Historik
Föregående · 32 · Nästa
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-01-07
Zäta75: Ja, sant. Kampen om Play in blir jämnt till sista omgången. Luleå är med om det också.
+ 1
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Iko70: Intressant att Oskars har haft en så bra säsong hittills.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-01-07
mikenomad: Håller med helt i din analys. RBK har nog ett lag för en mellansäsong och play in. Seider eller Hansson hade behövts. När jag såg Malmös trupp så trodde jag att de skulle få en utmanande säsong. HV var inför säsongen ett wild card. Gällande Luleå och Brynäs så instämmer jag även om jag hoppats på högre placeringar. I övrigt tycker jag tabellen visar rätt när det gäller lagen.
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-01-07
Vi närmar oss snart omgång 35 och tabellplaceringarna börjar synas. Tror att vi kan utgå från att topplagen är klara för kvart. I tabellens mittskikt är det oklart kring lag till play in men tror att det framträder tydligare efter omgång 35. Det kommer troligt bli Malmö som hamnar i play out men om det andra laget blir HV är oklart. Oskars tror jag vi helt kan räkna bort från play out. Då återstår märkligt nog Brynäs och Luleå som är årets stora frågetecken. Dessa lag borde utan tvekan ligga högre i tabellen.
+ 3
Rögle BK > Sv: Säsong 2022-23
Lite intressant statistik från swehockey. Från omgång 20 till 32 har RBK och LHC lika mycket poäng, 20. Vidare har HV 16 poäng, 10:a i placering, medan Brynäs och Malmö har tagit 9 poäng.
Rögle BK > Sv: Säsong 2022-23
Tittar man på tabellen just nu är RBK, Oskars, LHC på samma poäng. Leksand tre poäng bakom. Jag tror att det är dessa lag som spelar play in. Men Luleå kan mycket väl bli inblandat. Tik tror jag spelar kvart även om det mycket väl kan bli så att några av nämnda lag är inblandade. Tror det kommer stå mellan TIK, LHC, RBK när det gäller sista kvartsfinal platsen
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: svårt att svara på. Det stämmer inte riktigt i laget. Backarna är ojämna och vissa spelare som Bengtsson, Klok, Mozik har inte producerat som önskat, Men vi vet samtidigt att ligan är tuffare i år och många lag, tex Brynäs, hade givetvis räknat med en bättre säsong, Men måste ändå lyfta OSL (Lyrenäs) och Ludvig Larsson som varit riktigt bra i RBK.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Grattis till poängen. Starkt jobbat mot Lakers. Riktigt svår bortamatch.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Farsang: Ni kan kanske plocka poäng mot Växjö. Hoppas på vinst och tre pinnar ikväll mot 71:orna
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Tre pinnar gäller mot HV nästa match samtidigt som SAIK vinner mot Mif.
+ 1
Rögle BK > Sv: Säsong 2022-23
Och OT vinst för Örebro trots två måls ledning. Ja, årets RBK säsong är annorlunda.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bulten: Vi behöver lite "good vibrations" av Marky Mark and The funky bunch :)
+ 1
Kristianstads IK > Sv: Säsong 2022-23
AIK vann tyvärr matchen. Men KIK är fortfarande på slutspelsplats.
Kristianstads IK > Sv: Säsong 2022-23
Kiks uppställning mot AIK
Goalies
30. Larsson, Filip
1st Line
90. Olsén, Rikard 17. Hassel, Oskar 20. Netterberg, Pontus
36. Karlsson, Filip 19. Harper, Patrick Chrisman
2nd Line
12. Laavainen, Roope 9. Grahn, Viktor 8. Carlsson, Robin
21. Ljungman, Daniel 41. Eriksson, Melker
3rd Line
26. Bondesson, Jakob 33. Nilsson, Fred 22. Pistek, Theodor 44. Ainali, Aleksi 61. Sjögren, Malte
4th Line
37. Bröndberg, Jonas 29. Kopacka, Jack 18. Wennström, Kevin 28. Pettersson, Linus
Goalies
30. Larsson, Filip
1st Line
90. Olsén, Rikard 17. Hassel, Oskar 20. Netterberg, Pontus
36. Karlsson, Filip 19. Harper, Patrick Chrisman
2nd Line
12. Laavainen, Roope 9. Grahn, Viktor 8. Carlsson, Robin
21. Ljungman, Daniel 41. Eriksson, Melker
3rd Line
26. Bondesson, Jakob 33. Nilsson, Fred 22. Pistek, Theodor 44. Ainali, Aleksi 61. Sjögren, Malte
4th Line
37. Bröndberg, Jonas 29. Kopacka, Jack 18. Wennström, Kevin 28. Pettersson, Linus
Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Rip Kirby: Japp, så kanske bör han vara kvar i HV.
+ 3
Golf > Sv: Golf i allmänhet...
Xander Schaufele, John Rahm, Jordan Spieth, Keegan Bradley mfl spelar denna vecka Sentry Tournament på Hawaii.
Rögle BK > Sv: Säsong 2022-23
Växjö vann igår vilket tyvärr var väntat. Hoppas se ett mer fokuserat RBK mot Örebro. Tycker att backarna behöver höja sig i nästa match både defensivt och offensivt. Det handlar främst om Sund, Mozik, men framförallt Klok. Kapla och Wallinder är generellt bäst bland backarna men är lite ojämna. Nu återstår drygt tjugo omgångar och alla poäng är viktiga. Hoppas att RBK lägger fokus på att nå en slutspelsplats och lägger fokus på en bra vår.
Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
bar mofftak: Lite lustigt med Samuelsson ... trodde på honom inför säsongen.
+ 2
Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Jag spenderade ett antal år på Göteborgs universitet. Tycker att Götet är en oerhört fin stad och trevligt centrum. Det som var jobbigt var bilkörningen då det är en del one way gator. Men i mitt tycke trevligare stad än Malmö och Stockholm. Den bästa staden vid Öresund är nog Köpenhamn.
+ 1
Rögle BK > Sv: Säsong 2022-23
Tydligen är Everberg inte spelklar förrän en bit in i januari. I övrigt verkar truppen tillgänglig.
Rögle BK > Sv: Säsong 2022-23
Match mot Jönssons mannar imorgon. På förhand en svår match men utifrån statistiken så har poäng tagits mot Frölunda och FBK så viss möjlighet finns.
Ängelholmaren Jörgen Jönsson bör lyftas inför matchen. Uppväxt i Ängelholm och spelade juniorhockey i RBK. Sedan gick han till FBK och var framgångsrik och vidare till Tre kronor. Jörgen är unik då han (vid sidan om broder Kenny) som före detta RBK spelare spelat i landslaget i VM och OS. En riktigt bra hockeykarriär. Vidare är Jörgen unik genom att han har en tränar karriär i både FBK och Växjö med stora framgångar.
Så även om han tillhör motståndarna imorgon så är han för alltid en del av hemmalaget, dvs RBK.
Stor respekt till Jörgen och allt du gjort.
Ängelholmaren Jörgen Jönsson bör lyftas inför matchen. Uppväxt i Ängelholm och spelade juniorhockey i RBK. Sedan gick han till FBK och var framgångsrik och vidare till Tre kronor. Jörgen är unik då han (vid sidan om broder Kenny) som före detta RBK spelare spelat i landslaget i VM och OS. En riktigt bra hockeykarriär. Vidare är Jörgen unik genom att han har en tränar karriär i både FBK och Växjö med stora framgångar.
Så även om han tillhör motståndarna imorgon så är han för alltid en del av hemmalaget, dvs RBK.
Stor respekt till Jörgen och allt du gjort.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Herre P: Nu tar ni tre pinnar imorgon så sover jag gott. Vi mötet Lakers så blir nog noll poäng.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Hur mår du idag? Hoppas du får det stöd du behöver. Skriv gärna till oss antingen på forumet eller genom individuella meddelanden när du känner och vill så stöttar vi dig. Är säker på att alla Tik supportrar och samtliga supportrar på HS stöttar dig.
+ 27
Rögle BK > Sv: Säsong 2022-23
Ny center från Öret till nästa säsong. Låt mig presentera ... Rodrigo Abols!
Brynäs IF > Sv: Game Day Rögle-Brynäs
{7981}: Niklas Eriksson borde vara het på marknaden för andra lag.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Styrkekramar! Vi tänker på dig och kämpa på för att må bättre.
+ 12
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Vi ser framåt och uppåt. Snart dags för match igen. Spännande vår väntar för våra lag och vägen till kommande slutspel blir en upplevelse.
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Med min egensinniga humor kom jag nu lustigt nog att tänka på en kult film från nittiotalet. ”Kongo kan inte köra buss för långe, då tar snuten honom” - Percy Nilegård om myten och legenden Lasse Kongo aka Robert G.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Meduza: Nomad är i andra kedjan, Tror dynamiken med Sputnik och Småland blir perfekt. Överväger att sätta Huge som målvakt istället (stoppar allt) och SAIK Småland som tränare med Axle.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Modano spelar naturligtvis med Icing och Kulltorp Och så har vi tredje kedjan med Janne H, Elitfoso och Mattias 74, Den blir lite av en chansning men bör funka. Som tränare valde jag Huge och assisterande är Axle San. Tror det blir perfekt dynamik där.
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9682}: Du och Kulltorp är i min fjärde kedja för att stänga ner motståndare. Har Sven, Tarasov och Peja i första linan. Ger tyngd framåt. Mike nomad, Sputnik och Småland i andra linan. Stabilt hoppas jag.
+ 8
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Sven.Savage: Superintressant läsning! Finns det rapporter kring Göteborgsfallet eller är de skyddade av sekretess.
+ 1
Rögle BK > Sv: Säsong 2022-23
{9682}: Gott nytt mannen! Blir ett lugnt nyår för mig. Hoppas du får ett bra 2023.
+ 1
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Sven.Savage: Mycket bra skrivet. Vi hoppas även att Luleå lyfter i tabellen. Vore intressant att diskutera filovirus med dig vid tillfälle som arbetar med smittskydd. Har det varit fall av filovirus i Sverige? Hörde rykten om något fall som fördes till Linköping men det var längesedan.
+ 1
Föregående · 32 · Nästa