Historik
Föregående · 42 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Modo - Leksand 11/11
Domsjö: och till den som snackade om offside vid målet. Du tänkte vid den tänkta interferencen? Jag hinner inte se
MoDo Hockey > Sv: Modo - Leksand 11/11
Ben Perrault: måste erkänna att jag bara tittade på vår söndagseglare och Johan E's uttryck.
Nu 2-2 och nu blir det nog svårt.
Bäst att gå i radioskugga så man inte blir oförskämd
Nu 2-2 och nu blir det nog svårt.
Bäst att gå i radioskugga så man inte blir oförskämd
MoDo Hockey > Sv: Modo - Leksand 11/11
MorganaLefaey: sen undrar jag vad Eriksson's uttryck betyder efter 2-1 målet
MoDo Hockey > Sv: Modo - Leksand 11/11
Rytter: stämmer väl till viss del. Tycker Ericsson spelat fast oss i egen zon 2-3ggr i dag.
MoDo Hockey > Sv: Modo - Leksand 11/11
Ben Perrault: vilket mål! Och jävlar va hansen gjorde sköna räddningar
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
atomragnar: Tycker en frisk o kry Jimmie är precis den spelartyp vi behöver. Han kan gå rakt på mål. Han kan stå och stångas framför mål och om inte det vore bra nog så har han faktiskt bättre händer än han brukar få credit för.
Sen kanske man måste ställa sig frågan hur mycket han har kvar att ge. Om skadan som hållit honom från spel kommer påverka honom negativt. Sen kan man väl fråga sig om han är tränad nog för att komma tillbaka i form i vettig tid.
Jag måste säga att jag är ganska avundsjuk på leksand och Timrå med flera.
Det förstärks med material som inte alls ser tokiga ut.
Tror att vi behöver förstärka på både backsidan och centersidan om vi ska vara med och utmana om en kvalplats.
Sen kan jag inte göra annat än tycka synd om Björklund innan hans skada. Från interna poängligavinnaren till att brunka i 3e.
Sen kanske man måste ställa sig frågan hur mycket han har kvar att ge. Om skadan som hållit honom från spel kommer påverka honom negativt. Sen kan man väl fråga sig om han är tränad nog för att komma tillbaka i form i vettig tid.
Jag måste säga att jag är ganska avundsjuk på leksand och Timrå med flera.
Det förstärks med material som inte alls ser tokiga ut.
Tror att vi behöver förstärka på både backsidan och centersidan om vi ska vara med och utmana om en kvalplats.
Sen kan jag inte göra annat än tycka synd om Björklund innan hans skada. Från interna poängligavinnaren till att brunka i 3e.
MoDo Hockey > Sv: Modo - BIK Karlskoga 8/11
{7639}: tänk om alla utom Molin kunde låta bli blindpass o backhand drops.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Monno: Nej visst är det så. Samtidigt så kan man väl tro att de faktiskt förväntar sig bra spel med lagom mycket poäng. Hade man inte det så skulle inte tredjelänken vara Karla.
Otroligt skönt med en vinst. Skönt också att vi börjat bygga en liten liten "trend".
Det kanske ger spelarna lite självförtroende och med lite flyt så kanske det blir mindre kaotiskt i egen zon framöver.
Otroligt skönt med en vinst. Skönt också att vi börjat bygga en liten liten "trend".
Det kanske ger spelarna lite självförtroende och med lite flyt så kanske det blir mindre kaotiskt i egen zon framöver.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Domsjö: de lär inte vara billigast heller. Kommer ju från högre liga.
Det här med att bara börja producera är inte alltid lätt.
Det här med att bara börja producera är inte alltid lätt.
MoDo Hockey > Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Tarasov: händer för mycket. Hinner inte skriva på telefon...
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Rytter: lite korvätande o det kaotiska spelet runt egen kasse fortsätter.
Blir imponerad om vi stoppar oik från att göra fler mål
Blir imponerad om vi stoppar oik från att göra fler mål
MoDo Hockey > Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Monno: lite väl många kaotiska situationer runt vår målbur nu
MoDo Hockey > Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
{5647}: jag fick en chock när han bröt in o kirrade straff.
MoDo Hockey > Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Två feta interference höll på skrämma slag på mig. Skärpning nu
MoDo Hockey > Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
greykarn: jag kan ta det klagomålet.
Sjutton va kass ml är. Han trodde nyförvärven skulle försämra i stället för att hjälpa.
Sjutton va kass ml är. Han trodde nyförvärven skulle försämra i stället för att hjälpa.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smartin:
Jag förstår inte alls det här. Ekarv känns knappast som någon som kommer göra så att vår 2a formation fungerar o producerar. Jakobsson var jag glad att bli av med, då han bara åkte snabbt och inget hände.
Samtidigt som dessa förvärv så presenterar Timrå det vi skulle ha gjort.
Värvat Lavoie dvs. Det är en sådan spelare vi behöver. Det och en riktig back som kan slå ett förstapass så vi får lite fart.
Nu ska väl forwards visa sig också. Men men.
Jag förstår inte alls det här. Ekarv känns knappast som någon som kommer göra så att vår 2a formation fungerar o producerar. Jakobsson var jag glad att bli av med, då han bara åkte snabbt och inget hände.
Samtidigt som dessa förvärv så presenterar Timrå det vi skulle ha gjort.
Värvat Lavoie dvs. Det är en sådan spelare vi behöver. Det och en riktig back som kan slå ett förstapass så vi får lite fart.
Nu ska väl forwards visa sig också. Men men.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Modo - Tingsryd 25/10
{5647}: det tog alltså 5 vinster innan spelarna insåg att man är för bra för det här.
Vi kan spela slapphänt o gena förbi grunderna i spelsystemet o spelet i sig.
Tänk hur enkelt de spelade i början. Snappat ut ur zon till spelare i fart. Nu tar alla som du säger för lång tid på sig.
Inte bara dennes fel då många gömmer sig
Vi kan spela slapphänt o gena förbi grunderna i spelsystemet o spelet i sig.
Tänk hur enkelt de spelade i början. Snappat ut ur zon till spelare i fart. Nu tar alla som du säger för lång tid på sig.
Inte bara dennes fel då många gömmer sig
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Var en felskrivning. Skulle stå för 2a.
Är där jag inte tycker man får någon harmoni.
Är där jag inte tycker man får någon harmoni.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Visst. Jag gillar Ledins stök och bök. Viker inte för något och ger alltid allt. Tycker att en center för 1a skulle rädda mycket. Som det är nu så har vi ingen som verkligen passar in där.
Mitt förslag: Köp 1center, 1forward och 1 back. Se bara till att råna banken innan. För annars så lär vi inte ha råd.
Mitt förslag: Köp 1center, 1forward och 1 back. Se bara till att råna banken innan. För annars så lär vi inte ha råd.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: med tanke på den fokus o det tempot vi haft senaste matcherna så lär det inte bli någon rolig historia.
är imponerande vilken scouting de lär haft. En massa halvbra, unga lirare som plötsligt dessutom fått fart på halvbra äldre spelare. Snart har de väl självförtroende nog för att gå hela säsongen utan att inse att de inte ska vara så bra. :)
Va stolt grabbar. Klart bättre än att ha spelare som tror sog vara så bra så man bara behöver ta i, i en period per match
är imponerande vilken scouting de lär haft. En massa halvbra, unga lirare som plötsligt dessutom fått fart på halvbra äldre spelare. Snart har de väl självförtroende nog för att gå hela säsongen utan att inse att de inte ska vara så bra. :)
Va stolt grabbar. Klart bättre än att ha spelare som tror sog vara så bra så man bara behöver ta i, i en period per match
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
atomragnar: alltså när man ser tik-lif så kommer tanken till att det ser ut att gå mycket fortare i HA o dess låga hallar.
Sen inser man att Timrås hall lär ha kameran lika högt upp o spelarna faktiskt trampar hela tiden
Sen inser man att Timrås hall lär ha kameran lika högt upp o spelarna faktiskt trampar hela tiden
MoDo Hockey > Sv: Modo - Pantern 15/10
Gavelo: alltså laget verkar ju gå på reservkraft. Snacka om att pp var menlöst o fyllt med alibiavslut.
Skulle vilja säga att vi behöver en back o en center. Må det vara lavoie , goumas eller Hollywood. Någon måste in då vi bara har en formation framåt och våran defensiv bara blir sämre för var match.
Skulle vilja säga att vi behöver en back o en center. Må det vara lavoie , goumas eller Hollywood. Någon måste in då vi bara har en formation framåt och våran defensiv bara blir sämre för var match.
MoDo Hockey > Sv: Modo - Pantern 15/10
{5647}: när man sitter mer o läser/skriver på forum/twitter än faktiskt ser matchen så säger det en del.
Nej man får väl hoppas på Hollywood , även om det tar emot
Nej man får väl hoppas på Hollywood , även om det tar emot
MoDo Hockey > Sv: Modo - Pantern 15/10
{5647}: Tycker Berglund hade en hel del problem förra matchen också.
Tycker Modo som lag, blivit sämre för varje match. Det säkra defensiva spelet i egen zon. Farten i uppspelen och de längre anfallen har blivit sämre/färre.
Sen verkar laget också lite slöa o tafatta.
Tycker Modo som lag, blivit sämre för varje match. Det säkra defensiva spelet i egen zon. Farten i uppspelen och de längre anfallen har blivit sämre/färre.
Sen verkar laget också lite slöa o tafatta.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Modo - Pantern 15/10
Eller: Drygt att klockan inte visas.
Men jaha, ska det bli ännu en sådan där match. %#}*+^#}{#%%
Men jaha, ska det bli ännu en sådan där match. %#}*+^#}{#%%
MoDo Hockey > Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Rytter: tycker vi har lite väl nonchalant spel i mitt o defensiv zon. Sen blir jag mer o mer övertygad om att en offensiv center behövs. Vi har mängder av offensiv kraft på yttrar som åker omkring med blött krut.
MoDo Hockey > Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Rytter: ja det har saknats en Wernblom i laget.
Tror vi hade vunnit mot ssk om han varit med. Han bara tutar o kör över dem.
Tror vi hade vunnit mot ssk om han varit med. Han bara tutar o kör över dem.
MoDo Hockey > Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
{7639}: några som troligast inte "studsar tillbaka" är Leksand.
Ska de förlora igen. Lite Modostämpel på deras start
Ska de förlora igen. Lite Modostämpel på deras start
MoDo Hockey > Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
{7639}: jodå. Det finns en del vilja i årets lag.
Men gillar inte att de får vända så där
Men gillar inte att de får vända så där
MoDo Hockey > Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Ben Perrault: mmm. 2.5 chans för hästen där. 2 spelvändningar o hästen galoppera
MoDo Hockey > Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Tarasov: värsta är att jag inte ens minns situationen längre. Tyckte han vände två gånger om o att sista var onödig och fastnade. Kanske överdrev. Men kan meddela att jag vänt två gånger om o fyllt på i baren
MoDo Hockey > Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Tarasov: ovant att se Carnestad spela fast sig så där. Men ack vad dåligt i den situationen.
Men 2-1 nu så bara bygga vidare o göra jobbet. Var på väg att reta upp mig på vårt pp, men de får gärna fimla lite om det slutar med mål
Men 2-1 nu så bara bygga vidare o göra jobbet. Var på väg att reta upp mig på vårt pp, men de får gärna fimla lite om det slutar med mål
MoDo Hockey > Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
{5647}: han gick 100% på att hästen gnäggade o stegrade sig.
Lite bra pp nu så är det lugnt
Lite bra pp nu så är det lugnt
MoDo Hockey > Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
dempa: tyvärr tycker jag inte passningarna sitter på bladet i dag heller.
MoDo Hockey > Sv: Modo - SSK 11/10
Tarasov: KÖP! :)
Han skulle va perfekt för vår 2a formation.
Inget ont om hägga o Öhman, men hägga ska gnugga o öhman ska va på tillväxt i 3e.
Tyvärr är ju särki emot inköp och dessutom lär vi knappast ha råd.
Men va fan. :)
Han skulle va perfekt för vår 2a formation.
Inget ont om hägga o Öhman, men hägga ska gnugga o öhman ska va på tillväxt i 3e.
Tyvärr är ju särki emot inköp och dessutom lär vi knappast ha råd.
Men va fan. :)
MoDo Hockey > Sv: Modo - SSK 11/10
MorganaLefaey: det blev kanske lite snabbare fötter, men tror hjärnan är kvar där den va tidigare
MoDo Hockey > Sv: Modo - SSK 11/10
Monno: håller med. Sedan första stolpe stolpe så har han typ snackat om Modo som dominerande o ssk som slödder
MoDo Hockey > Sv: Modo - SSK 11/10
NuMo: tycker vi varit ganska dåliga mot sämre lag så här långt. Bevisligen så har laget det svårt att tända till.
Vi är inte så bra att man kan vara ur fokus o vinna.
Vi är inte så bra att man kan vara ur fokus o vinna.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Modo - SSK 11/10
Dundee: absolut. De dödar vårt kreativa spel. Men så fort vi är i egen zon så missar man 2m passningar och vänder om 3-4ggr för att man inte fastnade de första gångerna man gjorde det
Föregående · 42 · Nästa