Det tionde guldet
« Föregående · 1961991 · Nästa » Till forumet
Sv: Det tionde guldet
Svanru: ni är ju bättre laget så ni bör ju vinna en matchserie över 7 matcher mot HV men hockey e ju hockey och blir ni utslagna så blir ju inte jag deppig, precis som du skulle bli om Mif slår ut VF!! Men jag tror ni vänder på detta!!
Mike.F
Mike.F
Sv: Det tionde guldet
Mike.F: Jag har ett rätt efter första perioden naturligtvis blev det inte ett FBK mål godkänt av de S/V då de inte hade koll när pucken gled över mållinjen .De fick panik strax innan och blåste för blockering.
Sv: Det tionde guldet
Svanru: 1-1 målet godkänt oerhört överraskande av SR men de kände väl trycket att inte alltid ha rätt emot FBK nu väntar jag på 2-1 målet för att ha rätt
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Och de S/V gör allt för rädda felmålet naturligtvis ytterligare en utvisning
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Ok mitt tips blev fel men det är en period kvar dock kan det inte bli 1-3 om inte situationsrummet ändrar sig
Sv: Det tionde guldet
Svanru: 1-3 var ju precis va det blev!!
Jag sa ju ni skulle vinna men ni måste ju börja vinna hemma annars tar ju HV det!!
Mike.F
Jag sa ju ni skulle vinna men ni måste ju börja vinna hemma annars tar ju HV det!!
Mike.F
Sv: Det tionde guldet
Mike.F: Håller helt med trodde aldrig att vi skulle få två matcher till men tyvärr losar vi på lördag,
Sv: Det tionde guldet
Svanru: nej det tror jag inte jag tror båda lagen vinner hemma nu så blir det en gastkramande 7:e match i vargarnas lya på onsdag nästa vecka!!
Mike.F
Mike.F
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Blev väl exakt som jag siade.. skulle vi inte vända hemmamatchen i tisdagas så skulle vi vinna borta
Det är grym gjort att ha 2-2 med ett ickefungerande spel och domare som inte ger oss ett enda PP i kväll samt dömer bort fina mål
Det är grym gjort att ha 2-2 med ett ickefungerande spel och domare som inte ger oss ett enda PP i kväll samt dömer bort fina mål
Sv: Det tionde guldet
eltifoso och Svanru: Lycka till nu pojkar! Jag tror inte att HV fixar att bjuda fortsatt motstånd utan att Warulfven nu kommit upp i fart och nu släpper ni ingen ytterligare match i kvarten.
Börjar snarare luta mot att det blir Warulfven-Djurgårn i semi nu och det verkar som att gårdarna börjar varva upp nu. Det kan bli riktigt intressanta drabbningar!
Om nu inte Luleå kollapsar, då får ni Läjkers, med Svinsvinsvin Hollywood tillbaka i spel.
Men det blir då och nu är nu och nu gissar jag på 5-1 mot HV!
Börjar snarare luta mot att det blir Warulfven-Djurgårn i semi nu och det verkar som att gårdarna börjar varva upp nu. Det kan bli riktigt intressanta drabbningar!
Om nu inte Luleå kollapsar, då får ni Läjkers, med Svinsvinsvin Hollywood tillbaka i spel.
Men det blir då och nu är nu och nu gissar jag på 5-1 mot HV!
Sv: Det tionde guldet
Sven.Savage: Tror du underskattar Hv
Hv var väl det lag efter våra två som gick allra bäst på slutet
Sä deras åttonde plats är ju sett till kvalitet i lagret totalt missvisande
En ganska avslagen första period är nyss avklarad. Hv verkar ha bestämt sig för att köra någon form av parkera bussen och hoppas på att slumpa in ngn puck
Gissar att de är toknöjda med 0-0
Hemmalaget metar fortsatt efter formen men har åtminstonde mer puck, mer uppspel på bladen och mer skott på mål.
Kanske kan trenden brytas idag och hemmalaget vinna.
Alla i hockey-Sverige håller väl tummarna för det gissar jag, ingen gillar klappor på läktarna
Hv var väl det lag efter våra två som gick allra bäst på slutet
Sä deras åttonde plats är ju sett till kvalitet i lagret totalt missvisande
En ganska avslagen första period är nyss avklarad. Hv verkar ha bestämt sig för att köra någon form av parkera bussen och hoppas på att slumpa in ngn puck
Gissar att de är toknöjda med 0-0
Hemmalaget metar fortsatt efter formen men har åtminstonde mer puck, mer uppspel på bladen och mer skott på mål.
Kanske kan trenden brytas idag och hemmalaget vinna.
Alla i hockey-Sverige håller väl tummarna för det gissar jag, ingen gillar klappor på läktarna
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Yes!! J-18’vidare till semi efter 2-0 mot AIK
Dessutom vann herrarna välförtjänt mot pingstvännerna i sudden
Dessutom vann herrarna välförtjänt mot pingstvännerna i sudden
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Håller på att laga en vägg samt skall köpa en ny tv imorgon. Situationsrummet berövade oss igen ett och blev förvånad att de inte dömde bort sista målet. Nu är livet lite enklare till måndag då vi skall till jesusgrytan igen
Sv: Det tionde guldet
Svanru:
Nästan så att ni hade kunnat marknadsföra gårdagens match med ”se på 2 till priset av 1”. Grattis, men det kanske hann bli värmeljus ändå.
Nästan så att ni hade kunnat marknadsföra gårdagens match med ”se på 2 till priset av 1”. Grattis, men det kanske hann bli värmeljus ändå.
+ 2
Sv: Det tionde guldet
Tarasov: Bra idé :)
Har tröttnat att laga sönderslagna grottväggar men tyvärr blir det mer nedrivet idag i ren frustration.
Har tröttnat att laga sönderslagna grottväggar men tyvärr blir det mer nedrivet idag i ren frustration.
+ 1
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Underläge med ett ynka mål mot ett desperat toksatsande hemmalag tar jag alla dar i veckan
Trodde Hv skulle vara betydligt bättre än vad de visat hitills
Ett självmål och ett mål som skulle blåsts av långt tidigare för i interference
Men att domarna dömer för Hv i deras synagoga är sen gammalt
Förra bortamatchen ansåg de att Hv inte gjorde ett enda regelbrott och således noll PP
Denna period har jag räknar löst till sju regelbrott som inte blåst för, så inget PP denna periode heller
Hoppet står till att hemmaspelarna börjar få hybris likt deras fans, som redan börjar prata semi mot Luleå
Kämpa på nu grönvita hjältar,
Trodde Hv skulle vara betydligt bättre än vad de visat hitills
Ett självmål och ett mål som skulle blåsts av långt tidigare för i interference
Men att domarna dömer för Hv i deras synagoga är sen gammalt
Förra bortamatchen ansåg de att Hv inte gjorde ett enda regelbrott och således noll PP
Denna period har jag räknar löst till sju regelbrott som inte blåst för, så inget PP denna periode heller
Hoppet står till att hemmaspelarna börjar få hybris likt deras fans, som redan börjar prata semi mot Luleå
Kämpa på nu grönvita hjältar,
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Wow! Ser ut att bli precis som jämn serie som förväntat hela tiden
En underbar sjunde match inför förhoppningvis välfyllda läktare är en riktigt härlig upplevelse!
Har redan haft mer publik det slutspel än förra året , och nu har vi spelat till oss ännu en hemmamatch.
Bra gjort! Det är härligt med slutspel
En underbar sjunde match inför förhoppningvis välfyllda läktare är en riktigt härlig upplevelse!
Har redan haft mer publik det slutspel än förra året , och nu har vi spelat till oss ännu en hemmamatch.
Bra gjort! Det är härligt med slutspel
Sv: Det tionde guldet
Svanru: ni vann hemma och dom vann hemma som jag sa! Nu blir det en dj..la holmgång på onsdag som jag sa;)
Mike.F
Mike.F
Sv: Det tionde guldet
Mike.F: Yes, allt kokat ned till en sista avgörande, kan inte bli roligare än så
Älskar slutspel och vår
Älskar slutspel och vår
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Jag vet inte som är värst men jag påbörjar min helrenovering av grottan då den är raserad och ljusen släckta. Vi ses nästa säsong förmodligen om inte något slags under händer.
+ 1
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Den som gör första målet nästa match kommer inte gå vidare, det är statistiskt bevisat. Lika bra att slå in en i egen kasse direkt ;) Lycka till!
+ 1
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: jo visst e det härligt med slutspel och våren den är oxå efterlängtad men du måste vara nervös som faen oxå!? Inget i er serie är ju logiskt och HV spelar bättre nu än på länge och ni har väl gått ner er något jämfört med för ett par veckor sedan? Må bästa lag vinna!!
Mike.F
Mike.F
Sv: Det tionde guldet
Mike.F: Var ett tag sedan jag var nervös för sådant jag inte kan påverka
Är mest förväntansfull och spänd på underhållningen
Är mest förväntansfull och spänd på underhållningen
+ 1
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Solen skiner i morgon också
Törs vi hoppas på över 8000 pers, vore magiskt att gå vidare inför en sådan inramning nu när alla räknat ut oss igen 😎
Törs vi hoppas på över 8000 pers, vore magiskt att gå vidare inför en sådan inramning nu när alla räknat ut oss igen 😎
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: ännu en härlig dag har startat här i Karlstad. Biljetterna går åt som smör i solsken inför morgondagens blivande episka drabbning
Förutom detta, glädjs vi åt vår duktiga juniorer som avancerat till semifinal i sitt slutspel, mycket bra jobbat
Ikväll blir det Oskar- Timrå
Som objektiv åskådare håller väl de första på underhunden Oskar, som inte bara försvarar sig väl. Utan överaskande nog har ett bättre grundspel, lugnare försvarspel och frejdigare offensiv. Detta till en billigare lönepeng än SHL laget Timrå
Heja underdogen, samtidigt ser vi leksand ge det andra SHL laget mora fullt upp i sin serie, vi kanske ska tagga ner snacket om stängd serie ännu ett tag ? De allsvenska lagen ser fortsatt ut att matcha botten i SHL
Förutom detta, glädjs vi åt vår duktiga juniorer som avancerat till semifinal i sitt slutspel, mycket bra jobbat
Ikväll blir det Oskar- Timrå
Som objektiv åskådare håller väl de första på underhunden Oskar, som inte bara försvarar sig väl. Utan överaskande nog har ett bättre grundspel, lugnare försvarspel och frejdigare offensiv. Detta till en billigare lönepeng än SHL laget Timrå
Heja underdogen, samtidigt ser vi leksand ge det andra SHL laget mora fullt upp i sin serie, vi kanske ska tagga ner snacket om stängd serie ännu ett tag ? De allsvenska lagen ser fortsatt ut att matcha botten i SHL
+ 1
Sv: Det tionde guldet
eltifoso:
Nej det snacket kommer nog inte upphöra, det har däremot en tendens att bli ”från nästa år så blir det...”.
Nej det snacket kommer nog inte upphöra, det har däremot en tendens att bli ”från nästa år så blir det...”.
+ 1
Sv: Det tionde guldet
Tarasov: För mig är hockeysäsongen förmodligen över imorgon och därmed lämnar jag grottan för att se det underbara dagsljuset och fokusera på massor av golf. Starttid torsdag kl.10.00 på min hemmabana i Götet.
Sv: Det tionde guldet
Svanru:
Ja det kanske är läge iom det börjar bli ljust ute, men man skall inte underskatta ett lag med Ryno/LJohansson på C-sidan 👍👊
Ja det kanske är läge iom det börjar bli ljust ute, men man skall inte underskatta ett lag med Ryno/LJohansson på C-sidan 👍👊
Sv: Det tionde guldet
Nu fokuserar vi på årets sista match då vi har kraftigt underpresterat och med icke hjälp av situationsrum och andra har vi inte en chans. Jag kommer inte ens vara deprimerad av den förmodade förlusten då Golfen, chillin, tomaterna är på G. Andra får deppa efter kvällens debakel och tabloiderna kommer att skrika ut nyheterna att HV blir en underdog men Lulefansen kan jubla ikapp med dem.
Mitt tips är 2-5.
Mitt tips är 2-5.
+ 1
Sv: Det tionde guldet
Svanru: nja nu leder ni ju med 3-2 så du hade fel;) sen är ju Mats R.O norrbagge å inte Göteborgare och dom förstår inte att sånt inte är ok;)
Mike.F
Mike.F
Sv: Det tionde guldet
Mike.F: Som granne till gnällbältet hade jag sagt som dem. Vi leder nu ja men det går åt helvete iallafall.
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Att lyssna på radiosporten är för djävligt spännande men vi lyckades fixa det på det berömda Gölf imorgon på Delsjö GK och hockey på lördag
+ 1
Sv: Det tionde guldet
+ 1
Sv: Det tionde guldet
Sven.Savage: Ledarkedjan klev fram när den behövdes som mest
Skön seger men hatten måste lyftas för våra motståndare som gjorde denna serie så spännande och underhållande
Skönt att vinna i en sjunde också så det blev mer klirr i kassan än om vi snöpligt hade vunnit redan i måndags😊
Nu vänstra ärkerivalen och nemsis Djurgården. Men dessutom väntar minst ytterligare två hemmamatcher varav den ena på en lördag, det borgar för bra med folk och förra årets publikantal i slutspelet lär krossas
Mer om motståndarna och våra eventuella chanser får jag återkomma med
Nu blir det en kopp te här hemma, alltid roligt med hockey
Skön seger men hatten måste lyftas för våra motståndare som gjorde denna serie så spännande och underhållande
Skönt att vinna i en sjunde också så det blev mer klirr i kassan än om vi snöpligt hade vunnit redan i måndags😊
Nu vänstra ärkerivalen och nemsis Djurgården. Men dessutom väntar minst ytterligare två hemmamatcher varav den ena på en lördag, det borgar för bra med folk och förra årets publikantal i slutspelet lär krossas
Mer om motståndarna och våra eventuella chanser får jag återkomma med
Nu blir det en kopp te här hemma, alltid roligt med hockey
Sv: Det tionde guldet
Mike.F: Nej ni hade aldrig fått HV i semin utan om de hade vunnit hade ni fått jurgarden.
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Färjestad j18 vidare till SM-final efter övertygande seger mot Skellefteå , de höll dessutom nollan i matchen
Snyggt jobbat
Gott med bra juniorer i organisationen
Snyggt jobbat
Gott med bra juniorer i organisationen
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: £€k$and tillbaka i SHL denna kväll.
Snacket om stängd liga och omöjligt att gå upp lär väl fortsätta ändå .. kan redan höra ”ja men nästa säsong... ja då är det stört omöjligt..”
Tro mig, det finns alltid goda möjligheter att kvala upp, så stor skillnad är det inte på isen som skillnaden i ekonomi gör gällande.
Så mycket annat än truppens lönekostnad avgör hur matcherna slutar
Snacket om stängd liga och omöjligt att gå upp lär väl fortsätta ändå .. kan redan höra ”ja men nästa säsong... ja då är det stört omöjligt..”
Tro mig, det finns alltid goda möjligheter att kvala upp, så stor skillnad är det inte på isen som skillnaden i ekonomi gör gällande.
Så mycket annat än truppens lönekostnad avgör hur matcherna slutar
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Mycket bra första 39 men det är farligt att bevaka ledningar för tidigt samt ge jurgardarna energi till nästa match. Som vanligt blir våra mål bortdömda av SR fast nästan kopior blir godkända för andra lag.
Ha en go kväll
Ha en go kväll
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Japp det var en oförskämt onervös match
Precis som jag trodde skulle fördelen av att ha spelat game7, ge utdelning
Efter 2-0 tror jag hela arena inklusive djurgårdarna kände att matchen var stängd
Skönt med 1-0 och räknar med betydligt tuffar match 2
Precis som jag trodde skulle fördelen av att ha spelat game7, ge utdelning
Efter 2-0 tror jag hela arena inklusive djurgårdarna kände att matchen var stängd
Skönt med 1-0 och räknar med betydligt tuffar match 2
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Nu höppas jag att vi verkligen kör över Jurgarden ikväll oavsett hur många mål vi får bortdömda eller spelare som blir avstängda. Huke er göbber å kärringer för nu ladder vi öm.
« Föregående · 1961991 · Nästa »
HV-FBK
1:a perioden 1-0
2:a perioden 2-1
3:e perioden 3-1 i tom kasse