Historik
Föregående · 63 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
En av mina favoriter, Daniel Widing, lämnar Davos. Undrar om
1. Freddan vet om det
2. Freddan förstår att han kan bjuda på Widing
3. Det finns intresse och pengar för en sådan spelare
1. Freddan vet om det
2. Freddan förstår att han kan bjuda på Widing
3. Det finns intresse och pengar för en sådan spelare
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
bisterfinnen:
Hjälp! Vi befinner oss i en grop! Vi gräver oss ut!!
Hjälp! Vi befinner oss i en grop! Vi gräver oss ut!!
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Björn W:
Äsch det lilla jag vet om PR och om att bygga ett varumärke utanför storstadsregionerna omfattar inte medieskugga och tillkorkade kommunikationer med de som föder och göder organisationen.
Men vad vet jag. Dom chockar säkert oss alla och detta är säkert en del i en magnifik plan som kommer att stjälpa allt vi trodde oss veta om marknadskommunikation. Vad förvånade vi ska bli.
För det kan väl inte vara så att dom likt betjänten snubblar på samma tuva om och om igen?
Äsch det lilla jag vet om PR och om att bygga ett varumärke utanför storstadsregionerna omfattar inte medieskugga och tillkorkade kommunikationer med de som föder och göder organisationen.
Men vad vet jag. Dom chockar säkert oss alla och detta är säkert en del i en magnifik plan som kommer att stjälpa allt vi trodde oss veta om marknadskommunikation. Vad förvånade vi ska bli.
För det kan väl inte vara så att dom likt betjänten snubblar på samma tuva om och om igen?
Redigerad kommentar
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Skulle någon i Ö-vik kunna fixa lokala löpsedlar åt mig om det står något om Henke på dem. Vore en fin gärning!
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Inte undra på att ungdomen är förtappad.
Den allmänna uppfattningen är att står det på internet är det mest troligt sant. Står det på wikipedia ÄR det sant.
Men det är klart, när jag var ung gällde det vad som sas på nyheterna på TV och när mamma var ung var allt som stod i morgontidningen sant.
Den allmänna uppfattningen är att står det på internet är det mest troligt sant. Står det på wikipedia ÄR det sant.
Men det är klart, när jag var ung gällde det vad som sas på nyheterna på TV och när mamma var ung var allt som stod i morgontidningen sant.
Redigerad kommentar
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bisterfinnen:
Mia Karlsson ny marknadschef för Modo
Mia Karlsson, ordförande i Företagarna Västernorrland och sportchef på Sollefteå golfklubb, blir ny marknadschef för Modo hockey. Hon driver också eget företag och har en bakgrund som skidåkare. Som marknadschef ska hon arbeta för att stärka Modo hockey som varumärke
Mia Karlsson ny marknadschef för Modo
Mia Karlsson, ordförande i Företagarna Västernorrland och sportchef på Sollefteå golfklubb, blir ny marknadschef för Modo hockey. Hon driver också eget företag och har en bakgrund som skidåkare. Som marknadschef ska hon arbeta för att stärka Modo hockey som varumärke
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Björn W:
Jag vidhåller mitt tidigare ställningstagande att Mia måste tillbaka. Till varje pris.
Jag vidhåller mitt tidigare ställningstagande att Mia måste tillbaka. Till varje pris.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Icing-Ove:
Munken skulle jag tro. Billigare bira där.
Däremot så sköter Dackell sin försäsongsträning. Han och hela familjen körde rollerblades uppför backen från Stigslund mot Läkerolen.
Munken skulle jag tro. Billigare bira där.
Däremot så sköter Dackell sin försäsongsträning. Han och hela familjen körde rollerblades uppför backen från Stigslund mot Läkerolen.
Redigerad kommentar
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tvåtallar:
Åkejrå. Foppen på Bistro Nord här i Gefle och njuter ikväll.
Åkejrå. Foppen på Bistro Nord här i Gefle och njuter ikväll.
Länkar:
Bistro Nord
Bistro Nord
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Björn W:
Lite elakt så kan man väl tro att den genomsnittlige sportchefskrönikeläsaren på allehanda.se kanske inte har kompetens nog att analysera språkbruket eller förmågan att formulera sig, de är nog nöjda med att kunna ta in huvudbudskapet i texten.
Lite elakt så kan man väl tro att den genomsnittlige sportchefskrönikeläsaren på allehanda.se kanske inte har kompetens nog att analysera språkbruket eller förmågan att formulera sig, de är nog nöjda med att kunna ta in huvudbudskapet i texten.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle:
Slarvigt skriven krönika!! Dubbla negationer och syftningsfel både här och där. ÖA-sportens skrivskola gör ingen besviken.
Slarvigt skriven krönika!! Dubbla negationer och syftningsfel både här och där. ÖA-sportens skrivskola gör ingen besviken.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
mattias - 74:
Frågan är om vi behöver en ny "Super-star" i MoDo...
Jag förstår att en lexing tänker så. Det har ju blivit en liten specialitet för er att ta in några med dalande karriärer och överbetala dem för att vara stjärnor i ett i övrigt mediokert allsvenskt lag. En win-win deal för er och brämpa.
Frågan är om vi behöver en ny "Super-star" i MoDo...
Jag förstår att en lexing tänker så. Det har ju blivit en liten specialitet för er att ta in några med dalande karriärer och överbetala dem för att vara stjärnor i ett i övrigt mediokert allsvenskt lag. En win-win deal för er och brämpa.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MODOJohan:
Men du orkar minsann sitta och tjattra på det där internätet eller vad det heter!
Men du orkar minsann sitta och tjattra på det där internätet eller vad det heter!
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Alltså... Är den där Peter Forsberg helt slut i huvudet. Vem har satt honom som huvudförhandlare och hur länge ska han få fortsätta att jönsa runt?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Björn W:
Sen är det väl så att många fick frågan men få var tilltänkta. En artighetsgest i ett viktigt beslut. Jag menar, visst får Etiopien kandidera för vinter-os men det är inte så sannolikt att dom någonsin får det.
Umeå var väl den enda realistiska kandidaten på den tiden...
Sen är det väl så att många fick frågan men få var tilltänkta. En artighetsgest i ett viktigt beslut. Jag menar, visst får Etiopien kandidera för vinter-os men det är inte så sannolikt att dom någonsin får det.
Umeå var väl den enda realistiska kandidaten på den tiden...
Redigerad kommentar
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
InVinoVeritas:
Det här med administrationen av landstingen i Sverige är ett ogräs som en gång för alla måste ryckas upp med rötterna.
Överallt där jag rör mig i landet möts jag av samma bild, ostrukturerad politisk ledning, splittrad verksamhet med allt från lokaltrafik till specialistsjukvård. Stora kolosser på enorma lerfötter, med ineffektiv och överviktig administration.
Upptrampade stigar och betongarslen så långt ögat når. Sverige har idag en av världens sämst ledda och ineffektiva sjukvård.
Kanske ska vi avskaffa landstingen som företeelse och lägga över det regionala ansvaret på vården på länsstyrelserna?
Allt annat än kärnverksamheten får flyttas över till privata bolag eller kommunerna.
Det här med administrationen av landstingen i Sverige är ett ogräs som en gång för alla måste ryckas upp med rötterna.
Överallt där jag rör mig i landet möts jag av samma bild, ostrukturerad politisk ledning, splittrad verksamhet med allt från lokaltrafik till specialistsjukvård. Stora kolosser på enorma lerfötter, med ineffektiv och överviktig administration.
Upptrampade stigar och betongarslen så långt ögat når. Sverige har idag en av världens sämst ledda och ineffektiva sjukvård.
Kanske ska vi avskaffa landstingen som företeelse och lägga över det regionala ansvaret på vården på länsstyrelserna?
Allt annat än kärnverksamheten får flyttas över till privata bolag eller kommunerna.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Nikki Nine:
Väntat men djävligt surt. Jocke är en av mina favoritspelare. Skulle inte förvåna mig om han gör succé i schtaan...
Väntat men djävligt surt. Jocke är en av mina favoritspelare. Skulle inte förvåna mig om han gör succé i schtaan...
MoDo Hockey > Sv: Sv: Apropå ingenting....
Dags att börja montera banderoller och förbereda kortegen, för snart kommer Bill och Bull hem.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle:
Äsch. Inte ett intressant lag så långt ögat når...
Äsch. Inte ett intressant lag så långt ögat når...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Förresten, tror ni att Thörnberg är nöjd med sin dragning såhär i efterhand?
MoDo Hockey > Sv: Sv: Apropå ingenting....
Huge:
Det har hänt. 4:e SM-Finalen-99. Vi var moraliska segrare :-)
Det har hänt. 4:e SM-Finalen-99. Vi var moraliska segrare :-)
Redigerad kommentar
MoDo Hockey > Sv: Sv: Apropå ingenting....
Wayne:
Börjar bli dags att värma upp tryckpressarna. Sedin on fire!
En idé jag fick var att ha en bild på Henke på bröstet och en på Danne på ryggen, båda med texten "Sedin är fin". Fast det vore kanske en smärre överdrift?!
Sen tänkte jag att ha två Ess med varsin Sedinare, med texten "Pocket aces"
Men det kanske bara roar pokerfrälsta?
Börjar bli dags att värma upp tryckpressarna. Sedin on fire!
En idé jag fick var att ha en bild på Henke på bröstet och en på Danne på ryggen, båda med texten "Sedin är fin". Fast det vore kanske en smärre överdrift?!
Sen tänkte jag att ha två Ess med varsin Sedinare, med texten "Pocket aces"
Men det kanske bara roar pokerfrälsta?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Berka:
Helt enkelt är inte att leka med. Fantastisk mat och skön atmosfär. Senare på kvällen är det ett hyfsat hålligång också, utan dansgolv...
Helt enkelt är inte att leka med. Fantastisk mat och skön atmosfär. Senare på kvällen är det ett hyfsat hålligång också, utan dansgolv...
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
spud:
Ett kul tifo till hösten borde vara "Vår Henrik är bättre än er"
Ett kul tifo till hösten borde vara "Vår Henrik är bättre än er"
Redigerad kommentar
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Petey21:
Fan, hela the Village People...
Fan, hela the Village People...
Redigerad kommentar
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Bad_Brett:
Fantastiskt väl skrivet. Som sagt bara ett antal av de viktigaste problemen väldigt väl beskrivna, men ändock. Det ger en otroligt bra nulägesbild.
Pulitzer-nivå.
Fantastiskt väl skrivet. Som sagt bara ett antal av de viktigaste problemen väldigt väl beskrivna, men ändock. Det ger en otroligt bra nulägesbild.
Pulitzer-nivå.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
qwertas:
När man spelar måste man veta insats, risk och möjligt utfall.
Insats: Elitserieplats
Risk: Hög
Möjlligt utfall: Slutspel
Jag må vara dum, irrationell och elakt avstängd från åffisiella, men jag skulle då göra allt i min makt för att minimera risken, med den insatsen. Men det är jag det.
När man spelar måste man veta insats, risk och möjligt utfall.
Insats: Elitserieplats
Risk: Hög
Möjlligt utfall: Slutspel
Jag må vara dum, irrationell och elakt avstängd från åffisiella, men jag skulle då göra allt i min makt för att minimera risken, med den insatsen. Men det är jag det.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
qwertas:
Money and commitment talks, bullshit walks. En som kan förflytta berg med sitt snack har mycket vunnet. Freddan är inte Moses-ämne. Kolla vad Nubben gjorde i fattiga Timrå.
Med Freddan vid rodret sitter vi i baksätet.
Money and commitment talks, bullshit walks. En som kan förflytta berg med sitt snack har mycket vunnet. Freddan är inte Moses-ämne. Kolla vad Nubben gjorde i fattiga Timrå.
Med Freddan vid rodret sitter vi i baksätet.
MoDo Hockey > Sv: Sv: Apropå ingenting....
bisterfinnen:
Och, eeeeeeeh, Sedinarna är jätteduktiga (Big smile). Tomte...
Och, eeeeeeeh, Sedinarna är jätteduktiga (Big smile). Tomte...
Redigerad kommentar
MoDo Hockey > Sv: Sv: Apropå ingenting....
Björn W
Är denna länk lite bättre kanske?!
Är denna länk lite bättre kanske?!
Länkar:
Game Summary
Game Summary
MoDo Hockey > Sv: Sv: Apropå ingenting....
Poffa:
Vi får väl hoppas på ett snabbt matchstraff för ovie. Annars gör han väl säkert de tre poäng som krävs för att gå förbi på fler gjorda mål...
Vi får väl hoppas på ett snabbt matchstraff för ovie. Annars gör han väl säkert de tre poäng som krävs för att gå förbi på fler gjorda mål...
MoDo Hockey > Sv: Sv: Apropå ingenting....
kärran:
"It shows that hard work pays off!
Fan så man får tårar i ögonen..
"It shows that hard work pays off!
Fan så man får tårar i ögonen..
MoDo Hockey > Sv: Sv: Apropå ingenting....
bisterfinnen:
Follow my lead. Skriv lite på Wikegårds blogg idag.
Follow my lead. Skriv lite på Wikegårds blogg idag.
Föregående · 63 · Nästa
Heja Bjaarne. Acceptera inga svävande svar och glöm inte att recensera samtalet här sen!