Historik
Föregående · 6 · Nästa
Mora IK > Sv: Linköping - Mora
Goal: Kalla "hem" Rindell igen. Fast han har nogt det lugnare i ifk och vill inte in i getingboet igen
Mora IK > Sv: Mora - Södertälje
Metal Guru: Tack!
Att man kroniskt ska hitta negativt om mora?
Från dagens svenska dagblad lördag
"Mora har tappat för många kvalitetsnamn för att detta skall hålla. Förra säsongen levde laget på Pavel Brendl som svarade för en fjärdedel av målen. Svensk-kanadensaren Eric Johansson liksom finske backen Jarno Kultanen är också blytunga"
Att brendl var en förlust kan man väl hålla med om , Men en som var skadad hela förra säsongen och en som var inne på mängder med baklängesmål skall kallas blytunga förluster saknar helt verklighetsförankring.
Det är som att säga att mogabe i zimbabbve skulle vara en blytungförlust för landet om om karn skulle sluta.
Att man kroniskt ska hitta negativt om mora?
Från dagens svenska dagblad lördag
"Mora har tappat för många kvalitetsnamn för att detta skall hålla. Förra säsongen levde laget på Pavel Brendl som svarade för en fjärdedel av målen. Svensk-kanadensaren Eric Johansson liksom finske backen Jarno Kultanen är också blytunga"
Att brendl var en förlust kan man väl hålla med om , Men en som var skadad hela förra säsongen och en som var inne på mängder med baklängesmål skall kallas blytunga förluster saknar helt verklighetsförankring.
Det är som att säga att mogabe i zimbabbve skulle vara en blytungförlust för landet om om karn skulle sluta.
Mora IK > Sv: Mora - Södertälje
Barbapappa:Vad tror ni om kvällens match? Jag tror att det lossnar snart kanske redan i kväll! Hoppas bara inte brendlförlusten blir allt för kännbar i vinter.
Mora IK > Sv: Övrigt
Bonäs norra: lite små intressant !
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/allsvenskan/article748412.ab
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/allsvenskan/article748412.ab
Mora IK > Sv: Övrigt
Bonäs norra: kommer ni i håg den här spelaren?
echl.leaguestat.com/stats/player.php?id=51
echl.leaguestat.com/stats/player.php?id=51
Mora IK > Sv: Clas Ohlsson Cup
Bonäs norra: Ig meind att lass frå gävel sku klå si i fisikkå.
(Så int ingan trur att miene någgå elle jen)
(Så int ingan trur att miene någgå elle jen)
Mora IK > Sv: Clas Ohlsson Cup
Bonäs norra: Varför är du så väldigt stursk? Det var inte länge sedan wayne fleming lyckades rädda kvar bif i eliserien med ett nödrop!
Mora IK > Sv: Clas Ohlsson Cup
Barbapappa: Jag ser gärna att du har rätt, jag bedömde förvisso bara det jag såg i går. Jag är bara glad om jag har fel. Vad innebär detta nya spelsystem konkret, har inte riktigt blivit på det klara med det.?
Mora IK > Sv: Clas Ohlsson Cup
sold: Det värsta var att hagos var med. Något är inte så bra trotts att vi har ett så bra lag på pappret
Mora IK > Sv: Clas Ohlsson Cup
horcoff: Tack för trevliga iaktagelser!!
Jag litar på Horcoff.
PS du kan inte locka hit din namne från andra sidan atlanten
Jag litar på Horcoff.
PS du kan inte locka hit din namne från andra sidan atlanten
Mora IK > Sv: Clas Ohlsson Cup
williamthekid: Min känsla var att det var en fight vilket fall.
Alla brynäsutvisningar tyder på att de måste ha haft bra fart i alla fall.
men men
Alla brynäsutvisningar tyder på att de måste ha haft bra fart i alla fall.
men men
Mora IK > Sv: Clas Ohlsson Cup
williamthekid: JA jag är ansluter mig till den linjen oxå. Mik har fortsatt svårt med pp oavsett tränare, måtte det vända nu!.
.
.
Mora IK > Sv: Säsongen 07/08
Barbapappa: Det kan till och med vara farligt att ha en fixstjärna som de andra förlitar sig på. Mora blev i princip bara sämre när Marian hossa kom, fast han är en världsspelare av högsta klass.
Mora IK > Sv: Säsongen 07/08
PappaKeno: Jag tror vi är för mycket låsta i tänket att det är en karl som skall göra det (mål) Jag hoppas och tror att mik har kommit vidare i nästa fas nu att laget är så pass gediget att man inte behöver hoppas på att Nån som Brendl skall stå fri och göra mål.
Detta spel blev väldigt förutsägbart efter hand förra sässongen.
Detta spel blev väldigt förutsägbart efter hand förra sässongen.
Mora IK > Sv: Mora - Västerås
mattias - 74: hade nog inte förväntat mig några skratt från dig direkt
Mora IK > Sv: Mora - Västerås
Bonäs norra: Här har ni adressen till lifs nyförvärv
en.wikipedia.org/wiki/Georges_V%C3%A9zina
en.wikipedia.org/wiki/Georges_V%C3%A9zina
Mora IK > Sv: Mora - Västerås
kjelleman: Leksand värvar den talangfulle Georges Vézina från Canadiens!!
Ps För mer info om Georges kolla kanadensiska wikipedia!
Ps För mer info om Georges kolla kanadensiska wikipedia!
Mora IK > Sv: Mora - Västerås
MIK 7-1: 2-4 slut. Är de dåliga eller är i den sk tunga träningsperioden?
Mora IK > Sv: Säsongen 07/08
Metal Guru: Till något annat. Hur tror ni att Ivan trivs i laget utan Pavel och Blatchak? Jag tror att om han trivs bra ,så kanske han blir våran bästa spelare i år!
Mora IK > Sv: Säsongen 07/08
horcoff: Nyström skriver att Hagos valde det bästa laget, känns roligt att han gör en realistisk värdering av Mora, men hur skall vi och mik klara av att inte få skit?
Mora IK > Sv: Säsongen 07/08
horcoff: Nej naturlitvis inte! Jag tänkte bara om det var någon som eventuellt höll på dynamo Moskva!
Föregående · 6 · Nästa
Han tillhör kärntruppen!