Historik
Föregående · 49 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Stitch: finns en hel del att slipa till även om Modo nu fick 2 snabba.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Med glimten i ögat tänkte jag hjälpa dem lite på traven.
Men då jag hade 2min på mig så blev den inte så bra. En hel del knyckt rakt av från låten och passar inte direkt. Sen vet jag inte om de skulle gilla/använda den även om det var riktigt bra.
Smash Mouth - All Star
Somebody once told me that Timrå gonna scold me
But I’m not the sharpest tool in the shed
We were looking kind of dumb with our fingers and our thumb
In the shape of an L on our foreheads
Well, the losses start coming and they didn’t stop coming
Fed to the rules and I hit the ground running
Didn’t make sence not to live for fun
Your brain gets smart but your head gets dumb
So much to do, so much to see
So what’s wrong cheering for the pine tree
You’ll never lose if you don’t go
Timrå IK will never shine nor glow
Men då jag hade 2min på mig så blev den inte så bra. En hel del knyckt rakt av från låten och passar inte direkt. Sen vet jag inte om de skulle gilla/använda den även om det var riktigt bra.
Smash Mouth - All Star
Somebody once told me that Timrå gonna scold me
But I’m not the sharpest tool in the shed
We were looking kind of dumb with our fingers and our thumb
In the shape of an L on our foreheads
Well, the losses start coming and they didn’t stop coming
Fed to the rules and I hit the ground running
Didn’t make sence not to live for fun
Your brain gets smart but your head gets dumb
So much to do, so much to see
So what’s wrong cheering for the pine tree
You’ll never lose if you don’t go
Timrå IK will never shine nor glow
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7810}: Skickade ut ett e-mail till mina kollegor för att få upp pulsen på dem och få det roliga att se hur de skall försvara allt. Nu skrev jag dessa rader för att reta dem, men samtidigt så finns det en hel del som är naggande nära sanning och bör funderas på. Sen skall man inte glömma att försäsong är försäsong och jag drar inte så många slutsatser från dessa matcher. Allt är inte negativt, men det bör vara nog för att få igång det käftande med dem jag söker. (Hoppas på än en produktiv dag på jobbet)
Modo får ruskiga problem om motståndarna trampar på och stressar högt.
Om man drar bort Paris (Då han är offensiv och seg) så har vi två typer av backar.
De som är för sega i skallen och i benen som ger dåliga första pass och ofta hamnar på rygg.
De som är offensiva och ännu sämre i defensiven / Inte lyckas med sina sköna moves.
Här behövs en ruskig förbättring.
Vi har en bra 1a formation, en någorlunda 2a och sedan är det ganska blekt.
Bjurö må va liten och överarbeta en hel del situationer/gå ner på knä tidigt, men han kan nog göra bra ifrån sig ändå.
Vi har än en gång ett lag som inte ids jobba i alla tre perioder.
Vi har ett PP som har möjlighet att bli riktigt bra. Dock så blir det inte många backskott fastän vi har både Lindgren och Paris. Slöseri med speciellt Paris. Värvar vi för att han har ett skott så bör det användas.
Farley har börjat komma igång och blir bättre och bättre. Men verkar sakna allt vad fysik är och vinner inte en närkamp.
Stål-Lyrenäs kan bli nyttigare för Modo denna säsong än Tim.
Spelet i egen zon ser lite kaosartat ut och räkna in blir svårt ibland.
Vi tillåter en hel del kontringar emot oss.
Frågan är om vi har rätt byggt lag utifrån den serie vi nu skall spela i.
Frågan är om vi har rätt taktik utifrån det spelarmaterial vi har att tillgå.
Modo får ruskiga problem om motståndarna trampar på och stressar högt.
Om man drar bort Paris (Då han är offensiv och seg) så har vi två typer av backar.
De som är för sega i skallen och i benen som ger dåliga första pass och ofta hamnar på rygg.
De som är offensiva och ännu sämre i defensiven / Inte lyckas med sina sköna moves.
Här behövs en ruskig förbättring.
Vi har en bra 1a formation, en någorlunda 2a och sedan är det ganska blekt.
Bjurö må va liten och överarbeta en hel del situationer/gå ner på knä tidigt, men han kan nog göra bra ifrån sig ändå.
Vi har än en gång ett lag som inte ids jobba i alla tre perioder.
Vi har ett PP som har möjlighet att bli riktigt bra. Dock så blir det inte många backskott fastän vi har både Lindgren och Paris. Slöseri med speciellt Paris. Värvar vi för att han har ett skott så bör det användas.
Farley har börjat komma igång och blir bättre och bättre. Men verkar sakna allt vad fysik är och vinner inte en närkamp.
Stål-Lyrenäs kan bli nyttigare för Modo denna säsong än Tim.
Spelet i egen zon ser lite kaosartat ut och räkna in blir svårt ibland.
Vi tillåter en hel del kontringar emot oss.
Frågan är om vi har rätt byggt lag utifrån den serie vi nu skall spela i.
Frågan är om vi har rätt taktik utifrån det spelarmaterial vi har att tillgå.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: många dåliga pass o sämre mottagningar. Det tillsammans med spontana pucktapp o ström i klubban gör att det känns som det blir många halvchanser utan riktigt spel.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: finns mycket att fundera på. Sen inser man att man borde lärt sig att aldrig dra några slutsatser från resultat o hur spelet på försäsongen ser ut.
Men nog hade man önskat få se att JP kan ta steget upp till HA, att Farley kommer vara en tillgång osv. Lite oro finns över att vi måste ha lite tur med try-outs, chansningar osv om sessen ska bli rolig.
Men nog hade man önskat få se att JP kan ta steget upp till HA, att Farley kommer vara en tillgång osv. Lite oro finns över att vi måste ha lite tur med try-outs, chansningar osv om sessen ska bli rolig.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: efter 6min så öser Sundsvall på o Modo strular vidare. Några farliga lägen för Sundsvall har det blivit.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Signature: flertalet klubbar i HA verkar köra med kontrakt på vissa spelare som inte gäller över sommaren o spelare som stämplar under den perioden. Pantern hade väl så på de flesta lirare. Vad skulle i så fall hända om en klubb erbjöd en minimi-lön till denna? Man kan ju tycka att spelaren endera blir utan a-kassa eller måste acceptera budet...
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Rytter: tror nog bryggman ligger bra till. Men vad har man för planer om man bara sparar en? Vet inte vad Modo tänkt av sina try-outs, men nog bör de kliva fram lite mer.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
{5647}: började multitaska i 3e. Men tyckte Timrå gjorde det bra att spela på tiden osv. Men vågar inte säga så mycket om 3e. Var i alla fall roligt med match igen o nog såg det ut som en hel del tunga ben o lite saker att slipa till.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Tarasov: sammanfattar matchen innan den är slut. 45-55, 80-20, 60-40 en del tunga ben o tunga hjärnor. Farley o majdan måste börja visa något snart för att lugna mina nerver. Nej, det här var långt ifrån skellefte matchen.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Monno: så är det. tror Leksand värvade spelare under sin rekonstruktion. Såg inte snyggt ut, men var väl öronmärkta pengar från en sponsor som de annars inte kunnat använda. Så man vet aldrig. Dock lär det krävas något liknande och det känns inte så troligt just nu.
Det är nog bara att gilla läget och hoppas vi hittat rätt i merparten av förvärven.
Det är nog bara att gilla läget och hoppas vi hittat rätt i merparten av förvärven.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
WarEvryPractice: hade inte tackat nej om pengar fanns i överflöd. Samtidigt så skulle väl en sådan värvning passa bra in i taktiken: vi säger att vi söker efter en center, men vi värvar 2st yttrar.
Så helt omöjligt är det inte. :)
Skulle tro att laget vi har nu är det som börjar serien. Har vi tur trollar de rejält med knäna o vi får en center. Men tvivlar på det efter allt surr om behovet av mer stöd osv.
Kan inte placera laget alls, men "tyckarna" sätter oss i alla fall på en plats som ger oss möjlighet att gå upp. Men har vi läge inför slutet så trillar nog pengar till förvärv in.
Så helt omöjligt är det inte. :)
Skulle tro att laget vi har nu är det som börjar serien. Har vi tur trollar de rejält med knäna o vi får en center. Men tvivlar på det efter allt surr om behovet av mer stöd osv.
Kan inte placera laget alls, men "tyckarna" sätter oss i alla fall på en plats som ger oss möjlighet att gå upp. Men har vi läge inför slutet så trillar nog pengar till förvärv in.
MoDo Hockey > Sv: Vem
Gusse: ja inte lär man ha båda. Sen känns väl Ledin som ett bättre men dyrare alternativ. Tycker dock det behövs en center.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza: Tycker det känns som det skulle behövas en center, en vinge och en back om man ska vara lite extra kritisk. Men det finns väl inte pengar till det.
Men kommer det en bra center så ser laget i alla fall riktigt intressant. Och om småttingarna gör det bra och några frågetecken rätas ut så ska vi inte bli allt för dåliga. Kanske rent av bea
Men kommer det en bra center så ser laget i alla fall riktigt intressant. Och om småttingarna gör det bra och några frågetecken rätas ut så ska vi inte bli allt för dåliga. Kanske rent av bea
MoDo Hockey > Sv: Vet folk vad rutin innebär?
Costanza: tackar tackar. Trevlig midsommar på dig med.
Hahaha. Drömma får man ju göra.
Hahaha. Drömma får man ju göra.
MoDo Hockey > Sv: Vet folk vad rutin innebär?
Tarasov: tycker ändå att backsidan ser ganska ok ut. Lindgren, Leman har ändå visat upp sig lite trots sin ringa ålder. Och bortser man från Sellgren så är det inga rookies vi har där bak.
Framåt däremot så är det lite sämre då. 11 forwards är vad som vi har på kontrakt och en hel del "ta nästa steg", "ung o hungriga" osv. Nog bör man säga att det är frågetecken på Farley, Molin,
JP, Rundquist, Wahlgren och Lyrenäs. Vilket är halva antalet forwards.
Framåt däremot så är det lite sämre då. 11 forwards är vad som vi har på kontrakt och en hel del "ta nästa steg", "ung o hungriga" osv. Nog bör man säga att det är frågetecken på Farley, Molin,
JP, Rundquist, Wahlgren och Lyrenäs. Vilket är halva antalet forwards.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza: jag menar det. Eller var det inte på Öa de sa Vincent Lecavalier var ledig. Ta in båda så har vi en formation med gamlingar
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
ghostie: han skulle nog inte göra bort sig på den nivån. Men har svårt att tro att han eller Modo ens skulle tänka tanken.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Monno: nu tror jag inte Jämtin på något vis är aktuell. Men ack va roligt det skulle vara. Önskar verkligen två forwards till och en får gärna va ettrig, ful, gå på mål så som Jämtin. Ja även om det blir en billigare variant. Den andra bör vara en som kan vinna poängligan. nu lär inte ekonomin tillåta något sådant. Men önska får man väl. Annars får man väl hoppas någon av våra 20-30p lirare gör en ruskig säsong. Ska i alla fall bli intressant att se om vi får flyt med JP eller Molin. Och hur Farley fungerar.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Mydar: nu ska man väl inte dra allt för många slutsatser utifrån eliteprospects. Men jag kommer inte ihåg han från några matcher man sett med Mora och statsen ser då inte ut som något för 1-2a formationen. Rent utifrån det så säger jag nog bara att jag hade förväntat mig mer på vår sista platsen för centrar.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
hanzon: jo visst kan man tycka det. Men Bjurö har varit bra i HA förut och vi har redan 2 målvakter. Så att hoppas på förvärv till den platsen är nog ingen ide.
Men håller med. Hade jag själv fått välja hade vi nog haft lite säkrare namn på den posten.
Men håller med. Hade jag själv fått välja hade vi nog haft lite säkrare namn på den posten.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Silly: ser i stället fram emot en center för 1a och en ytter för någon av de två första formationerna.
Tycker backsidan ser helt ok ut. Är väl mest en fråga om Enström var rätt väg att gå.
Tycker backsidan ser helt ok ut. Är väl mest en fråga om Enström var rätt väg att gå.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: jo, det är bara det att jag har så ruskigt svårt att anpassa tyckandet och tänkandet efter HA. Hade varit lättare om varenda spelare som värvats gjort ruskiga HA säsonger sessen innan. Nu kan jag inte avgöra alls vilka som värvat bra eller dåligt. Jag kan inte omvandla SHL värvningstänket till ett tänk för HA.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
KomIgenNu: personligen så har jag ingen tro alls just nu. Man är van att kolla på spelare och hur de kommer stå sig i SHL.
För närvarande så har jag ruskigt svårt att göra det mot HA. Ingen aning vad som krävs och hur bra vårt lag står sig mot övriga.
Tycker vi ser ruskigt svaga ut, men då jämför jag nog för mycket mot SHL. Och att en av de rutinerade säkra backkorten blev Eidstedt känns också lurt. Men det kanske är sådana namn som räknas som rutin o säkra på den här nivån.
Personligen hade jag nog räknat med lite mäktigare namn, o sedan inte bara på backsidan utan även något framåt.
Men det är just denna ingen koll alls o massa ynglingar o halvdana förmågor som gör att jag aldrig varit så taggad någonsin inför en sesse.
För närvarande så har jag ruskigt svårt att göra det mot HA. Ingen aning vad som krävs och hur bra vårt lag står sig mot övriga.
Tycker vi ser ruskigt svaga ut, men då jämför jag nog för mycket mot SHL. Och att en av de rutinerade säkra backkorten blev Eidstedt känns också lurt. Men det kanske är sådana namn som räknas som rutin o säkra på den här nivån.
Personligen hade jag nog räknat med lite mäktigare namn, o sedan inte bara på backsidan utan även något framåt.
Men det är just denna ingen koll alls o massa ynglingar o halvdana förmågor som gör att jag aldrig varit så taggad någonsin inför en sesse.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Precis. Visst är det tråkigt med förlorad plats i SHL och personer som förlorar sitt jobb osv, men så länge laget kämpar och ger gärnet (vilket det inte alltid känns som det vore fallet i SHL) så kommer det här bli roligt och mitt intresse oförändrat.
Som du säger så får man hoppas det kan bli nog så bra stämning i arenan och att korv och öl inte blir sämre.
Som du säger så får man hoppas det kan bli nog så bra stämning i arenan och att korv och öl inte blir sämre.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Har varit passiv i flertalet år på denna sida (Jaja något enstaka inlägg har kanske författats). Men måste säga att det inte alls tog så lång tid att svälja degraderingen som jag trodde. Av någon anledning så känns det mer spännande än någonsin inför silly och seriestart. Kanske för att det blir så många småttingar i laget och man får följa dem eller för att det blir så många nya namn och klubbar man kommer få möta.
Även om jag tror att vi kommer få det svårt att gå upp (oavett lag) så ser jag ruskigt fram emot kommande sesse. Vem kunde tro att glädjen med MODO skulle vara större inför denna säsong i AS än förra i SHL.
Nu ser jag bara fram emot att vi får några killar i laget som kan klassas som spets så hjular jag hela vägen till arenan (Jaja, ska bara pilla mig i naveln och virka ett par grytlappar först).
Även om jag tror att vi kommer få det svårt att gå upp (oavett lag) så ser jag ruskigt fram emot kommande sesse. Vem kunde tro att glädjen med MODO skulle vara större inför denna säsong i AS än förra i SHL.
Nu ser jag bara fram emot att vi får några killar i laget som kan klassas som spets så hjular jag hela vägen till arenan (Jaja, ska bara pilla mig i naveln och virka ett par grytlappar först).
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{7225}: Helt allvarligt så tar jag det lite med glimten i ögat. Är ju inte så roligt med förlust efter förlust. Men tror ingen faktiskt önskar kvalseriespel för att få vinna lite.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Leksand, bäst av 7
{5647}: De har en räv i båset. Men frågan är om de kan spela defensivt bra med det material de har. Av de matcher man sett med dem tidigare så har deras defensiv aldrig varit något att hänga upp i julgranen.
Jag var ruskigt orolig igår. Fastän det var skillnad i klass och Modo ledde med 2-0 eller till och med 3-0. Så satt jag och var rädd för att Modo skulle börja spela som Modo ibland gjort så bra Dvs spela tragiskt och slarvat.
Men det hela gick galant och en sten släppte från bröstet. Dock tror jag inte man skall gå omkring och tro att det är klart. Visst betyder det nog en hel del att vi fick stopp på deras segertåg, fick hålla nollan och gjorde ett antal mål.
Men nu skall vi ner till dem och massa galna leksingar på läktaren och dessutom se hur väl Leksand kan ändra sin spelstil för att göra det svårare för oss.
Nej fy sjutton att man måste va med om det här igen. Torr i munnen och benen skakandes till 3-0. Helt sjukt egentligen att man skall bry sig så.
Jag var ruskigt orolig igår. Fastän det var skillnad i klass och Modo ledde med 2-0 eller till och med 3-0. Så satt jag och var rädd för att Modo skulle börja spela som Modo ibland gjort så bra Dvs spela tragiskt och slarvat.
Men det hela gick galant och en sten släppte från bröstet. Dock tror jag inte man skall gå omkring och tro att det är klart. Visst betyder det nog en hel del att vi fick stopp på deras segertåg, fick hålla nollan och gjorde ett antal mål.
Men nu skall vi ner till dem och massa galna leksingar på läktaren och dessutom se hur väl Leksand kan ändra sin spelstil för att göra det svårare för oss.
Nej fy sjutton att man måste va med om det här igen. Torr i munnen och benen skakandes till 3-0. Helt sjukt egentligen att man skall bry sig så.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: visst är det så. Har man vunnit massor med ett tråkigt defensivt spel. Ja då kanske man ska fortsätta så
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: jo de började bäst, men på slutet så tycker jag de börjat slarva mer och mer. Men 2 perioder kvar. Vet dock inte riktigt vilket lag jag vill att Modo ska möta. Så svajar fram o tillbaka på vilka jag önskar ska vinna
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gillar att Knuts i Leksand säger att han hoppas de är lika disciplinerade som mot Mora. Jo de hade ju verkligen linjer i spelet o säkra bakåt...
Mest tuta o kör mot ett förlamat Mora, säger jag.
Mest tuta o kör mot ett förlamat Mora, säger jag.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7225}: Hade inte sett den artikeln. Frågan är väl också om hur Mora skulle känna när det gäller matchandet av dessa killar.
Men men. Tror inte det blir Mora så behöver inte analysera allt för mycket ändå.
Men men. Tror inte det blir Mora så behöver inte analysera allt för mycket ändå.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tänk om det blir Mora Modo får möta. Undra om man då har skrivit in i utlåningen att våra utlånade spelare inte får lira. Menar AIK och VXO hade väl så med Rosén och har för mig något annat lag som lånade ut spelare också hade liknande.
Men i det här fallet så lär väl Modo först inte trott att man skulle hamna i kvalet och speciellt inte i ett kval mot Mora.
Men i det här fallet så lär väl Modo först inte trott att man skulle hamna i kvalet och speciellt inte i ett kval mot Mora.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Malmö, LÖRDAG 6 FEBRUARI 16:00
{5647}: Ja domarna avgör väl matchen lika mycket med att blunda för utvisningar som de gör när de tar felaktiga utvisningar.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Malmö, LÖRDAG 6 FEBRUARI 16:00
Sven Tuta: ser fram emot sista veckan lagen kan värva. Nu tror jag inte Modo värvar något och om de gör troligast inget speciellt. Men skall bli intressant att se vad som händer och hur det kan påverka modos chanser
MoDo Hockey > Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
Vikingen: Dwyer känns lite malplacerad. Men skulle kunna fungera. Dock tycker jag någon av Nilsson och Skröder bör stå åt sidan för Jakobsson.
Så har ställer modo upp i alla fall:
15. Butler, Robert 17. Dwyer, Patrick 10. Skröder, Per-Åge
13. Thomas, William 81. Filppula, Ilari 11. Olofsson, Victor
44. Grundström, Carl 14. Pettersson, Emil 31. Possler, Gustav
44. Grundström, Carl 14. Pettersson, Emil 31. Possler, Gustav
Saknar Ottosson. Tycker inte han gjort bort sig.
Så har ställer modo upp i alla fall:
15. Butler, Robert 17. Dwyer, Patrick 10. Skröder, Per-Åge
13. Thomas, William 81. Filppula, Ilari 11. Olofsson, Victor
44. Grundström, Carl 14. Pettersson, Emil 31. Possler, Gustav
44. Grundström, Carl 14. Pettersson, Emil 31. Possler, Gustav
Saknar Ottosson. Tycker inte han gjort bort sig.
MoDo Hockey > Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
Dundee: förstår inte att det gick vägen. Galet.
Men sjukt va man svurit och hoppat o skrikit i falsett i 3e. Helt oförmögna att få pucken ut ur zon. Men ändå lyckas stå pall. Fan va skoj, fan vilken pärs
Men sjukt va man svurit och hoppat o skrikit i falsett i 3e. Helt oförmögna att få pucken ut ur zon. Men ändå lyckas stå pall. Fan va skoj, fan vilken pärs
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
NuMo: Grundström med flera hade lägen att få ut pucken. Men klarar inte av det. Nu må man dåligt
MoDo Hockey > Sv: Linköping - MoDo, TORSDAG 4 FEBRUARI 19:00
{7639}: inte alls med nu. Blir inte lättare när ingen blåser när de kör klubban genom grillorna eller innanför visiret.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
henkeiskogen: tycker följande är ganska sammanfattande:
Motståndarna gör en dålig match = modo gör en sämre.= förlust
Motståndarna gör en bra match = Modo gör också en bra match = hedersam förlust
Visst finns undantag. Men Modo verkar aldrig va på topp när motståndarna är på botten
Motståndarna gör en dålig match = modo gör en sämre.= förlust
Motståndarna gör en bra match = Modo gör också en bra match = hedersam förlust
Visst finns undantag. Men Modo verkar aldrig va på topp när motståndarna är på botten
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
{7633}: ja nu blir det nog Bold and the beautiful, downtown abbey eller annan menlös serie. Vågar inte byta till något bra. Risken är att huvve sprängs om man går från den här icke-underhållningen till någon favvo-serie
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
{5647}: skulle säga tripping just innan målet. Sen blir det självklart inte bättre av att forwarden som går ner faller över medspelare
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
{5647}: kändes som det var någon meter offside på modomålet. Nu ser man inte pucken på tv'n. Men en modoit är nån meter inne mitt i banan medans det gruffas vid sargen. Vore intressant att se från annan vinkel så man faktiskt ser.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
NuMo: ja djuse borde göra handboll/basket byten. Byta direkt när spelet byter riktning
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
hellge: Jadu. Om man inte får prata hockey när de förlorat så måste det blivit ovanligt mycket tid för tyst vid matbordet. :)
Men jag kan inte annat än hålla med. Inför säsongen så började ett visst hopp gro. Men ack så snabbt det gick att inse att man lurat sig själv. Tror jag skrivit det förut. Men tänk om man någon säsong kunde få hoppas bottenlagen skräller i andra matcher i stället för att behöva sitta och hoppas på att topp 7 hela tiden skall vinna när det är andra matcher.
Man måste verkligen ta sig i kragen om man inte vill göra Timrå och Leksand sällskap.
Men jag kan inte annat än hålla med. Inför säsongen så började ett visst hopp gro. Men ack så snabbt det gick att inse att man lurat sig själv. Tror jag skrivit det förut. Men tänk om man någon säsong kunde få hoppas bottenlagen skräller i andra matcher i stället för att behöva sitta och hoppas på att topp 7 hela tiden skall vinna när det är andra matcher.
Man måste verkligen ta sig i kragen om man inte vill göra Timrå och Leksand sällskap.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
hellge: Man kanske inte skall ropa vargen är här redan nu. Svårt att säga hur mycket som var överdriven rädsla i ditt inlägg. Men helt klart så kan man inte fortsätta kvala om och om igen. Förr eller senare så möter man ett lag som är mer på G, är bättre eller att man förlorar på grund av otur/plattmarcher, skadade spelare eller andra saker som gör att ett bättre lag kan förlora en serie.
Just på grund av den sits som modo varit i de senaste säsongerna så blev jag klart bekymrad över att Modo skickade Charlotte och Kocken till stora grabbars möte inför FBK. Då säkert en hel del modo-hjärtan och sponsorer mm säkert velat få svar på en massa sportsliga frågor som nu inte kunde besvaras.
Just på grund av den sits som modo varit i de senaste säsongerna så blev jag klart bekymrad över att Modo skickade Charlotte och Kocken till stora grabbars möte inför FBK. Då säkert en hel del modo-hjärtan och sponsorer mm säkert velat få svar på en massa sportsliga frågor som nu inte kunde besvaras.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Ja inte skulle jag klaga på en Justin Morrison eller Jeff Ulmer typ. Hård och dessutom näsa för målet.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hörde att många på Stora grabbar samlingen innan FBK matchen var en aning besviken att de skickade dit Charlotte som pratade allmänt en kort stund om att man skulle ha mer event i arenan och sedan bjuda in någon från restaurangen som pratade.
Chansar på att de flesta som var där hade frågor gällande scouting, misslyckade värvningar, spelare som lämnar och vad man lärt sig av det hela osv. Men inga sådana frågor kunde få några svar.
Chansar på att de flesta som var där hade frågor gällande scouting, misslyckade värvningar, spelare som lämnar och vad man lärt sig av det hela osv. Men inga sådana frågor kunde få några svar.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Fastän man värvat in lite spelare hit och dit. Och fastän Ritchie är på gång så känns det som modo skulle behöva en hel del spelare för att bli ett bra lag.
En Welch light skulle verkligen behövas. Vi har en uppsjö av backar som egentligen bara borde få spela i offensiv zon. Och inte för att de är extremt bra offensivt utan för att de är dåliga i egen zon.
Som du säger så rånar inte Bjurö något lag och på egen hand ser till så vi vinner. Men han är inte på något vis dålig. En grym målvakt vore perfekt, men det är också den punkt som lär va svårast att få tag på och svårast att hitta rätt.
Sen kan man inte heller blunda för att laget har ruskigt svårt att göra mål. Nu med Filppula så har man kännt att det kommit en helt ny kraft i laget och fler formationer kan skapa tryck. Men med tanke på självförtroendet hos flertalet tänkte målgörare (Butler mfl) så vore det inte heller fel med en vinge som hjälper till med målgörandet.
Nu tror inte ens jag att det kommer dyka upp 3st spelare av hög rang till klubben innan 15Feb. Så frågan är vad klubben kommer prioritera och om pengar ens finns till en.
En Welch light skulle verkligen behövas. Vi har en uppsjö av backar som egentligen bara borde få spela i offensiv zon. Och inte för att de är extremt bra offensivt utan för att de är dåliga i egen zon.
Som du säger så rånar inte Bjurö något lag och på egen hand ser till så vi vinner. Men han är inte på något vis dålig. En grym målvakt vore perfekt, men det är också den punkt som lär va svårast att få tag på och svårast att hitta rätt.
Sen kan man inte heller blunda för att laget har ruskigt svårt att göra mål. Nu med Filppula så har man kännt att det kommit en helt ny kraft i laget och fler formationer kan skapa tryck. Men med tanke på självförtroendet hos flertalet tänkte målgörare (Butler mfl) så vore det inte heller fel med en vinge som hjälper till med målgörandet.
Nu tror inte ens jag att det kommer dyka upp 3st spelare av hög rang till klubben innan 15Feb. Så frågan är vad klubben kommer prioritera och om pengar ens finns till en.
+ 1
Föregående · 49 · Nästa
1 formationen kan nog bli riktigt bra och PP har alla möjligheter till att vara bra. Dock har vår 2a formation dalat från att varit piggast och bäst till att knappt synas.
Hur Enström var igår behöver knappast påpekas. Lindgren är inte mycket bättre defensivt, men med hans offensiv så får man väl köpa det lite. Sen kan de sluta upp med att stressa upp sig, slarva, ta dåliga beslut eller allmänt passa som krattor i egen zon. Det gäller var och en av våra lirare.
Nog har de lyckats få i alla fall mig att tvivla en hel del. Jag har gått från lätt optimistisk till tveksam.
Ska det bli ytterligare en säsong där man måste bortförklara saker om och om igen eller har vi bara en försäsong då man behöver göra det? Vi har nog bara ett lag där 90% går på 70% under försäsongen. :)