Historik
Föregående · 6 · Nästa
Brynäs IF > Sv: BIF-TIK
Tänka sig......... Brynäs i poängnöd.......... Oj, oj, oj......
Vilket antiklimax, spelet kommer låsa sig totalt för "Gevalia" i morgonkväll. Räddslan för att inte infria trenden, som är just den att Timrå aldrig vunnit i Gavlerinken tillsammans med situationen de befinner sig i (Brynäs som saknar poäng!!!)
Längtar redan tills i morgon då man sitter där i Gavlerinken och bara myser och får vara med om dagen då Timrå spräckte trenden!!
Kan det bli någe annat än 3 ljuvliga pinnar till vårat kära Timrå
BIF-TIK 2-5
TIK-POWER ---- THE RED MACHINE
Vilket antiklimax, spelet kommer låsa sig totalt för "Gevalia" i morgonkväll. Räddslan för att inte infria trenden, som är just den att Timrå aldrig vunnit i Gavlerinken tillsammans med situationen de befinner sig i (Brynäs som saknar poäng!!!)
Längtar redan tills i morgon då man sitter där i Gavlerinken och bara myser och får vara med om dagen då Timrå spräckte trenden!!
Kan det bli någe annat än 3 ljuvliga pinnar till vårat kära Timrå
BIF-TIK 2-5
TIK-POWER ---- THE RED MACHINE
Djurgården Hockey > Sv: Ni ligger Etta...!!!!
carina: Tänkte att man måste hjälpa till att se ljusglimtarna i tillvaron när poängen saknas i den rätta tabellen
Djurgården Hockey > Sv: Ni ligger Etta...!!!!
Glömde säga att det var tekningsstatistik det rörde sig om
Djurgården Hockey > Ni ligger Etta...!!!!
Gör ett inlägg som Ni Djurgårdare kan vara glada över....
1 Djurgårdens IF 56%
2 Södertälje SK 56%
3 MIF Redhawks 52%
4 Luleå HF 51%
5 Brynäs IF 49%
6 Frölunda 49%
7 MODO Hockey 48%
8 Leksands IF 48%
9 HV 71 48%
10 Linköpings HC 47%
11 Färjestads BK 46%
12 Timrå IK 45%
TIK-POWER --- THE RED MACHINE
1 Djurgårdens IF 56%
2 Södertälje SK 56%
3 MIF Redhawks 52%
4 Luleå HF 51%
5 Brynäs IF 49%
6 Frölunda 49%
7 MODO Hockey 48%
8 Leksands IF 48%
9 HV 71 48%
10 Linköpings HC 47%
11 Färjestads BK 46%
12 Timrå IK 45%
TIK-POWER --- THE RED MACHINE
Timrå IK > Sv: Ingen rolig tabell
30: Håller med dig, vore roligt om sådan statistik fanns att uppbringa. Tror själv att det är fler förluster i anfallszon..
TIK-POWER
TIK-POWER
Timrå IK > Sv: Ingen rolig tabell
nek97raj: Överskattad om man tittar på tabelläget just nu ja, då håller jag med dig... Men visst är det så att Vi måste bli bättre.
PP och vinna tekningar är det som kan vara matchavgörandet och framförallt så är det viktigt längre fram (slutspel, om man vågar tänka så långt nu)
TIK-POWER
PP och vinna tekningar är det som kan vara matchavgörandet och framförallt så är det viktigt längre fram (slutspel, om man vågar tänka så långt nu)
TIK-POWER
Timrå IK > Ingen rolig tabell
Tekningsstatistik
1 Djurgårdens IF 56%
2 Södertälje SK 56%
3 MIF Redhawks 52%
4 Luleå HF 51%
5 Brynäs IF 49%
6 Frölunda 49%
7 MODO Hockey 48%
8 Leksands IF 48%
9 HV 71 48%
10 Linköpings HC 47%
11 Färjestads BK 46%
12 Timrå IK 45%
1 Djurgårdens IF 56%
2 Södertälje SK 56%
3 MIF Redhawks 52%
4 Luleå HF 51%
5 Brynäs IF 49%
6 Frölunda 49%
7 MODO Hockey 48%
8 Leksands IF 48%
9 HV 71 48%
10 Linköpings HC 47%
11 Färjestads BK 46%
12 Timrå IK 45%
Brynäs IF > Sv: Nu kommer segern!
Huge: Allt att vinna och inget att förlora....
TIK-POWER -- THE RED MACHINE
TIK-POWER -- THE RED MACHINE
Malmö Redhawks > Sv: Vinnerborg
Det är tragiskt att en domare som har så låg nivå som Vinnerborg får dömma i ES. Matchbilden blir att lagen inte vet var nivån ligger och det blir grinigt på planen!
Det i sin tur leder till att det lag som inte tar hem poängen blir natruligtvis mest upprörd över dommaren!!!
Lyssnade på hocke-live igår mellan Luleå-Timrå och klarrt är att det var klara regelbrott från båda lagen som ibland inte blev någonting av och ibland så blev det utvisningar.....
Hur skall då spelarna veta var nivån ligger??
Nä.. lösningen kansek ligger i att ha två huvuddommare i matcherna där sådanna som Vinnerborg får dömma tillsammans med en mer rutinerad. För vi som älskar hockey och våra lag vill inte att dommaren skall vara den som inte håller bra nivå på matcherna
Det i sin tur leder till att det lag som inte tar hem poängen blir natruligtvis mest upprörd över dommaren!!!
Lyssnade på hocke-live igår mellan Luleå-Timrå och klarrt är att det var klara regelbrott från båda lagen som ibland inte blev någonting av och ibland så blev det utvisningar.....
Hur skall då spelarna veta var nivån ligger??
Nä.. lösningen kansek ligger i att ha två huvuddommare i matcherna där sådanna som Vinnerborg får dömma tillsammans med en mer rutinerad. För vi som älskar hockey och våra lag vill inte att dommaren skall vara den som inte håller bra nivå på matcherna
Timrå IK > Sv: Brynäs-Timrå
beckebo26: Du lovar storstyrk??? Skall själv ner och titta. Själv så tror jag vi lurar åt oss ngn pinne!! Men det är klart tittar man på statistiken så skall vi förlora, men och andra sidan så kanske det är våran tur nu...???!!!
Men du lovar storstryk..... tänk dig då om Timrå skulle vinna..?? vilket antiklimax för Brynäs!!! Poängbehov och torskar mot ES stryklag som enligt dig halkat in på ett bananskal som aldrig vunnit i Gavlerinken!!
Jodu. Om det skulle bli så då får alla lagen i kvalserien köpa Gevalia för då blir det oväntat besök
Men du lovar storstryk..... tänk dig då om Timrå skulle vinna..?? vilket antiklimax för Brynäs!!! Poängbehov och torskar mot ES stryklag som enligt dig halkat in på ett bananskal som aldrig vunnit i Gavlerinken!!
Jodu. Om det skulle bli så då får alla lagen i kvalserien köpa Gevalia för då blir det oväntat besök
Timrå IK > Sv: Brynäs-Timrå
beckebo26: Går hockey ut på att göra så lite mål som möjligt då? eller att de man möter gör fler så man slipper vinna...?
Luleå HF > Sv: LHF-TIK
Lulekickan: Sorgligt och mycket svagt........ tyder på att man ej kan lita på dessa gubbar när det refererar ut över nätet då. Inte ett ord om detta under matchen sas.
Jag får nog läsa mig till saningen i morgon eller senare ikväll via Aftonbladet och Expressen!
Nämns det där att Timrå spelade grishockey så är jag den första att be om ursäkt!!
De torde nog vara så pass objektiva i sin bedömning så att deras referat kring matchen bör nog stämma!
Jag får nog läsa mig till saningen i morgon eller senare ikväll via Aftonbladet och Expressen!
Nämns det där att Timrå spelade grishockey så är jag den första att be om ursäkt!!
De torde nog vara så pass objektiva i sin bedömning så att deras referat kring matchen bör nog stämma!
Luleå HF > Sv: LHF-TIK
Lulekickan: Var du på matchen...! än en gång.
saxat från Aftonbladet:
Analys: Bästa matchen hittills i Coop Arena när Luleå mötte Timrå. En underhållande, öppen och spännande match. Massor av brända chanser och två storspelande målvakter var huvudingredienserna. Upplösningen kom först 2.19 minuter in på förlängningen när Anders Burström i hemmalaget satte in pucken bakom Kimmo Kapanen. (TT)
saxat från Aftonbladet:
Analys: Bästa matchen hittills i Coop Arena när Luleå mötte Timrå. En underhållande, öppen och spännande match. Massor av brända chanser och två storspelande målvakter var huvudingredienserna. Upplösningen kom först 2.19 minuter in på förlängningen när Anders Burström i hemmalaget satte in pucken bakom Kimmo Kapanen. (TT)
Luleå HF > Sv: LHF-TIK
Lulekickan:
Det var just det....webb gubbarna menade att Timrå stod för fler chanser i matchen, och genom att Vimmelkantig tappade matchen så gavs det slängar från båda lagen. Dvs ingen av dem var bättre än den andra.
Skrev du inte i första inlägget att "Timrå var ett satans grisgäng"? Det är det som inte stämmer i ditt matchreferat, de gavs och togs från båda lagen.
Du kanse menade att Luleå och Timrå spelade grishockey idag och myckrt tack vare herr Vimmelkantig.
Det var just det....webb gubbarna menade att Timrå stod för fler chanser i matchen, och genom att Vimmelkantig tappade matchen så gavs det slängar från båda lagen. Dvs ingen av dem var bättre än den andra.
Skrev du inte i första inlägget att "Timrå var ett satans grisgäng"? Det är det som inte stämmer i ditt matchreferat, de gavs och togs från båda lagen.
Du kanse menade att Luleå och Timrå spelade grishockey idag och myckrt tack vare herr Vimmelkantig.
Luleå HF > Sv: LHF-TIK
Lulekickan: Var du på matchen..??? Man kan ju undra..??? Satt själv i Sundsvall och lyssnade på webbradion. Kommentatorerna som själv håller på Luleå (de sa de själv att de kan nog vara lite färgade som det heter) menade just att domaren var inte bra, att det gynnade knappast någon av lagen, att Timrå var klart bättre med vassare målchanser i andra- och tredje perioden!. Att segern till Luleå knappast var rättvis men sådan är sporten.
Obseervera att detta är citat från webbradion där Era trogna LHF suportrar satt och refererade ut över nätet.
Än en gång "Var du på matchen...?" -tveksamt, rent fysiskt kanske du var där, men du tittade väl nog för mycket på cheerleaders istället för hockeyn
Obseervera att detta är citat från webbradion där Era trogna LHF suportrar satt och refererade ut över nätet.
Än en gång "Var du på matchen...?" -tveksamt, rent fysiskt kanske du var där, men du tittade väl nog för mycket på cheerleaders istället för hockeyn
Timrå IK > Sv: GO TIMRÅ GO
Amb-41: Det är pessimisten som blickar bakåt..... Nu blickar vi frammåt, Visst lurar vi Brynäs på poäng
Timrå IK > Sv: GO TIMRÅ GO
Skarin: Visst är det så! Nu så får Brynäs se upp! vi åker även dit för att lura av dem minst 1 poäng, men själv så tror jag att de blir av med 3 poäng!
TIK-POWER ---- THE RED MACHINE
TIK-POWER ---- THE RED MACHINE
Brynäs IF > Brynäs-Timrå
Vi föds alla med Timrå IK-hjärta, men alla kan inte hålla sig till denna rätta väg.
Det är våran, Timrå IK-fansens, uppgift att välta bortkomlingarna på rätt köl igen!
Vi vek inte ned oss uppe i Lule
Ses på tisdag
TIK-POWER -- THE RED MACHINE
Det är våran, Timrå IK-fansens, uppgift att välta bortkomlingarna på rätt köl igen!
Vi vek inte ned oss uppe i Lule
Ses på tisdag
TIK-POWER -- THE RED MACHINE
Timrå IK > Sv: GO TIMRÅ GO
Vi vek inte ned oss... i alla fall! Då åker vi till Gävle för att lura Brynäs på poäng.
Luleå-Timrå 3-2
Skott: 33-46 (17-11, 4-13, 10-18,2-4)
TIK-POWER - The Red Machine
Luleå-Timrå 3-2
Skott: 33-46 (17-11, 4-13, 10-18,2-4)
TIK-POWER - The Red Machine
Timrå IK > Sv: GO TIMRÅ GO
Laken: Man vill ju alltid vinna men det är väl först och främst hemmamatcherna som skall vinnas! Så oavgjort borta är väl okej
Timrå IK > Sv: GO TIMRÅ GO
Laken: Problemet är att frågan var säkert om buren var flyttad när målet skedde och det var den ju! Frågan är varför såg inte Vinnerborg vem som flyttade buren!
Timrå IK > Sv: GO TIMRÅ GO
RST: Timrå gjorde mål sammtidigt som målburen flyttades. Vem som flyttade målburen kunde de på webbradion inte se. Med målkamerans hjälp så blev det inge mål!
Timrå IK > Sv: GO TIMRÅ GO
För lite avslut nu...Vi vinner inga matcher genom att hålla till i hörnen
TIK-POWER - The Red Machine
TIK-POWER - The Red Machine
Timrå IK > Sv: GO TIMRÅ GO
bucken: Det som talar för Timrå är att vi är har bättre fysik
TIK-POWER - The Red Machine
TIK-POWER - The Red Machine
Föregående · 6 · Nästa