Historik
Föregående · 43 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter: haha. Snacka om att Göra allt omständigare än omständligast.
Blir byta till lite hederligt gammalt xcom i stället och bara ha på i bakgrunden.
Blir byta till lite hederligt gammalt xcom i stället och bara ha på i bakgrunden.
MoDo Hockey > Sv: Modo - SSK 11/10
MorganaLefaey: Eriksson har själv skjutit 3 stolpskott. Skäms på er andra modopojkar. Ni måste också leverera! Vars är era stolpskott?
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: tycker synd om björka. Han känns helt bortglömd.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Läste nyss i Öa att Dahlén ska tillbaka till Sverige och att Timrå är Huvudspåret. Snacka om att få in förstärkning i så fall.
Frågan är dock om han verkligen borde göra det valet i stället för BIF. Även i BIF lär han få en betydande roll i laget.
Frågan är dock om han verkligen borde göra det valet i stället för BIF. Även i BIF lär han få en betydande roll i laget.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Modo - Troja 7/10
{5647}: det fanns en tid då jag hellre såg en rolig match som blev förlust än en tråkig match/spelidé som gav vinst.
Men det var när vi gick till final 3ggr på fyra år (eller hur det nu var).
Den tiden är förbi. Vi spelar i HA! Enda som räknas är 3p. :)
Men det var när vi gick till final 3ggr på fyra år (eller hur det nu var).
Den tiden är förbi. Vi spelar i HA! Enda som räknas är 3p. :)
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Modo - Troja 7/10
Gavelo: ja jag håller med. Imponeras av att de är så högt uppe o håller uppe spelet så pass bra de gör.
Timrå är ungefär lika profilstarkt som en genomskinlig manet. Men likväl så spöar de lag efter lag.
Småkul ändå. Tittar man spelare mot spelare i depth chart, i hur många av valen skulle man valt en spelare från dem?
Jag är i riktigt imponerad
Timrå är ungefär lika profilstarkt som en genomskinlig manet. Men likväl så spöar de lag efter lag.
Småkul ändå. Tittar man spelare mot spelare i depth chart, i hur många av valen skulle man valt en spelare från dem?
Jag är i riktigt imponerad
MoDo Hockey > Sv: Modo - Troja 7/10
Rytter: hade suttit fint med mer än en kamera där måste jag säga.
Men känns som Freddan har lite
fingerspitzengefühl Med målvaktsvalet.
Men känns som Freddan har lite
fingerspitzengefühl Med målvaktsvalet.
MoDo Hockey > Sv: Modo - Troja 7/10
Rytter: inte direkt rättvist med timråledning, men passet till Gallo var ruskigt fin
MoDo Hockey > Sv: Modo - Troja 7/10
Eller: bortdömt mål i Oskarshamn. Eller ja, den var väl aldrig inne. Missade alltså öppet mål o fastän 70% av målisen var inne i buren så tog han den. Eller ja, pucken kan mycket väl ha varit inne, men syns det inte ska det ju inte dömmas mål.
MoDo Hockey > Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Ben Perrault: skulle säga att vi blev sönderstressade. Haft mer problem i egen zon i denna match än totalt på alla tidigare
MoDo Hockey > Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Gavelo: domaren släpper en hel del. Vore trevligt om han blåste lite. Ja i alla fall så vi får pp. :)
MoDo Hockey > Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Gavelo: det vore väl skit värre om carnestad blev skadad. Jag säger att han är orsaken till att Hedman blivit pånyttfött
+ 2
MoDo Hockey > Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Costanza: tror jag gömt en modotröja på skarinska. Iväg o sök
MoDo Hockey > Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Gavelo: på tal om att ställa till det i egen zon.
Måste verkligen till lite enklare spel i egen o mer fart i offensiv
Måste verkligen till lite enklare spel i egen o mer fart i offensiv
MoDo Hockey > Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
atomragnar: ja det tycker jag. Vi är för omständiga i egen zon. Sen tycker jag Sellgren var alldeles för lam vid målet. Men inte så att de andra hjälpte till
MoDo Hockey > Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Rytter: ja riktigt bra av Röymark. Däremot spelar vi fast oss i egen zon allt för ofta.
MoDo Hockey > Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Rytter: läste någonstans att tråkigt nog så blir det inte som i fjol att Modo får en hel kortsida. I stället blir det bortastå + random platser
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Det är en väldigt svår serie att tippa. Sedan så brukar de gå ut med sina tips innan HA lagen värvat in det som blivit över. Så det blir extra svårt.
Sen förstår jag iofs lite om Timrå tippas lågt. De tappade 2 dominanta spelare och ersatte till stor del med om/och/kanske.
Zetterberg o Liljendahl har väl 1 bra säsong vardera.
Karlsson, Gallo och Enock kommer från högre ligor men kanske inte de bäst poäng och siffror.
Ruskigt svårt att i förväg veta hur dessa kommer fungera.
Bevisligen så har det än så länge gått väldigt bra. Men samtidigt ska man ha i åtanke att Timrå så här långt inte mött så många som är tippade på övre delen. Så det är väl lite bevis idag mot AIK.
Hade nog själv tippat dem 4-8 kanske. Men vad vet jag. Tippa HA är ju nästan svårare än att få in alla rätt på EuroJackpot.
Sen förstår jag iofs lite om Timrå tippas lågt. De tappade 2 dominanta spelare och ersatte till stor del med om/och/kanske.
Zetterberg o Liljendahl har väl 1 bra säsong vardera.
Karlsson, Gallo och Enock kommer från högre ligor men kanske inte de bäst poäng och siffror.
Ruskigt svårt att i förväg veta hur dessa kommer fungera.
Bevisligen så har det än så länge gått väldigt bra. Men samtidigt ska man ha i åtanke att Timrå så här långt inte mött så många som är tippade på övre delen. Så det är väl lite bevis idag mot AIK.
Hade nog själv tippat dem 4-8 kanske. Men vad vet jag. Tippa HA är ju nästan svårare än att få in alla rätt på EuroJackpot.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Småroligt svar Säcken ger när tidningen 7 påpekar vad wennerholm kallade matchen mot Leksand.
"Ja, men han kanske inte har sett så många matcher, "
"Ja, men han kanske inte har sett så många matcher, "
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Ja det var väl ingen vidare sändning. Sedan ogillar jag när man hör hur kommentatorn håller andan när det ena laget har målchans.
Sen så hade det varit småkul om Leksand får lite myror i skallen. Bli lite fjolårsmodo.
Sen så hade det varit småkul om Leksand får lite myror i skallen. Bli lite fjolårsmodo.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Så vilken match ska man se i rus o rusket i kväll?
Nog för att Cardiff - Växjö vore intressant för att få se hur deras fans uppför sig..... Men nja, fått nog av ointressanta så kallade champions matcher.
Leksand mot Hästan säger en undangömd hjärncell. Först tänker jag vad sjutton säger den, men den kanske har rätt. Det kommer säkert vara mer liv på klacken där än de (med fungerande mic) matcher SHL lagen spelar hemma i dag.
Nog för att Cardiff - Växjö vore intressant för att få se hur deras fans uppför sig..... Men nja, fått nog av ointressanta så kallade champions matcher.
Leksand mot Hästan säger en undangömd hjärncell. Först tänker jag vad sjutton säger den, men den kanske har rätt. Det kommer säkert vara mer liv på klacken där än de (med fungerande mic) matcher SHL lagen spelar hemma i dag.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Gavelo: De måste ju distansera HA intresset från SHL. Nu när det snart är dags att pröjda storkovan till SHL så kan man ju inte visa upp att det är fler som tittar på HA matcherna. :)
+ 8
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
modomille: skönt med en emotionell bergochdalbane match.
Nu fick nästan hela registret sig något.
Leksand hade några formationer som va bra, men vi nöter på och ger aldrig upp.
Vi kanske inte är så dåliga ändå. ;)
Kommer sova gött i natt.
Nu fick nästan hela registret sig något.
Leksand hade några formationer som va bra, men vi nöter på och ger aldrig upp.
Vi kanske inte är så dåliga ändå. ;)
Kommer sova gött i natt.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Precis som rubriken säger så är detta apropå ingenting.
Otroligt vad damerna i SDHL måste slita ut sig på helgerna. Såg nyss att Modo's damer spelar 29sep,30sep samt 1okt och alla är borta.
Så inte nog med att de spelar 3 matcher på 3 dagar, de ska också kånka runt mellan Stockholm, Gävle och Leksand.
Starkt gjort damer. Ni fötjänar mer för ert slit. Tror jag måste köpa ett årskort för deras matcher bara för att sponsra lite.
Otroligt vad damerna i SDHL måste slita ut sig på helgerna. Såg nyss att Modo's damer spelar 29sep,30sep samt 1okt och alla är borta.
Så inte nog med att de spelar 3 matcher på 3 dagar, de ska också kånka runt mellan Stockholm, Gävle och Leksand.
Starkt gjort damer. Ni fötjänar mer för ert slit. Tror jag måste köpa ett årskort för deras matcher bara för att sponsra lite.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Nu är jag ingen fotbollsnörd utan jag brukar titta när det är storlag möter varandra alt EM, VM lir. Kval till dessa kan ses om någon polare lockar med öl och lite spel o dobbel.
Har dock sett några matcher i London och Amsterdam när man varit där för att hälsa på släkten och de tvingat med mig.
Men nu börjar det kännas som att man borde vallfärda till Östersund den 19e oktober. Men ska man tro att biljetter och sådant redan är slut?
Ruskigt coolt hur som.
Har dock sett några matcher i London och Amsterdam när man varit där för att hälsa på släkten och de tvingat med mig.
Men nu börjar det kännas som att man borde vallfärda till Östersund den 19e oktober. Men ska man tro att biljetter och sådant redan är slut?
Ruskigt coolt hur som.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Nucky: Man hör också om och om igen att alla spelarna är helt på Hans spelidé.
Visst blev det struligt några gånger i går. Inte enbart vår 4e hade kortare perioder av riktigt ställa till det för sig spel. Men i förhållande till förra säsongen så har det än så länge varit hanstastiskt mycket bättre. Ganska stor skillnad på att ha kortare perioder och att ha konstant dåligt spel i egen zon.
Vi har det så oförskämt bra att vi kan ha fjolårets poängvinnare i 3e formationen. Det är ganska sjukt.
Visst blev det struligt några gånger i går. Inte enbart vår 4e hade kortare perioder av riktigt ställa till det för sig spel. Men i förhållande till förra säsongen så har det än så länge varit hanstastiskt mycket bättre. Ganska stor skillnad på att ha kortare perioder och att ha konstant dåligt spel i egen zon.
Vi har det så oförskämt bra att vi kan ha fjolårets poängvinnare i 3e formationen. Det är ganska sjukt.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno: känns som Modo knappt förlorat en närkamp. Är nog inte så, men känns oförskämt lugnt i kväll
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno: lyssnar på dialogen från hateful eight samtidigt som man ser matchen.
En kommentar som skulle kunna användas när det blir gruffig match:
John 'The Hangman' Ruth: Now Daisy, I want us to work out a signal system of communication. When I elbow you real hard in the face, that means "shut up"
En kommentar som skulle kunna användas när det blir gruffig match:
John 'The Hangman' Ruth: Now Daisy, I want us to work out a signal system of communication. When I elbow you real hard in the face, that means "shut up"
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno: å än en gång ett kliniskt pass till Molin. :)
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
ghostie: junisarna bjöd på en rejäl målchans. Men Modo kontrar med ett väl avvägt pass till Molin. :)
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Ben Perrault: Nu vill jag att man börjar matchen som om de vart skjuten ur en kanon. Det ska se ut som en klusterbomb slagit ner när man får se skottkartan efter första perioden.
Förhoppningsvis får vi jubla flertalet gånger åt Johan Erikssons Haubitz och Karlkvists Carl Gustav.
Nej det blev lite drygt det här att skriva med referenser till Bofors.
Dessutom så var jag väl sent in o skämtet redan dött ut.
Måste säga att Modo nog fått en av de svårare lottningarna. Man möter nästan bara lag som tippats på övre halvan i början. Men det kanske inte är så tokigt. Då har inget av lagen fått superordning på sitt spel.
Förhoppningsvis får vi jubla flertalet gånger åt Johan Erikssons Haubitz och Karlkvists Carl Gustav.
Nej det blev lite drygt det här att skriva med referenser till Bofors.
Dessutom så var jag väl sent in o skämtet redan dött ut.
Måste säga att Modo nog fått en av de svårare lottningarna. Man möter nästan bara lag som tippats på övre halvan i början. Men det kanske inte är så tokigt. Då har inget av lagen fått superordning på sitt spel.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Modo - Västervik 23/9
Eller: Visst kan det vara så. Större delen av matchen så var Modo inte speciellt bra. Skulle nog vilja säga att man ryckte upp sig lite i sista delen av andra. Men den riktiga förändringen kom i 3e.
Vilken nivå Modo låg på under första halvan är svår att säga. Men en sak som gör mig riktigt glad är att vi var sega, långsamma, tänkte för mycket, sökte för länge efter det avgörande passet och saknade timing i en stor del av matchen och grabbarna klarade ändå av att vinna.
Om vi kan spela tätt bakåt när inget fungerar, så får vi ändå möjligheten att ta poäng.
Bra gjort grabbar. Sen håller jag tummarna för att nästa match bjuder på mer läckerheter från Modos håll.
Vilken nivå Modo låg på under första halvan är svår att säga. Men en sak som gör mig riktigt glad är att vi var sega, långsamma, tänkte för mycket, sökte för länge efter det avgörande passet och saknade timing i en stor del av matchen och grabbarna klarade ändå av att vinna.
Om vi kan spela tätt bakåt när inget fungerar, så får vi ändå möjligheten att ta poäng.
Bra gjort grabbar. Sen håller jag tummarna för att nästa match bjuder på mer läckerheter från Modos håll.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors: ojoj. Bytte bort löven när det blev 1-3. Starkt jobbat att inte tappa spelet vid 1-3 när siffrorna redan då borde varit omvänt.
Som du säger så är man vis av ett Modo där både klubb o supportrar mer eller mindre trodde man skulle vara på toppen av toppen.
Det behövs inte så otroligt mycket för att spelet ska börja knackla och fansen klaga.
Lite för tidigt att säga än, men om det skulle hjälpa Modo att ta steget upp så kan du räkna med att mina tummar hålls.
Som du säger så är man vis av ett Modo där både klubb o supportrar mer eller mindre trodde man skulle vara på toppen av toppen.
Det behövs inte så otroligt mycket för att spelet ska börja knackla och fansen klaga.
Lite för tidigt att säga än, men om det skulle hjälpa Modo att ta steget upp så kan du räkna med att mina tummar hålls.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: vilka misstag som leder fram till 1-3. Tror det var vad som får mig att byta match.
Men löven bara trampar på ändå. Svårt att se att tik matchen skulle vara roligare att se
Men löven bara trampar på ändå. Svårt att se att tik matchen skulle vara roligare att se
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Ouch. Löven har handskas bra med lif. Ja förutom ett felpass som gav lif 2 mot 0.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Med tanke på hur pryda svenskarna är i allt förutom att informera vad de tänker göra på toan, så tror jag inte det är något som folk ens vill ha på matcherna.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Visst är det så. Men då det gäller varje säsong så skall det väl gå att jämföra premiärmatch mot premiärmatch.
Sen så är det en sak som verkligen ser till så att publiken hittar till arenorna dvs vinster.
Men du ska nog se att kvällsblaskorna än en gång gör en jämförelse mellan årssnitt och SEP-snitt och skriker ut publik-kris.
Sen så är det en sak som verkligen ser till så att publiken hittar till arenorna dvs vinster.
Men du ska nog se att kvällsblaskorna än en gång gör en jämförelse mellan årssnitt och SEP-snitt och skriker ut publik-kris.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
2500 biljetter sålda enligt artikel i Öa. Känns inte det lite lågt för att vara premiär och på lördag?
Men jag har ingen koll på hur många som brukar handla på plats eller som köper sina förköp de sista dagarna. Sen kanske Västervik inte drar allt för mycket folk....
Men jag har ingen koll på hur många som brukar handla på plats eller som köper sina förköp de sista dagarna. Sen kanske Västervik inte drar allt för mycket folk....
MoDo Hockey > Sv: Modo - Oskarshamn 20/9
Skönt med 3p. Tror det är riktigt viktigt att börja bra denna säsong. Nu har vi många unga som inte ska vara med för att lära utan för att vara viktiga bitar i laget.
I helhet så är jag riktigt nöjd med matchen. Borta behöver man inte visa något alls. Och i helhet så fick IKO inte allt för många lägen. Viss fanns det tillfällen, men i förhållande till förra säsongen så kan man kalla det en lätt bris.
Nu brukar inte de först 3-4 matcherna vara allt för sköna att titta på. Många som är nervösa och timingen sitter inte riktigt där ännu.
Tycker dock modo gjorde en del bra och dåliga saker som direkt hör till varandra. Tycker de gjorde det ganska bra som vann puckar när de gjorde det jobbigt för motståndarna, men sedan gjorde de mindre bra ifrån sig genom att endera försöka lägga puck rakt igenom spelare, lägga chanspassning eller vara passiv och söka en perfekt mottagare.
Tycker modo fått en ganska elak start på säsongen. De 5 första matcherna lär alla bli ganska tuffa. Men nu är en avklarad och förhoppningsvis så gör vi processen kort med en av förra säsongens flippar.
Jag skiter i om det är underhållning på hög nivå. 3p ger mer långvarig glädje än en underhållande match.
I helhet så är jag riktigt nöjd med matchen. Borta behöver man inte visa något alls. Och i helhet så fick IKO inte allt för många lägen. Viss fanns det tillfällen, men i förhållande till förra säsongen så kan man kalla det en lätt bris.
Nu brukar inte de först 3-4 matcherna vara allt för sköna att titta på. Många som är nervösa och timingen sitter inte riktigt där ännu.
Tycker dock modo gjorde en del bra och dåliga saker som direkt hör till varandra. Tycker de gjorde det ganska bra som vann puckar när de gjorde det jobbigt för motståndarna, men sedan gjorde de mindre bra ifrån sig genom att endera försöka lägga puck rakt igenom spelare, lägga chanspassning eller vara passiv och söka en perfekt mottagare.
Tycker modo fått en ganska elak start på säsongen. De 5 första matcherna lär alla bli ganska tuffa. Men nu är en avklarad och förhoppningsvis så gör vi processen kort med en av förra säsongens flippar.
Jag skiter i om det är underhållning på hög nivå. 3p ger mer långvarig glädje än en underhållande match.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: förstår inte alls. I Timrå matchen så får vi bra referat och kvicka repliker.
Min favorit: "den där vita hästen" :)
Min favorit: "den där vita hästen" :)
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Så är det nog.
Såg nu på allehandan följande:
"Vi har den trupp vi har. Vi vill vänta in Tommy och följa hans rehabilitering, säger Styf som ser fram emot säsongen."
Samt då att han kommer röntgas under hösten och sedan så kanske ny operation sker.
Låter inte direkt som att han kommer komma tillbaka snabbt och att Modo till en början inte tänker söka ersättare.
Såg nu på allehandan följande:
"Vi har den trupp vi har. Vi vill vänta in Tommy och följa hans rehabilitering, säger Styf som ser fram emot säsongen."
Samt då att han kommer röntgas under hösten och sedan så kanske ny operation sker.
Låter inte direkt som att han kommer komma tillbaka snabbt och att Modo till en början inte tänker söka ersättare.
Föregående · 43 · Nästa
Är inte bara bra av ssk. Modospelarna har ju hjärnblödning