MoDo-FBK
« Föregående · 163251 Till forumet
Sv: MoDo-FBK
svanru: Vi får väl hoppas att ryktet inte är sant=)... tycker Gerdén har skärpt sig ... och nu när han fått spela har han fått mycket berömm i media m.m...så om han får fortsätta spela så kanske han kan bli riktigt bra.... men annars kanske det kan vara läge att skaffa en ny målvakt... målvaktsspelet har väl inte varit det bästa?!?
Sv: MoDo-FBK
FredrikM: Nä, målvaktspelet har verkligen inte varit det bästa, o det e därför vi inte leder serien. Skulle Gerber stått mellan stolparna hade ledningen varit klar! Å andra sidan så e Gerber en målis man inte kan räkna med att få behålla om man spelar elitseriehockey i Sverige, tyvärr!
Men Wally har inte riktigt nått upp till mina förväntningar medan Gerdén varit bra.
Men Wally har inte riktigt nått upp till mina förväntningar medan Gerdén varit bra.
Sv: MoDo-FBK
Sebbe: Nej Wally tycker jag vi kan sälja.. han e inget vidare...
Men faktum är att Gerber har blivit nedflyttad till Anaheims farmalag, Cincinatti... ganska kul och leka med tanken att han kanske till slut vill tillbaka till Färjestad=)... Fast han lär nog få stå så småning om i Mighy Ducks... De matcher han fick stå gjorde han riktigt bra ifrån sig!..
Men faktum är att Gerber har blivit nedflyttad till Anaheims farmalag, Cincinatti... ganska kul och leka med tanken att han kanske till slut vill tillbaka till Färjestad=)... Fast han lär nog få stå så småning om i Mighy Ducks... De matcher han fick stå gjorde han riktigt bra ifrån sig!..
Sv: MoDo-FBK
FredrikM: "Men antagligen kommer Loob leta ny målvakt inför nästa säsong igen"
Ja du kanske har rätt men nu är det bara att göra det bästa av situationen. Efter en svacka i förtroendet för FBK är jag nu tillbaka i optimismen. Målvakterna är tillräckligt bra för att nå hela vägen om de spelar på topp och om laget får upp farten.
Ja du kanske har rätt men nu är det bara att göra det bästa av situationen. Efter en svacka i förtroendet för FBK är jag nu tillbaka i optimismen. Målvakterna är tillräckligt bra för att nå hela vägen om de spelar på topp och om laget får upp farten.
Sv: MoDo-FBK
easy: Det är mycket nu ang målvakterna... jag skulle vilja ha en diskussion ang backarna. Rhodin får alltid otroligt mycket speltid, och jag känner att Fokin saknas... klart att backarna spelar mer avslappnat med en Gerber bakom sig, men målvakterna spelar nog mer avslappnat med en Lidas framför sig.... Hur bra backar har vi egentligen ?
tjing
tjing
Sv: MoDo-FBK
Lunkster: Du har en poäng där med backarna. Jag tycker ändå de håller en hög standard och att Rhodin får mycket istid är helt ok för mig.
Det som saknas är en eller två riktigt defensiva backar som han hålla rent framför kassen mm. Jag vet att det inte är FBKs mål att spela så men ibland är det nog bra att ha den möjligheten också. Precis som du sa så saknas en Fokin-typ.
Det som saknas är en eller två riktigt defensiva backar som han hålla rent framför kassen mm. Jag vet att det inte är FBKs mål att spela så men ibland är det nog bra att ha den möjligheten också. Precis som du sa så saknas en Fokin-typ.
Sv: MoDo-FBK
easy: att säga att Jönssons mål var ett tecken e verkligen att vara optimist. Skandal är ordet man skulle använt om han missat det läget, en skitenkel backhand in i öppen bur, skulle nog t.o.m. jag klarat av :) Men att han fick ett extra streck i målprotokollet betyder säkert mycket för hans självförtroende vilket kanske leder till fler mål, får hoppas på minst ett mot masarna hemma.
Jag tippar:
Färjestad - Leksand 6-2
Jag tippar:
Färjestad - Leksand 6-2
« Föregående · 163251
PS Ser fram emot ishallsbesöket den 5 dec.