Kul men.....
eltifoso: Jag gör både och dvs golf och ser på TV men dagens match är körd redan efter en period ännu mer körd efter andra dock fick vi massor av extramatcher jämfört med andra lag i slutspelet bra för klubbens plånbok så FBK hatets vänner kan glädjas emedan vi visslar gött på vägen till banken.
Tyvärr är det jättekört det är som mellan Sovjet och Sverige på 1900-talet. Vi är chanslösa men lite extrakulor på banken är alltid välkomna.
Grattis FBK hatets vänner men vi får betalt :)
Att Saik skulle ta guldet visste väl de flesta redan i augusti, så silvret var det övriga fick spela om och FBK
var bragdartat bäst i den kampen ! Härligt
eltifoso: men nu börjar formateringen av nästa års lag jag önskar
1. Spelskickliga forwards och backar
2. Skridskosnabba forwards och backar
3. Skottsäkra forwards och backar
4. Tuffa, tunga, elaka backar
5. Tuffa elaka forwards
6. Offensivare spelsätt
7. Fortsatt betongförsvar
8. Ett 10:e Guld
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Luleå var där i mitten av 90-talet, följdes av Frölunda ett slag , sedan HV , Linköping sågs som ett storlag och nu är det Saik en stund.
Våra medresenärer på framgångståget växlar, med oss som konstant de endaste 20 åren.
Om några år är Saik nere igen och något nytt gör oss sällskap. Ser inte varför Saik skulle hålla längre i toppen än Frölunda / HV / Dif t ex
Snubblade sig till final med hjälp av turstudsar, generösa domare och allmänt tråkig grishockey.
Måste vara det sämsta finallaget sen ES startade.
Hoppas era vedhuggare är ngt bättre på att hugga efter golfbollar, dom ser iaf ut att längta till banan....
Huge:"Ojojoj, det hembackande hugg-och-slågänget vek förstås ned sig när det verkligen gällde.
Snubblade sig till final med hjälp av turstudsar, generösa domare och allmänt tråkig grishockey."
Intressant att du klankar ner på deras "ishockey". När Brynäs gjorde samma sak under Boorks regi så hyllade du den.
Fast du är ju en kappvändare av rang så det är ju inget som förvånar en ;-)
Min personliga uppfattning är dessutom den att vilket annat slutspelslag som helst, hade gjort bättre ifrån sig mot SAIK i en final än vad ni gjort.
Men det är en annan femma, ni är fortfarande det sämsta finallaget nånsin.
Alla kategorier.
Som dock successivt har utvecklats sen dess, mot en offensivare och roligare variant.
FBK har praktiserat samma gnethockey sen Hedenhös (enl Wikegård....), knappast av överlevnadsskäl.
Men det lag som förlorat störst hittills i en finalserie kan vi nog vara denna säsong, men det beror ju på att Saik har en riktigt bra trupp och formtopp
Förövrigt tycker jag nog att årets Brynäs är det sämsta kvartsfinallaget genom tiderna som inte end slog ut ett rätt blekt FBK
Förövrigt 2: Att hänvisa något till Wikegård eller Wennerholm trodde jag var automatisk diskvalificering här på HS
FBK har två matcher på raken varit ordentligt med i matchen tills man slarvat och PW kastat in puckarna. Att det blev 8-1 igår måste väl alla begripa att det var för att man gav upp. FBK är sämre än Saik, så man slog av på takten når matchen var körd. Att då dra några större växlar på siffrorna är rent av korkat...
Att folk gnäller och skäller på FBK hör till, det gör folk oavsett om dom spelar offensivt , defensivt , roligt, tråkigt, vinner guld, åker i kvart.. Det är enklast så och bara underhållande. Vore extremt tråkigt om ingen brydde sig
Huge: Du är för patetisk BIF 2013-14 måste varit det sämsta laget någonsin alla kategorier och jag håller fast vid att ert lag inte hade klarat Riksserien. Mer filmande gnyende lag genom åren har jag aldrig sett än BIF. Huge du är en stolt ambassadör för detta usla lag så ett stort Grattis till ett hysteriskt misstag.
PS Håll dig till Riksserien då det är där ni förmodligen kan lyckas bäst.
All heder år SAIK som spelar en totalhockey som imponerar å det grövsta. Jag som en riktig hockeyfan älskar deras spel liksom jag njöt av Sovjets under 60-80 talet
Huge: Retorik vad var då laget som utklassades i kvarten av detta damlag.
Förslag emottages med glädje :)
Saik vann som väntat guldet, den stora överraskningen var väl istället att FBK på ett bragdartat vis tog sig till final och vann ett silver , härligt och starkt jobbat
Nu väntar en härlig sommar precis som vanligt och en silly där Leksand utser sig själva till svenska mästare
Enligt experterna så slår ju Saik NHL lag, och fbk har sitt sämsta lag genom tiderna.
Men för tusan vi är före 10 lag som samtliga vek ner sig när det gällde. Grymt skönt och denna säsongen blev ännu en framgångsrik och härlig säsong som grönvit supporter
Är vi ogillade av övriga ? Check :-)
Har vi bara tur enligt andra? Check ..
Tippar experterna oss i kvalserien under hösten? Check.
Viker Leksand ner sig när det gäller? Check
Åker HV i kvarten som vanligt? Check
Är vi i ännu en final? Check :-)
Livet är underbart
Ni andra får ha det så bra på golfbanan och sittandes frame tvn och hoppas att vi förlorar