Historik
Föregående · 60 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro HK 5/12 -15
Enaranger: har du en länk till sidan där du fått infon om vad domarna får ringa på? :)
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro HK 5/12 -15
Är det någon som blir förvånad om Brodecki spelar i förstakedjan mot Örebro? - Inte jag
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro HK 5/12 -15
Forsberg 1978: ja givetvis... men Andersén lär ju inte komma hem den här säsongen så länge han inte spelar gratis. Det är antingen han eller Salmela som ska vara vår förstaback. Just nu är det Anssi, nästa säsong blor det förmodligen Andersén om han inte blir kvar i AHL.
Brynäs IF > Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 3/12-15
När Rödin har en skada så är det dumt att spela honom om han inte är 100%. Det kan väl göra saken värre? Fruktansvärt korkat att spela på smärtstillande när han ändå inte kan tillföra något speciellt. Bara onödigt att slita på honom
+ 1
Brynäs IF > Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 3/12-15
{6984}: hmm Skellefteå spelar ungefär samma som Brynäs (sätta hög press över hela isen). Hur tänkte du då?
Brynäs IF > Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 3/12-15
1-8 de två senaste matcherna är inte direkt så jättebra va? :/ Snurra om i kedjorna nu bulan.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 3/12-15
Salmela, SKIT I DEN DÄR JÄVLA SKADAN nu och kom tillbaka! Vi behöver dig.
Längtar tills efter jul då Bertilsson och Vrana är tillbaka, då ska de andra SHL-lagen passa sig. Jävlar vad vi kommer bli bra då. Utan SALMELA, Bertilsson och Vrana så kan vi inte vara ett topp 3 lag.
Längtar tills efter jul då Bertilsson och Vrana är tillbaka, då ska de andra SHL-lagen passa sig. Jävlar vad vi kommer bli bra då. Utan SALMELA, Bertilsson och Vrana så kan vi inte vara ett topp 3 lag.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 3/12-15
Davey85: nu vill jag se att Enterfeldt fortsätter i andrakedjan med ollas och Johnson. Brodecki är bedrövlig där. Sedan, BÄNKA Alcén och in med Olden. Varför är han med om han ändå ska dra på sig utvisningar i offensiv zon???
+ 3
Brynäs IF > Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 3/12-15
Djurgårdens publik skriker så fort våra spelare nuddar DIF-spelarna. Så blir domaren osäker och tar felaktiga utvisningar och måste kompensera Brynäs... Det är för dåligt
+ 5
Brynäs IF > Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 3/12-15
pekka85: Jag tycker att Vrana har sett bra ut de fyra matcherna han spelade innan skadan + försäsongsmatcherna. Men efter skadan så har han inte hunnit spela upp sig riktigt. Första matchen efter skadan skapade han otroligt mycket och var värd att sätta en puck. Andra matchen var katastrofal. Sedan har det väl varit sisådär.
Man vet ju ändå att Vrana är en bra center med god spelförståelse, bra passningsspel och en riktigt bra skridskoåkning. Passar perfekt mellan Johnson och Ollas bara de får chans att komma igång och skapa kemi. Får Vrana chans att spela ihop sig med Johnson och Ollas så kan den kedjan bli en giftig andrakedja. Tyvärr så har de inte riktigt fått så bra kemi ännu då Ollas missade försäsongen och Vrana blev skadad efter bara fyra matcher. Sedan tog det ju tid för Ollas att komma in i matchtempo. Men jag gillar det jag såg från försäsongen med Vrana och Johnsons samarbete och hoppas att Vrana kan komma tillbaka snabbt så att andrakedjan spelar ihop sig rejält fram till slutspelet ;)
Man vet ju ändå att Vrana är en bra center med god spelförståelse, bra passningsspel och en riktigt bra skridskoåkning. Passar perfekt mellan Johnson och Ollas bara de får chans att komma igång och skapa kemi. Får Vrana chans att spela ihop sig med Johnson och Ollas så kan den kedjan bli en giftig andrakedja. Tyvärr så har de inte riktigt fått så bra kemi ännu då Ollas missade försäsongen och Vrana blev skadad efter bara fyra matcher. Sedan tog det ju tid för Ollas att komma in i matchtempo. Men jag gillar det jag såg från försäsongen med Vrana och Johnsons samarbete och hoppas att Vrana kan komma tillbaka snabbt så att andrakedjan spelar ihop sig rejält fram till slutspelet ;)
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{363}: Fick besked från Bengtzén att det är tveksamt med Salmela och han blir borta längre... Vrana också :/
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Clarence: Så kan du inte säga. Om SAIK skulle haft Heed, Aho, Lindholm, Calof och Pesonen skadade så skulle det gå jämt ut med våra skadade som är Salmela; Bertilsson, Nörstebö, Vrana och Enterfeldt. Fyra av dessa är toppspelare i Brynäs.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
Brynäsgubbe: haha han kollar precis in i kameran när han säger "kuka". Ungefär som om han vet att han inte borde säga det men gör det ändå.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 27/11-15
Hmmm undrar hur salmela är i omklädningsrummet... Det kan väl ändå inte bara vara så att grabbarna har bättre fokus bara för att han är på isen? Han måste ju göra något annat, i omklädningsrummet, är han den som ställer krav och pushar de andra? :O
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 27/11-15
Filmade Rödin till sig första utvisningen eller halkade han? Om det nu var så att han filmade så är det fruktansvärt dumt!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Det var väl en jävla tur att vi inte erbjöd "Sweatt den oersättliga" 500k/månad som vissa här inne sa när han lämnade!
+ 7
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Forsberg 1978: börjar gråta om han blir borta länge. Mot HV klev han av på matchvärmningen, mot Luleå spelade han inte i slutet och den här veckan har han missat träningar. Sen klev han av efter 5min idag, något allvarligt? :/
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Brynäsgubbe: han är kvar i omklädningsrummet :/
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vad fan, Salmela och Sunken måste spela imorgon!
"Det är några som har vilat från isträningen i veckan bland annat Anssi Salmela och Jörgen Sundqvist, hur är status på de spelarna?
– Jag kan inte säga något specifikt just nu utan vi får se imorgon hur det blir."
"Det är några som har vilat från isträningen i veckan bland annat Anssi Salmela och Jörgen Sundqvist, hur är status på de spelarna?
– Jag kan inte säga något specifikt just nu utan vi får se imorgon hur det blir."
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
In och rösta på Rödin för fan! Han ligger just nu tvåa med tre procentenheter bakom MoDos Kyle Wilson.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Pathrik Westerholm har inte direkt varit så framgångsrik tekare. Kanske man kan stoppa in Enterfeldt som center där så blir det kedjan bättre. Sedan kan Mannberg-Blomman-Alcén bilda en köttarkedja som fjärde?
Brodecki och Po Westerholm har mycket att bevisa. Mest Brodecki eftersom att han endast gjort 4 poäng på 20 matcher med alla chanser han bränt och den tiden han haft i PP. Han gör allt rätt fram till att han ska avsluta eller slå sista passen, då blir det alltid fel.
Brodecki och Po Westerholm har mycket att bevisa. Mest Brodecki eftersom att han endast gjort 4 poäng på 20 matcher med alla chanser han bränt och den tiden han haft i PP. Han gör allt rätt fram till att han ska avsluta eller slå sista passen, då blir det alltid fel.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{6984}: hmm vad spelar det för roll?? En center kan väl ta jobbet i boxplay lika som en ytterforward??
+ 1
Brynäs IF > Sv: Luleå HF - Brynäs IF 21/11-15
I Modo, Hv och Färjestad spelade Salmela både boxplay å powerplay och snittade runt 25 min på isen. I Brynäs spelar han bara PP och snittar under 21 min.
Är det någon som kan ge en rimlig förklaring till varför det är så? + Varför får Pudas spela BP istället?
Är det någon som kan ge en rimlig förklaring till varför det är så? + Varför får Pudas spela BP istället?
+ 1
Föregående · 60 · Nästa