det är många datasnillen härinne på SpS så nu ser jag min chans att ställa nästa dumma fråga.

Jag har ikväll installerat mitt bredband, jösses så fort allt går helt plötsligt, vad jag nu undrar är om det är någon speciell uppdatering jag behöver göra, typ Antivirus Pandan?

Sv: Floskler
Poffa:
Hittade en sajt med rätt många ciytat som inte jag hade läst ivarjefall.
Kolla länk.

Sv: Floskler
Portello:

Om man gillar Görans kommentarer kan man alltid kolla in dessa länkar...

www.skrattnet.se/sport/sportcitat_goranzachrisson01.asp

www.skrattnet.se/sport/sportcitat_goranzachrisson02.asp

« · 409774 · »