Nu ska det bli seger AIK-Leksand
mattias - 74:
Kommer inte ihåg, men tre efter fyra matcher i varje fall.
Visst visade TV4 repriser från kameran bakom mål i gårdagens match? Varför visade dom bara det omtalade målet/stolpskottet från bara en vinkel?
Jag reviderar min åsikt att kommentatoreran är de stora bovarna - de är nog bara marionetter i TV4's produktion.
Hade rögle 0 poäng efter 3 matcher förra säsongen ?
Jag har all respekt för konstruktionen av den bästa serien i svensk lagidrott alla kategorier. Jag tror ingenting, förrän det är fysiskt klart. Just nu håller ni - statistiskt sett - på att kopiera Rögles fjolår.
Man får se det från den ljusa sidan; det blir spännande derbyn nästa säsong också!
87bth01:
Gör så.
Det största felet i den här senaste soppan gör i min värld kommentatorerna.
Pucken tog i stolpen, det fick jag övertyga bisset om också igår kväll :)
Jag sa direkt att den tog i stolpen
Ang matchen så är det inte så mycket och säga, Leksands IF = Sämst när det gäller. Tack och lov att inte Mylleniemis tavla blir matchavgörande. 2 - 0 målet år som jag ser det matchavgörande och efter det kommer Leksand aldrig in i matchen. karlberg som Back ? Nja jag hade hellre spelat med nalle puh där , hans fel att det blir 2 - 0 som tappar pucken. 1 - 0 målet hade inte ens Stefan Liv tagit.
Nu bryter vi ihop och kommer igen.
Alisandali: Du som gammal målis måste ju hålla med om att den här typen av tavlor är rätt vanliga, dvs att målvakter går ut för att stoppa pucken. Kunde mylleniemi agerat annorlunda ? Nu hoppas jag Läck står mot Växjö. Bort med Kempe och in med Flemming sista 6 matcherna så kanske :)
För övrigt tycker jag också att mylleniemi inte var bra igår. Alldeles för många returer. 1 år till i Allsvenskan. Heja !
Ja, det kanske vore något! Jag kan ju slänga med Bellemare i anmälan för den där ryggtacklingen i vintras också.
En idé kanske kan vara att kontakta disciplinnämnden, och få honom avstängd?
Det är ju en intressant iaktagelse av skytten. Många skyller på domarna som inte såg att pucken inte var inne, medan ingen funderar på varför inte någon av de bättre placerade leksandsspelarna jublade...
Jag vet, han har fel. Han kanske är en del av konspirationen?
"Pucken var i stolpen, inge snack om saken. Det var därför ingen jublade." säger Hägglund.
Klart pucken var inne, detta är bara det senaste beviset på konspirationen mot Leksand.
Hastigheten när pucken far ut igen beror på att det var en ispuck som träffade metall "längst ner" i målburen.
Jag ids inte se samma bilder om igen. Finns det fler bildvinklar än en?
Bissett19: Solklart mål, sa du?
Och så här säger skytten Johan Hägglund till Sportbladet:
– Pucken tog i stolpen. Inge snack om saken.
Någon som hörde kommentaren på 4a sport med Karlberg ?
Reporten -Hur ska ni vända på detta då?
"Karlberg i underläge 2-1 " - Vadå vända ?
inte bara trög på isen
jag tycker att ni ska ta tillbaka masken och bergkvist ;)
Jag skulle jävligt gärna velat se det där 'målet' från en annan vinkel - helst uppifrån.
Har kollat fram och tillbaka nu på DVD-boxen och det ser ut som stolpen. Problemet är att man inte ser mittstolpen.
1 Södertälje SK ¨9P
2 Rögle BK 8P
3 VIK Västerås HK 5P
4 A I K IF 4P
5 Växjö Lakers HC 1P
6.Tomas Kempe 0P
Gusten: Du har fel på ögonen :-)
Kuben säger att domarna har stridit för kameror men det är för dyrt.
Som Kuben säger så var det nog ingen som såg att det var mål när det hände.
Jag vet inte om jag har något fel på ögonen men jag tycker att den tar i stolpen.
han lyckas ALDRIG i stor matcher.. Sedan FATTAR jag inte vad folk ser hos kempe ? Jonsson ja han tyckte inte spelarna om i FALU IF, iaf en del av dom som jag känner...
Domarna brukar se det dom vill se;)
nädå, men det kan vara svårt att se, en puck kommer med en hastighet av ca: 140 km/h och den är inte bara svart den är liten också.
kameror borde vara ett krav på den här nivån.
Jag tror inte att det är laget som ska bära hundhuvudet för den här floppen, utan det är Kempe som inte kan få ihop det.
8 poäng bakom andraplatsen.
ser kört ut.
aa de är ett skämt ! men varför ser inte linjedommaren som står snett nedanför att det inte är mål ? trodde man hjälptes åt som kommentatorn sa!
Låter som Kevin Doell blivit skadat.
Leksand bestulet på ett mål, pucken var inne men ingen såg det. inte domaren i alla fall.
Jag har sagt det förr och säger det igen, inför målkameror i allsvenskan.
även om jag riktigt gillar läget just nu ;)
de ända jag vet är att Prestberg inte ska vara Kapten
Och kempe vill väl du ha kvar än antar jag ?
Det kan väl aldrig vara så att Antti färgats lite av vad hans egen tränare dundrat ut i medierna? Enligt Kempe (som nog ska fundera på att byta efternamn) lär det ju knappast skådats fulare saker på en ishockeyrink i mannaminne.
Därmed borde han även byta jobb. En människa på den positionen med så liten erfarenhet är väl ingen höjdarkombination.
mattias - 74:
"Dock vet jag att det kommer bli tufft om den 2:a platsen! SSK tar nog den 1:a !"
Just därför är jag lite crazy och spelar på vinst för Växjö ikväll.