Historik
Föregående · 50 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
S-vikaren: visst. Man har satt sig själv att skylla. Men lite tur med resultaten kan man alltid hoppas på
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: kändes som att Skellefteå först taggade till i 3e. Men när de väl förstod att 8 spelare borta inte betyder att man kan åka på 1 skena. Ja då blev det fart.
2p extra att ta in. 2p som Modo inte skullebehövt ta in
2p extra att ta in. 2p som Modo inte skullebehövt ta in
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 26 JANUARI 19:00
Så otroligt skönt med vinst samtidigt som både rbk o mif torska. Satt som på nålar hela matchen.
Tänk om man nu kan kirra vinst mot rbk i nästa. Då kan allt hända. Fan att man ska få hopp, tappa det, få hopp, tappa det. Hela säsongen. Känns som man skulle behöva gå till läkaren och be om både lyckopiller och nedåt tjack.
Nu öser vi på mot rbk.
Tänk om man nu kan kirra vinst mot rbk i nästa. Då kan allt hända. Fan att man ska få hopp, tappa det, få hopp, tappa det. Hela säsongen. Känns som man skulle behöva gå till läkaren och be om både lyckopiller och nedåt tjack.
Nu öser vi på mot rbk.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Visst. De två matcherna blir ruskigt avgörande. Dubbla vinster och det är troligt att det går vägen. Dubbla förluster och man kan nog säga att det är kört.
Redan nu så är känslan att man får göra som med skräckfilmer när man var liten. Stänga av ljudet så man vågar titta fastän man inte borde.
Redan nu så är känslan att man får göra som med skräckfilmer när man var liten. Stänga av ljudet så man vågar titta fastän man inte borde.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Visst finns möjligheten. Men jag börjat tvivla. Det är 16 matcher kvar och på dessa så skall vi alltså vinna 3 matcher mer än dem. Tittar man på vårt snitt så är 3 matcher ungefär det vi kommer vinna på resterande matcher. Spelet har blivit bättre, men om inte RBK och Malmö kammar så gott som noll så har jag svårt att tro att vi står där med vinst i ca hälften av matcherna och kniper platsen.
Självklart så hoppas jag att vi kirrar det. Får nog hoppas lite på att man vinner 2 matcher i rad och sätter press på dem. Då kanske de får lite rädsla i sitt spel och börjar förlora. Modo måste verkligen lösa det här. Vill inte uppleva ännu ett kval.
Utan Modo i SHL stannar bygden.
Men vill minnas att transferfönstret ändrats för denna säsong och att det nu stänger i mitten av feb i stället för sista jan. Det kommer bli ruskigt intressant att följa silly och matcherna framöver. Var ju underbart att först se RBK förlora för att sedan se Modo's match direkt därefter.
Önskar fler sådana upplägg. Då kan man gå All In och köpa sig en brynja, kycklingar i burk och ställa ölburken på kaggen som en tvättäkta tv sportare och njuta till fullo. :)
Självklart så hoppas jag att vi kirrar det. Får nog hoppas lite på att man vinner 2 matcher i rad och sätter press på dem. Då kanske de får lite rädsla i sitt spel och börjar förlora. Modo måste verkligen lösa det här. Vill inte uppleva ännu ett kval.
Utan Modo i SHL stannar bygden.
Men vill minnas att transferfönstret ändrats för denna säsong och att det nu stänger i mitten av feb i stället för sista jan. Det kommer bli ruskigt intressant att följa silly och matcherna framöver. Var ju underbart att först se RBK förlora för att sedan se Modo's match direkt därefter.
Önskar fler sådana upplägg. Då kan man gå All In och köpa sig en brynja, kycklingar i burk och ställa ölburken på kaggen som en tvättäkta tv sportare och njuta till fullo. :)
+ 2
MoDo Hockey > Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 23 JANUARI 18:30
Eller: tycker vinkeln bakifrån är svår att tolka. Men vill minnas en vinkel där deg såg ut som det tar på axeln. Blindside kan man ju inte förneka
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tyvärr har Sanny rätt. Modo behöver en helt ny femma.
Hjälper inte att värva in spelare en och en, för då hinner förlorarmentaliteten sätta sig innan spelaren i sig hinner ändra på något. I detta läget modo är ekonomiskt är det inte speciellt troligt. Men nog lär det dyka upp ersättare för Maxim och kanske 1 spelare till i alla fall.
Fönstret är väl förlängt denna sesse till mitten av Feb om jag inte minns helt fel. Så nog finns det tid att hitta något (om det finns något). Och dessa herrar behöver ju inte bli speciellt dyra om man lyckas få till ett kontrakt som enbart sträcker sig till man klarat sig kvar.
Jag vill bara blunda och vakna upp till en ny silly med modo jagandes spelare till en ny säsong i SHL.
Hjälper inte att värva in spelare en och en, för då hinner förlorarmentaliteten sätta sig innan spelaren i sig hinner ändra på något. I detta läget modo är ekonomiskt är det inte speciellt troligt. Men nog lär det dyka upp ersättare för Maxim och kanske 1 spelare till i alla fall.
Fönstret är väl förlängt denna sesse till mitten av Feb om jag inte minns helt fel. Så nog finns det tid att hitta något (om det finns något). Och dessa herrar behöver ju inte bli speciellt dyra om man lyckas få till ett kontrakt som enbart sträcker sig till man klarat sig kvar.
Jag vill bara blunda och vakna upp till en ny silly med modo jagandes spelare till en ny säsong i SHL.
MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
snowden: nope. Och surt värre med 1-1 när domaren just innan missat solklar hög klubba.
Jaja. Är nöjd med 1-1 hur som.
Jaja. Är nöjd med 1-1 hur som.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Almtuna är väl därifrån han vuxit upp/bott (om jag förstått det korrekt). Så kan vara så enkelt att han haft svårt att vara ifrån familjen.
Men visst kan man fundera på varför det flyttats så mycket fram och tillbaka mellan klubbar.
Men tråkigt hur som, då han var ruskigt rolig att se i TV-pucken. Men får väl hoppas på att det dyker upp andra roliga namn att följa. Att man varit bra i TV-pucken är dock ingen garanti för att man blir något stort. Fast i detta fall tror jag nog mer på flipp än flopp.
Men visst kan man fundera på varför det flyttats så mycket fram och tillbaka mellan klubbar.
Men tråkigt hur som, då han var ruskigt rolig att se i TV-pucken. Men får väl hoppas på att det dyker upp andra roliga namn att följa. Att man varit bra i TV-pucken är dock ingen garanti för att man blir något stort. Fast i detta fall tror jag nog mer på flipp än flopp.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Tråkigt att Sandin flyttade. Men svårt att säga så mycket om flytten. Tidigare har det skrivits om att han ville närmare hem. Och om Brynäs då lägger upp ett bra alternativ och han bara får 1/3 av det tidigare avståndet så förstår jag om det lockar.
Han är väl inte ens 16år än. Så fantastiskt upplägg behöver inte betyda pengar. Även om det inte är omöjligt att det också kan varit en del av upplägget.
Han är väl inte ens 16år än. Så fantastiskt upplägg behöver inte betyda pengar. Även om det inte är omöjligt att det också kan varit en del av upplägget.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Gick inte in på de yngre förmågorna då jag inte sett tillräckligt för att dra några slutsatser. Men bör väl finnas en och annan yngling som bör få chansen.
Lindgren har redan kontrakt så han är självklar.
Intressant det där om att finnen är klar för klubb nästa sesse redan. Hade jag helt missat. Ja då behöver man inte ens fundera.
Som du säger så är Djuse otroligt ojämn. Och hans beslut hur han skall uppträda i egen zon resulterar allt för ofta i att han spelar fast sig själv eller hans partner.
Han kan säkert bli bra. Men frågan är om modo som knappast kommer ha bästa backsidan nästa säsong heller är rätt ställe att utveckla honom till en smartare beslutstagare.
Heshka har varit helt ok på slutet. Svårt att säga. Men den nivå han snittat bör det inte vara svårt att hitta ersättare. Men fortsätter han uppåt så jatack.
Övriga kan man skicka direkt.
Lindgren har redan kontrakt så han är självklar.
Intressant det där om att finnen är klar för klubb nästa sesse redan. Hade jag helt missat. Ja då behöver man inte ens fundera.
Som du säger så är Djuse otroligt ojämn. Och hans beslut hur han skall uppträda i egen zon resulterar allt för ofta i att han spelar fast sig själv eller hans partner.
Han kan säkert bli bra. Men frågan är om modo som knappast kommer ha bästa backsidan nästa säsong heller är rätt ställe att utveckla honom till en smartare beslutstagare.
Heshka har varit helt ok på slutet. Svårt att säga. Men den nivå han snittat bör det inte vara svårt att hitta ersättare. Men fortsätter han uppåt så jatack.
Övriga kan man skicka direkt.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Ogie Ogilthorpe:
Ge Hedman ett lite snålt bud och om nya finska backen är bra så ge han ett också. Övriga kan få söka nytt. Är inte så övertygad att Carlsson och Djuse verkligen kan bli något. Och om de kan bli något vet jag inte om Modo är rätt ställe för att detta "något" skall växa fram.
Rensa bort så mycket som möjligt av dagens backar säger jag.
Ge Hedman ett lite snålt bud och om nya finska backen är bra så ge han ett också. Övriga kan få söka nytt. Är inte så övertygad att Carlsson och Djuse verkligen kan bli något. Och om de kan bli något vet jag inte om Modo är rätt ställe för att detta "något" skall växa fram.
Rensa bort så mycket som möjligt av dagens backar säger jag.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Skellefteå, LÖRDAG 9 JANUARI 16:00
Rytter: ja det var en underhållande match (såg bara 1a o 3e). Tråkigt att Modo blev mållösa. Men tror faktiskt att spelet o stämningen kan locka lite publik.
Spelar man så här framöver bör det slinka in lite poäng. Är klart positiv även om det blev 0p
Spelar man så här framöver bör det slinka in lite poäng. Är klart positiv även om det blev 0p
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Skellefteå, LÖRDAG 9 JANUARI 16:00
NuMo: Ruskigt bra start av modo. Trodde inte det skulle vara den här farten på dem.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Matrix: Var en hel del "Skaikare" på Arken i dag och åt och sjöng.
Blir nog en härlig stämning i hallen. Speciellt nu när sittplats är slutsåld och det inte kan finnas många lediga platser kvar.
Kan inte säga att jag tror modo kommer vinna även om jag hoppas på det. Men så länge de bjuder på en bra match och inte skämmer ut sig så kanske man lockat lite extra personer till kommande matcher hemma. Det är viktigt nog.
Blir nog en härlig stämning i hallen. Speciellt nu när sittplats är slutsåld och det inte kan finnas många lediga platser kvar.
Kan inte säga att jag tror modo kommer vinna även om jag hoppas på det. Men så länge de bjuder på en bra match och inte skämmer ut sig så kanske man lockat lite extra personer till kommande matcher hemma. Det är viktigt nog.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Satt och funderade lite på hur man egentligen fungerar. Hur många gånger har man inte tänkt "Fan va bra de är. De gör ju mål på varje misstag vi gör". Men när modo nu utnyttjar frölundas misstag maximalt så har det mer eller mindre varit "Fan vi hade flyt och gjorde mål på de få misstag frölunda gjorde".
Nej nu är det ändring som gäller. Modo gjorde det bra där nere och förhoppningsvis så får de en liten kick av detta och kan plocka lite mer poäng.
Håll stämningen uppe på lördag grabbar/tjejer. Kommer följa matchen från jobbet så ser fram emot all möjlig info om matchen här.
Nej nu är det ändring som gäller. Modo gjorde det bra där nere och förhoppningsvis så får de en liten kick av detta och kan plocka lite mer poäng.
Håll stämningen uppe på lördag grabbar/tjejer. Kommer följa matchen från jobbet så ser fram emot all möjlig info om matchen här.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Luleå, ONSDAG 30 DECEMBER 19:00
Monno: ja man blir imponerad hur många gånger backar med puck vänder åt fel håll för att sen spela fast sig totalt i stället för att enkelt passa vidare och löst situationen. Eller hur många pass som inte sitter på klubban.
Sen är laget otroligt enkelspårigt och har problem att sätta längre tryck i anfallszon.
Byron måste komma tillbaka och utöver han behövs en riktigt bra spelare framåt. Då kanske det kan börja hända något.
På backsidan skulle man vilja byta ut de flesta. Men chansen att 2 eller rakt 3 nya dyker upp är väl 0%. Men en till som kan plocka stort antal minuter skulle göra enorm skillnad.
Skall bli otroligt intressant att se vad 2016 har att erbjuda.
Sen är laget otroligt enkelspårigt och har problem att sätta längre tryck i anfallszon.
Byron måste komma tillbaka och utöver han behövs en riktigt bra spelare framåt. Då kanske det kan börja hända något.
På backsidan skulle man vilja byta ut de flesta. Men chansen att 2 eller rakt 3 nya dyker upp är väl 0%. Men en till som kan plocka stort antal minuter skulle göra enorm skillnad.
Skall bli otroligt intressant att se vad 2016 har att erbjuda.
MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16
{7225}: Tydligen gör det just det. Är väl vad modo gjorde när man presenterade sina nyförvärv. :)
Sen kanske bedömningen inte blir så träffande. Men går gör det ju. :)
Sen kanske bedömningen inte blir så träffande. Men går gör det ju. :)
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Petey21: som jag skrev så trodde jag inte det skulle vara en poängspruta. Men i alla fall vara mer med i spelet och knåpa in några poäng nu o då.
Sen som JFK säger så hade Dwyer ett hyfsat poängsnitt i AHL så tycker inte det är så knepigt att man hoppats på lite mer offensiv kraft.
Som det är nu så har vi fyllt på med en NHL spelare på en roll en allsvensk spelare hade ordnat och även om han är billig så lär han vara överbetald.
Maxim tex tar ju chansen att va med i spelet o försöka lägga lite pass osv.
Sen är det väl som du säger att om man värvar en 3e/4e linje kille så får man det. Dock skulle jag säga att de bör ju inte vara sämre i shl än i NHL. Dock spelar ju kollegor , spelsätt o annat in.
Hur som så tycker jag han är onödig o hade gärna bytt bort han.
Sen som JFK säger så hade Dwyer ett hyfsat poängsnitt i AHL så tycker inte det är så knepigt att man hoppats på lite mer offensiv kraft.
Som det är nu så har vi fyllt på med en NHL spelare på en roll en allsvensk spelare hade ordnat och även om han är billig så lär han vara överbetald.
Maxim tex tar ju chansen att va med i spelet o försöka lägga lite pass osv.
Sen är det väl som du säger att om man värvar en 3e/4e linje kille så får man det. Dock skulle jag säga att de bör ju inte vara sämre i shl än i NHL. Dock spelar ju kollegor , spelsätt o annat in.
Hur som så tycker jag han är onödig o hade gärna bytt bort han.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: visst är det så. Heshka har blivit bättre. Men inte känns han som den back som man värvade. Så när jag ändå drog till med allt och alla så fick han va med.
Men om man bara fick byta ut Wilson (redan skeppad), dwyer, kiwi o djuse o få lite säkrare pjäser vore det en dröm. Men jag är inte så säker på att ekonomi eller vilja finns att göra det heller
Men om man bara fick byta ut Wilson (redan skeppad), dwyer, kiwi o djuse o få lite säkrare pjäser vore det en dröm. Men jag är inte så säker på att ekonomi eller vilja finns att göra det heller
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Matrix: inte för att man trodde det skulle vara en poängspruta, men nog trodde jag han skulle vara med mer i spelet. Tuffare, bättre vid sargen och med lite mer tid iom stor rink kunna dra någon o lägga något pass nu och då.
Maxim har lyckats bättre. Även om han är ruskigt vilsen ibland o har dålig +/-. Hade nog förväntat mig en som velat kliva fram i en sämre liga o visa att man kan vara något annat än man var i NHL. Men vi fick precis vad han var o kanske en sämre version också
Maxim har lyckats bättre. Även om han är ruskigt vilsen ibland o har dålig +/-. Hade nog förväntat mig en som velat kliva fram i en sämre liga o visa att man kan vara något annat än man var i NHL. Men vi fick precis vad han var o kanske en sämre version också
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Dundee: Om man går igenom laget är det skrämmande hur många man skulle vilja slippa.
Djuse: Svag o hamnar ofta på rygg, noll defensivt tänkande och expert på att spela fast sig själv eller sin partner.
Kiwi: Ser oinspirerad ut och kan knappt lägga pass och så som Djuse expert på att spela fast sig själv.
Persson: Helt enkelt inte bra nog. Men han måste va så billig så det inte finns då de behöll honom. Ger nog inte så mycket klirr i kistan om nån tar över kontraktet.
Heshka: Hade något lag velat ta över kontraktet och något annat fanns på marknaden så hade jag jublat. Har inte i en enaste match visat "bästa back i Finska ligan takter"
Torp: Den evige hackkycklingen. Men tycker faktiskt att om alla andra backar hade gjort något vettigt så hade det varit helt ok att ha galne gunnar på isen då och då.
Sen så tycker jag inte Wilson varit sämst. Tycker Dwyer varit den absolut sämsta och Thomas sett mer seg och slö ut än Wilson. Men man förstår ju att det inte går att kicka 5 backar o 3 forwards. Och att finna ersättare till så många skulle nog inte vara så lätt heller. Men ack va skönt om man vaknade och såg det hända,
Djuse: Svag o hamnar ofta på rygg, noll defensivt tänkande och expert på att spela fast sig själv eller sin partner.
Kiwi: Ser oinspirerad ut och kan knappt lägga pass och så som Djuse expert på att spela fast sig själv.
Persson: Helt enkelt inte bra nog. Men han måste va så billig så det inte finns då de behöll honom. Ger nog inte så mycket klirr i kistan om nån tar över kontraktet.
Heshka: Hade något lag velat ta över kontraktet och något annat fanns på marknaden så hade jag jublat. Har inte i en enaste match visat "bästa back i Finska ligan takter"
Torp: Den evige hackkycklingen. Men tycker faktiskt att om alla andra backar hade gjort något vettigt så hade det varit helt ok att ha galne gunnar på isen då och då.
Sen så tycker jag inte Wilson varit sämst. Tycker Dwyer varit den absolut sämsta och Thomas sett mer seg och slö ut än Wilson. Men man förstår ju att det inte går att kicka 5 backar o 3 forwards. Och att finna ersättare till så många skulle nog inte vara så lätt heller. Men ack va skönt om man vaknade och såg det hända,
+ 1
MoDo Hockey > Sv: 2 x Malmö, torsdag 10:e och lördag 12:e december
NuMo: så otroligt besviken. Inte många rätt de senaste 3 matcherna. Och dessa 3+1 matcherna var då vi skulle komma ikapp.
Känns som Modo knappt klarar av att passa 5m pass mellan backarna utan att få pucken på skridskor osv. Sen har man knappt ett enda klapp klapp spel utan alltid knövlar första eller nästa spelaren totalt bort pucken. Sen är ju matcherna så tråkiga så även om man orkar med att se förluster så vill man stänga av skiten. Urk
Känns som Modo knappt klarar av att passa 5m pass mellan backarna utan att få pucken på skridskor osv. Sen har man knappt ett enda klapp klapp spel utan alltid knövlar första eller nästa spelaren totalt bort pucken. Sen är ju matcherna så tråkiga så även om man orkar med att se förluster så vill man stänga av skiten. Urk
MoDo Hockey > Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Dundee: man kan ju tycka att man borde lärt sig från gårdagen att tuta o köra o trampa allt man kan o lämna kvar hjärnan o klubbtekniken inte är sättet att vinna mot Luleå.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Amitiel: sen skulle jag vilja lägga till: en aning felbyggt.
Men med Byron tillbaka lär det bli lite bättre.
Själv tycker jag "stanna kvar i shl" låter bra. Då har man möjlighet att byta ut många backar, o de bättre nordamerikanerna har kontrakt.
Jag längtar verkligen efter att igen få en säsong där man hoppas bottenlagen skräller i stället för som de senaste säsongerna hela tiden hoppas topplagen slår våra bottenkollegor.
Men med Byron tillbaka lär det bli lite bättre.
Själv tycker jag "stanna kvar i shl" låter bra. Då har man möjlighet att byta ut många backar, o de bättre nordamerikanerna har kontrakt.
Jag längtar verkligen efter att igen få en säsong där man hoppas bottenlagen skräller i stället för som de senaste säsongerna hela tiden hoppas topplagen slår våra bottenkollegor.
MoDo Hockey > Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
{5647}: ja nog hoppas man på att det är nedtränade. Speciellt Skröder o Thomas känns totalt under isen och sega som få. Men tycker faktiskt man kan bänka dwyer också. Svårt att finna en mer ointressant spelare. hade gärna sett nån som producerat poäng i Ahl eller tom norska ligan i stället. Eller varför inte mette's son eller Ottosson.
MoDo Hockey > Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
NuMo: men de får gärna ta sig samman sista 1:20. Kom igen nu modo
MoDo Hockey > Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
hur lätt lär LHf göra mål när vi försöker kvittera med målvakten uttagen? Har Modo haft 2 pass korrekt på raken?
+ 1
MoDo Hockey > Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
{5647}: ja den där perioden hade inte mycket skönspel. Men 0-0 är ändå bra gjort. Tycker Modo hade första 5 o sen har LHf varit lite bättre. Ja även om båda lagen sög i 2a
MoDo Hockey > Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
undra hur många turnovers o vad lagen har för passningsstatistik i 2a. Galet värre.
Tappa puckar på de mest knepiga sätt.
Tappa puckar på de mest knepiga sätt.
MoDo Hockey > Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Jag har ändrat mig. Tror det blir torsk mot Luleå. Detta då Murtas åkt upp till Luleå och vad jag kan minnas så har han aldrig varit på en vinstmatch när han åkt iväg.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
hellge: Tänkte samma sak. Men tänkte sedan att Heshka har blivit bättre och Hedman är ändå van att spela med nån som strular till det lite nu och då. Så är inte helt orolig för det paret. Frågan är lite om Lindgren kommer klara de stora tunga killarna i Luleå. Men får hoppas Welch ordnar upp det.
Tror som vanligt att man kommer vara mest orolig när firma strul och spela fast sig själv i egen zon är inne på isen. Otroligt att Kiwi är -9 medans Djuse bara -1.
Tror som vanligt att man kommer vara mest orolig när firma strul och spela fast sig själv i egen zon är inne på isen. Otroligt att Kiwi är -9 medans Djuse bara -1.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
snowden: Ett ganska fett bevis på hur de tycker den formationen presterat. Alla tre förpassas i var sin formation.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
Jag har ångrat mig. En bra back till kan inte få våra målvakter att bli bra nog.
En målvakt behövs blir svaret på frågan från igår.
Sen vore det inte fel att få torp på bänken på något vis.
En målvakt behövs blir svaret på frågan från igår.
Sen vore det inte fel att få torp på bänken på något vis.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Behöver Modo en ny målvakt?
hellge: svår fråga. Visst finns både en målvakt o en back på önskelistan. Men vad skulle det kosta o vilken skulle man prioritera först?
Kiwi måste varit ljusår billigare än RW. Men har mellanskillnaden redan använts?
Tidigare i serien tycker jag ändå Reideborn varit bland våra bättre spelare men då det var 15 frilägen per match så blev det aldrig nå fina siffror ändå.
Om man nu får lite poäng här o där så lär han inte va så nervis som i denna match.
Jag klarar inte av att komma fram till något alls.
Kiwi måste varit ljusår billigare än RW. Men har mellanskillnaden redan använts?
Tidigare i serien tycker jag ändå Reideborn varit bland våra bättre spelare men då det var 15 frilägen per match så blev det aldrig nå fina siffror ändå.
Om man nu får lite poäng här o där så lär han inte va så nervis som i denna match.
Jag klarar inte av att komma fram till något alls.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 29 OKTOBER 19:00
När man under de senaste åren bytt precis allt utom en sak så kan man väl börja fundera om en långdistanslöpare är korrekt person att hålla i försäsongen.
Planen inför i år var att skaffa snabba spelare som aldrig gav upp. Men känns som många har blytunga ben.
Planen inför i år var att skaffa snabba spelare som aldrig gav upp. Men känns som många har blytunga ben.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
ivandrago: Går inte få skit att glänsa. Men samtidigt måste något göras för att få tillbaka lite självförtroende. Bevisligen så har vi för dåliga backar och målvakter.
Men huras har inte fått något att stämma så här långt. Hoppas på EuroJackpot kommande helg. Förhoppningsvis vinnet någon Modoit. Men chansen är väl inte så stor (ungefär lika stor som vinst kommande 5 matcher)
Men huras har inte fått något att stämma så här långt. Hoppas på EuroJackpot kommande helg. Förhoppningsvis vinnet någon Modoit. Men chansen är väl inte så stor (ungefär lika stor som vinst kommande 5 matcher)
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Växjö, TORSDAG 22 OKTOBER 19:00
Nucky: visst får man dem känslan. men nog tycker jag spelet sitter oftare nu. I stället är det idiotiska saker från enskilda spelare / slarv mm som är orsaken. Men systemet börjar nog sätta sig.
Sen är det inte så enkelt med en stöttepelare borta direkt o tätt därefter en till. O sen 6 matcher för Wilson som borde fått 2-3.
Inte så att vi fått nyttja våra äldre stöttepelare direkt. O när du självförtroendet åker i botten förstår jag de är nervis. Tyvärr är det därför vi måste få in flera spelare på en gång så vi börjar om från scratch.
Kiwi är ju redan trasig om man säger så. Men då det lär kosta så får man hoppas de kan brunka sig tillbaka o att spelet kan släppa.
Sen är det inte så enkelt med en stöttepelare borta direkt o tätt därefter en till. O sen 6 matcher för Wilson som borde fått 2-3.
Inte så att vi fått nyttja våra äldre stöttepelare direkt. O när du självförtroendet åker i botten förstår jag de är nervis. Tyvärr är det därför vi måste få in flera spelare på en gång så vi börjar om från scratch.
Kiwi är ju redan trasig om man säger så. Men då det lär kosta så får man hoppas de kan brunka sig tillbaka o att spelet kan släppa.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Växjö, TORSDAG 22 OKTOBER 19:00
Monno: Hehe. Jo så är det väl. Knappast så att spelare godkänner att säga upp sina kontrakt utan någon form av ersättning.
Men var lite fyndigt skrivet.
Sen kan jag hålla med om att Persson inte är värst. Djuse och Heshka verkar sakna allt vad muskler och defensiv heter. Lindgren verkar väga lika mycket som en dammtuss och Torp fortsätter göra galna saker.
Imponerande att Djuse ligger på plus måste jag säga.
Tråkigt nog så skulle jag nog säga att man behöver welsh + 2 backar och dwyer + 1 fwd och en målvakt samtidigt för att få tillbaka lite självförtroende och tillräckligt bra spelare. Ingen idé att pytsa in spelare en och en då de hinner sabba sitt självförtroende innan alla är på plats.
Men får väl hoppas att ett antal spelare höjer sig när de nya kommer in.
Men var lite fyndigt skrivet.
Sen kan jag hålla med om att Persson inte är värst. Djuse och Heshka verkar sakna allt vad muskler och defensiv heter. Lindgren verkar väga lika mycket som en dammtuss och Torp fortsätter göra galna saker.
Imponerande att Djuse ligger på plus måste jag säga.
Tråkigt nog så skulle jag nog säga att man behöver welsh + 2 backar och dwyer + 1 fwd och en målvakt samtidigt för att få tillbaka lite självförtroende och tillräckligt bra spelare. Ingen idé att pytsa in spelare en och en då de hinner sabba sitt självförtroende innan alla är på plats.
Men får väl hoppas att ett antal spelare höjer sig när de nya kommer in.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Växjö, TORSDAG 22 OKTOBER 19:00
Så kommer fler skador.
Persson 6v och Nilsson 3v.
Tror lättast blir att göra som någon sa på twitter: säga upp alla kontrakt och köra med j20 fram till fönstret just skall stänga och då köpa in ett helt AHL lag.
Då behöver de inte få publik för att gå runt.
Persson 6v och Nilsson 3v.
Tror lättast blir att göra som någon sa på twitter: säga upp alla kontrakt och köra med j20 fram till fönstret just skall stänga och då köpa in ett helt AHL lag.
Då behöver de inte få publik för att gå runt.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Lunkan: Nu vet man väl aldrig vad som händer. Men om jag förstod lokalblaskan korrekt så är det ytterligare en back på väg in samt en ersättare till Haataja. Sen om den spelaren blir en center på grund av skadan på Ritchie eller en ytter spekulerade de vilt om.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Monno: :) Lite för lite pengar för att reta upp sig. Ser hellre oavgjort en än en liten förtjänst på 3-400kronor. Så nog blev man glad när det blev 1 måls skillnad och chansen fanns på poäng.
I efterhand känns det dock lite som att de lika gärna hade kunnat förlora med 2 mål.
Med tanke på de spelare som är borta/inte kommit än/Lämnat laget samt varit sjuk/krasslig så tycker jag man faktiskt gör en helt ok match.
Man skall ha i åtanke att vi mötte ett lag som spelat riktigt bra och plockat mycket poäng i inledningen av serien.
Tyvärr så räcker det inte att spela ok efter förutsättningar mm. Man måste plocka poäng. Det är verkligen dags att få in lite spelare och börja vinna matcher nu. Poängen är lika viktiga i inledningen som på slutet. Eller kanske tom viktigare då det skapar självförtroende och vinnande trend som boostar laget genom serien.
I efterhand känns det dock lite som att de lika gärna hade kunnat förlora med 2 mål.
Med tanke på de spelare som är borta/inte kommit än/Lämnat laget samt varit sjuk/krasslig så tycker jag man faktiskt gör en helt ok match.
Man skall ha i åtanke att vi mötte ett lag som spelat riktigt bra och plockat mycket poäng i inledningen av serien.
Tyvärr så räcker det inte att spela ok efter förutsättningar mm. Man måste plocka poäng. Det är verkligen dags att få in lite spelare och börja vinna matcher nu. Poängen är lika viktiga i inledningen som på slutet. Eller kanske tom viktigare då det skapar självförtroende och vinnande trend som boostar laget genom serien.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Jaja. Det blev som väntat Brynäsvinst med 1 mål. Dubbel förlust för en själv dvs.
Några snabba reflektioner från en själv.
Vissa spelare skapar tid till sig själv. Torp han är expert på att skapa tidsnöd åt sig själv. Snacka om att vara knövlig med pucken i varenda läge. Han är inte bara dålig utan gör sin backpartner dålig också.
I helhet var Brynäs lite bättre. Men hade trott på större skillnad.
Om klubban fastnar i sargen så åk inte bara förbi situationen utan lås pucken så väl det går.
Carlsson är bättre som forward än som back.
Några snabba reflektioner från en själv.
Vissa spelare skapar tid till sig själv. Torp han är expert på att skapa tidsnöd åt sig själv. Snacka om att vara knövlig med pucken i varenda läge. Han är inte bara dålig utan gör sin backpartner dålig också.
I helhet var Brynäs lite bättre. Men hade trott på större skillnad.
Om klubban fastnar i sargen så åk inte bara förbi situationen utan lås pucken så väl det går.
Carlsson är bättre som forward än som back.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Enaranger: Hahaha. Tror jag hoppas på kvittering i stället för extra mål i tom bur. Men skulle nog ta en förlust med 2 mål bättre än en med ett måls skillnad.
Men enligt mig så är varken 1 mål eller 2 måls skillnad inte så troligt i dag. Jag blir förvånad om det inte blir 3+.
Men enligt mig så är varken 1 mål eller 2 måls skillnad inte så troligt i dag. Jag blir förvånad om det inte blir 3+.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Jinxade genom att spela en hundring på Brynäsvinst fastän MODO fick börja med 1,5mål mer.
Då jag sällan vinner så tar jag nu för givet att modo vinner. Men slutar väl med att brynäs vinner med 1 mål så jag varken vinner eller jinxat resultatet åt rätt håll.
Då jag sällan vinner så tar jag nu för givet att modo vinner. Men slutar väl med att brynäs vinner med 1 mål så jag varken vinner eller jinxat resultatet åt rätt håll.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
hellge: Enligt Öa så finns risk att Emil Pettersson missar matchen då han varit sjuk 2 dagar. Påpekas där också att Grundström varit krasslig.
"Emil har saknats de två senaste dagarna men jag förväntar mig att han spelar mot Brynäs, även om jag måste proppa honom full med sprutor. Vad som än krävs"
www.allehanda.se/ishockey/shl/modos-centerproblem-fortsatter-kuggar-missar-matchen#Ishockey
"Emil har saknats de två senaste dagarna men jag förväntar mig att han spelar mot Brynäs, även om jag måste proppa honom full med sprutor. Vad som än krävs"
www.allehanda.se/ishockey/shl/modos-centerproblem-fortsatter-kuggar-missar-matchen#Ishockey
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Amitiel: Ja i så fall är det kanske svårt att ändra på det. Men hur som så ser det inte så bra ut.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey: Ger inte heller så bra vibbar när man går in på webshoppen och där försöker beställa matchtröja och får att det är slut i lager för webbutiken men besöka vanliga butiken.
Nog ska det gå att hålla ett lager/beställa vid order eller liknande så att de som önskar köpa något faktiskt kan göra det.
Nog ska det gå att hålla ett lager/beställa vid order eller liknande så att de som önskar köpa något faktiskt kan göra det.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Inget fel att önska mer pengar och mer folk och gå ut och vädja till orten.
Men man måste komma med något själv och tänka lite mer: hur får vi hit mer folk och hur får vi in mer pengar. Bevisligen tycker många att det är för dyrt eller bjuds på för dålig underhållning.
Vi har ju haft flertalet stopp i serien redan. Varför inte använda arenan till annat. Våga orda event. Våga spexa till saker kring matcherna.
Om man skall konkurrera med tv så får man ju se till att man får något utöver det som erbjuds via tv'n.
Det gick bra i Kempis då alla som var beroende gick dit och fyllde arenan. Men nu då det skall dit 2500 fler så kallad extra publik. Så måste man börja se över vad som erbjuds och inte bara tro man går dit för att man älskar laget. De går om Modo spelar bra, om det är god mat i restaurangen, spex och event i samband med matcherna.
Det gäller att lura dit den publiken. Skulle modo åka ur skulle de inte bry sig. Men de njuter om de får en upplevelse när de är där. Och där tycker jag man brist lite.
Men man måste komma med något själv och tänka lite mer: hur får vi hit mer folk och hur får vi in mer pengar. Bevisligen tycker många att det är för dyrt eller bjuds på för dålig underhållning.
Vi har ju haft flertalet stopp i serien redan. Varför inte använda arenan till annat. Våga orda event. Våga spexa till saker kring matcherna.
Om man skall konkurrera med tv så får man ju se till att man får något utöver det som erbjuds via tv'n.
Det gick bra i Kempis då alla som var beroende gick dit och fyllde arenan. Men nu då det skall dit 2500 fler så kallad extra publik. Så måste man börja se över vad som erbjuds och inte bara tro man går dit för att man älskar laget. De går om Modo spelar bra, om det är god mat i restaurangen, spex och event i samband med matcherna.
Det gäller att lura dit den publiken. Skulle modo åka ur skulle de inte bry sig. Men de njuter om de får en upplevelse när de är där. Och där tycker jag man brist lite.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Känner själv att det är ganska meh. En vit t-shirt med ett lågkostnadstryck för att man vävar en årskortare. Bra tanke, men hade behövt något mer intressant.
Hade väl inte varit fel att ge något som skapar stämning till både värvaren och den värvade. Låt de som värvat/köpt få en lunch tillsammans med Huras och Svarten eller dyligt. Varför inte en modo t-shirt + halsduk eller några luncher som kan avnjutas i samband med träning osv.
Hade väl inte varit fel att ge något som skapar stämning till både värvaren och den värvade. Låt de som värvat/köpt få en lunch tillsammans med Huras och Svarten eller dyligt. Varför inte en modo t-shirt + halsduk eller några luncher som kan avnjutas i samband med träning osv.
Föregående · 50 · Nästa