Historik
Föregående · 86 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ja, nu börjar tåget gå till slutspel eller play in . Ett par lag kommer inte få plats i vagnarna. Bert blir nog kvar på perrongen om inte något drastiskt sker. Andersson, Hallam och BIF får jobba för att åka med i coach medan Rönnberg, LHC och FBK sitter och myser i första klass.
+ 1
Skellefteå AIK > Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
mattias - 74: Ni kommer igen... det är halva serien kvar. Gott om poäng att spela om.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
RunarUp: Ok, håller med lite ... Han hade ju alla möjligheter att prestera i högre linor under de första omgångarna men känns som något inte klaffar, Men du kan ha poäng i att han inte vill och engagerar sig. Har svårt att förstå vad som inte synkar då de kör ett upplägg med mycket fart och puck. Höglander, som kört i samma kedja, har inga problem med sättet att spela men kanske Lakers körde annorlunda upplägg.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tänker så här kring Liss... han producerade bra i Pantern och riktigt bra när han kom in i Rögle... det gick lite tyngre under förra hösten men tror det berodde lite på otur och lite på konkurrensen. Men i allsvenskan tror jag han kan bidra med mycket poäng och i SHL på sikt.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Är ni sugna på Dominik Bokk? Är inte förvånad om han lämnar till jul.
+ 3
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Och Lakers leder nu... samt torsk för Oskars och Leksand. Kul att det går bättre för Hallam och company.
+ 1
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Även om det tar emot ... Nu behövs en hårding i RBK som kan ge tillbaka när motståndare ger sig på våra bärande spelare ... alltså en Sylvegård eller Ledin typ som tydligen verkar nödvändig i dagens SHL.
Tycker tyvärr mycket blir på sandlådenivå när det gäller fula tacklingar men även fans reaktioner under och efter matcher.
Tycker tyvärr mycket blir på sandlådenivå när det gäller fula tacklingar men även fans reaktioner under och efter matcher.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Grattis till vinsten och även vi lyckades bryta trenden.
Brynäs IF > Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Brynäsgubbe: Allt är relativt ... hade tacklingarna varit på era viktiga spelare så hade hade nog ni reagerat likadant. Visst, det är en kontaktsport och man kan diskutera varför situationer sker. Tycker SHL borde agera med mycket hårdare straff när det gäller huvudtacklingar.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Sportnisse: Var inte i hallen... tror mycket beror på tidigare förluster ... ska notera i klagomålsboken ... tänker inte för en sekund tro att det inte händer i andra hallar ... men tack
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Helt klart gillar inte BIFs fans RBK... hade nog väntat sig att inkassera en 3:a... men skotten säger något annat
Brynäs IF > Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Jim80: Håller lite med dig där... men så kommer jag från den civiliserade sidan av staden :)
Brynäs IF > Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
{8399}: Om du menar vinna matcher... Vi har haft och har mycket skador på spelare... tänk om ni samtidigt fick skador på Rödin, Scott, Nicky D etc... så att vi torskat x matcher på rad hänger delvis ihop med skadorna...
Timrå IK > Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
JonteD: Låter häftigt att få flyga p51 och spitfire.., två klassiker under WW2... har bara åkt i cockpit i civila maskiner... 767, md80, 737... men hade om tillfället givits i ett idealscenario... om man känt någon... gärna åkt med i jänkarnas lineup… F16, F18, filmen top guns A4 och F14 eller varför inte F22 eller F35 med vector trust :)
Timrå IK > Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Grattis till vinsten, skön seger. Men från hockey till film … om ni gillar filmklassiker så kan jag tipsa för oss 80-tals filmnördar och som gillar flyg att Top Gun Maverick har premiär nästa år... hoppas den "nästan" blir lika bra som första filmen :)
+ 4
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Charliejfz: Dags för ett trendbrott på torsdag mot BIF. Vi får se...
Brynäs IF > Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
nyb: Ja, som laget spelar nu så... men vi behöver poäng efter senaste trenden …
Brynäs IF > Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
Snart dags för match i Catena. Everberg förmodligen med igen efter Högströms tilltag.
+ 1
Timrå IK > Sv: Kristianstads IK - Timrå IK 2019-12-01
Grattis till vinsten. Jag håller dock även som nordvästskåning på KIK. Hoppas mest att de håller sig kvar i Allsvenskan.
+ 1
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Tack för stödet till RBKs spelare. Vi har haft otur med alla skador. Sjögren, Schira… senaste skadorna men Ted tillbaka. Högström borde blivit avstängd resten av serien. Hade jag varit tränare i 08:a land så hade Högström inte fått spela fler matcher.
+ 1
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Nu är det derby och en värdemätare för RBK. Killarna behöver ta en seger och åter känna medgång. Vi har haft otur med skador och med Sjögren och Everberg borta så är det upp till BBZ och övriga. Hoppas på vinst imorgon.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KulaShaker: jättetråkigt att människor får vissa sjukdomar... sådant känns in i själen …
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Tät match mot FBK och förlust. Men Brithen är tillbaka och spelar bra vilket är positivt. Behövs dock att vissa av övriga spelare höjer sig framöver. Nåväl, snart ny match och nya möjligheter.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Intressant den där Luciano ... tycke Timrå saknade hockeytraditioner 😂
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: angående folk som försvunnit ... vart tog Luciano vägen ...
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
K70: Det behövs alltså värvas nu. Everberg behöver ersättas med en RW och ev en spelare till.
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Efter drygt 20 omgångar inser man att snart är serien halvvägs. Och om man ser tabellen och lagens trender så vet jag att ni kommer klättra. Jag är försiktigt optimistisk till att det kommer gå hyfsat bra för BIF i år.
+ 2
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Och nu är Sjögren eventuellt skadad. Då hoppas jag innerligt att Everberg och Brithen snart är tillbaka i spel.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Curran och Bertov spelar mot HV71. Däremot är Everberg inte med på grund av tidigare sviter. Brithen behöver någon vecka till för att återhämta sig.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Ingen bra turnering för svenskarna i Finland. Förluster mot Tjeckien, Ryssland och Finland. Men naturligtvis viktigare är vad de presterar i VM och OS.
+ 1
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Hansson var faktiskt med och gjorde en bra insats mot Ryssland. Likaså var Roman Will riktigt bra för Tjeckien. Det ska bli kul när SHL drar igång igen den 14:e.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Det går trögt för Kronorna. Både mot Ryssland och Tjeckien... Rifalk och Hansson har inte fått spela. Kul att de knappt är med i laget (ironi). Men tycker de kan komma hem nu och ladda för fortsättningen.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Och nu är läget ljusare på skadefronten...
Ted Brithen - kan nog vara i spel efter uppehållet och i matchen mot HV71. I så fall går han in bredvid Zaar och Bristedt i första linan.
Kodie Curran - är med stor sannolikhet åter i laguppställningen och i första kedjan
Dennis Everberg - även han är tillbaka efter Högströms idiotiska tilltag, spelar förmodligen redan mot HV71.
Då har vi kvar Daniel Bertov och Erik Gelinas - åtminstone Bertov kommer att spela mot HV men förmodligen Gelinas.
Ted Brithen - kan nog vara i spel efter uppehållet och i matchen mot HV71. I så fall går han in bredvid Zaar och Bristedt i första linan.
Kodie Curran - är med stor sannolikhet åter i laguppställningen och i första kedjan
Dennis Everberg - även han är tillbaka efter Högströms idiotiska tilltag, spelar förmodligen redan mot HV71.
Då har vi kvar Daniel Bertov och Erik Gelinas - åtminstone Bertov kommer att spela mot HV men förmodligen Gelinas.
+ 1
Föregående · 86 · Nästa