Café

Grupper · 50584 inlägg · 1049 ämnen
« · 901862 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Telia stänger ner både fasta och mobilnätet i kväll för serv
Salle: F..n va skönt! Försvinner ADSL så kan jag köra Silent hunterIII helt ostört ( c :

Salle: Ja, du verkar bli utan mobil i natt ( c :

Helg Ernest: Kan vara nåt liknade som jag råkade ut för förra natten.

Strax efter midnatt så dog internet för mig. Var dött i minst en timma innan jag zzz:ade in.

Telia stänger ner både fasta och mobilnätet i kväll för serv
Dom stänger ner allt 24:00 eller 00:00 om ni så vill.
till 02:30 .
I hela 060 området

Frågan är om man behöver brandkår eller ambulans?

Internet lär dyka för oss som kör adsl.

2007-08-27 16:56 CET (TeliaSonera Sverige AB)

Information om underhållsarbete i telenätet

Natten till den 28 augusti genomför Telia underhållsarbete som berör mobilkunder i delar av Gävleborgs, Dalarnas, Jämtlands och Västernorrlands län.

Arbetet innebär tillfälliga stopp i mobiltrafiken (GSM och NMT) någon gång mellan kl 00.01 och 02.30. Även viss fast telefoni berörs, totalt ca 1700 kunder under riktnummerområde 060.

Underhållsarbete görs kontinuerligt för att säkerställa och öka kapaciteten i nätet.
Tidpunkten för arbetet är vald med omtanke om våra kunder då teletrafiken är låg vid den tiden på dygnet.

Telia har informerat SOS larmcentral som ansvarar för 112. SOS larmcentral ansvarar för att kommunernas räddningsledare informeras.

Sv: Only in US of A
Paddan: Inte allt vackert är vackert...

[url=
www.youtube.com/watch?v=WALIARHHLII]Miss Teen USA svarar på en fråga. Eller?[/url]

Sv: Radio-tråden
Samarithian: Man blir nostalgisk. Bälinge byfest med Anders S Nilsson.
Därför känns det fel när han sitter i "Parlamentet"

Sv: 3 från 1 idag
mattias - 74:

Haha, det är sånt man önskar att man sagt själv. Mästerligt.

hellge:

eller......Du vet väl att jag känner ägaren för Sun trip?

va bra, hälsa från mig då. Hej på re =)

Kanoncitat

mattias - 74:

...eller "Vi hade så kall på rummet och ändå har vi betalat bränsletillägg"

...eller "Kan du kila upp på rummet efter mitt röka?"

- "Du, det ingår inte i mina åtaganden"

- Hörru, det var förbanne mig sista gången jag åker med Suntrip"

...eller "Ohlsson Stig Helmer och Dramsrud Ole, kan ni dela rum?"

...eller "Jävla smålänninaa" (spanskt uttal på smålänningar)

...eller "Det blev inge, inte på din bil heller"

Salle: Ett "greatest hits of Sällskapsresan 1", [url=
www.youtube.com/watch?v=xZ1j-Jzl2CI]här![/url]

Portello:

eller denna ?

var bor ni nånstans ? Ja vi bor i Mjöölby :)

hellge: Det bästa i filmen är ändå "Invalido"

Klockrent!

Salle:

Cool film det där, det krävs en massa tittningar för att se alla finesser i den.

Just "Häpåre" var gångbart när det begav sig.

Snygg 3 från 1 måste jag säga.

Sv: Sommarlekar
Helg Ernest: Tveksamt trådval men de senaste två månaderna räknas väl som sommar.

[url=www.aftonbladet.se/nyheter/article641829.ab]Vad man INTE har brorsor till...[/url]

hellge:

[url=
www.youtube.com/watch?v=PCCFY32JWxc]Nykter imorse men nu börjar det ordna upp sej[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=yK8Dq1YdyTM]Häpåre[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=BHn6n5DN24A]Om man vill ha lite mer juice?[/url]

hellge: Bärra hem Berra, Ratatata och Stochen. 

Samarithian:

Bälinge byfest var programmet som Sprinsteen körde Rosalita.

Ett annat minne från samma videoband är när Statusfantasten till lika sportjournalisten Per Hägglund på ÖA knackade på dörren varannan dag och frågade om han fick se på Status Quo.

Undra om detta inte var i samma tidsspann som det var inne att kunna alla repliker ur Sällskapsresan 1. "Suntripps buss nummer sjutton står där borta" - "gamla kläder"

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Salle:

Annars är en vanlig villa 7-9 kilometer söder om stan uppe i dryga 5 miljoner.

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
hellge: Lådorna... I plural???

Du får väl vara glad om du har kvar ett par fillingar efter det köpet...

Salle:

Tuff start för Kent o möta Arkarna i första omgången.Men det gick ju vägen.

Nu ligger vägen öppen för en final för Kentarna.Håkan Hellström eller Winnerbäck står nog på andra sidan då.

Samarithian:
Här kan du se den nya videon som släpps i morgon
med springsteen.

Hm, konserten i stockholm är den 10/12 och inte den 10/10
som jag skrev förut.

hellge:

"Det enda minne jag har av Springsteen är den första rockvideo jag såg hemma hos Samarithian på hans Beta Max Videoapparat där han saxofonisten gick lös i sin röda suite."

videon med Brosan var "Rosalita" och saxofonisten som gick lös heter Clarence Clemons.

By The Way "Beta Max" Titta på en massa gamla beta rullar när jag besökte mor i somras.

Hittade apparaten långt inne i ett föråd och kopplade upp den på vinst och förlust, mot all förmodan så fungerade den vilket hade som följd flera timmars nostalgi tittande på gamla inspelningar.

Några exempel:

Bälinge byfest

Peters POP show

Status quo (En tv konsert från Tyskland )

Trazan och Banane

Måndagsbörsen

mm mm

Poffa:
Den skivan går runt här med, helt suverän tycker jag.
missa inte den 23/11

www.trappenevent.se/program.html

hellge: Åfan, skulle det vara folkligt också. Jamen då blir det ju Harry Brandelius som vinner. Gamla Nordsjön rockar fett!

Poffa:

Har inte riktig lyssnat på pengabrorsan så mycket, men om han är så bara ska jag genast lyssna in mig. Jag gillar inte när jag går miste om bra musik.

Paddan:

Bra men inte folkliga, tyvärr ryker de redan mot Robyn i åttondelen.

hellge: Moneybrothers nya skiva "Mount Pleasure" är fullkomligt lysande. Fick hem den i går kväll och hela denna dag har skivan snurrat på repeat. Att Winnerbäck och Moneybrother redan nu slåss om förstaplatsen på CDON vad det gäller mest nerladdade skiva förvånar mig inte.

Winnerbäcks nya med Miss Li håller för övrigt även den högsta klass. Som jag skrev tidigare, Winnerbäck mot Moneybrother hade kunnat vara en final i Svenska PopCupen.

hellge: Självklart är det ju The Knife som ror hem den där tävlingen. Karin Dreijer har Sveriges häftigaste röst och hennes bror Olof målar väldigt suggestiva, mörka men samtidigt på något sätt märkligt uppiggande intressanta melodislingor som svänger något så in i Norden.

TIKbiff:

Nej Moneybrother är inte så poppis. Det bästa med honom är att han sjunger som Joe Strummer från Clash.

Annars läste jag att Pengabrorsan inte ville bli förknippad med Springsteen. Han tyckte att Springsteen var en bredbent gammal gubbe.

Det enda minne jag har av Springsteen är den första rockvideo jag såg hemma hos Samarithian på hans Beta Max Videoapparat där han saxofonisten gick lös i sin röda suite.

www.na.se/artikel.asp?intId=1202961

""- Bredbent är inget positivt ord för mig. Det är gubbigt. Jag gör musik från mitt hjärta och vill inte att det ska framstå som att jag tar utrymme från någon som är kvinna, eller same eller homosexuell eller någon annan.
- Jag råkar gilla rock och soul från 70-talet och det har bara blivit så. Frågan är om min första singel "Reconsider me" är mindre bredbent. Den här skivan är bra och jag tror det är svårt att hitta någonting annat att haka upp sig på. Det är dags för den backlash jag trodde skulle komma med "Pengabrorsan".
Anders Wendin ser besvärad ut och säger att han satt och tänkte på det här om dagen. Att musikerna, skivbolagspersonalen, agenterna, teknikerna - ja alla han jobbar med - bara är "vita snubbar".""

hellge:
Moneybrother tar hem hela skiten ;-)
Nya skivar är riktigt bra.
I morgon släpps springsteens singel från nya skivan
oxå, konsert i globen 10/10..MÅSTE ha biljett.
Moneybrother biljett redan fixad 23/11, bara springsteen kvar
nu :-)

Poffa:

"Sedan är det nästan elakt att någon av Moneybrother och Winnerbäck måste åka redan i åttondelsfinal."

Håller med, den redan avgjorda åttondelen The Ark mot Kent skulle också kunnat vara en final.

Ett rätt starkt startfält tycker jag.

Wayne Gresky: Den här gången var det enkelt, men Sahara Hotnights kommer åka i nästa omgång. De slår aldrig Kent.

Sedan är det nästan elakt att någon av Moneybrother och Winnerbäck måste åka redan i åttondelsfinal.

Salle: Lätt val!

hellge: Visste jag kunde lite på dig. :-)

Salle:

Såja, nu har Robertsfors-jänterna fått min röst.

Sv: Fidel Castro död?
Wayne Gresky:

Hold your horses, nu menade jag inte att jag hatar USA. Jag ogillar amerikansk utrikespolitik, speciellt den som de neokonservativa står för. Jag älskar däremot mycket av kulturen, såsom musik, film, litteratur, mode, frihet, öppenhet, mod, tolerans, vetenskap osv... Jag försökte bara ge en förklaring till detta hat.

Den fundamentalistiska kristna högern är väl heller ingen favvo.

Sen tycker man ju olika, leverstuvning, fillebabba. (:

Metal Guru: Var det han med armen i mitella som konstaterade var poolen skulle stå ( c ;

Metal Guru: Sommaren sög så Gusten slängde sig i väggen.

Sommarlekar
Vad har ni gjort i sommar?
M.Guru har åkt rutchkana.

Et tu Brute: Världspolis och världspolis?
När egen vinning går i första hand, då kallar jag det okupation.

Inte ett företag får sälja ebn pryl till varken Afganistan eller Irak utan att usa godkänner det.

Så återuppbyggnaden av det dom bombat sönder och andra humanitära åtgärder, försenas, för det måste vara amerikanska produkter.

Det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellen.

Extra viktigt vart de hju nu när Kineserna har köpt upp Afrikas olje resurser.

Ärligt tror jag inte Bush får sitta kvar sin mandatperiod.

Fråga Al Gore och resten av Amerikas innevånare

hellge: Det finns saker med USA som jag gillar, det finns saker som jag ogillar. Det finns personer i USA som jag gillar det finns personer som jag ogillar. Att säga att man hatar något, att det bara finns svart eller vitt, känns som en fas som gick över i treårsåldern ungefär. (Med undantag för lever, pölsa, Radio Rix och Timrå.)

NuMo: NuMo: Hej. Jag igen.

Cuba kanske?
NuMo Igår kl. 03:02

Där är dom ju redan och skapar demokrati ?
Guantánamobasen, egentligen Guantanamo Bay Naval Base (förkortat GTMO eller "Gitmo"), är sedan 1903 en amerikansk militärbas nära staden Guantánamo vid Guantánamobukten på sydöstra Kuba.

Fråga vilka Irakier som hellst om du inte tror mig.

hellge:

Tja, jag vet inte om jag hatar USA så speciellt mycket. Jag föredrar väl dom som "världspolis" framför något annat alternativ.

Speciellt med tanke på hur det sett ut det senaste seklet. Ett brittiskt konservativt utsugarimperuim som låtit Spanien, Frankrike, Portugal och Holland vara med och smaka på kakan.

Följt av två paranteser med höga ambitioner, Sovjet och Nazityskland.

Nej, USA:s världsordning är nog den bästa tänkbara...i dagsläget.

Att de dessutom är en demokrati, gör ju att man utan omsvep skall kritisera dem för det som är mindre bra. Fast många och då gäller det även människor utanför USA, har ju svårt för den här kritiken då de väljer att se allt i antingen svart eller vitt. Antingen är du för USA eller också är du USA-hatare...tyvärr.

Sv: Tv-tipset
Salle:

Jahaja, är det slut nu. Annars gillar jag låten som är i början...

Det var mycket intressanta åsikter och vinklingar som har kommit fram här. En sak som speciellt har blivit tydligt är att USA inte är någon bra motpol till de auktoritära regimerna. Amerika är helt enkelt inte den förvaltaren av demokrati som de tror sig vara. Det finns ett antal länder som är mycket bättre i den disciplinen. De brukar hamna runt 20:e, medan norra Europa lägger beslag på de tio första platserna.

Det tycks vara en utbredd tanke bland många i Amerika att man de ska sprida det amerikanska sättet att leva till alla delar av världen. Ofta kan man se politiker, militärer och andra som på fullt allvar tror att alla vill ha den amerikanska modellen. De står där framför kameran och berättar hur de är ”sända” att skapa demokrati runt om i världen, i själva verket skulle de må bra av lite lågmäld ödmjukhet eller varför inte en demokratikurs i Danmark, i Sverige eller kanske i Holland.

Någon ställde frågan varför Amerika verkar vara så hatad. Jag tror det har att göra med en demokratins hörnstenar, nämligen frihet att själv kunna välja. Många människor runt omkring i världen uppfattar att USA tvingar på dem deras uppfattning av världen. Det kanske konstigaste av allt är att, framförallt de konservativa amerikanarna, inte förstår att de gör något fel.

Jag tycker absolut de borde kunna lära sig av oss européer.

Föresten, han är ju inte död, han Fidel.

Sv: Tv-tipset
hellge: Makaber historia även ikväll om än den är fiktiv.

Sista säsongen av Sopranos 21.20 TV2

Wayne Gresky:

För alla folk så tror jag också det är viktigt med en värdegrund, så även i muslimska länder. Det handlar om att få till växande välstånd, där alla känner sig delaktiga. Alla behöver en framtidstro.

I exemplet med Afganistan så förklarade USA krig mot en politisk elit som kallar sig talibaner. Men kriget drabbar inte först och främst dem utan en redan hårt prövad civilbefolkning.

Ett land som redan innan amerikanarnas angrepp bestod av makadam, förvandlas till en grushög.

Kriget mot terrorismen? Vilka blir terrorister? Är de så konstigt att de unga männen i de här länderna blir hänförda av lösrykta fraser ur koranen som framförs av karismatiska män i heliga skägg. Dom skapar den enda framtidstro de har för dagen.

Mycket tyder på att talibanerna nu har ännu lättare att rekrytera folk än innan amerikanernas intåg.

Man kan ju dra paralleller med Tyskland efter andra världskriget. Hade de lämnats åt sitt öde i ett totalt sönderbombat land hade det inte dröjt länge innan man haft samma missnöje som var grogrunden till att nazisterna kom till makten efter första världskriget.

« · 901862 · »