(Fucking jävla) XP
Jag har precis snickrat ihop en burk med en DVD combo och 2 HDD á 200 GB. Har fått ihop allt. tom lyckats installera XP.
Har petat i bios och talat om vilken disk han skall bota med.
För det förtsa så hittar han båda diskarna vid uppstart.
Men sedan ställer han sig och verifying pool data.
Mao. måste jag trycka F11 under uppstarten så jag kan välja att starta från HDn. När den väl kommit igång, så existerar bara HDn som windows är installerad på. Men det tror jag beror på att den andra är oformaterad.
Bra tipps hur jag hittar den anndra HDn så jag kan formatera den ?
Tacksam för svar omgående.
Båda har koll på licenser och principer.... Men detta är just min dator och då slinter det ju lite...tyvärr...typikst mig lixom.....:-(
Så det så !
Friman SR:
Jag har beredskap denna vecka, vilket betyder nyktert och städat. Skönt att det finns sådana veckor också.
Vad det gäller din dator så borde ni på firman definitivt köra riktiga licenser. Det är höga böter om de kommer på er. I övrigt borde du när du fått dessa licenser se till att använda dem som det är tänkt. In med den nya licensierade versionen, uppdatera via Microsoft Update och känn dig sedan trygg.
Man kan få belöning om man tipsar [url=www.bsa.org/sweden/report]BSA[/url]
65selander:
Vi är inne i samma fas. På servrarna kör vi 2003 Server Enterprise, medans alla nya datorer och alla som måste installeras om får XP Pro. Men alla kvarvarande kör 2000 Pro så länge. 2000 är faktiskt extremt stabilt och säkert än, så det är ingen ko på isen.
It has been reported that the following Web sites may contain malicious files that trigger the exploit:
[]h0nest.org/[REMOVED]/12.exe (IP address 195.0.210.192)
[]kube.isa-geek.com/[REMOVED]/wen/up.exe (IP address not found)
[]charmedmadgic.free.fr/[REMOVED]/sdbot05b.jpg (IP address 212.27.63.117)
[]69.50.171.122/[REMOVED]/test1.php
[]www.jerrynews.com/[REMOVED]/calc.exe (IP address 211.100.26.169)
[]apperception.biz/[REMOVED]/main.exe (IP address 66.226.64.19)
[]apperception.biz/[REMOVED]/calc.exe (IP address 66.226.64.19)
[]sploso.com/[REMOVED]/starter2.exe (IP address 72.5.54.36)
[ftp://]x.www2.ninoa.com/[REMOVED]/pub/ied.exe (IP address 205.177.28.180)
[ftp://]x.www2.ninoa.com/[REMOVED]/pub/epl.exe (IP address 205.177.28.180)
[]www.freecat.biz/[REMOVED]/tr/pawn005.exe (IP address not found)
[]www.freecat.biz/[REMOVED]/tr/pawn002.exe (IP address not found)
[]fullchain.net/[REMOVED]/apa/dex.exe (IP address 192.225.177.21)
[]235.regvista.com/[REMOVED]/liveupdate.exe (IP address 85.255.115.197)
[]fiv.bestswf.com/[REMOVED]/zob.exe (IP address 62.214.98.56)
[]imkportedoor.com/[REMOVED]/images/ny.wmf
[]www.studiolacase.com/[REMOVED]/images/msits.exe
[]123greetings.2mydns.com/[REMOVED]/up.exe
hunggar.info/[REMOVED]/e.exe
card.twbbs.biz/[REMOVED]/up.exe
tftp –i 86.135.149.130 GET h1.exe
[]luckyboy2000.go2.icpcn.com/[REMOVED]/1230.exe
[]expl.us/[REMOVED]/web.exe
[]expl.us/[REMOVED]/bin/file1.exe
[]regtop.info/[REMOVED]/tur.exe
Är bara min antispamserver som går på 2000 nu om man räknar serverparken. Däremot så har vi väl en ca 800 klienter med 2000 men dom kommer att fasas ut eftersom dom studerande muckar.
Dream Team:
Det knäcktes inom 24 timmar efter att det kom. Så länge behövde man inte vänta.
Dream Team:
Snack. Det finns vägar runt "Genuine Advantage" som serial-checken kallas. Sök på google eller skicka en bubbla så hjälper jag till.
65selander:
Du är ju en vecka efter. Är det så du behandlar Kronans servrar? ;-)
************************************************************
Blixtmeddelande från Sveriges IT-incidentcentrum - Microsoft Windows
************************************************************
Nej, den startar inte från den hårddisken längre. Den gjorde det i min gamla dator. Nuförtiden sitter den snällt och slavar. (Nä, snällt var fel ord.)
Nej, jag ser inte bägge partitionerna. Det är ju det som är problemet - den vägrar visa att jag har två.
Men det är inte så att enhetsbeteckningen krockar med en annan enhet? Gå in och kolla om du ser båda partitionerna i diskhanteraren och se så att den har en enhetsbeteckning och se även vad den säger om din partition den saknar.
Såhär är det: När jag fick min nya dator flyttade vi över hårddisken från min gamla dator till den nya. Den hårddisken har två partitioner, en jag körde Windows ifrån och en där jag har alla mina bilder och sådär. I den nya datorn fick den bli slave, vilket den inte var i den gamla.
Det här är det problem som uppstod först: Datorn hittade hårddisken, men vägrade låta oss komma åt den. Till slut konstaterade min bror att det berodde på att jag hade haft Norton GoBack installerat på hårddisken. Efter diverse manövrar lyckades jag få tillbaka hårddisken till NTSF, vilket Norton på något vis hade ändrat den ifrån. (Åtminstone tror jag att det är vad jag gjorde/vad som hade hänt.)
Lyckan var dock inte långvarig. Det visade sig nämligen att datorn bara hittar den ena partitionen, vilket naturligtvis inte är den jag har alla mina personliga prylar på, utan den jag körde Win ifrån. Datorn tror nu att min HD är på 14 gig, när den egentligen är på 80, och vägrar helt sonika att plocka fram den roliga partitionen.
Någon som har något tips på lösning?
Jag vill bara berätta att jag var på kurs förra veckan tisdag till torsdag i samma stad som den allra första PC:n togs fram av IBM på den tiden Selander fortfarande åkte Zündapp i Härjedalen. Innan jag kom dit hade jag ingen aning om detta faktum. Frågesport - var var jag?
Förresten, vad har Expressen med den här trådrubriken att göra?
Paddan: Äh, nästa gång förväntar jag mig ett Bjästa-TIFO.
Men jag tror att jag har en gammal Remington i garderoben. Jag kanske skulle prova att surfa med den...
Skrivmaskiner i all ära men du kan inte surfa med dom på HS ,-)
Tror jag övergår till skrivmaskin...
65selander:
Kör 2000 istället. Funkar bra jämfört med "Öppet för alla som inte stänger allting och därför lika svårforcerat som en bit kreppapper"-XP...:-)