MorganaLefaey

7548 inlägg · 30612 besäkare

Historik

· 39 ·
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Ja Gradin var väl riktigt bra i TV-pucken. Hur ser det ut med hans utveckling? Blir det något?

MoDo Hockey > Sv: Tips säsongen 2018-2019
{5647}: nu spottar jag ur mig allt möjligt som kan va skoj o se.

Hur ofta de båda lagen vinner/förlorar efter att ha förlorat/vunnit senaste matchen.

Hur ofta de båda lagen vinner när de vunnit 1a perioden.

Hur ofta lagen vinner när de har ledning inför 3e perioden.

MoDo Hockey > Sv: Tips säsongen 2018-2019
{5647}: några standard saker som vore rolig kuriosa:

hur ofta Modo vinner eller förlorar när Modo gör första målet alt släpper in första målet generellt o mot nuvarande motståndare.

Hur ofta Modo vinner eller förlorar när Modo vinner alt förlorar skott på mål.
Även där i snitt o mot kvällens motståndare.

Hur lång tid i snitt det tar för båda lagen innan de brukar göra/släppa in sitt första mål. I snitt o mot kvällens motstånd.

MoDo Hockey > Sv: Pantern - Modo
Eller: haha precis.

MoDo Hockey > Sv: Pantern - Modo
Eller: min vanligt grymma paustids känsla löpte amok o kom först tillbaka efter 8min o 2 mål.
Blir hårdträning på att känna av 18min nu. För så här kan man ju inte ha det!

MoDo Hockey > Sv: Pantern - Modo
Eller: grymt mål.
Hoppas man tänder till på alla cylindrar nu

MoDo Hockey > Sv: Pantern - Modo
{7639}: ja, man nästan förstod att det skulle bli mål.
Säger inget om att Hanses skulle eller ej räddat läget. Utan fått denna känsla nu ett tag. Dvs att allt spelet blir lugnare när Lundin står. Har inga stats att bevisa det, bara en känsla.
Så tycker det känns fel varje gång Hanses står numera.

MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo
{5647}: kan inte annat än hålla med. Sen får vi lite problem med back som mer eller mindre spelfördelare.

MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo
Steken84: snart tags att slumpvis välja 5 pers när vi har PP.
Stora tombolan kan int va värre

MoDo Hockey > Sv: Leksand - Modo
Tarasov: Säga vad man vill. Men det är mäkta imponerande när man tänker på hur dött vårt PP är.

MoDo Hockey > Sv: Leksand - Modo
{8384}: Har själv fastnat i både hängskalle och i arbete så lär inte se matchen innan jag slår igång streamen i efterhand. Men ska jag vara ärlig så blir det nog smygtitta på resultatet o se om det blir repristittande eller ej.
Modo har i år gjort mig riktigt besviken. Vi har Enström i laget som kanske bara spelar denna säsong. Vi har 2-3 riktigt vassa avslutare och när det finns ett sådant fint läge, så chansas det hejvilt med centerpositionen. Direkt när den fina starten gick i stå, skulle man värvat.
Jag förstår att det finns flera faktorer till varför vi inte har en 1a o en 2a center.
Men säg då så. Nu känns det bara som att vi pissar bort en ärlig chans att få kvala.

Känner mig som
www.youtube.com/watch?v=14njUwJUg1I

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Robin Ztorken L: Kan inte annat än hålla med. Och då vi ser att två av dessa är centrar så ser vi ganska klart vart problemet varit denna säsong.

Nej det är bara att göra en kalasvärvning och sedan som jag skrivit förut. Ge en poängspruta i lägre serie chansen. Div1, GET eller ECHL. Det är ju inte så att det bara är en formation som har problem. Även om spöket släpper om 1a producerar så skulle jag nog ändå vilja säga att vi behöver en till.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Pantern
Nieminen: jo tror du har rätt. Men annars så tråkig o avtrubbad så jag låter cmore stå på paus tills jag vet resultatet. Att se 2 sådana här matcher behövs inte juletid om man inte vinner

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Pantern
Robin Ztorken L: själv var jag på väg att säga att man endera står längst upp vid blåkanten o får pass i sidled som inte har hastighet nog för att fåmålisen ur läge.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Pantern
wedde: haha. Kan vara så

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Pantern
Hälge: är det en ny? Vill inte minnas rösten.
Men låter ibland som en auktionerare från random USA show

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Pantern
Gavelo: ganska intressant ändå.
Vi står halvvägs in i säsongen på plats 5, vilket inte är bra. Men inte alls dåligt.
(1 bättre än jag gissat tror jag)
Vi har 15p till näst bäst, men knepigt nog bara 10p till näst sämst.

Undra vars vi varit med godkänt pp och bp? Men nu äre match o dags att börja klättringen.

MoDo Hockey > Sv: Vita Hästen - MoDo
{5647}: skulle tro att det är på grund av att man troligast behöver en hel 5a för att inte hängläppen från nedstämda medspelare ska trippa nyförvärvet.

Samt då da att man väntar allt för länge.

Men vi fick ju in Elvenes. Vet inte om han var bänkad eller skadad. Men ska väl inte räkna in han då han inte hade den position som behövdes. Det räder mig att hans lön kanske stoppar ett försök på en center

MoDo Hockey > Sv: Vita Hästen - MoDo
{5647}: jag skulle vilja säga att det är dags för en riktig center att dyka upp. Det behövs och nog också värt att chansa på ytterligare en center som gjort poäng i från echl eller annan lägre liga.

MoDo Hockey > Sv: Vita Hästen - MoDo
{7639}: håller med.

Rörigt o känns väldigt tillfälligheternas match. För båda lagen bjuder o tar i ett inte allt för förutsägande manér

MoDo Hockey > Sv: Vita Hästen - MoDo
{8384}: tänkte samma sak. Överkörd o inknuffad. Men men.
Strulat o bjudit lite, men skapat lägen i po i alla fall.

MoDo Hockey > Sv: Modo-Västervik
Tarasov: Vem vet. det har nog funnits en stark övertro på hur mycket bättre våra unga centrar skulle bli. För jag tror inte de tänkte att "bara vi har tillräckligt med snipers..."
Men vi stod ändå där när serien började med:
1a center som gjort 1 säsong med mer än 20p
2a center som bäst nått upp i 17p.
Och börjar vi lägga till resterande så tycker jag man nog gamblade lite väl mycket.
Vi hade ju dessutom förlorat en artist.

MoDo Hockey > Sv: Modo-Västervik
Tarasov: tycker inte man ska klaga allt för mycket på spelarna.
Ja karla är en humörspelare o en strulpelle, men levererar som vanligt bra. Speciellt då man måste säga att han inte haft en riktig 1a center.
Hägga, Björka o Sylwander har gjort det riktigt bra. Inte roligt att möta dem. Jag tyckte det var lite elakt mot Björka först med tanke på den produktion han kan ha.
Men den formationen är nog jobbig o möta o gör poäng nu o då.

Tycker det är ledningen som ska ha knäppt på fingrarna som trodde jj, jellvert, Tim o VÖ skulle vara bra nog för toppen.
Inte nån av dessa herrar gör andra bättre.
Och inte blir det bättre när man värvar Elvenes.
När ledningen inför säsongen tittade på AIK o sen sin egen trupp. Kände de då att vi låg jämsides?

Våra spelare spelar ganska ok utifrån materialet. Vi ligger nog i topp yttermässigt, men kanske på undre halvan när vi kollar centrar.

MoDo Hockey > Sv: Modo-Västervik
hanzon: synd vi inte har någon center i år som gör sina medspelare bättre.
Sen vet jag inte vad som hänt med Hanses. Men nog ser förtroendet från backarna bättre när han inte står.

Sen kan man inte blunda åt att vi har ruskigt svårt att få igenom skott från blå.
Vi ska alltid rätta till o lägga på plats så vi är säkra på att pucken fastnar.

Att man spenderar pengar på Elvenes i stället för en center förstår jag inte

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Tingsryd
modomille: håller i alla fall med dem i "men slut å skrik"

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Tingsryd
Monno: småroligt att lyssna på herrarna som har sittplats bredvid miccen.
Men va f-n osv.

MoDo Hockey > Sv: AIK-Modo Hockey
{5647}: Ja jag skulle tro att hans frånvaro mycket beror på dessa övertramp nu och då. När det gäller att bidra i spelet så ligger han nog ändå ganska långt fram bland småttingarna.

MoDo Hockey > Sv: AIK-Modo Hockey
Ogie Ogilthorpe: Tycker Öhman fått sina chanser och inte visat tillräckligt. Jag är medveten om att +/- inte visar allt, men då jag inte har tillgång till övriga så tar jag det är med en halvsanning "Öhman har sämst +/- i laget
.
Tycker Wahlgren visat lite mer då han fått chansen. Men är väl inte direkt blivit så att det slagit gnistor om han.

Sen tycker jag utan att kolla på siffror att Pettersson o Karlström är ruskigt rolika att se.

Sen har vi JJ som iofs spelat upp sig en hel del. Men vill vi vara seriösa denna säsong så behöver vi en center med handleder. Även om vi inte blir topp 2, så kommer det en viktig fortsättningsserie som dessutom ger ut extrapoäng innan start.

MoDo Hockey > Sv: AIK-Modo Hockey
Gavelo: jodå. Och med bästa möjliga start så lär det här bli jobbigt värre.

MoDo Hockey > Sv: AIK-Modo Hockey
B{5647}: precis vad jag tänkte. Lite tokigt att lämna backen med 2.
Rejält fel val av Öhman.

MoDo Hockey > Sv: Modo - Almtuna
nu minns jag inte siffrorna men var kanske var 8e o inte var 9e. Men likväl hade vi nog legat någon placering upp om vi haft deras siffror.
Skönt med 3p igen.

MoDo Hockey > Sv: Modo - Almtuna
Ogie Ogilthorpe: jo jag tycker vi borde haft klart bättre bp.
Men vår guldtränare klagade på jakt bakom offensiva mål plus att vi dessutom backar in o släpper blå.
Men att stå upp handlar ju lite om självförtroende också.

MoDo Hockey > Sv: Modo - Almtuna
Robin Ztorken L: liten reflektion av siffrorna i tv-paus.
Vi är näst mest utvisade lag.
Vi släpper in mål vart 4e bp

Men riktigt dålig kombo. Bästa lag släpper väl in mål i vart 9e.
Om vi nu inte kan styra upp bp så måste vi rätta till antalet utvisningar.
Men varför är vi då utv så ofta?
Konstant otur med domaren? Nja
Spelar fult? Hänger inte med? Bekväma spelare? Oturliga spelare? Eller oslipade spelare?

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Oskarshamn
{5647}: Jag inser mycket väl fördelen med snabba kortpass.
När det gäller den till Wernblom så hade han väl ryggen emot och helt fel beslut att passa dit. Men jag kan minnas fel.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Oskarshamn
Trilske: mmm är ju gratis läge om man driver vidare💥.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Oskarshamn
Robin Ztorken L: vi är ruskigt dåliga på att passa släpande forward.

Gällande Wernblom så är han väl den ens leftare som vill skjuta direkt.
Men ja, mycket fummel

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Oskarshamn
Gavelo: @&^#**}[]$€?~
Jävla fimmelskallar.

MoDo Hockey > Sv: Tingsryd - MoDo
Tarasov: med tanke på 50 av minutrarna får man väl va nöjd med 1 eller 2 poäng

MoDo Hockey > Sv: Tingsryd - MoDo
Rytter: o så fick de fart på rören.
synd bara de inte börjar med fart

MoDo Hockey > Sv: Tingsryd - MoDo
dempa: katastrof enl mig. Skulle haft minst 5. Vi saknar fart, vi saknar pass på klubban, vi möter konstant en spelare mer när vi anfaller.

Men får hoppas jj's mål nu väcker herrarna.

MoDo Hockey > Sv: Tingsryd - MoDo
Heyerdal: som någon sa: enda kedjan med kemi är brunkargänget.
Men tror det i stort beror på våra centrar.
Hade vi haft weigel, castonguay o Sandberg då....
men Modo värvar Elvenes...

MoDo Hockey > Sv: Tingsryd - MoDo
{5647}: inte så mycket glädje efter målet. Men Eriksson kanske alltid bara gör en nick till handsken.

Och där gör Hagelin mål. Och lite glädje.

Hur ser det egentligen ut med tippandet?

Verkar som alla topplag vunnit.
Vinst idag tack. Inte råd att ge bort allt för många poäng. Även om vi inte blir topp 2, så är det väl fortsatt så att tabellplacering ger bonuspoäng i förkval?

MoDo Hockey > Sv: Västervik - Modo
Tarasov: skönt med poäng, men tycker det är blinkande neonskyltar överallt som skriker dåligt självförtroende. Ja för alla utom Hedberg då han behöver tagga ner.
Lite energifattigt o ingen geist.
Men då vi nyss haft 7 rake förluster (eller vad det var) så är jag glad för varje poäng vi tar.
Men när ska de lära sig att man ska skjuta på straff....

MoDo Hockey > Sv: Västervik - Modo
modomille: galet att det inte är 5min

MoDo Hockey > Sv: Västervik - Modo
atomragnar: Vi kommer nog inte vara en comtender om inte JJ skärper sig.
Öhman lite för klen. Hjälper inte heller att Hedberg aldrig vet när han bör dumpa, dribbla eller backa hem.

O alla dessa alibi-skott o flippar in på oskymd målis utan sidoförflyttning.
Men ska väl sluta klaga då d blev 2-2 på en icke chans.
1 center är i alla fall ett måste. Kan ju byta bort Elvenes.

MoDo Hockey > Sv: Pantern - Modo
Intressant situation i Timrå.
Målvakten uttagen i jakt på mål.
Skellefteå rensar och pucken på väg in i mål när timråiten slänger sig o rör pucken med klubba o sen slår undan målburen.
Pucken följer sedan efter in där målet varit efter kortare kontakt med timråitens hand.
Slutar med ej mål och ej utvisning.
Detta sedan målburen flyttas kan jag tro.
Men många saker som gränsar till mål/utvisning. Men dömt att det inte slagits ur läge med flit. Spela puck med hand inom målgården var väl också efter målburen flyttats, och hade vart tveksam hur som helst

MoDo Hockey > Sv: Pantern - Modo
Rytter: jobbig vinkel på kameran.
Sen tror jag linjedomaren är blind.

MoDo Hockey > Sv: Modo - VH
Tarasov: Absolut. Till en viss del. Om man släpper in mål i BP och missar mål i PP då blir det inte bara extra mål att komma ikapp. Det blir även en ännu större press.

Jag tycker en stor del av problemet är att vi har goda avslutare i Björka, Karla, Werner och Eriksson mfl som inte får några riktiga puckar att smacka till direkt på.
Då JJ inte visat upp något så här långt så är det nästan så att vi behöver 2st centrar av klass.
Se AIK som kör med Weigel, Castonguay och Sandberg.
Vi är inte i närheten av detta.

Såg matchen igår i efterhand och det är nästan så att jag hade hoppats på ett sms med resultat o prestation vilket i vanliga fall är förbjudet.
Nej, den här matchen var ruskigt tråkig och loj.
Förstår att allt blir jobbigt om man förlorat en del. Men tydligen fanns farten och viljan, då de skruvade upp efter 0-1. Hade Modo spelat så resterande minuter hade det inte handlat om en på håret match.

MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo
Tarasov: håller med.
Så jj fick checking from behind när han backar in i någon som har näsan mot jj rygg.
Borde väl varit checking with behind i så fall?
:)

MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo
{5647}: han har verkligen inte lyckats med att kalibrera kunskap mot självförtroende.

Sen tycker jag walfridsson konstant släpper förbi sig spelare o hamnar på rygg

· 39 ·
Om MorganaLefaey
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från bullerbyn