Café

Grupper · 50537 inlägg · 1049 ämnen
« · 1091523 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Datorbekymmer. Hjäääälp!!
Metal Guru: Jag beklagade mig inte direkt över själva programmet utan snarare dess lata användare.

scim:
Jag tycker tvärt emot. Excel är det program som är enklast och användbarast i Office-sviten. Så länge man inte använder 2007, som enligt tidigare utsago har ett eget liv.

difzi:

Jag stör mig ärligt talat mer på Power Point och Excel. Kanske inte främst för att de är dåliga program utan att folk inte begriper när och hur de ska användas. Folk vräker ur sig värdelösa Power Point-presentationer på löpande band och så fort någon form av information ska hanteras använder man Excel-eländet trots att det finns utmärkta skräddarsydda alternativ. Jag hatar verkligen allt som slutar på .xls...

difzi:
Office 2007 lever sitt eget liv, och här har utan tvekan Microsoft passerat en slags anständighetsgräns. Nästa vall att bryta för M är att när man trycker ned första tangenten i ett tomt dokument, så bestämmer programmet vad man vill skriva, hur det ska se ut, och vart det ska mailas, alt. publiceras på Internet.

scim:
Jag har för mig att 'Gorilla' i MS DOS 5.0 var underhållande också.

Poffa:

Inte bara jag som svär över word? Mitt word har kraschat, kan skriva i det och så men inte markera texten med datormusen. Bara snabbkomandon funkar, riktigt irriterande. Tur att ha openoffice som backup :)

Men det är ändå skönt att ha ett word som fungerat då jag ändå har betalat för licensen. Någon som har ett tips hur jag kan fixa detta problem? Då jag jag väljer att stänga ner programet kommer en alert ruta upp med medelandet att word 2007 har slutat att fungerar och office söker efter problemet men hittar inget. Har testat att ominstallera allt två gånger utan resultat, resten av programen i office fungerar utan problem.

Poffa:

Microsoft har tillverkat ett bra program och det är Visual Studio, antar att deras filosofi är att överlåta utvecklingen på andra ;)

Metal Guru: Knappast mig. Jag använder, så ofta det går, OpenOffice istället för Microsofts skitprodukter.

Nu löste sig problemet då jag tog fram U3-USB-stickan med OpenOffice på. Jag öppnade dokumentet, raderade de rader jag ville ha bort och sparade det hela. Sedan öppnade jag det i Word igen och vips, så var det formaterat som jag ville.

Poffa:

Det har hänt åtskilliga gånger att jag har klippt ut hela innehållet i word-dokumentet in i Notepad - för att tvätta bort all formatering och fan och hans moster som Bill hittat på - och sedan öppnat ett helt nytt worddokument, för att sedan klippa ut textmassan i Notepad, och klistra in i det nya worddokumentet.

Visserligen får man formatera om allt från början, men det brukar ge mindre infarkter än att försöka betvinga föroreningen m$ word.

Poffa:
Har inte jag försökt övertyga dig om detta tidigare... ;0)

DEN JÄVEL SOM KOM PÅ WORD SKA HA STRYK!!!

Sitter med ett dokument där en klåpare från ett annat företag har skapat ett förfrågningsunderlag. I början på detta tyckte han det var smart att lägga in en innehållsförteckning. Dock har han lyckats göra de första fem punkterna i dokumentet till medlemmar i den här innehållsförteckningen. Vilket gör att om jag tar bort innehållsförteckningen så försvinner även de första fem punkterna i själva dokumentet. Och Word tillåter mig inte att göra någonting.

Notepad, det är grejjer det.

Firma Värdelöst Vetande.

Sherilyn Fenn's moster är Suzi Quatro.

Sv: Världsekonomins kollaps
Metal Guru:

Idag på P1:s program "konflikt" var det också om Dubai.

www.sr.se/cgi-bin/P1/program/index.asp?programID=1300

Lite till höger i länken kan man även lyssna igen.

Sv: Världsekonomins kollaps

Finanskrisen har nått Dubai och dess palmbladsöar.

Rätt kort artikel på DI, men mer intressant är att läsa kommentarerna från svenskar som bor i Dubai, som förutspår en totalkollaps. Vattnet cirkulerar inte mellan palmbladsuddarna, och reningsverken har för dålig kapacitet. Ingen bra kombination, för de som vill bo flott...

Friman SR:s music quiz...
Tjabba!
Jag ska på party nästa helg och till det har jag och alla andra fått en uppgift...

Vi ska ta fram en quiz på fem låtar där låtarna tillsammans har en gemensam nämnare. Vi kommer få spela maximalt 1 minut från varje låt och av det gånger 5 ska kombatanterna sedan finna den gemensamme nämnaren för låtarna...

Jag nu lurat ett tag och denna quiz kommer jag nog köra....

www.youtube.com/watch?v=oAhIs_DV0KA

www.youtube.com/watch?v=syrrhcq3aMw

www.youtube.com/watch?v=q6P8wwYgQqE

www.youtube.com/watch?v=Z5nppa3cEjM

www.youtube.com/watch?v=QDetQ18fw5Q

Nå mina Damer och Herrar, grejar ni att tala om vad den gemensamme nämnaren är ibland ovanstående alster???

Den som svarar rätt på ovanstående quiz, jag meddelar om ni har rätt här på HS, får sedan skapa en egen quiz så har vi kanske gjort en ny lek här på HS...;-)

Rock on...

Sv: Roliga länkar
Hälge:
Hoppas de skramlade till ett kiropraktorbesök...

Sv: 3 från 1 idag
Paddan:

Jag har inte sett eller läst det här. Men jag skulle gärna vilja se den nyinspelade tyska Die Welle, bl a därför vi svenskar ligger socialt och kulturellt mycket närmare tyskarna än amerikanerna.

Jag antar att de handlar om samma sak. När man googlar på Morton Rhue så förstår man att det går att göra fascister av nästan alla.

Halvlebbigt

hellge: Det här blir en 3 från 1 baserad på en bok av Morton Rhue

The Wave, del 1
www.youtube.com/watch?v=BVRXXbU-z7U

The Wave, del 2
www.youtube.com/watch?v=GXi71XBdh1o&feature=related

Tysk nyinspelning, Die Welle,
www.youtube.com/watch?v=eMVMIHoyFXg&feature=related

Metal Guru: Jag tror jag hittat felet.
HKEY_Local\machine\software\Microsoft\Windows\currentversion\shared DLLs
filen som ligger där är corupt.
Reg_SZ Standardfil. Det går inte att göra ett skit med den.
Samma fil ligger under ADOBE också och är corrupt.
Den går ej att redigera, ett fel uppstod vid läsning av värdet.

Appropå Norman. Jo, jag har en OEM 3 års abonemang.
Skaffade en ny 3 årig licens. Installerade skivan, uppdaterade och normans server tyckte att licensen gällde 3 år till. Vilket jag installerade den nya 3 åringen på min frus dator. Så nu blir jag förmodligen utan, om inte licensen (Min gammla alltså, ligger registrerad hos norman att den skall gälla till 2011)

Sv: Mer fett eller?
Metal Guru:

"Risgrynen tog slut idá,
Jag tog myrägg, går dé bra?"

Strålande, jag ska ta med det till gubben.

hellge:
"Eller som farsgubben säger när det blir ris. "- Jaha, blir're dom här jäkla myrägga nu igen"

Favorit-grötrim från en 70-tals Svenska MAD:

Risgrynen tog slut idá,
Jag tog myrägg, går dé bra?

Helg Ernest:
Inte för att jag är insatt i ditt problem - eller vill vara taskig - men jag kan inte låta bli att tänka att du kanske givit uttrycket "skita i det blå skåpet" ett ansikte. Eller kanske hellre nick.

Normans gratisår ska du väl inte behöva tappa för att du installerar om. Du har inte missuppfattat licensieringen?

Kopiera filer kan man göra på annat sätt än i explorer'n, och högerklicka. Jag kör fortfarande min filhantering i åldriga winfile, för jag vill dra filer från ett ställe till ett annat. (innan ni klagar, så säger jag att jag använder explorer'n till det den är bättre på än winfile...)
Kopiera kan man också göra vid command-prompten, men det kanske är överkurs.

hellge:

"Vad är det för fel på att lagstifta mot rent skadliga saker?"

Ingenting, men det gör man väl också?

Ang. fett/kolhydrat/protein-debatten så är det ju ganska självklart att de flesta äter på tok för mycket kolhydrater nuförtiden samtidigt som fettet helt felaktigt fått en stämpel som hälsofarligt. Tyvärr är den här tokiga kvinnan Dahlqvist en värdelös representant för dessa ståndpunkter. Hon var med på Debatt i SVT för några månader sedan och där kunde man konstatera att hon inte borde släppas lös bland folk.

Själv har jag hursomhelst just ersatt min vanliga grötfrukost med bacon&ägg-dito, och jag har aldrig mått bättre!

Lumber Jack:

"Men visst, jag har faktiskt börjat fundera på att skippa matlagningsgrädden. Riktig grädde tar definitivt fram det bäst ur baconet."

Ska man tolka den där läkar-damen rätt är dina funderingar helrätt. Personligen tycker jag att det låter som bra rön. Bacon och vanlig grädde är alltså det nyttiga och pärern och ris det onyttiga.

Eller som farsgubben säger när det blir ris. "- Jaha, blir're dom här jäkla myrägga nu igen"

hellge: Du får välja det tredje alternativet. Skippa ölet och vinet, bälj i dig starksprit, tappa omdömet och ta båda systrarna. Sedan är det bara att fly så långt det går, varför inte med Balkan Air till Långbortistan? Den därpå kommande ångesten kommer att få dig att tänka på annat än en massa fjantiga kalorier, lightprodukter, CO2-utsläpp och barkbröd.

Men visst, jag har faktiskt börjat fundera på att skippa matlagningsgrädden. Riktig grädde tar definitivt fram det bäst ur baconet.

Wayne Gresky:

Jag såg att vår jordbruksministern förekom i dagens DN debatt.

Här har vi hans svamlande om djursex från riksdagen:

www.youtube.com/watch?v=IBrybugODSA

hellge: Man ska komma ihåg att hjärnan äter kolhydrater. Om man bara äter fett och protein så tappar man lite kapacitet där uppe. Något som är ganska uppenbart då man träffar folk som följer den där dieten...

Äter man för mycket rött kött så får man ju dessutom cancer. Njä, jag äter och dricker gott, försöker se till att röra mig, skippar läsk, lightprodukter och kör så länge det håller. På tal om lightprodukter så hade jag en gång en föreläsare som var helt besatt av riskerna med att fylla maten med emulgeringsmedel. Han hävdade att dessa ämnen öppnar upp tarmväggen så att skadliga ämnen mycket lättare kan tas upp av kroppen. En tillräckligt intressant teori för att låta bli att äta sånt om man inte måste.

För att anknyta till fisket så länkar jag till dagens DN Debatt:
www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=852440

Mer fett eller?
I dagens ÖA/Tidningen Ångermanland kan man läsa om Annika Dahlqvist som är doktorn som vände upp och ner på fettdebatten. Man skriver där att vi under lång tid lärt oss att undvika fett och hålla oss till lättprodukter. Hon gjorde tydligen tvärtom. Det resulterade i att hon blev anmäld till Socialstyrelsen som sedan gav henne rätt.

allehanda.se/start/ornskoldsvik/1.238489#articleComments

Att bara äta lätt- och light-produkter är alltså helgalet. Att bara börja äta naturliga produkter är heller inte lösningen. Hon säger att man ska ersätta kolhydrater med fett. Potatis, ris, pasta, cous-cous men även i princip allt bröd är tämligen naturliga men enligt henne farligt för hälsan om man vill hålla sig ofet.

Om man äter light-chips istället för vanliga chips gör ingen skillnad. Det är massor av kolhydrater i chipsen oavsett fetthalten, kolhydrater som omvandlas till fett och sätter sig på mäns magar och kvinnors rumpor

Fläskkotlett med 3-5 potatisar är således direkt hälsofarligt om man vill slippa vara osmal.

Makaroner och korv samt spagetti och köttfärssås bör genast tas bort från matbordet.

Korv stroganoff med ris är alltså helt åt fanders.

Socker är som vitlök för vampyrer, livsfarligt alltså. Det bör undvikas till varje pris. Synd bara att alla mattillverkare tillsätter extra socker i den mesta av vår mat, till och med i skinkan. Dessutom är socker starkt beroendeframkallande, sägs det. Sockerersättning som aspartam blir man inte fet av men det är lika beroendeframkallande, vilket skapar sug efter mer socker.

Man ska alltså enligt henne äta mycket kött och mycket fisk. Om man helt ska avstå från kolhydrater måste män äta 150-200 gram kött eller fisk till varje måltid samt mycket grönsaker. Till detta kan man alltså äta en fet smarrig sås, vilket känns glädjande. Jag har iofs alltid velat åka till Argentina där man äter överlägset mest kött i världen, man kan beställa in en 400 grams stek med lite sås till. Men…

Jag undrar vad miljöknuttarna och koldioxid-jägarna säger om detta? Köttindustrin är en av de största miljöbovarna, både ur koldioxid-synpunkt, men köttindustrin är också den största anledningen till övergödningen av våra sjöar och hav. ”Jag blev smal men Östersjöns algblomning spred sig till Bottenhavet och havet dog”. Eller ”Jag blev smal men havsytan i Bangladesh steg med 1 meter och 50 miljoner människor fick flytta”.

För att inte tala om fiskarna. Vi håller på att utrota havens och sjöarnas alla fiskar. Ska vi äta mer fisk kommer djurlivet och ekosystemet i världshaven att totalhaverera. ”Torsken utrotades, men titta vad smal och fin jag är. Nu duger jag precis som jag är”.

Det fanns en Göteborgsgrupp vi namn Ensamma hjärtan som sjöng så här:

”Båten går till Stockholm, tåget till Paris, flickan som du älskar har en syster som är fin, ölet smakar gott men du blir fullare på vin. Missförstå mig rätt det är inte så lätt, att välja”

Ett lite cyniskt men ändå sant inlägg i debatten, bara. Jag tror att vi behöver hjälp att välja. Alla hänvisar till konsumentmakt och menar att det är vi konsumenter som ska lösa detta moment 22. Jag blir mer och mer tveksam till att konsumenten kan och ska lösa koldioxidproblemet, utfiskningen och hälsofarliga livsmedel.

Vad är det för fel på att lagstifta mot rent skadliga saker?

Idag när jag handlade bröd fanns det alltså endast 2 brödsort av ungefär 75-100 sorter som kan räknas som nyttig om man frågar den nya dietisten. Det är så kallade Rågkusar och Rallarhalvor. Det är enda sorten som innehåller lite kolhydrater och helt fri från socker. Men hur goda är de om man jämför med en nybakad Chiabatta? Eller varför inte tala om hur jäkla gott det är att doppa en söt Skogaholmslimpa i en stor kopp varm Oboy.

Nåja,

”Båten går till Stockholm, tåget till Paris, flickan som du älskar har en syster som är fin, ölet smakar gott men du blir fullare på vin. Missförstå mig rätt det är inte så lätt, att välja”

Någon som har någon bra idée?

Tyckte dator betedde sig lite segt och konstigt.
Så jag stoppade i XP skivan (Med servicepack 2)
och körde en reparation. Hade IE7 i datorn, men på skivan var det IE6
Vilket förmodligen har orsakat en jätte konflik.
Det går ej att uppdatera, då hänger sig allt. Det går ej att avinstallera IE6 för att installera IE7. Ligger tydligfen filer i registret som blockar.
Har testat köra Register smart för att fixa det. Det blir bara värre.
I nuläget går det inte att högerklicka, för då stänger datorn ner de program, fil, dvd osv.
Har tom. fått installerat Google Crom för att kunna gå ut på nätet.
för det var nått med Net Framwork.

Hade hälst velat sluppit att installera om maskinen, eftersom då tappar jag mina 3 gratisår med Norman. vårt ca 1500-2000 spänn.
+ all j..a backup man måste göra. (Skitlätt att kopiera då man ej kan högerklicka)

Har någon nått bra register program? Jag har konstaterat att de register fixare program, man blir på prackade radera bara felaktiga registerfiler, inte reparerar, som programmen säger att dom gör.

Körde nått program som Microsoft rekomenderade om man inte kunde uppgradera till IE7, som skulle låsa upp låsta filer, det vart bara ännu värre.

Det lutar åt att man får blåsa skiten om inte ni har någon bra lösning.

Jag tycker det är på plats med några goingar om New York, dollarjävul stå still:

www.youtube.com/watch?v=qkXUFglBNCQ

www.youtube.com/watch?v=E3XyJ0VjAw4&feature=related

www.youtube.com/watch?v=kXd9OIYL9xM

www.youtube.com/watch?v=k_2pFoWw6TY

www.youtube.com/watch?v=fxClTaoO0iM

www.youtube.com/watch?v=Q7gBPBBZHw4

www.youtube.com/watch?v=e293m2fdG5o

www.youtube.com/watch?v=oAhIs_DV0KA

www.youtube.com/watch?v=jM52Xsvw5NQ

å han den näst siste, han högaktar jag, det är En idol....

$-jävul, sitt ibåten å va inte så dyr... Jag vill till New York, igen...

Rock on..........

Rock on......

mattias - 74: masjävel som du vet så är haubitsen borta. Har ringt Gusten men enl Gustens fruga så höll han på och rikta 77an mot Emådalen..

För känsliga individer så är detta ett internskämt mellam 74 och 65.

renen:

Det var kul och höra Phantom Of The Opera, en låt som de inte hade spelat på över 20 år innan denna turne. Den är vass

renen:

Nja, hon menar däremot att de dubbla kaggarna tappar tempo mot slutet på Fast as a Shark :)

Nja, jag tor inte hon har hör den..

hellge: Har hon hört Princess of the down?

hellge: På Ullevi-spelningen var det väl bara låtar från de fyra första plattorna? Where Eagles Dare och Hallowed Be Thy Name är grymma från sin genre.
Ja inte senaste Ullevi-spelningen utan den 2006 tror jag... eller 2004.

mattias - 74:

stilbildande

Bra låtval, Remember tomorrow är det väl Paul Di’Anno som sjunger på? Annars är det väl bas-Harris som är hjärnan i Maiden.

På Ullevi-spelningen var det väl bara låtar från de fyra första plattorna? Where Eagles Dare och Hallowed Be Thy Name är grymma från sin genre.

Igår var jag och hjälpte morsan och farsan (båda pensisar) som hade köpt sin livs första dator! Jag hjälpte dem att surfa runt lite och var bland annat in på Youtube. När jag frågade vad morsan vad hon ville höra för musik. Hon svarade att hon ville höra den där lugna låten från Breaker med Accept.

Den heter Can’t stand the night och här kommer den:

www.youtube.com/watch?v=qjWlUpFtlG4

Farsan skakade på huvve...

hellge:

Själv tänkte jag på denna konsert igår när jag städade min klädgarderob och sorterade mina Hårdrockströjor

Remeber Tomorrow

www.youtube.com/watch?v=aqbSgCJiPN4&feature=related

Where Eagles Dare

www.youtube.com/watch?v=J0R7eDAKayo&feature=related

Hallowed Be Thy Name

www.youtube.com/watch?v=xjvfUEOr0N4&feature=related

Som Mattias Kling sa " Detta är det bästa som gjorts "

Kärlek

Just Nu

Vittangi       -25.0
Stockholm   +2.6
Malmö        +7.0

Sv: Moron Day
Metal Guru:

Det är läskigt med beroenden.

Sv: Moron Day

Denna helgdag firar vi med en tårtbit, och att memorera följande råd till eftervärlden:

Om ditt förråd av Botox för egeninjecering tar slut, är matolja ett dåligt substitut.

Sv: Metal Guru's tråd med Udda Hårdrockscovers.
Wayne Gresky:

Bra fiskat, Noel och Liam i Oasis sägs vara så obotligt less på Wonderwall att de har lovat att aldrig mer spela den.

Kanske, kanske kan denna version pigga upp de ödmjuka bröderna...

Lumber Jack:

Det känns tryggt med Animal på slagverk och undra om inte basisten var lite Lemmy-lookalike?

Det är väl bara saxofonisten jag hade frågetecken kring.

W G:

Hey it´s the muppet show!
www.youtube.com/watch?v=HKGiOY72ru4&feature=related

Pantera talar inte gärna om sina tidiga skivor, kan det vara för...
www.youtube.com/watch?v=-LyFyqd_Mss&feature=related

It´s time to put on make-up...
www.youtube.com/watch?v=ubFJiMg_MDc&feature=related

Sv: Metal Guru's tråd med Udda Hårdrockscovers.
Ten Masked Men har väl antagligen förekommit i den här tråden, men vi tar några nummer iaf:

You Spin Me Round (Dead or Alive)
www.youtube.com/watch?v=K0ZwojBdO2I&feature=related

Play That Funky Music (Wild Cherry)
www.youtube.com/watch?v=R4BI9qjCPP8&feature=related

Livin' La Vida Loca (Ricky Martin)
www.youtube.com/watch?v=M_Az-dyVmUU&feature=related

Eye of the tiger (Survivor)
www.youtube.com/watch?v=xSTfmdjhTtA&feature=related

Sledgehammer (Peter Gabriel)
www.youtube.com/watch?v=Gz1PQPGKwJY&feature=related

Wonderwall (Oasis)
www.youtube.com/watch?v=R3lzHWlIGXA&feature=related

Gangster's Paradise (Coolio)
www.youtube.com/watch?v=xwuLlIUnamI&feature=related

Cry Me A River (Justin Timberlake)
www.youtube.com/watch?v=OVLAZtAcUBk&feature=related

Whenever, Wherever (Shakira)
www.youtube.com/watch?v=bGgLOrobf34

Sv: Only in US of A
Wayne Gresky:

Nu har jag kollat på dokumentär om Lee Atwater. Oj! Vad ska man säga? Man förlorar lite hopp om en bättre värld efter att ha sett den.

Det roligaste, om man kan prata om roligt, var när han blivit religiös och ångerfull på slutet av sin cancer. Då visade det sig att han inte ens hade packat upp bibeln som han påstådde gjort honom till en annan människa. Han fortsatte alltså att ljuga, manipulera människor ända till sista andetaget.

Fast med dokumentären på näthinnan är det både förunderligt och rätt starkt av Obama och hans stab av gräsrötter att vinna hela rasket. Amerikanarna verkar ha varit så obotligt trött på George och hans mannar att ingen av alla negativa kampanjer gjorde någon verkan.

LL: Samma här, det tog 650 sekunder på sista efter att jag gav upp ett flertal gånger. =)

73Sjöbba: jag tog mig igenom alla nivåer till sist. Blev grymt besviken när det tog slut efter 25 nivåer eller vad det var.

LL: jag har kört fast på vattennivån.

JD: vilket jävulskt beroendeframkallande spel...

« · 1091523 · »