Frölunda HC

SHL · 60918 inlägg · 3408 ämnen
« · 246333 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: En vanlig tackling
orion: Jamen nu var jag nog dummare är domaren - Tror du att jag kan bli nå domare nu? Självklart så vinner Frölunda för annars så spricker juh mitt nya tips på 4-1 i matchserien. Jamenar det är väl klart att VF är värda att ta sitt andra SM-guld - vår tid den kommer tids nog, vi kan nog vänta och vänta på vårt första SM-guld vi - Ok här kommer ett nytt negotips: Efter 1:a perren så är matchen avgjord, 5 - 0 till VF och domaren spelar fram till minst 4 av dom. (jäla Lärking) I den 2:a perren blir det lite jämnare, 3 - 0 och i den sista blir det jättejämnt, 2 - 0. Summa sumarum: Råförlust med 10 - 0! Isch!

Sv: Vem ska man heja på ?
B-GW: Jag tycker nog att man ska heja på dom man älskar!
Om Frölunda ligger dej varmt om hjärtat (liknar en begynnande infarkt, iochförsig), håll då på dom!
Framför allt i andra och tredje, då blir dom lite trötta och kinkiga!

mike66: du är dum, jättedum!
In´t kan vi fäll schlå Götebörjarn, döm är ju bäst i hele lanne!
Je tipper 1-7!

Vem ska man heja på ?
Ja nu när Modo är utslaget så ligger det nära till hands att heja på "the underdogs" dvs Timrå. De har gjort en strålande säsong och är verkligen värda allt beröm. Å andra sidan har Frölunda alltid legat mig varmt om hjärtat och jag unnar verkligen dem ett SM-Guld också ! Men hejar nog ändå mest på Timrå , de är ju här upp ifrån norr! Oavsett vem av dessa som vinner semin får mina sympatier i finalen !!!

orion: I krig och kärlek är alla medel tillåtna - t.o.m att anfalla under isen. Huvudsaken att man tar sig upp till ytläge fort nog. Vi får hoppas på att päriskopet är i form i möra. Hoppas också givetvis på att vi spränger isen i möra med alla medel som är tillåtna. Jag tippar på att det blir en tajt och jämn match där Timrå står som segrare med 4-3 efter att vi kommit 3,48 in i den 5:e perren - klockrent. Ping - ping - ping - ping ------

mike66: synd att vi mäste mötas på denna dansbana så långt från våra hemman...men ubåtsteorin är inte så jävla dum, håll med om det!

Sv: Revanschlusta
scim: Tänkte inte på det - hej då...

Dj orion: Jag diggar dina Remixar - dom är TUNG som en atom-ubåt.

mike66: Isåfall måste han släppa in -1 i mål, alternativt producera själv.

scim: Men tänk om det egna laget inte producerar då? Hur ska då målvakten kunna släppa in färre mål dårå? Då kanske motståndarnas målvakt släpper in färre mål än vad det egna laget producerar? Ähh säg så här: Huvudsaken är väl igenkligen att man har gjort ett mål mer än motståndarna när äntligen hesafredrik har ljudit.

Det man kan säga om tacklingen och Frölundaklackens ramsa:
"spela hockey, bonnjävlar" är väl:
It takes one to know one...
Das Boot rockar vidare underifrån!

MoK GG:

En målvakts uppgift är väl ändå att släppa in färre mål än vad det egna laget producerar?

BlackBay: Måste ju säga att kallio vinner finnkampen överlägset. varför? Jo en målvakts jobb är att inte släppa in mål, han har misslyckats. En målskytts är att göra mål och där har Kallio gjort succe!

BlackBay:
Ni har klart för höga tankar om er själva här nu. Brydde mig inte det minsta över förlusten..*visslar*

liepins:
Finnkampen vinner Kung Kapanen som är i storform.... fast det är ju Kallio också...... hur går denna ekvation ihop?..... oavgjort i finnkampen?

gud:
haha....var det så pass?...... kan tro det..... tog honom rätt lång tid att svara på mitt sista SMS.

BlackBay:
Ja Kallio gör fyra mål och Kapanen utgår storgråtandes...;)

BlackBay:
ska jag vara ärlig så vet jag inte vad han ville efter matchen..glansiga ögon o svettig panna..gick knappt att prata med honom...;0)

liepins:
SKULLE kunna bli bättre.... men räkna inte med det.... lätt att bli besviken..... hehe..... känner att nåt stort kommer hända i Timrå isstadion imorron...

BlackBay:
Jo får nog hoppa i säng snart. Suck..lång resa var ordet...jobbigt.
Blir nog bättre när man far hem med seger i bagaget=)

liepins:
kan du lita på att jag ska göra..... borde inte du sova nu?... lång resa imorrn.... "kingpin" på teven nu.... helrolig rulle att somna till =)

........ mer än han fick av mig :-/......

BlackBay:
Kolla in vår banderoll imorrn så ska du få se hur det ska se ut;)

Han fick ett grattis och ett handslag iaf..hehe

gud:
Antar att liepins hade lust att ge dej en riktig björnkram igår efter matchen..... he he

liepins:
Må "gud" var en god exorsist o driva ut vissa "onda andar" ur dej...... glöm ej..... "finns en Timråit inom oss alla" ;-)

BlackBay:
vi kramas dock inte med varandra...;0)

Sv: Juniorhockey
liepins: när det gäller J-18-hockeyn lär det bli Modo som ni får möta i en ev. final. De vann idag borta mot MIF med 5-2.
Ska finalserien sluta på samma sätt som årets kvart för seniorerna?

liepins o gud:
Ni är då för goa gubbar/pojkar ni =)

Juniorhockey
Kan för intresserade tala om att Frölunda ikväll hade två lag igång i semifinalspel.
J18 slog Timrå borta med hela 7-1 (HA!) och J20 slog AIK på bortais med 3-1. Returerna spelas i helgen skulle jag tro. Spelplats blir förmodligen Scandinavium.

Tycker alla som kan ska ta chansen att se framtidens lirare ta sig fram emot SM-guldet. Riktigt skoj faktiskt...

gud:
*skratt* Klädsamt fyllig. Den var ny...;)

liepins:
det är ingen ölkagge..och jag är inte tjock...
jag är bara klädsamtfyllig...;0)

gud:
Och skulle du springa med din bastanta ölkagge?;)

Jag ska ju till Timrå imorrn vettu.

liepins:
skulle du springa med din räkodlarkropp??
tror inte det lillen...snacka om att vara 2a...

ringer du mig i morgon när du slutar??

mysmi:
jaaaaaaaa...vem vet...inte jag iallafall....;0)

gud:
Oj vad lätt jag springer ifrån dig o gömmer mig;)

Skulle du inte upp imorrn förresten?

gud: undrar var du får den ifrån eftersom du hostar så mycket på sista tiden ;)

hockeykim: Problemet är som du säger att de inte kan tackla. Det står i regelboken att man inte får tackla bakifrån.

"
523 – TACKLING BAKIFRÅN (CHECKING FROM BEHIND)
En spelare som åker på, hoppar på, otillåtet tacklar eller på något sätt träffar
motståndaren bakifrån skall, efter domarens omdöme, ådömas:
- Mindre straffet + Misconduct Penalty, (2+10)
- Större straffet + automatiskt Game Misconduct penalty, (5+GM)
eller
- Match penalty (MP)
En spelare som med checking from behind skadar sin motståndare skall ådömas:
- Match penalty (MP)
"

Detta är för att man inte har ögon i nacken. Man ska inte behöva vara beredd att få två händer i nacken.
En snygg tackling i det läget är om Jensa suger tag i wallenberg och "bröstar" upp honom i sargen. Då hinner han dels bereda sig för tacklingen och det blir kroppen och inte huvudet som tar i sargen/plexit. Men att köra upp händerna är inte en bra tackling. Ser man inte skillnaden mellan att tacklas rätt och tacklas hårt vet jag inte om man kan anses vara hockeykunnig...

mysmi:
*host* och vart fick du luft ifrån...;0)

liepins...
hehe...jag hittar dig..lätt...

appahappa killar, tror vi får styra upp snacket här lite nu va ;)

gud:
Jag gömmer mig undan dem. Har grottor större än bin Ladins;)

J-18 möter timrå borta ikväll och dom leder med 2-0 efter andra

Dysso:
stanna hemma..hur mycket kostade stereon sa du...;0)

liepins...
det är några präster som är på väg
hem till dig...ta det lugnt..dom ska
bara driva ut det ond...;0)

liepins:

"I got an offer I couldn't refuse" .. Typ.
Stereons nypris : 17000
Jag betalar: 5-6 tusen

Timrå får nog ta en vinst till .. Blir så mycket mer spännande på lördag då.. :P

Dysso:
Vad är en stereo mot att få se Timrå åka på däng på hemmais?;)

gud: Hehe...

Gone: Just nu? jepp han, Kallio och Kapanen. det ser du ju bara på snacket. han ligger hyfsat med i poängligan också i slutspelet med 3+2

liepins:

hehe
Gärna, fast då om jag ska åka med till Timrå får du nog stå för det där med att pröjsa :P .. Ska precis köpa en ny (jaja, begagnad) stereo .. :)

liepins:
vik hädan din djävul...;0)

gud:
Det är helt klart värt att chansa!;)

Dysso! Häng med imorrn också för fasen!;)

Tycho: Innan jul handlade den stora diskussionen i hockeysverige om att J-Lagen går så dåligt internationellt många sade att det berodde på att de unga svenska spelarna inte kan tacklas eller ta en tackling.

Även i A-lags turneringarna sade kommentatorerna att dagens sverige inte kan tackla och att det berodde till stor del på att domarna blåste utvisning så for det blev en hård tackling men släppte när det hakades och interferades(?) till skillnad mot resten av världen.

Att wallenberg således blev skadad och Jensa står inför dom beror således på en kulturkrock så att säga.

liepins:
detta är på gränsen till doping...Dysso är och förblir portad på alla Arenor som TIMRÅ IK spelar på...;0)

jag ringer någon dopingkontrollant...bara så du vet det..;0)

« · 246333 · »