Et tu Brute: Har väl kommit lite utanför ämnet nu, men gick in och skulle spana på vilka skräckisar som de skulle visa och fick bara fram 2st. Är jag för trött för att lyckas finna något program över vilka som skall visas?
Visar de Devil's Rejects så tycker jag du skall se den. Som sagt riktigt annorlunda film för att va kallad skräckfilm. Sen så vore det roligt att se vad någon annan tycker om den, då de jag sett den med gillar så gott som exakt samma filmer som mig.
Det var inte helt omedvetet. Gasolin som var på tapeten här för någon vecka sedan gjorde en låt på sin engelska utgåva som hette "Snowqueen" fast den fanns inte att tillgå på youtube.
Jag antar att detta är en film för mig då. Jag gillar när det är mycket dialog, helst ska det bara vara dialog. Jag ogillar rymdgubbar, biljakter, när de står med eldhandvapen i gathörn och skriker fuck you åt varandra.
Fast när det gäller musik får det gärna vara mer fart.
Salle: Byter tråd, ska vi gissa att det här bandet i alla fall hade den tidigare tipsade filmen i bakhuvudet när de tog sitt bandnamn?
Några bra låtar finns iaf på deras självbetitlade skiva: The Good, The Bad & The Queen. Damon har iaf från Blur tagit med sig den goda vanan att avsluta låtar i kakafonier.
Det ger alltid stilpoäng när man lirar gamla Sabbatlåtar.
Fast denna Snowblind, Sweet Leaf och Hand of Doom är helt öppen drogpropaganda. Tiderna såg väl ut så då. Jag såg en intervju med Sabbats trummis Bill Ward där han snackade just om dessa tre låtar. Han hade lite svårt för dem nu eftersom han alltid vaknar upp på någon klinik för avgiftning när han nyttjar dessa.
Men oavsett, principen är, det ger alltid stilpoäng med tidig Sabbath.
Westerntemat är kul när det gäller musik. Sergio Leone fick till ett mästerverk i den onde, den gode, den fule.
Här kommer en låt som har massvis med år på nacken. Bl a så har Johnny Cash gjort den. Den här versionen kommer från tidigt 80-tal, även om just liveinspelningen är av nyare datum.
Et tu Brute: Det är en film av Rob Zombie som är lite svårplacerad. Lite skräck, thriller och komedi. Men det som gör filmen riktigt bra enligt mig är de sjuka kommentarerna och dialogerna. Har man inte sett den så kan jag faktiskt rekommendera den. Men då den är ganska annorlunda så blir det nog endera 30 minuter och tanken "fy sjutton va bra den är" eller klick och hejdå.
Om man inte sett filmen och tror sig kunna gilla en film som bygger otroligt mycket på dialog och karaktärer så kanske man inte skall se denna musikvideo då man faktiskt får reda på hur filmen slutar i den.
Wayne Gresky: Det gör det säkert, vilket skulle göra det helt omöjligt att få tag på en biljett för en helt vanlig dödlig. För en själv så känns det mer som en ruskigt rolig konsert att gå på, men att man skulle sälja hus och hem och säga upp sig är det långt till.
MorganaLefaey: Jag skulle gissa att det finns 20 000 hardcore-fans som inte skulle reflektera över ledighet. Får de inte ledigt säger de upp sig...
Det är väl antagligen bara en återuppstånden Elvis som skulle locka större publik, tillsammans med det mindre troliga - ett återuppståndet och återförenat Beatles.
mattias - 74: Jag har fått den. Men jag kollar å andra sidan bara analogt. De har ersatt Eurosport med den. Ska de visa Leksand i vinter eller varav denna iver? ;)
Wayne Gresky: Måste väl vara ärlig och säga att jag inte har en aning om vilka de där Asian Dub eller vad de nu hette var för några och tog väl kanske lite lätt för givet att de inte var från england. My Bad.
Då kontrar jag med att stanna kvar på den Storbritanska ögruppen, Nordirland.
Året var 1979. Clash hade börjat fila på London Calling, MODO hade tagit sitt första SM-guld, Torbjörn Fälldin blev stadsminister. Efter att ha hört låten ”Alternative Ulster” på radio stegade jag in på Östmans musik och köpte dubbel-liven ”Hanx”med Stiff Little Fingers.
Undra hur roligt man skulle ha åt polis och utsatta om man gjorde en sådan här sak. Tro om de verkligen gjorde inbrottet bara för att vara dryg eller om de upptäckte att det inte fanns något värt att ta och i fyllan så fick de en fixidé.
Tubest: mellan 11-12 står alla Gävle/dalarna poliser på Hagsta krog, strax norr om Gävle för att äta lunch. Råkade åka in där sammtidigt, det stod 15 bilar/bussar räknade jag till, på parkeringen. Sedan har jag kollat senare och mycke riktigt, verkar dom äta lunch där. Mao. riskfritt att gasa ( c :
Tubest: Alltid lika spännade att köra 80an var gång. Valbo- Västerås har jag slutat köra. Det var där jag fick för varselljusen.
Var så jävla typiskt. Låg mellan 2 tradare, mötande tradare blinkade och vinkade hejvillt. Så vi höll exakt 70. Dom tog oss alla 3 för vi hade varselljusen tända.
Så vill du spara 400 spänn, ge faan i varselljusen. De är inte "tufft eller snyggt, bara dyrt.
Det är inte bara provokativt. Det är jobbigt att se en uttrycksfull och till synes intellektuell skribent så genomskinligt avslöja sina bister i form av egenkärlek. Att försöka lysa genom att överkatta sin egen ... | Läs mer
Morgana Lefay - Maleficium tror jag att jag fick mailad av dig när bredbandet var ungt. Jag tror den ligger är i daton någonstans
MorganaLefay:
Har du gett tillåtelse att detta band stulit ditt nickname?