Historik
Föregående · 59 · Nästa
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Upplever att kollektivet kan bli viktigare än individuellt skickliga spelare. Lag med dyra och skickliga individualister kan lyckas väl men tappar man poängspelare pga skador eller att de inte presterat så blir övriga kollektivet viktigt. Utan ett kollektiv så får laget problem och tappar produktionen och förlorar matcher. Tror att Tik har ett starkt kollektiv och att säsongen slutar med en bra placering.
+ 9
Leksands IF > Sv: Silly season
mattias - 74: Hur tror du det går för Lif nästa säsong, Jag kan ha fel men tror att fyra, fem lag blir inblandade i platserna som medför antingen kval eller no mans land.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
mattias - 74: Var rätt säker på att han skulle lämna eftersom kontraktet gått ut.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Tycker det behövs en pp back med ett bra skott som kan ersätta Gelinas och hoppas att en sådan spelare är på ingång. Men troligen väntar man att plocka in någon till en bit in på säsongen. Chris har nämnt att en RW till är på gång som kan axla Zaars roll. Likaså kan ytterligare en forward bli aktuell.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Ska en runda till Båstad och kolla dam tennis. Men mest för att kolla damer ... skönt att slippa brats kulturen ... förr hyrde de Ferrari en dag för att visa upp sig under tennisveckan, köpte champagne för 10 lök på Pepes och var allmänt dryga ... backslick gällde då och för korta byxor och loafers .... de åkte sedan till Visby och st Tropez och fortsatte dryga där.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Testa Zoegas skånerost... när jag var i Falun på sommaren så smakade skånerost riktigt bra pga vattnet. Kanske kan det smaka bra i Leksand också
+ 1
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Intressant med Kelleher... han gjorde 30 pinnar förra säsongen. Kan bli bra i en lina med Larsson och Tambo. Om nu Ted, Everberg och Leon spelar första lina.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{5246}: Tycker BIF varit starka som gått igenom utmaningar. Och nu blickar vi framåt och ser möjligheter 😀
+ 8
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Silly: Ja, Forsberg vore faktiskt en bra värvning på en av de två RW positionerna. Spets behövs på den andra RW positionen.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Silly: Han har väl kontrakt med HV. Men säkert kan Chris vara intresserad.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Forwards: Två RW ska tillkomma. En ersätter Zaar med föehoppningsvis hög produktion. En RW kommer ha hög potential och tippar någon yngre förmåga. Kanske förlänger man med Palola beroende på vad parterna vill.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Läget just nu bland backar och trolig uppställning.
McKieran - Jonsson
Sund - Johannesson
Ekeståhl- Lesund
Wallinder - Nickl
Tror och är säker på att en topp back till ansluter (Curran?) och då placeras Jonsson troligen med Sund (som ska vara lik Hansson). Johannesson behöver ta ett stort kliv nästa säsong om han ska få en chans bland topp 4. Ekeståhl och Lesund får nog fortsätta spela ihop och förväntas vara defensivt starka. Wallinder och Nickl får chanser men kan lika väl lånas ut.
McKieran - Jonsson
Sund - Johannesson
Ekeståhl- Lesund
Wallinder - Nickl
Tror och är säker på att en topp back till ansluter (Curran?) och då placeras Jonsson troligen med Sund (som ska vara lik Hansson). Johannesson behöver ta ett stort kliv nästa säsong om han ska få en chans bland topp 4. Ekeståhl och Lesund får nog fortsätta spela ihop och förväntas vara defensivt starka. Wallinder och Nickl får chanser men kan lika väl lånas ut.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Hoppas på minst 500 i publik nästa säsong för annars går klubb ekonomi åt skogen. Rbk fixar inte en till säsong som denna.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Backen Tony Sund klar från KHL. Han har spelat VM med Finland och även spelat i Schweiz.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
roger_sundsvall: Tjecken låter spännande. Han blir nog en poängmaskin.
+ 8
Brynäs IF > Sv: Uppriktigt orolig
Berge: Intressant tränar duo som kommit till BIF... tror att de kommer lyfta laget till en bra placering.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Förkylning, påverkade stämband och rösten lade av igår, näsan är igentäppt... inte corona men inte kul att ligga och yra i feber. Och så 25 grader i lägenheten på det. Hujedamig....
+ 5
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Lesky: Har inte koll på när svarta tröjor blev aktuellt. Men gillar också svarta som komplement till vita och gröna.
+ 1
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
KarateKing700: troligen blir det så. Men ett lyft i jämförelse med fjärde linan i Rbk.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
hubbenorlen: Laleggia är intressant för jag tror att han kommer bli mycket bättre nästa säsong när han fått mer vana i SHL. Beträffande Erik A så hoppas jag att han lovats tredje kedjan vilket bara gynnar honom.
+ 5
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
PontusPilatus: Joey kan ju både spela forward och back. Laleggia är en bra back.
Vår backsida utan Seider och Hansson känns dock Inte bra just nu. Når vi play in är det bra. En back till måste in och Nickl, Wallinder bör lånas ut till allsvenskan.
Vår backsida utan Seider och Hansson känns dock Inte bra just nu. Når vi play in är det bra. En back till måste in och Nickl, Wallinder bör lånas ut till allsvenskan.
+ 2
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
mattias - 74: En bra spelare till HV. Taylor kommer få en stor roll.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
MR T: Så kan det bli men FBK känns för rutinerade... Sitter och funderar på fenomenet LHC som trots relativt dyra spelare och bra trupp sällan når slutspel. Likaså blir BIFs kommande säsong intressant. Oskars känns lite som Rbk var under första sejourerna i SHL. Man kämpar som lag för att hålla sig kvar även om Oskars saknar spets. Tror Oskars kan hålla sig kvar längre än vad folk förväntade. Mif är ett kapitel för sig och nu med Sylvegårdarna vill man inte möta dem.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Tror det blir ett försiktigt år för SHL klubbar när det gäller värvningar. Undantaget är ju Färjestad som verkar köra för guld.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
OlliJanne: Tror att de körde vinge mest med Ferguson som center. Matson kan dock spela som center också.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
OlliJanne: 3:e kedjan är nog rätt. Erik höjer sig en nivå om han spelar i högre kedjor.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Är Erik A klar för TIK. Om Nubben är intresserad av Matson så är en fördel att han och Erik spelat i samma lina. Båda är ju bra för en tredje lina i SHL och minst lika bra som M Sjögren.
+ 5
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Oskar Stål Lyrenäs klar. Right skytt som producerat 44 pinnar i Allsvenskan. Intressant ...
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors: Hoppas Wallinder och Strömgren kan växa till bra SHL spelare. Rbk har ju tre Modo spelare i laget (räknar Tambo som Modo spelare och möjligen blivande skyttekung i SHL ) och ni har definitivt utvecklat spelare denna säsong och historiskt.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Reign in red: rimlig målsättning... Det är dock svårt att nå plats 6 och ens slutspel när det inte går att bygga lika starka lag som en normal säsong ... virus påverkar budget och möjlighet till publik vilket har ansträngt klubbarnas intäkter.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Angående Liljewall så tror jag att han kommer bli en nivå bättre i SHL. Han gillar att ta mycket ansvar och leder gärna laget. När han spelade i Rbk i SHL såg man vilken ledare han är och vilken energi han visade.
+ 15
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Charlie2: Tror det blir bra med Robin Alvarez. Sylvegårdarna återförenas tyvärr i Malmö. Blir inte kul att möta Mif
+ 3
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Backen McKieran ansluter från DEL. Han har producerat bra och är nog tänkt att ersätta Hanson.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Kulltorp: Hade du tyckte att SHL skulle stängas om TIK varit kvar i HA. Jag tycker inte SHL ska stängas utan alla låg ska ha chansen att spela i högsta ligan.
+ 5
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Timråhej: Erik är bra över hela isen. En gnetare som alltid kör. Får han förtroende högre upp i kedjorna så är han riktigt stabil, särskilt om han får bra spelare runt sig. Tror lön erbjudandet inte var tillräckligt bra men TIK får en spelare som bli guld värd mot skridsko starka lag och i ett eventuellt slutspel.
+ 20
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Han spelade vissa matcher i tredje kedjan och gjorde det riktigt bra. Han växte en nivå i slutspelet och var suverän. Hade mer än gärna haft honom kvar.
+ 5
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Känns som Erik A kommer att slå igenom nästa säsong, Och får han spela i en tredje kedja så tror att han producerar över tjugo poäng,
+ 12
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Såg Kenny Jönsson på biltvätten ... man är imponerad varje gång. OS medalj, VM guld, OS bästa back 2006... många år i Islanders. Hoppas de hedrar alla svenska tidigare stjärnspelare med ett hall of fame museum.
+ 12
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Larsson kommer in från Mora och Wallinder från Modo. Men Back sidan behöver stärkas med två producerande backar. Wallinder är för oprövad för att spela högre än fjärde linan.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
{8179}: Tror Matson var lite för dyr och till åren. Han körde ju i fjärde kedjan och var bra som defensiv forwards.
+ 1
Föregående · 59 · Nästa