Costanza

21353 inlägg · 24462 besäkare

Historik

· 381 ·
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Även grisar kan locka publik?


"Han retar gallfeber på motståndarna med sin fysiska spelstil.

Nu förväntas Modos Anton Hedman bli elitseriens bad boy.

– Det är kul att tacklas. Speciellt när man är bra på det, säger Hedman.

I allsvenska Växjö Lakers noterades han för 117 minuter i utvisningsbåset.

När Anton Hedman elitseriedebuterar med Modo lär inte siffran sjunka.

Med sin kaxiga och fysiska spelstil proppar han motståndarna på löpande band.

I går, i träningsmatchen mot Luleå som slutade med en 1–0-förlust, var Hedman en viktig kugge i närkampsspelet.

Och tränaren Challe Berglund är inte sen med att hylla nyförvärvets attraktiva spelstil.

– Han viker aldrig ner sig, det kan jag lova. Med sitt fysiska spel kommer han bli en nyttig spelare för oss.
I klass med Kåberg

Anton Hedman:

– I dag (läs: i går) gick det helt okej för att vara första matchen. Jag hade några tacklingar men det är inte så att jag jagar någon.

I allsvenskan förra året skrapade han ihop 117 utvisningsminuter. En siffra som kan jämföras med fysiska elitserieprofiler som till exempel Emil Kåberg och Per Ledin som noterades för 109 respektive 116 utvisningsminuter.

117 minuter på botbänken i elitserien förra året hade tagit Hedman till en tredjeplats i busligan.

– Men det är inget jag strävar efter. Jag vill inte åka på dumma utvisningar som gör att jag kan skada laget. Men det är kul att tacklas och det faller mig naturligt. Speciellt när man är bra på det.

Och det är du?

– Ja, det är jag. "

Timrå IK > Sv: Träningsmatcher
Uno Gordon:
Slappna av Uno. Ni har ju Per Hallin....




Timrå IK > Sv: Silly Season 10/11
nixXz:
Den 13/8 kan du se Zäta, MPS, Modin och övriga på TV6 kl. 18 då de möter VIK....

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
qwertas:
Nu kom ytterligare en Foppanyhet! Det här får nog mikenomad att öka sin redan nu höga medicinering...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
Kostar verkar det som...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
På fredagen den 13:e, Foppas favoritdatum, sänder TV6 matchen Icebreakers-VIK klockan 18.00...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
niclasg: Hon och målvakts-Micke är lika pålästa...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Tre "experter" ger sin syn på årets MoDo...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
El Maco: Jag ska säga åt Hasse att klippa och klistra från denna artikel, så blir det nog bra...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Poffa:
Det här stod på sidan pucksnack.com: "Det snackades bla. om Mika Pyörälä och Daniel Steiner men valet föll till slut på eliteseriebekantingen Niko Dimtrakos."

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
" Freddan, kan det bli aktuellt med fler värvningar?

– Vi har bestämt oss för att ligga lågt ett tag och se hur laget sköter sig i försäsongsmatcherna men jag stänger inga dörrar. Dyker det upp någon intressant spelare till ett vettigt pris så är det inte alls omöjligt att vi hugger"

Öh, den berömda försäsongen ja, vi förlorade mot Löven med 7-1, öh, men det blev guld ändå, äh!

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Berka: Han har bra skott i alla fall:
www.youtube.com/watch?v=Lz9Fn7yMSNo

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Berka:

Så här ser en stabil trupp ut:

Steiner-Sundström-Skröder
Foppa-Ritchie-Dimitrakos
Madsen-Svartvadet-Danielsson
Blomqvist-Rosén-Hedman
Häggström-Forsberg-Westin

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Berka:
Jag tycker att det vore bra om vi kunde lyfta in t.ex. Daniel Steiner som siste forward för att bredda truppen och öka konkurrensen. Håll med om att det ändå finns många oprövade och osäkra kort i truppen?

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
MoDo har gett Pyörälä ett anbud, det tycker nog Mats Ahdrian är omoraliskt...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
"Det finns pengar kvar" sa Freddan. Vad jag kan se lite snabbt så finns det en månadslön på 300,000 kr kvar i budgeten :-) Blir det PP med Pyörälä eller Pihlman?

Green - Ritchie
Hinote - Dimitrakos
Steen - Danielsson
Molinder - Rosén
Tuokko - A.Hedman+Blomqvist
Salomonsson -
Zuccarello -
Pikkarainen - Cook
Mojzis - Tollefsen
Malek - Tarkki
Enström - J.Westin
Laurila+Suhonen - Josefsson

Timrå IK > Sv: Silly Season 10/11
Redberry:
Ja, då ser TIK helt klart namnstarka och balanserade ut, men har TIK tillräckligt med galningar för att kunna ro hem guldet?

Timrå IK > Sv: Silly Season 10/11
Hahl Bundy:
Vi skulle ha värvat Kokko :-)

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
spud:
Timrå ser helt klart namnstarka och balanserade ut och Perra passar nog bra in där. Men jag undrar om inte MoDo ändå har flest galningar i laget. Tollefsen, Ritchie, Hedman och här nedan Cook:
www.youtube.com/watch?v=B4npi1yoOyY&feature=related

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Fleming ville bli coach i MoDo denna säsong..

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Fan, kollade just Enströms stats i NHL, den lille krigaren blev ju för fan 7:a i backligan för hela NHL!!!
www.eliteprospects.com/league.php?season=2009&leagueid=NHL&nation=&sort=Defensemen

Redigerad kommentar


Timrå IK > Sv: Silly Season 10/11
MODOJohan:
Han menar nog att Thörnberg får det hett om öronen om Ilkka inte är 13:e forward...

Timrå IK > Sv: Silly Season 10/11
Åkerblom i 6e:
Lillebror Ilkka får nog överlåta Thörnberg till storebror Ole-Kristian....

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Det kan bli ytterligare en värvning, enligt Freddan...

Redigerad kommentar








MoDo Hockey > Sv: Mats Zuccarello Aasen
Hedberg vill att Mats blir en tung köttbulle efter sommarträningen, då får han kanske spela med Gabbe....

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
arnio: Man får väl räkna bort Foppa tills vidare, blir dock spännande om det kommer ett bra namn som typ Pyörälä senare i sommar:

xxxxxxxxx - Niklas Sundström - Per-Åge Skröder
Nicklas Danielsson - Robert Rosén - Byron Ritchie
Jacob Blomqvist - Per Svartvadet - Morten Madsen
Magnus Häggström - Kristian Forsberg - Anton Hedman

MoDo Hockey > Sv: Årsmöte 2010
Paddan:
Så bara en forward kvar då, ingen ersätter Pikka? Eller hur ska man tolka snacket...

MoDo Hockey > Sv: Sv: Apropå ingenting....
shinzawai:
I detta silly dödläge kan jag upplysa dig att Daniel Sedin vann "NHL goal of the year" och imorgon kan hans brorsa vinna Hart Trophy och Lester B. Pearson Trophy...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
renen:
Hoppas nu att MoDo är kloka nog att öka marknadsföringen i Umeåtrakten, det finns säkert många som kan tänka sig att bli en MoDoröv i höst...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MoDo drar in 40,6 miljoner i sponsorpengar, det ger en sjätteplats bland idrottsklubbar i Sverige.


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Paddan:
SurKHL eller som det heter på tyska...sauerkraut.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Paddan:
Så Pikka får börja försäsongen med att sänka lönen...KHL, klapp, klapp. klapp!!


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bisterfinnen:
Har du sett Ove? Sitter han på Brända Bocken och njuter av att ha gått i hockeypension?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey: Det som är positivt är väl att Jonsson kanske för första gången på länge inte är given i laget. Visst kunde man skymta en liiite mer motiverad (och noggrann) Hasse då Suhonen och Laurila kom in i laget. Det är ju bra med konkurrens.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey:
Äh, under lockouten hade vi 13 backar, så det är bara att fortsätta köpa :-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Är ni trött på fotboll? Ikväll kl. 21 på Canal+ Sport 2 kan ni se om matchen där N.Danielsson reducerar MoDos 2-0-ledning och där MoDo vinner skotten med 38-16, men ändå bara får oavgjort...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
shinzawai: Äh, vi har ju Hasse :-)


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Salle: Det ÖA-bloggen glömde att skriva är att Byron Ritchie är släkt med vår andretränare Andreas Johansson :-)

· 381 ·
Om Costanza
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE