Historik
Föregående · 60 · Nästa
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
{8179}: Tror Matson var lite för dyr och till åren. Han körde ju i fjärde kedjan och var bra som defensiv forwards.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
JonteD: Kan bara tala gott om Taylor. Han har mycket erfarenhet från SHL. Han har en pondus som Christopher Liljewall och är trogen klubben och en ledare på isen.
+ 2
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Håller med kring Taylor. En hjälte och kämpe som alltid varit trogen Rbk.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Knylan: Erik Anderssonär en riktigt bra spelare för tredje och fjärde linan i SHL. Han kämpar som få och lyfte spelet mycket denna säsong. Helt rätt karaktär för ett lag som vill ta sig till slutspel.
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Oskars, eventuellt Mif, Dif, BIF, LHC? Det finns flera lag som ni kan ligga före.
+ 4
Leksands IF > Sv: Silly season
Jalapeno: Kul att Lif och Rbk får testa CHL. Är dock mer intresserad av SHLs grundserie.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Kulltorp: Rbk hade Hansson, Gelinas och Seider ... en back för lite enligt mitt tycke. Laleggia kom in för sent.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Icingpucken: Angående backar i SHL lag... tror det behövs minst två poängbackar (ca 30poäng) helst en tredje och fjärde back som har stor talang (college/AHL). Och gärna yngre backar påväg uppåt. Defensiva backar som gör jobbet är rätt enkelt att hitta i de egna leden.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Resan till guld tar flera säsonger. Och hela laget måste klicka samt tränare. Tror Tik ska satsa på att nå slutspel först och sedan ta nästa steg.
+ 3
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Chris får ett jobb att ersätta spelare som lämnar men han är säker på att få ihop ett bra lag.
+ 1
Rögle BK > Sv: Slutspel 2021
HAS är Mellanmj: Att spelare lämnar för bättre ligor eller högre lön är inte konstigt utan vardag i SHL. Så blir det efter en bra säsong. Vore märkligare om de inte tog chansen.
Rögle BK > Sv: Slutspel 2021
HAS är Mellanmj: Det var förväntat att Hansson och Ryfors skulle lämna även bland fans. Angående NLA så är det säkert löner och utlands äventyr som lockar. Att Curran lämnade var förväntat då han ville testa NHL och lag kan inte räkna med att behålla poäng spelare. Hur det gått om Curran varit kvar? Det hade troligen gått minst lika bra som denna säsong.
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Sputnik: Med er trupp kommer ni ha goda möjligheter.
+ 3
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Sputnik: Hoppas möta er i slutspelet nästa år.
+ 6
Rögle BK > Sv: Slutspel 2021
Ryfors går till Tampa Bay. Förväntat att det blev NHL för Simon. Vill önska stort lycka till. Han har gjort en fantastisk säsong.
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Grattis TIK! Ni har gjort en imponerande resa tillbaka till SHL.
+ 18
Rögle BK > Sv: Slutspel 2021
HAS är Mellanmj: Förstår vad du är ute efter. Dock har alla rätt att uttrycka sig och även om man ogillar andras sätt att uttrycka sig så måste man tänka på hur man själv uttrycker sig. Det är ju moderatorernas och medlemmarnas uppgift att hålla en bra nivå på forumet.
+ 1
Rögle BK > Sv: Slutspel 2021
HAS är Mellanmj: Varför är du på vår sida för att både prata goja om Rögle och även om Sven. Ta det med Sven personligen i så fall.
+ 1
Rögle BK > Sv: Slutspel 2021
HAS är Mellanmj: Sven Savage och jag är två olika personer. Sven har varit på sidan längre än jag. Dessutom håller vi på olika lag. Jag reagerade för att du skrev påhittade saker om tränarna i Rögle. Tycker det är onödigt trams.Hoppas att Sven läser detta och kommenterar.
+ 1
Rögle BK > Sv: Slutspel 2021
Inkommande spelare: Larsson från Mora (ska han axla Ryfors roll?) ... och Wallinder och en spelare till från Modo. Vidare kommer det behövas två riktigt bra backar, en center samt två RW om Olli och Zaar lämnar.
Rögle BK > Sv: Slutspel 2021
Lagbygget...
Utgående kontrakt: Taylor Matson, Erik Andersson, Olli Palola, Johan G... Jakob Bondesson
Spelare (kontrakt) som troligen går till AHL/KHL: Ryfors, Zaar, Hansson
Om man börjar med utgående kontrakt så vore en förlängning med Erik A fullt logisk då han gör ett jättebra defensivt arbete. Taylor har varit längst i laget i nuvarande trupp, gör ett jättebra defensivt arbete men frågan är hur Chris tänker kring nästa säsong. Beträffande Palola så spekulerar jag att han troligen återvänder till Finland. Johan G kommer lämna (Västerås). Sannolikt även Bondesson som fortsätter i Kik. Zaar och Hansson kommer saknas när (snarare än om) de lämnar. Säkert ersätts de av riktigt bra spelare.
Utgående kontrakt: Taylor Matson, Erik Andersson, Olli Palola, Johan G... Jakob Bondesson
Spelare (kontrakt) som troligen går till AHL/KHL: Ryfors, Zaar, Hansson
Om man börjar med utgående kontrakt så vore en förlängning med Erik A fullt logisk då han gör ett jättebra defensivt arbete. Taylor har varit längst i laget i nuvarande trupp, gör ett jättebra defensivt arbete men frågan är hur Chris tänker kring nästa säsong. Beträffande Palola så spekulerar jag att han troligen återvänder till Finland. Johan G kommer lämna (Västerås). Sannolikt även Bondesson som fortsätter i Kik. Zaar och Hansson kommer saknas när (snarare än om) de lämnar. Säkert ersätts de av riktigt bra spelare.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Wallinder kommer max spela i fjärde linan eller J20. Brithen blir första center, Larsson troligen andra eller tredje center. Det ska även in ersättare för Zaar och Ryfors. Strömgren kommer spela fjärde linan eller J20.
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Kulltorp: Stort grattis till TIK! Nu är det klart. SHL 21/22! 🥳😁
+ 7
Rögle BK > Sv: Slutspel 2021
Dagen efter och dags för summering av årets säsong. Rbk kom tvåa i grundserien och spelade final.
Alla fans ska vara stolta. Tänkte summera slutspelet samt insatser från spelare. Spelare som höjt sig i slutspelet och som jag vill hylla är Leon Bristedt, Anton Bengtsson, Mattias Sjögren och Adam Edström. Vidare har Rifalk gjort en riktigt bra säsong. Även eloge till Tambellini, Everberg, Gelinas och Ted som varit riktigt bra i slutspelet och grundserien. Spelarna ska vara stolta över sin säsong. Niklas Hansson, Daniel Zaar och Simon Ryfors tackas för sina fantastiska prestationer. Hoppas de kommer tillbaka till Rbk i framtiden.
Alla fans ska vara stolta. Tänkte summera slutspelet samt insatser från spelare. Spelare som höjt sig i slutspelet och som jag vill hylla är Leon Bristedt, Anton Bengtsson, Mattias Sjögren och Adam Edström. Vidare har Rifalk gjort en riktigt bra säsong. Även eloge till Tambellini, Everberg, Gelinas och Ted som varit riktigt bra i slutspelet och grundserien. Spelarna ska vara stolta över sin säsong. Niklas Hansson, Daniel Zaar och Simon Ryfors tackas för sina fantastiska prestationer. Hoppas de kommer tillbaka till Rbk i framtiden.
Rögle BK > Sv: Slutspel 2021
Tack alla! Denna säsong har varit den bästa i klubbens historia. Och två pandemi år utan publik där klubbarna påverkats ekonomiskt. Måste lyfta tränare, lag och organisation.
+ 7
Rögle BK > Sv: Slutspel 2021
Dags för match. En vinst och final serien fortsätter. Nåväl, säsongen har varit fantastisk oavsett.
+ 2
Leksands IF > Sv: Silly season
Jalapeno: Skriv positiva kommentarer så får du positiva kommentarer tillbaka,
+ 1
Rögle BK > Sv: Slutspel 2021
K70: Vi får börja om med delvis nytt lag nästa säsong. Ser fram.emot det.
+ 1
Rögle BK > Sv: Slutspel 2021
Hoppas finna motivation att skriva klart master uppsatsen. IT mastern blev i alla fall klar 2019 ☺️
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Någon som har koll på hur lån av spelare från AHL/NHL går till. Hade varit intressant att veta hur den marknaden fungerar. Tänk att kunna låna lovande yngre amerikanska spelare och ge dem möjlighet till SHL spel istället för AHL. Troligen vill de stanna i AHL men kanske kan ett utlands äventyr vara spännande.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Åker igenom Örkelljunga varje gång jag ska till Dalarna eller Småland. Ett litet trevligt samhälle. Bra att de flyttade E4 utanför samhället vilket medför att det blivit lugnare. Tyvärr har jag inte några bekanta där trots att jag bor nära. Om du har vägarna förbi kan jag rekommendera att vandra på hallandsåsen (kring Båstad) eller på Söderåsen vid Ljungbyhed. Riktigt trevligt.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey85: Hoppas det blir utjämnat idag... gäller att köra som igår ☺️
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Tack i massor! Riktigt kul att du har rötter i mina trakter. Kör nu för SHL. Hoppas ni går upp. Håller på TIK nu i vått och torrt!
+ 8
Föregående · 60 · Nästa