Café

Grupper · 50677 inlägg · 1049 ämnen
« · 891140 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: 3 från 1 idag
Et tu Brute: BTO gjorde en spelning i Lund för en massa år (90-talet) sedan.

Min bror och hans då i Malmö boende polare pallrade sig dit. Efter att gruppen kört igenom sin, alltför korta, spellista så blev dom intjoade av publiken. Några extralåtar och sen skedde samma sak. När dom då kom ut så sa dom att dom inte visste vad dom skulle spela. Då blev det rena rama "ring så spelar vi" när publiken fick önska. Det blev lite annat än BTO också men ingen klagade. Efter en extra timme eller nåt så hade alla fått nog.

Metal Guru:

Det är väl också de två bästa?

Et tu Brute:
Not Fragile och Four Wheel Drive var stora favoritplattor.

Sv: Smultron.
Hmm, Metal Guru:
komosomstora = kRomosomstora

Metal Guru:

Som kuriosa kan också nämnas att låten, Wastin' Time, från LP:n Rock'n Roll Nights (1979) är skriven av en viss...Bryan Adams.

Smultron.
Jäveln vilken smultronsommar det är i år.
Växer tätt som blåbär, är komosomstora som små jordgubbar, och alldeles lagom mogna just nu. Har aldrig varit med om dess like.

Coachen Rekommenderar:
Liten termos kaffe. Kex. Lite vispgrädde.
Överraska din vän genom att stanna till ute i blåbärsskog och smultronmark, plocka tillsammans en handfull bär, gör sedan en fattigmans bakelse av kex, grädde och toppat med bär. Tag kaffe till.
Njut sedan av natur och varandra.

Metal Guru:

I Sverige möjligtvis. Internationellt är det nog Taking care som gäller. Slog väl egentligen inte igenom i Sverige förrän med LP:n Not Fragile, som var deras tredje. Hey You, från Four Wheels Drive är nog en annan låt som klättrade ganska högt på svenska singellistan.

Et tu Brute:
You Ain't Seen Nuthin' Yet, som ursprungligen var en födelsedagspresent åt deras stammande manager, är väl deras signum #1..?

Metal Guru:

Du skall inte förlöjliga mormoner med öknamn. Don't mess with missionary men, som någon annan sjöng.

Letade egentligen efter Blue moanin' men den fanns bara som cover. Taking care of business är väl annars deras signum. Den låten har väl också något rekord i Guiness. Tror man samlade ett antal tusen gitarrister som drog igång samtidigt.

Et tu Brute:

Ha ha - Bachman Turner Overweight, eller Skäggmannalaget som de hette på svenska, var ett hot band på sin tid!

Sv: Roliga länkar
Wayne Gresky: Hehe. Många guldklimpar där. www.gotahoe.com var min favorit.

Säkert postat tidigare någonstans, men halvkul iaf.

Sv: Peace and Love ??
mattias - 74: Tja, med tanke på hur gubbarna röjde på i slutet av 60, början på 70 så är det iofs inte omöjligt. ;-)

Sv: Festivaler sommaren 2007
Dream Team: Samtidigt så påpekar han ju i inforutan att han inte gillar artister som Thåström och Lundell då de är lite för deppiga. Men han ser fram emot Björn Rosenström, Highway stars och Rydell och Quick. Säger lite om var ambitionsnivån ligger.

Sv: Festivaler sommaren 2007
Roger Malmgren, vd för Sundsvall Event & Gatufest, berättar lite om ekonomi, ambitionsnivå och varför det inte är så lätt att få världsstjärnor att komma till Sundsvalls Gatufest:

"Han är övertygad om att ett dragplåster inte gör hela Gatu­festen. Samtidigt sticker gatufestgeneralen inte under stol med att även han saknar en hejdundrade superstjärna. Festivalen försökte med både Deep Purple och Gary Moore – men fick nej. Även från svenska pophjältarna Kent, som man jagat i två år, blev det nobben.
Ett tag var man också nära en ”favorit i repris” – men ­innan Gatufesten hann bestämma sig ställde ZZ Top in hela turnÉn på grund av sjukdom.
– De här stora banden kunde helt enkelt inte, så är det i den här branschen. Man måste förstå att många av de utländska namnen inte ens vet vad Sundsvall är, säger Roger Malmgren."

JD:

Jo men han kan väl ha varit uteliggare under tiden !

Hur som helst så var det en positiv överraskning att se Iggy, han är verkligen energisk och bjuder på sig själv. Ljudet var en aningen lågt.

Dia Psalma klart bäst under festivalen!

JD: Glömde nämna att Mike Watt från sorgligt bortglömda The Minutemen spelar bas.

mattias - 74: Han har ju återförenats med The Stooges, så det borde väl vara Scott Asheton som trummar.

Iggy var jävligt bra på festivalen,

stämmer det att trummisen i bandet är handplockad från Gatan i New York, Han hittades tydligen i en kartong ?

Nån som vet om detta stämmer, låter otroligt!

Et tu Brute: En skön röst i 3 olika konstellationer

[url=
www.youtube.com/watch?v=3HTRGVVEjKU]Tracey Thorn - It's All True[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=HYhb4o7CvwM]Everything But The Girl - Missing[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=UIp--5E3AbY]Massive Attack - Protection[/url]

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Ännu ett totalt urbota korkat förslag från fp och alliansen.

Sv: Wayne Greskys bortglömda och förträngda låtar
Jag nämnde ju tidigare en av tidernas 10 bästa låtar. Här har vi en till som är med på min personliga topplista. 1990 kom den ut på skiva, och även om en del band försökt sig på samma sak efter det så är det inga som lyckats lika bra.

Ride - Dreams Burn Down
www.youtube.com/watch?v=RzLdgqSXNJs

Så vackert och så våldsamt på samma gång.

Så här kan man väl också göra?

www.youtube.com/watch?v=X1G5t31mQt0

(Stones version från den allra första LP:n som släpptes 16:e april 1964)

www.youtube.com/watch?v=r-rhisRLArQ

(Aerosmith)

www.youtube.com/watch?v=1ljrTtfJ9XY

(Rufus Thomas gjorde originalet, men hade ingen hit med den förrän 1965, alltså året efter Stones. Här framför han en senare version 80-tal?, av sitt eget original)

Randy California (Captain Copter), finska The Hurriganes är några ytterligare som haft den här låten på repertoaren. Kolla gärna på länken och fundera på om detta var ett fenomen redan för 40 år sedan.

Sv: Musik.
Den här påhittade videon är väl ingen höjdare...men låten är bra.

The Shins - Sea Legs
www.youtube.com/watch?v=ZFwX2ee9pb8

wap.hockeysnack.com
Lordi må vara... Men satan i gatan vilken show. kl är natt men fort

Jag skulle vilja ha tag på Tre Kronors hemkomst till stockholm 2006 nån som vet var den finns?

Är det någon som har lust att förklara för LingaN varför det vore en dålig idé att investera i detta. Själv får jag bara huvudvärk.

Har ni, liksom jag, legat vaken om nätterna och undrat hur det skulle låta om en gangsta slog sig ilag med ett dansband ?
Här har ni svaret...

Tubest:

Tack! Som sagt är jag lite allergisk mot den traditionella hästjazzen. Dock så går ju Dwight utanför ramarna och blandar friskt. Av hans eget material måste också Wild Ride och Long White Cadillac nämnas.

Jag är nog mer åt Bluegrass-hållet när det gäller de traditionella amerikanska musikstilarna. Den ligger också närmare bluesen.

I'm a man of constant sorrow av Soggy Bottom Boys (Oh Brother Where Art Thou) är en favorit. Sedan är ju inte steget långt till mycket av det som Lynyrd Skynyrd, Canned Heat och Credence har gjort. Back to basic, med andra ord.

Nu börjar nog folk droppa in här strax.

Et tu Brute:
Jodå, han letade sig ner i bergtäkten och lirade en kväll:-)
Får leta på de låtar du nämner och se om det är nåt som faller en i smaken:-)
Ha en trevlig kväll nu med dina tjecköl, får nöja mig med danska ja;-)

Tubest:

Så han har varit i Sverige, det hade jag inte en aning om. Han gör ju en del justa covers också. Suspicious Minds (soundtracket till Honeymoon in Las Vegas) är ju en av dem, Crazy Little Thing Called Love, en annan. Han skall även gjort en version av ZZ Tops, I'm Bad, I'm Nationwide, men den har jag inte hört ännu.

Et tu Brute:
Han spelade i Dalhalla förra sommaren, men man tog sig inte till grannbyn för att se honom tyvärr.

Grabbarna kommer hem ikväll, varav en kompis som vi inte träffat på 3-4 år. Jag har ett gäng tjecköl och en Wildturkey på kylning inledningsvis. Egentligen skulle man haft ett liveband också, fast det går ju inte. Men jag gör det bästa av situationen och drar igång med följande (på CD):

www.youtube.com/watch?v=XJLo5EkU7Lo

www.youtube.com/watch?v=QCvm3zAwicI

www.youtube.com/watch?v=uLH19Y-CTtM

Sedan accelererar vi lite med följande snubbe:

www.youtube.com/watch?v=xyTbLX3hpkY

Förmodligen är min tonårsdotter fortfarande hemma vid denna tid och kommer att komma upp och skrika - Väx upp för fan! Fast då säger jag bara näää och så fortsätter vi med:

www.youtube.com/watch?v=QOCDoKsXjP0

www.youtube.com/watch?v=WtXPSCKSbY8

Sen är dä la dax och börja improvisera...

Portello:

Winnerbäck hemlig gäst i kväll kl 22.

trevligt!

Nästan som på film, i de små djurens liv.

Tubest:

Hästjazz? Jag är skeptisk, men just kungen svänger till det rätt gott emellanåt. Var faktiskt på Roskilde för inte allt för många år sedan.

www.youtube.com/watch?v=FA39wl_TmdQ

www.youtube.com/watch?v=4f4ELOoC98E

www.youtube.com/watch?v=cvDdLO_YX1A

Metal Guru:

"Larry Skåpbil Kriedt"?

"deras första gig på en klubba i Sydney"???

Visst är det underbart? Jag tror jag skall försöka få mina avångsbetyg översatta av translated.net. Det lär ge dem en helt ny dimension.

Metal Guru: En kille försöker att stjäla en iPhone i direktsändning i tv innan den börjat säljas, men fick bara tag i en mIcroPhone

Sv: Det finns idioter
Det här behandlar väl ungefär samma ämne fast från andra hållet. Mycket bra kolumn av PC Jersild om religion vs humanismen i dagens DN.

Paddan:

Mycke metal nu, läge för lite hästjazz då kanske:-)
Här kommer några låtar från en kanontjej.

www.youtube.com/watch?v=n47ku7Tznto

www.youtube.com/watch?v=JFPkAUqXOEg

www.youtube.com/watch?v=rDim9gD_pVA

Et tu Brute:

"Larry Skåpbil Kriedt"?

"deras första gig på en klubba i Sydney"???

Paddan:

Själva tillkomsten av gruppen är ju inte att leka med heller :-)

"I November 1973, Malcolm ung startad AC/DC, som han lekte i rhythmgitarren och den Angus lekte bly- gitarren. De rekryterade den handelsresandeColin burgessen (före detta- styr lärlingar), basisten Larry Skåpbil Kriedt och vocalisten Dave Evans. De ämnade ursprungligen ha en keyboardist, men tappade snart idén. De lekte deras första gig på en klubba i Sydney, Australien på nyårsaftonen, 1973."

Äh, det blev ju 3 ändå... tre bidrag från Metalvärlden...

warehouse.carlh.com/article_141/lolmetal_08_immortal.jpg

Metal Guru: En synnerligen intressant diskografi

Smutsar ner gärningar gjord smutsbilligt pris (användes för att göra reklam för Ariel Ultra)

Låtet det finns vaggar

Huvudvägtill helvetet

För de omkring som vaggar vi, saluterar dig

Knäpp av koppla (inspirerad av ett möte med Tomas Di Leva)

Vredesutbrott din video (måste vara influerad av formatbråket)

Rakknivarna kantar

Styv övrekant (tydligen väldigt populär i Timrå)

Brasa (på grund av ett lätt synfel av en LIF-supporter blev denna extremt populär lokalt i Leksand, då man trodde att det var ett hyllningsalbum till en spelare)

Et tu Brute:

Skurk-roll-metall-musik..?

Och för er som inte förstår engelska kommer här ungefär samma sak på tyska.

Scarcross - Wie macht man metal
www.youtube.com/watch?v=P3yPqRS7D5g&mode=related&search=

Samarithian: Då bryter jag enhetligheten med 1 från 1...

Metal by numbers, med den underbara refrängen

"Metal by numbers, 1, 2, 3
Follow these rules and you will see
Cookie monster vocals or yell like a wookie
Metal by numbers, COOKIE, COOKIE, COOKIE"

www.flabberm.nl/2007/06/filmpjes/metal_by_numbers

mattias - 74: Jaså, han ska ha Finlandströja på sig?

Hört talas om Translated.net? Inte? Översättningsprogrammet som marknadsför sig som "the easy way to translate your documents" Här kan man verkligen lägga betoningen på "easy"...du milde!

Men skojigt blir det. Kolla länken som är en översättning till svenska från den engelska sidan av Wikipedia:

Lägg också märke till informationen längst upp i mitten:

"Translated has no connection with the authors of this page and is not responsible for its content"....tja, tur är väl det!

« · 891140 · »