Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
aa de är ett skämt ! men varför ser inte linjedommaren som står snett nedanför att det inte är mål ? trodde man hjälptes åt som kommentatorn sa!
Låter som Kevin Doell blivit skadat.
Leksand bestulet på ett mål, pucken var inne men ingen såg det. inte domaren i alla fall.
Jag har sagt det förr och säger det igen, inför målkameror i allsvenskan.
även om jag riktigt gillar läget just nu ;)
de ända jag vet är att Prestberg inte ska vara Kapten
Och kempe vill väl du ha kvar än antar jag ?
Det kan väl aldrig vara så att Antti färgats lite av vad hans egen tränare dundrat ut i medierna? Enligt Kempe (som nog ska fundera på att byta efternamn) lär det ju knappast skådats fulare saker på en ishockeyrink i mannaminne.
Därmed borde han även byta jobb. En människa på den positionen med så liten erfarenhet är väl ingen höjdarkombination.
mattias - 74:
"Dock vet jag att det kommer bli tufft om den 2:a platsen! SSK tar nog den 1:a !"
Just därför är jag lite crazy och spelar på vinst för Växjö ikväll.
Just därför är jag lite crazy och spelar på Växjö.
Mailade Tv 4. ....
Glada nyheter från Tv4
"Hejsan,
Ja, sändningen börjar senare pga att handbollen ligger som en direktsänd match innan. Dock har vi tagit bort reklam och förhandlat oss fram till att matchstarten kommer att hållas till 19.30.
Så du kommer alltså inte missa något av starten om allt går enligt planerna!
Vänligen
Mikaela
TV4 sporten"
Jag tror alltid på Leksand. Dock vet jag att det kommer bli tufft om den 2:a platsen! SSK tar nog den 1:a !
Jag kan inte se att Niemi säger att han inte tycker att något fel begåtts..
Skönt att Niemi är på bättringsvägen men satan vilken smäll han lär ha fått.
Känsliga personer varnas !
Så sent som i förmiddags så skulle han spela. Hmm Tungt avbräck.
Tror Black Army blir lite ledsna nu,när man inte får köra nidramsor till janne.
Sändningen är framflyttad till klockan 1925 ? Snackas om att det är nån jävla Handboll före. detta innebär att man missar inledningen då kanske
Meningen före skrev Knogen att det finns gott om cyklopsupportrar så jag tolkade det på mitt lilla sätt. :)
mattias - 74:
"När det gäller supportrar till de vit-blå är de dessutom ganska många till antalet."
ska nog tolkas som att det finns fler vit-blå än många andra typer av supportrar.
Skulle vi leksingar vara mer enögda än några andra lags supportrar menar du ? Du får gärna ha en bra förklaring till det påstendet. Jag försöker att se på hockey på ett så rättvist sätt som möjligt, ibland är det väl ganska självklart att man tycker att sitt lag gynnas mindre eller mer av domarna men jag är absolut inte nån som är enögd som du säger, dock finns det sådana i Leksandslägret absolut.
Nej, du är inte ensam. Det finns många cyklopsupportrar i det här landet. När det gäller supportrar till de vit-blå är de dessutom ganska många till antalet.
Det lustiga är att varken Tjärnqvist eller Antti tycker att något fel begåtts. Kempe däremot verkar tycka det är det fulaste som någonsin kunnat skådats i en hockeyrink. Väldigt konstigt kan jag tycka. Eller egentligen inte. Det brukar ofta vara så att man inte riktigt kan förhålla sig objektiv när egna intressen spelar in.
Vidhåller att man måste skilja på skador uppkomna från olyckliga omständigheter och rena tacklingar i ryggen. Även om Antti vänder upp ryggen så är det inget Tjärnqvist kan göra i det läget.
Det är det ingen som vet efterson domarna verkar döma olika. Jag hade utan att ljuga här och nu påstått att det även skulle vara utvisning. Som jag påpekat, tacklingar i ryggen hör inte hemma på en hockeyrink, och jag hävdar fortfarande att Tjärnqvist trycker Niemi i ryggen.
I Rögle-lägret ställer man sig frågan hur man reagerat i Sverige om precis exakt samma situation hade uppstått, men Tjärnkvist hade haft Tre Kronors tröja medan Antti-Jussi hade varit blåvit med lejon.
Jag har min åsikt och jag är inte ensam om den, att jag sedan håller på Leksand har ingenting med saken och göra. Lovar dig.
den här typen av situationer som den mellan Tjärnqvist och AJN ser vi ofta men vi ser inte så ofta att tacklingrna utförs nån meter från sargen och där är som bekant skaderisken störst.
Krossa AIK :)
"Skall inte alla vara lika inför lagen ?"
Jo, självklart. Det är väl knappast det jag ifrågasatt? Det jag ifrågasätter är att det överhuvudtaget är en regelvidrighet. Jag anser inte, som du, att det är någon tackling i ryggen. Jag anser att det är en situation man ser en drös av under en normalmatch - och kanske ännu mer frekvent under kval- och slutspelsmatcher som följer regelboken. Att det genom olyckliga omständigheter får en utgång som denna ska inte ska rendera i någon påföljd alls. Inte så länge man hållit sig till det reglemente som finns, och jag ser inget brott mot det, hur än jag vrider och vänder på situationen.
Utgångspunkten måste ändå vara hur tacklingen gick till, och inte hur följden blev. Jag är fullkomligt övertygad om att du inte suttit här och propagerat för utvisningar och avstängningar om tacklingen inte renderat i en skada på Antti. Då hade den passerat förbi som ett fullt normalt inslag i matchen.
Man ska skilja på regelvidrigheter och rena olyckor.
Jag är inte något mer blå - vit än nån annan. Jag försvarade knappast Morten Greens pååkning av målvakten som startade slagsmålet i söndags ! Jag anser att tacklingar i ryggen innebär en sådan stor skaderisk att det skall utdömas nån form av straff. Jag skrev det förut att Tjärnqvist tackling är absolut " INTE " något överfall men det är lik förbannat en utvisning. Att Niemi som alisandali säger skyddar sig själv är oväsentligt i den här frågan. Leksand Vopat blev utvisade för den här typan av tacklingar gång på gång förra aäsongen så nu undrar jag om reglerna har ändrats för rögle spelare ?
Skall inte alla vara lika inför lagen ?
Kalla mig gärna blå vit eller enögd men det är jag absolut inte. Inte nåt mer än vad du är Röd eller Bisset är Brun svart.
Jo,nog är dem blåvita allt,men det var väl ingen nyhet;)
Den här tacklingen får bara förlorare.Leksand tappar en av sina bästa backar,Rögle tappar Tjärnqvist i två viktiga matcher i KS,samt att Disciplinnämnden återigen får stå med dumstrut på.
O AJN uttrycker det hela bra när Tjärnqvist ringde upp honom:
"— Jag ringde upp Antti. Det kändes bra att få prata med honom. Han hade lämnat sjukhuset i Helsingborg och var på väg till Falun. Han sa att det är sådant som händer i ishockey, säger Mathias till Sporten."
Har du inte lite väl blå-vita ögon på dig ibland?
Ska vi börja stänga av spelare för att det genom olyckshändelser uppstår skador så kan vi lägga ned närkamperna i ishockey helt. Då ska varje tackling - schysst eller oschysst - rendera i utvisning, eftersom det kunde lett till skada.
Nämndens beslut är mycket olycklig.
Jag tror på vinst imorgon så är vi med i racet igen !
Ali har redan gett opp men det är upp till honom om han vill det :)
Bara att släppa och gå vidare. Han är avstängd 2 matcher, varken mer eller mindre. Niemi, hoppas han inte får några men öht. Man har bara en skalle och alla saker som klubbar kan göra för att minska skador på skallen bör vara gjorda igår.
Lycka till i KS nu när ni har lite knapert på backen.
mattias - 74:Det är väl inte innebandy eller fickpings dom spelar , en hockeyspelare SKA vara tacklingsbara i ALLA lägen på planen när han är puckförande , undantag för målvakten .
Därför vill jag ha bort 2+10 för tackling i ryggen , för då vänder inte dom fega spelarna upp ryggen nått mera , utan att dom tar smällen som dom vet kommer .
mattias - 74:
Jag svarade på detta påstående:
"Tyvärr så är tacklingar i ryggen det fegaste man kan göra oavsett hur dom uppkommer eller utdelas."
Med tanke på skaderisken och dessutom nära sargen så är det nog det värsta man kan göra.
Jag kan nog tänka mig åtskilliga mer fegare saker än så, på en hockeyrink.
Tackling i ryggen som i detta fall skall vara utvisning, att det sedan är pga att niemi söker den har inte med saken och göra.
Förra året spelade en viss Roman Vopat i Leksand och han fick 2 + 10 för den här typen av tacklingar hela tiden oavsett var på banan det skedde så då tycker du att Tjärnqvist skall komma undan med ingenting ?
Tyvärr så är tacklingar i ryggen det fegaste man kan göra oavsett hur dom uppkommer eller utdelas.
Kämpe får väl börja träna damlaget istället , om han inte tål att se tacklingar . Sen vet man ju inte om han blivit rätt citerad i skandalblaskan , men har han sagt så , då bör han byta sport .
Leksand skrev ett brev till förbundet. Vill minnas att man gjort det förr. Dock av annan anledning.
Kempe är inte nöjd.
http://www.hockeyexpressen.se/Hockeyallsvenskan/1.1501580/leksand-han-kommer-for-billigt-undan
Domarna brukar se det dom vill se;)
nädå, men det kan vara svårt att se, en puck kommer med en hastighet av ca: 140 km/h och den är inte bara svart den är liten också.
kameror borde vara ett krav på den här nivån.
Jag tror inte att det är laget som ska bära hundhuvudet för den här floppen, utan det är Kempe som inte kan få ihop det.
8 poäng bakom andraplatsen.
ser kört ut.