El Maco: det vet du väl att ju längre tid som går sedan en incident, desto fulare var tilltaget (om man tillhör det ena lägret) och desto mer oskyldig var den utvisade, ja egentligen var det nog den andre som skulle ha åkt ut (om man tillhör det andra lägret). Ge det någon vecka till så ska du se att Hahl hade med sig både hagelbössa och machete och högg huvudet av Leinonen samtidigt som han sköt en hagelsvärm i ryggen på honom!
Underligt, nu verkar nästan alla lag vara ute efter Jyrki Välivaara i backbristens Sverige. Åtminstone om man surfar runt här och på diverse andra forum på nätet.
Vad jag blev mest förvånad över var att LHC bara anser sig ha råd med sex seniorbackar! Jag som trodde att dom hade bra ekonomi.
Albert Hall: jag noterade också det uttalandet. Fast frågan är väl om inte det ekonomiska bara är ett svepskäl? Men är det inte så så är det rätt förvånande.
LL: Mycket möjligt att det ligger annat bakom och att man inte vill gå ut med det av, just det, ekonomiska skäl. Om det ligger annat bakom så minskar ju efterfrågan på Välivaara och det kan ju till och med bli svårt för dem att få någon att ta över hans kontrakt. Om man istället lyckas hemlighålla det eventuella andra skälet kanske man kan bli av med honom med vinst till och med.
Och nu har vi en bomb som står på COOP Arenas parkering. Tala om att allt går emot oss just nu. Hoppas bara Stockholms polisen hinner flytta den innan hockeyn skall dra igång. Deras bombexperter skullle åka upp med 11 planet. Blir det för tajt med tid?
MIF hemma i dag... hur går det då? Jag brukar vara optimist, men jag har en märkligt pessimistisk känsla i dag. Och när jag ser att Chabada blir borta ännu längre och att även Kerman är borta så blir man ju inte mer optimist precis. Får vi ens ihop tre femmor i kväll? :-(
LL: Kerman känns väl inte som något större avbräck. Lidhammar kan säkert gå in och göra ett minst lika bra jobb som Kerman. Däremot den tråkiga nyheten om Chabada känns ju naturligtvis jobbig.
Känns viktigt idag att Nagander hittar tillbaks till formen han hade i slutet av förra säsongen, för det kommer gå fort när Malmö ställer om.
...om det nu blir någon match ikväll. De måste väl först få bort den där förbannade bomben från parkeringen.
Lövva: nej, Kerman har inte varit så bra så här långt, men truppen är tunn nog som den är och det håller ju inte hur länge som helst att ha flera spelare borta eller i spel halvskadade (som Obsut).
LL: På tal om det så hörde jag att Skrbek har dåligt i en handled så han faller nog också tyvärr in i kategorin, halvskadad. Detta till trots så blev han uttagen i Tjeckiens landslag. Kul för Pavel.
Lövva: aha, så Hynning är tillbaka? Alltid något. Men tredje- och fjärdeformationerna ger väl knappast motståndarna skrämselhicka precis... Tre och en halv etablerad elitserieback i de två första formationerna och så Nyberg och en Nagander som har tappat allt vad form heter - det känns inte särskilt tryggt bakåt. Det vill till att Tero verkligen har hittat sin normala nivå och spikar igen för det kommer att vara svängdörrar bakåt, är jag rädd.
LL: "Tre och en halv etablerad elitserieback". Vem är halvan?
Observera att de där kedje formationerna har jag satt ihop själv. Behöver ju inte överstämma med Leners ideér. Men för mig känns det mest logiskt med tanke på de spelar matrial vi har till förfogande
Jesper Jonsson: Jag sitter och ser matchen, kan lugnt påstå att det är den mest målchansrika ES-match jag sett hittills den här säsongen - och då har jag ändå sett rätt mycket. :)
Så ge inte upp, det kommer bli fler... (4-3 just nu, andra pausvilan)
shinzawai: Inte många hela, blir i princip samma lag som mötte Modo i J-20 i helgen gissar jag. Formtoppar - inga. Svackor (från en redan låg nivå) - samtliga. Jag tror inte det finns någon enda galning som åker ner för att se Lule losa med tvåsiffrigt. Bombmannen är ju inlagd på psyket.
Albert Hall: Heter det inte åttonde gången gillt, eller något sånt där? LHF kommer att åka åttor runt MoDospelarna och publiken tvingas tröstdricka i sportbarerna för att om möjligt få något ut av matchen.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?